Τον θάνατο τουλάχιστον 43 ανθρώπων προκάλεσε το ναυάγιο πλοιαρίου στο οποίο επέβαιναν πρόσφυγες και μετανάστες στα ανοιχτά των λιβυκών ακτών ενώ δέκα άλλοι διασώθηκαν, σύμφωνα με τον απολογισμό που ανακοίνωσε σήμερα ο ΟΗΕ, την επόμενη της τραγωδίας.
Τη «βαθύτατη λύπη τους» δηλώνουν, ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης (ΔΟΜ) και η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR) σε κοινή ανακοίνωση τους, ” για το ναυάγιο που σημειώθηκε την Τρίτη, “το πρώτο του 2021 στην κεντρική Μεσόγειο”, που στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον 43 ανθρώπους”.
Σύμφωνα με τον ΔΟΜ και τη Διεθνή Επιτροπή Διάσωσης, 10 επιζώντες διασώθηκαν και μεταφέρθηκαν στην ξηρά από την ακτοφυλακή στη Ζουάρα της Λιβύης. Έκτακτη βοήθεια, όπως τροφή και νερό, μεταξύ άλλων παρασχέθηκε από τον ΟΗΕ και τους εταίρους του.
Το πλοίο είχε αποπλεύσει τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης από την πόλη Ζαουίγια, που βρίσκεται σχεδόν 50 χλμ. δυτικά της Τρίπολης.
Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, ο κινητήρας του πλοίου πιθανόν σταμάτησε μερικές ώρες μετά την αναχώρηση, και το σκάφος φέρεται να ανατράπηκε λόγω της κατάστασης της θάλασσας.
Οι επιζήσαντες, άνθρωποι από την Ακτή Ελεφαντοστού, τη Νιγηρία, τη Γκάνα και τη Γκάμπια, είπαν ότι όσοι χάθηκαν κατάγονταν όλοι από χώρες της Δυτικής Αφρικής.
Συνολικά, περισσότεροι από 1.200 μετανάστες χάθηκαν το 2020 στη Μεσόγειο, από τους οποίους η ευρεία πλειονότητα σε αυτή την διαδρομή της κεντρικής Μεσογείου, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης.
Ο ΔΟΜ και η HCR φοβούνται μήπως ο πραγματικός αριθμός των ανθρώπων που χάθηκαν σε αυτή τη διαδρομή πέρυσι είναι πολύ μεγαλύτερος.
Αυτοί που θέλουν να εγκαταλείψουν τη χώρα τους, οι οποίοι προέρχονται από διάφορες χώρες, φεύγουν κυρίως από την Τυνησία και τη Λιβύη για να φτάσουν στην Ευρώπη μέσω Ιταλίας, της οποίας οι ακτές είναι οι πλησιέστερες.
Στις 11 Ιανουαρίου, το Ocean Viking, το πλοίο διάσωσης στη θάλασσα της μη κυβερνητικής οργάνωσης Μεσόγειος SOS, αναχώρησε από το λιμάνι της Μασσαλίας στη Γαλλία για να επιστρέψει στην κεντρική Μεσόγειο, όπου αυξάνονται οι διελεύσεις αυτών που εγκαταλείπουν τη χώρα τους. Οι ιταλικές αρχές επέβαλαν “δαπανηρές”, σύμφωνα με τη μκο, εργασίες επί του πλοίου προκειμένου αυτό να πληροί τις προδιαγραφές, όπως την προσθήκη διασωστικών λέμβων και επιπλέον στολές εμβάπτισης.
*Φωτογραφία αρχείου