Μία παράλληλη διαδικασία μάθησης αρχίζει σιγά-σιγά να κάνει τα πρώτα της βήματα μέσα στα κλειστά πανεπιστήμια. Αντιμαθήματα που διοργανώνονται από καθηγητές/ καθηγήτριες και φοιτητικούς συλλόγους, γίνονται όλο και πιο συχνά και δείχνουν ότι η ανάγκη για γνώση παραμένει ζωντανή, κινεί αγώνες και βρίσκει τους τρόπους για να καλυφθεί.
Κάπως έτσι, ο σύλλογος φοιτητών Πολιτικών-Μηχανικών ΑΠΘ έπειτα διοργάνωσε δια ζώσης αντί-μάθημα με θέμα την πολιτική προστασία και τον ρόλο του πολιτικου Μηχανικού, ενώ την ίδια ώρα πραγματοποιήθηκε συλλογή ειδών πρώτης ανάγκης για τους σεισμόπληκτους στην Ελάσσονα και εικαστικές παρεμβάσεις στη σχολή.
«Θέλουμε να γίνουμε ξανά φοιτητές! Μέσα από τις συλλογικές μας διαδικασίες ζωντανεύουμε και πάλι το πανεπιστήμιο μας!» αναφέρει ο σύλλογος.
Ταυτόχρονα το πρώτο δια ζώσης μάθημα μετά από έναν ολόκληρο χρόνο πραγματοποιήθηκε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ. Το μάθημα με θέμα τις αλλαγές στην εκπαίδευση και την κοινωνία τον καιρό της καραντίνας διοργανώθηκε απο τον Σύλλογο Φοιτητών του τμήματος και η διάλεξη δόθηκε απο τον καθηγητή του τμήματος Χρήστο Τουρτούρα. Αντίστοιχες δράσεις θα πραγματοποιηθούν και την ερχόμενη εβδομάδα για να μπορέσουν να συμμετάσχουν και όσοι φοιτητές λόγω υγειονομικών περιορισμών δεν κατάφεραν να παρακολοθυθήσουν το μάθημα.
Αντίστοιχη πρωτοβουλία όμως υπήρξε και από τον Σύλλογο Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ που διοργάνωσε δια ζώσης διάλεξη με θέμα «Ιστορία και Μεθοδολογία: για μια Ιστορία “από τα κάτω”».
Το δια ζώσης μάθημα, πραγματοποιήθηκε στο αίθριο έξω από το κτίριο της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ ενώ τη διάλεξη έκανε ο Κώστας Τζιάρας, μεταδιδακτορικός ερευνητής του Τμήματος. Την εισαγωγή στη διάλεξη έκανε η Μαρία Καβάλα, επίκουρη καθηγήτρια του Τμήματος, η οποία μεταξύ άλλων τόνισε τη σημασία της δια ζώσης διδασκαλίας στην εκπαιδευτική διαδικασία και χαιρέτισε τις κινητοποιήσεις των φοιτητών που παλεύουν για το ασφαλές άνοιγμα των Πανεπιστημίων ενώ την πρωτοβουλία χαιρέτισε και ο πρόεδρος του Τμήματος, Άρης Στυλιανού.