Κάμερες στα σχολεία του δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη προτίθεται για άλλη μια φορά να τοποθετήσει η διοίκηση του δήμου, στο όνομα της πάταξης των βανδαλισμών, προκαλώντας την έντονη αντίδραση της Ένωσης των Συλλόγων Γονέων του δήμου.
Όπως καταγγέλλουν οι γονείς, έγγραφο των Σχολικών Επιτροπών του δήμου, η διοίκηση του επανέρχεται στην τοποθέτηση καμερών στα σχολεία, οι οποίες όπως αναφέρεται θα τίθενται σε λειτουργία μετά το πέρας των μαθημάτων, αγνοώντας ωστόσο ότι οι σχολικές εγκαταστάσεις χρησιμοποιούνται και κατά τις απογευματινές ώρες για αθλητικές και άλλες δραστηριότητες.
«Είμαστε εντελώς αντίθετοι με την καταγραφή των προσωπικών δεδομένων των παιδιών οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας» τονίζει το ΔΣ της Ένωσης Γονέων Πυλαίας Χορτιάτη και καλεί τους γονείς όλων των σχολείων να απορρίψουν την πρόταση του δήμου και να διεκδικήσουν από κοινού την άμεση πρόσληψη του απαραίτητου αριθμού σχολικών φυλάκων.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ένωσης:
«Η δημοτική αρχή επανήλθε για την τοποθέτηση καμερών στα σχολεία.
Σύμφωνα με το έγγραφο των Σχολικών Επιτροπών του Δήμου “ οι βανδαλισμοί στα σχολεία μας συνεχίζονται και αφενός αυτά καταστρέφονται, αφετέρου οι οικονομικές δαπάνες προς αποκατάσταση τους είναι μεγάλες. Για λόγους περιφρούρησης των, η διοίκηση του δήμου επανέρχεται στην τοποθέτηση καμερών σε αυτά”. Για την διασκέδαση δε των εντυπώσεων και τον καθησυχασμό εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών υπάρχει η επαναλαμβανόμενη διακήρυξη πως η λειτουργία των καμερών θα ξεκινάει μετά το πέρας των μαθημάτων και θα γίνει με όλες τις νόμιμες διαδικασίες.
Το ΔΣ της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη κατηγορηματικά αντιτίθεται. Παραθέτουμε τους προβληματισμούς:
1) Το τι συμβαίνει μετά το πέρας της διδακτικής ώρας στα σχολεία μας αφορά άμεσα για δύο λόγους. Αρχικά γιατί την επόμενη μέρα τα παιδιά μας θα βρίσκονται στον ίδιο χώρο και θέλουμε να είναι προσεγμένος. Επιπλέον ο χώρος του σχολείου αποτελεί κομμάτι διαπαιδαγώγησης και ενασχόλησης των παιδιών και για τη υπόλοιπη μέρα. Τα παιδιά μας θα παίξουν στο προαύλιο του σχολείου ή θα συμμετέχουν και σε κάποια δραστηριότητα συλλόγων που χρησιμοποιούν τον χώρο. Είμαστε εντελώς αντίθετοι με την καταγραφή των προσωπικών δεδομένων των παιδιών οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας. Αλήθεια μπορούμε να σκεφτούμε ένα παιδί με μια κάμερα πάνω από το κεφάλι του όλη μέρα? Είτε αυτή είναι ανοιχτή, είτε κλειστή, είτε είναι ψεύτικη το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Τα παιδιά μαθαίνουν σε μια λογική παρακολούθησης, “Big Brοther” με αποτέλεσμα τον περιορισμό της έννοιας της ελευθερίας. Η ζωή των παιδιών μας δεν είναι παιχνίδι σαν αυτά που δυστυχώς προβάλλονται στη τηλεόραση και δεν θέλουμε σε καμιά περίπτωση να νομιμοποιήσουμε μια τέτοια κατάσταση.
2) Σε αρκετά από τα σχολεία βάζουν τους διευθυντές ως υπεύθυνους για τις κάμερες. Ακόμα και αν υποθέσουμε στη καλή διάθεση αυτών, για πόσο καιρό θα μπορεί να συμβαίνει αυτό; Είναι μήπως ο ρόλος των διευθυντών να παίζουν το παιχνίδι “κλέφτες και αστυνόμοι”; Οι διευθυντές είναι παιδαγωγοί και αντίστοιχο έργο-αρμοδιότητα θα πρέπει να έχουν μέσα στα σχολεία και όχι να κυνηγάνε εξωσχολικούς. Άλλωστε, τις περισσότερες φορές, οι εξωσχολικοί είναι έφηβοι που μπαίνουν στα σχολεία το απόγευμα. Ρόλος των διευθυντών είναι να βοηθήσουν και αυτούς ακόμη να καταλάβουν ότι το σχολείο δεν είναι απέναντί τους αλλά δίπλα τους. Με τον ρόλο που τους αναθέτουν τώρα αντίθετα αποτελέσματα θα υπάρξουν. Ρόλος των διευθυντών, μαζί με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, είναι να γίνουν τα σχολεία χώροι μάθησης και αγωγής για τα παιδιά σήμερα και για τις επόμενες γενιές. Να βοηθήσουν τα παιδιά να στηριχθούν γερά στα πόδια τους να τους μάθουν σωστά ιδεώδη για να μπορούν να σηκώνουν το κεφάλι, να μπορούν πουν όχι. Να πλάσουν δηλαδή την δική τους ανεξάρτητη προσωπικότητα. Να μη μεγαλώνουν φοβούμενα και συνηθίζοντας στην ιδέα ότι κάποιος τα παρακολουθεί. Να μη καλλιεργείται η κουλτούρα του θύματος και του θύτη.
3) Ανοίγεται δυστυχώς ένας πολύ επικίνδυνος δρόμος. Ποιο θα είναι το επόμενο βήμα; Η χρήση π.χ κινητών για να υπάρχουν αποδείξεις-τεκμήρια διαφόρων καταστάσεων κοκ; Κάπως έτσι θα θεωρηθεί φυσιολογικό στο τέλος να μπουν κάμερες και στην ώρα του μαθήματος.
4) Για ποιο λόγο μπαίνει προτεραιότητα στο να δοθούν χρήματα για κάμερες; Μήπως με αυτή του τη στάση ο Δήμος προσπαθεί να διώξει μια ευθύνη από πάνω του; Χρειάζεται όμως να πάρει υπόψη του τις συνέπειες, παιδαγωγικές και ψυχολογικές που θα υποστούν τα παιδιά. Η εμπειρία από τα σχολεία του Δήμου μας είναι ότι οι κάμερες δεν διασφαλίζουν το σταμάτημα βανδαλισμών. Τις περισσότερες φορές καταστρέφονται και οι ίδιες οι κάμερες. Αντίθετα, οι βανδαλισμοί περιορίστηκαν δραστικά όταν υπήρχαν σχολικοί φύλακες.
Με βάση τα παραπάνω, καλούμε τους Συλλόγους γονέων να απορρίψουν την πρόταση του Δήμου και να μην δεχθούν την εγκατάσταση καμερών στους χώρους των σχολείων. Ζητάμε από τον Δήμο να προχωρήσει άμεσα στην πρόσληψη του απαραίτητου αριθμού σχολικών φυλάκων που θα καλύπτει τις ανάγκες για όλα τα σχολεία και για όλες τις ημέρες της εβδομάδας και του χρόνου. Είναι το μοναδικό και σίγουρα πιο αποτελεσματικό μέτρο ασφάλειας».