Προχωρά από την κυβέρνηση η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Όπως ανακοινώθηκε ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης ενέκρινε τα τεύχη δημοπράτησης για τον διεθνή διαγωνισμό ανάθεσης της αστικής και περιαστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης σε ιδιώτη.
Η εν λόγω ανάθεση θα αφορά 43 λεωφορειακές γραμμές της πόλης και θα έχει διάρκεια 10+5 χρόνια. Πρόκειται για τις λεωφορειακές γραμμές που σήμερα εκτελούν τα ιδιωτικά ΚΤΕΛ. Το ύψος της σύμβασης ανέρχεται σε 464,4 εκ. ευρώ κατ’ ελάχιστο για 10 χρόνια και συμβαδίζει με το ύψος πρόσφατης σύμβασης για την Αττική.
Ο διαγωνισμός προβλέπει την προμήθεια από τον Ανάδοχο ή τους Αναδόχους συνολικά 220 καινούργιων, ντιζελοκίνητων και μηδενικού αποτυπώματος, οχημάτων διαφόρων τύπων και χωρητικότητας. Ο Ανάδοχος θα είναι υποχρεωμένος να διαθέσει σύγχρονα αμαξοστάσια για τη συντήρηση των οχημάτων και τη φόρτιση των ηλεκτρικών.
«Είμαστε βέβαιοι ότι η προκήρυξη θα καταλήξει σε ανάδοχο ο οποίος με υπευθυνότητα και αξιοπιστία θα ασκήσει σοβαρό έργο και θα αναβαθμίσει τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης», ανέφεραν σε κοινή τους δήλωση ο Πρόεδρος Γιάννης Καλογερούδης και ο Διευθύνων Σύμβουλος Γιάννης Τόσκας.
Υπενθυμίζεται ότι φέτος τον Μάρτιο το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε το σχέδιο του αρμόδιου υπουργείου για τον «νέο ΟΑΣΘ», σύμφωνα με το οποίο ο νέος δημόσιος Οργανισμός εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης θα εκτελεί μόνο όσα δρομολόγια μπορεί, αφήνοντας έτσι ανοιχτό το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης περισσότερων λεωφορειακών γραμμών.
Η συζήτηση αυτή γίνεται ενώ οι εργαζόμενοι του Δημόσιου ΟΑΣΘ βρίσκονται σε εγρήγορση και προαναγγέλλουν κινητοποιήσεις, καταγγέλλοντας την κυβέρνηση για ψεύδη και παραπληροφόρηση σε σχέση με την υπογραφή της νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, η οποία έχει κολλήσει αφού όπως λένε δεν υπογράφεται από την κυβερνητική πλευρά, αν και είχε συμφωνηθεί να υπογραφεί από τον περασμένο Ιούνιο.