Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Ο κριτικός κινηματογράφου Στράτος Κερσανίδης γράφει κάθε εβδομάδα για το alterthess τις νέες ταινίες που κάνουν  πρεμιέρα στις κινηματογραφίκές αίθουσες.

ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ

IL CAPITALE UMANO

Σκηνοθεσία: Πάολο Βίρτζι

Πρωταγωνιστούν: Βαλέρια Γκολίνο, Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι, Φαμπρίτζιο Μπεντιβόγλιο, Φαμπρίτζιο Γκιφούνι

Το βράδυ της παραμονής των Χριστουγέννων, ένας ποδηλάτης επιστρέφει στο σπίτι του. Ένα αυτοκίνητο περνάει ξυστά δίπλα του, εκείνος χάνει την ισορροπία του, πέφτει και τραυματίζεται θανάσιμα. Ο οδηγός εξαφανίζεται. Στην συνέχεια παρακολουθούμε τα πρόσωπα δύο οικογενειών που όπως φαίνεται εμπλέκονται στο τραγικό γεγονός. Από τη μια είναι ο μεσίτης, Ντίνο Οσόλα, η δεύτερη γυναίκα του, Ρομπέρτα και η κόρη του, από τον πρώτο γάμο Σερένα. Από την άλλη είναι ο Τζοβάνι Μπερνάσκι, που διοικεί μια μεγάλη χρηματιστηριακή εταιρία, η γυναίκα του Κάρλα και ο γιος του, Μασιμιλιάνο. Η Σερένα διατηρεί σχέση με το Μασιμιλιάνο κι έτσι ο πατέρας της γνωρίζεται με τον Τζοβάνι τον οποίο πείθει να  επενδύσει ένα μεγάλο ποσό στην εταιρία του. Εξαιτίας μιας κρίσης όμως, η επένδυση δεν πάει καλά και ο Ντίνο χάνει τα χρήματά του. Στο μεταξύ η Σερένα χωρίζει από το Μασιμιλιάνο και δημιουργεί σχέση με τον Λούκα, έναν νεαρό με παραβατικό παρελθόν. Η Κάρλα, ζώντας στη σκιά του συζύγου της αποφασίζει να αναστυλώσει ένα παλιό θέατρο και να το λειτουργήσει. Όμως το δυστύχημα με το νεκρό ποδηλάτη εμπλέκει όλους αυτούς τους ανθρώπους και εντέλει λειτουργεί καταλυτικά στο ξεκαθάρισμα των σχέσεών τους.

Ο σκηνοθέτης χρησιμοποιεί την ιστορία ενός αυτοκινητικού δυστυχήματος, για να μας εισάγει σε έναν κόσμο συμβάσεων, ψεύδους και κυνισμού. Ο κυνισμός αποτελεί το βασικό συστατικό στον κόσμο των μεγάλων χρηματοπιστωτικών επιχειρήσεων. Εκεί όπου οι ανθρώπινες σχέσεις είναι η βιτρίνα πίσω από την οποία κρύβεται η πραγματικότητα ενός κόσμου όπου τίποτε δεν είναι όπως φαίνεται.

Βασισμένη στο βιβλίο του Στέφεν Άμιντον «Το ανθρώπινο κεφάλαιο» (The human capital), η ταινία του Βίρτζι αποτελεί την επίσημη υποψηφιότητα της Ιταλία για το ξενόγλωσσο Όσκαρ. Η δράση χωρίζεται σε τέσσερα κεφάλαια και εξελίσσεται με τέτοιον τρόπο ώστε το κάθε ένα από αυτά να μας δίνει και μια διαφορετική οπτική του δράματος συνθέτοντας τα κομμάτια της ιστορίας. Ταυτόχρονα μας φέρνει σε επαφή με τους χαρακτήρες μέσα από την καθημερινότητα του καθενός αλλά και με την εμπλοκή του στο τραγικό δυστύχημα.

Τελικά αποδεικνύεται πως τίποτε δεν είναι όπως φαίνεται. Μια βιτρίνα κρύβει τον κυνισμό που επικρατεί στον κόσμο των επιχειρήσεων αλλά και τη ζωή της μεγαλοαστικής τάξης. Τα χαμόγελα του Τζοβάνι Μπερνάσκι και τα φιλικά χτυπήματα στην πλάτη προς τον Ντίνο Οσόλα, μετατρέπονται σε ψυχρές και τυπικές κουβέντες μόλις βάλει στο χέρι το κεφάλαιό του. Αλλά και ο Ντίνο κρύβει την αλήθεια από την έγκυο σύζυγό του σχετικά με την αποτυχημένη επένδυση των χρημάτων του. Αλλά και η Σερένα με το Μασιμιλιάνο υποκρίνονται πως έχουν σχέση ενώ έχουν χωρίσει. Όσο για την Κάρλα, ζει μια ζωή άδεια, εντελώς συμβατική, ως σύζυγος-κούκλα του ζάπλουτου συζύγου. Και μέσα σε αυτόν τον κόσμο της υποκρισίας και του κυνισμού μόνον ο Λούκα είναι αληθινός και γι’ αυτό γοητεύει τη Σερένα η οποία κάνει το παν για να τον προστατεύσει. Έτσι, μέσα στον πλασματικό κόσμο, αναπτύσσεται μια αληθινή ανθρώπινη σχέση η οποία δε βασίζεται σε κανένα απολύτως υλικό συμφέρον ή κοινωνική σύμβαση.

Πολύ έξυπνα δομημένη ταινία η οποία δε χάνει ούτε στιγμή το ενδιαφέρον της. Το κουβάρι ξετυλίγεται σιγά-σιγά και μαζί με τη λύση του μυστηρίου αποδομείται εντελώς η ψευτοηθική της μεγαλοαστικής τάξης.

Στο φινάλε της ταινίας διαβάζουμε: «Μετά από ένα δυστύχημα στο οποίο ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του, η ασφαλιστική εταιρία διαπραγματεύεται με την οικογένεια του θύματος το ποσό της αποζημίωσης. Το ποσό αυτό αξιολογείται με βάση ειδικές παραμέτρους, όπως: την προοπτική ζωής του ανθρώπου που χάθηκε, τη δυνατότητα οικονομικών απολαβών καθώς και την ποσότητα και την ποιότητα των συναισθηματικών του δεσμών. Οι εξπέρ ασφαλιστές ονομάζουν αυτό το ποσό, Ανθρώπινο Κεφάλαιο!». Τόσο κυνικά!

 

’71

Σκηνοθεσία: Γιαν Ντεμάνζ

Πρωταγωνιστούν: Τζακ Ο’ Κόνελ, Σαμ Ράιντ, Σον Χάρις, Τσάρλι Μέρφι, Πολ Άντερσον

Το πρόβλημα της Βόρειας Ιρλανδίας και η εθνική και θρησκευτική διαμάχη που υπάρχει στο νησί, έχει ρίζες πού βαθιά στο χρόνο. Δεν είναι λίγες οι ταινίες που έχουν γυριστεί στο παρελθόν με επίκεντρο το πρόβλημα αυτό και τη βία που έχει γεννήσει με αποτέλεσμα πολλοί άνθρωποι να έχουν χάσει τη ζωή τους. Σε μία περίοδο έξαρσης της βίας, το 1971, μας μεταφέρει η ταινία «’71», χρονιά που μαίνονται οι συγκρούσεις στο Μπέλφαστ μεταξύ Άγγλων και μαχητών του ΙΡΑ. Παραστρατιωτικές ομάδες Καθολικών και Προτεσταντών αλληλοσκοτώνονται στους δρόμους. Ένας νεαρός στρατιώτες, ο Γκάρι, περιπολεί μαζί με την ομάδα του και μετά από μία συμπλοκή μένει μόνος στην καθολική συνοικία του Μπέλφαστ. Κυνηγημένος από τους αντάρτες του ΙΡΑ, προσπαθεί να διασχίσει την πόλη για να φτάσει σε ασφαλή περιοχή.

Ο σκηνοθέτης κινηματογραφεί με νεύρο και με κάμερα στο χέρι την αγωνιώδη πορεία του Γκάρι προς τη σωτηρία μέσα στους επικίνδυνους δρόμους της βορειοϊρλανδικής πρωτεύουσας. Φόβος και απόγνωση συνοδεύουν το νεαρό στρατιώτη, ενώ την ίδια ώρα γύρω του στήνεται ένα σκηνικό θανάτου και προδοσίας. Και την ίδια ώρα οι ανθρώπινες σχέσεις δοκιμάζονται καθώς η αποτυχημένη στρατιωτική επιχείρηση επιχειρείται να συγκαλυφτεί.

Η ταινία διαθέτει δράση, ένταση, αγωνία και βλέπεται με κομμένη την ανάσα Ο Ντεμάνζ σκηνοθετεί ένα πολεμικό θρίλερ σαν ντοκιμαντερίστας. Ο θεατής παρακολουθεί με κομμένη την ανάσα μια ταινία που διαθέτει δράση, ένταση και αγωνία. Ο σκηνοθέτης δεν κινηματογραφεί ψυχρά και αποστασιοποιημένα αλλά προσεγγίζει με προσοχή τους χαρακτήρες του. Χαρακτήρες καθημερινούς που όμως βρέθηκαν στη δίνη μια σύρραξής και οφείλουν να αναμετρηθούν με τα γεγονότα και να επιβιώσουν.

Μια από τις μεγάλες εκπλήξεις στο φετινό Φεστιβάλ του Βερολίνου, όπου και τιμήθηκε με Βραβείο της Οικουμενικής Επιτροπής. Επίσης κέρδισε το βραβείο Καλύτερης Ταινίας, τη Χρυσή Αθηνά, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας.

Ο 24χρονος Τζακ Ο΄Κόνελ –που τον είδαμε πρόσφατα και στην ταινία «Γροθιές στους τοιίχους»- προσφέρει μια θαυμάσια ερμηνεία στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Αξίζει να σημειώσουμε πως ο 37χρονος σκηνοθέτης, Γιαν Ντεμάνζ, ξεκίνησε την καριέρα του κινηματογραφώντας συναυλίες και φτιάχνοντας μουσικά διαφημιστικά βίντεο. Το «’71» είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του.

 

ΛΑΘΟΣ ΣΤΟ ΛΑΘΟΣ

MEA CULPA

Σκηνοθεσία: Φρεντ Καβαγιέ

Πρωταγωνιστούν: Βινσέντ Λιντόν, Ζιλ Λελούς, Ναντίν Λαμπακί, Ζιλ Κοέν, Μεντί Σαντούν, Ζιλ Μπελομί

Ο Φρανκ και ο Σιμόν, είναι δυο φίλοι αστυνομικοί. Εξαιτίοας όμως ενός τραγικού αυτοκινητικού δυστυχήματος που προκάλεσε ο Σιμόν οδηγώντας μεθυσμένος, απομακρύνονται. Έχουν περάσει χρόνια όταν η μαφία απειλεί την οικογένειά του. Τότε ο Σιμόν, για να προστατεύσει τους δικούς του αναλαμβάνει δράση καιπροσπαθείο να επανασυνδεθεί με το Φρανκ για να αντιμετωπίσουν μαζί τους κακοποιούς.

Ταινία καταιγιστικής δράσης, με μια πολύ καλή προσέγγιση των χαρακτήρων και αρκετά δεμένο σενάριο. Και ενώ όλα πηγαίνουν σαν καλοκουρδισμένο ρολόι, κάπου προς τη μέση ο σκηνοθέτης φαίνεται να τα χάνει παρασυρμένος από υπερβολές χολιγουντιανού τύπου.

 

GET ON UP

THE JAMES BROWN STORY

Σκηνοθεσία: Τέιτ Τέιλορ

Πρωταγωνιστούν: Τσάντγουικ Μπόσμαν, Ντέιβιντ Άντριου Νας, Νέλσαν Έλις, Βαϊόλα Ντέιβις, Οκτάβια Σπένσερ, Τζιλ Σκοτ, Νταν Άκροιντ, Κιθ Ρόμπινσον

Βιογραφική ταινία που καταγράφει τη ζωή ενός θρύλου της σόουλ-φανκ μουσικής: του Τζέιμς Μπράουν. Ο Μπράουν γεννήθηκε το 1933 στη Νότια Καρολίνα μέσα στη μεγάλη οικονομική κρίση και μεγάλωσε στο περιθώριο. Από μικρός όμως φάνηκε πως ήταν προορισμένος για μεγάλα πράγματα, όπως και έγινε!

Η ταινία που γυρίστηκε σε 49 μέρες καταγράφει στιγμιότυπα από την αληθινή ιστορία της ζωής του Τζέιμς Μπράουν. Ξεκινά από τα δύσκολα παιδικά του χρόνια, μέσα στη φτώχεια και τους κινδύνους των γκέτο της Τζόρτζια, και φτάνει έως την άνοδό του στο στερέωμα του μαύρου πενταγράμμου. Αναφέρεται στον εγκλεισμό του στη φυλακή απ’ όπου τον έβγαλε ο συνεργάτης και παντοτινός του φίλος Μπόμπι Μπερντ, στο συγκρότημα του οποίου (“The Avons”) συμμετείχε ο Μπράουν μετά την αποφυλάκισή του. Το συγκρότημα πολύ γρήγορα μετονομάστηκε σε “The Famous Flames”. Η πρώτη τους επιτυχία ήταν το σινγκλ “Please, Please, Please” (1956) που έφτασε στο #5 των R&B τσαρτς. Μετά από 9 ανεπιτυχείς κυκλοφορίες, ο Μπράουν απέσπασε σταδιακά τον έλεγχο του συγκροτήματος από τον Μπερντ συμμετέχοντας όλο και πιο ενεργά στη διαμόρφωση του μουσικού τους στιλ, στα φωνητικά και στη συγγραφή των στίχων και της μουσικής. Το τραγούδι «Say It Loud-I’m Black and I’m Proud» τον κατέστησε τη Φωνή της Μαύρης Αμερικής, ενώ εκείνος είναι που, με παρέμβασή του, έσωσε την πόλη της Βοστόνης από διαδηλώσεις το βράδυ της δολοφονίας του Λούθερ Κινγκ. Ακολούθως μετέβη στο Βιετνάμ να εμψυχώσει τους στρατιώτες, ενώ επισκέφτηκε και το Λευκό Οίκο και συναντήθηκε και με Προέδρους.

 

ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ 30,5 ΜΕΤΡΑ ΜΑΚΡΙΑ

THE HUNDRED-FOOT JOURNEY

Σκηνοθεσία: Λάσε Χάλστρομ

Πρωταγωνιστούν: Έλεν Μίρεν, Ομ Πουρί, Σαρλότ Λε Μπον, Ρόχαν Τσαντ, Μάνις Νταγιάλ, Αμίτ Σαχ

Η μαντάμ Μαλορί διαθέτει διευθύνει ένα γαλλικό εστιατόριο, βραβευμένο με αστέρι Μισελέν, σε ένα γραφικό χωριό στη Νότια Γαλλία. Θεωρεί τα πιάτα που σερβίρει ως αξεπέραστα και είναι περήφανη γι’ αυτό. Όταν όμως έρθει μια οικογένεια Ινδών και ανοίξει ένα εστιατόριο ακριβώς απέναντι από το δικό της, θα ξεσπάσει πόλεμος. Η εκλεπτυσμένη μαντάμ δεν μπορεί να ανεχτεί την πικάντικη ινδική κουζίνα  Δυο κουζίνες, δύο πολιτισμοί, δύο κόσμοι έρχονται σε αντιπαράθεση. Όμως ο ινδός σεφ αναλαμβάνει χρέη ειρηνοποιού ώστε να γεφυρώσει το χάσμα που υπάρχει.

Πολύ ευχάριστη ταινία από ένα σκηνοθέτη που γνωρίζει πώς να αφηγείται ιστορίες με χιούμορ και τρυφερότητα.

 

ANNABELLE

Σκηνοθεσία: Τζον Λεονέτι

Πρωταγωνιστούν: Άναμπελ Γουόλις, Γουόρντ Χόρτον, Άλφρε Γούνταρντ, Μισέλ Ρομάνο, Γκάμπριελ Μπέιτμαν

Ο Τζον Φορμ δωρίζει στην έγκυο γυναίκα του, Μία, την Αναμπέλ, μια κούκλα. Κι ύστερα έρχεται ο τρόμος καθώς μια ομάδα σατανιστών θα επιτεθεί στο ζευγάρι, ενώ η δαιμονισμένη Αναμπέλ, σκορπά τον τρόμο. Υπερφυσικό θρίλερ για όσυς/-ες, αντέχουν!

 

ΤΑ ΤΕΡΑΤΟΚΟΥΤΑΚΙΑ (&3D)

THE BOXTROLLS

Σκηνοθεσία: Γκρέιαμ Άναμπλ, Άντονι Στάτσι

Με τις φωνές των: Μπεν Κίνγκσλεϊ, Ελ Φάνινγκ, Άισακ Χέμπστεντ Ράιτ, Τόνι Κολέτ, Τζάρεντ Χάρις, Νικ Φροστ, Σάιμον Πεγκ, Τρέισι Μόργκαν

Ένα νεαρό ορφανό αγόρι που μεγάλωσε από ρακοσυλλέκτες σε μια υπόγεια σπηλιά προσπαθεί να σώσει τους φίλους του από έναν κακό εξολοθρευτή. Κινούμενο σχέδιο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

85 άνθρωποι «τρώνε» όσο 3,5 δισεκατομμύρια. Του Μπάμπη Μιχάλη

«Ενέδρα στη Βαρκελώνη» από την Ταινιοθήκη της ΕΡΤ-3