in

Στα μαχαίρια

Στα μαχαίρια

Ο Ράιαν Τζόνσον (“The Brothers Bloom”, “Looper”, “Star Wars: Tελευταίοι Jedi”) σκηνοθετεί την καλύτερή του ταινία και σηκώνει στα ύψη την αδρεναλίνη με το “Knives Out”. Μπορεί να μην έγινε μεγάλος ντόρος, αλλά στην προκειμένη περίπτωση έχουμε ένα θρίλερ μυστηρίου μέχρι την τελευταία σκηνή. Ένα σενάριο που έχει τρωτά σημεία, έρχεται όμως η εξαιρετική πλοκή να μας παρασύρει σαν ορμητικό ποτάμι στον κόσμο του δημιουργού. Σε αυτό το σύμπαν πρέπει να παλέψεις για να επιβιώσεις και να λύσεις τον γρίφο. Τα πράγματα μοιάζουν απλά. Σε καμία περίπτωση όμως δεν είναι όπως φαίνονται με μία πρώτη ματιά.

Γράφει ο Μίλτος Τόσκας

Ο σπουδαίος λογοτέχνης Χάρλαν Θρόμπεϊ αυτοκτονεί το βράδυ των 85ων γενεθλίων του. Τι τον οδηγεί σε αυτή τη ξαφνική επιλογή; Νωρίτερα έχει πάρει τις αποφάσεις του και έχει έρθει σε έμμεση ή άμεση σύγκρουση με όλα τα μέλη της οικογένειας του, εκτός από την αγαπημένη-πλην όμως απομακρυσμένη κόρη του. Ο καθένας έχει έναν λόγο να τον βγάλει από την μέση. Κανείς όμως δεν είναι ικανός να διαπράξει φόνο. Οι αστυνομικές αρχές μετά από μία σειρά καταθέσεων είναι έτοιμες να κλείσουν τον φάκελο, ωστόσο ένας δαιμόνιος ντεντέκτιβ είναι αποφασισμένος να φτάσει στους ηθικούς αυτουργούς με κάθε κόστος.

Ένα εξαιρετικό πάζλ της σύγχρονης Αμερικής. Μία οικογένεια των άκρων. Χωράει τους πάντες. Από νεοναζί (“Η Αμερική είναι για τους Αμερικάνους”) μέχρι ακτιβίστριες. Άπαντες έχουν στο πίσω μέρος του μυαλού τους την κληρονομιά. Η λύπη τους κρατάει μέχρι την κηδεία. Στη συνέχεια ξεκινάει μία άτυπη “μοιρασιά”. Κανείς όμως δεν μπορεί να γνωρίζει την μεγάλη ανατροπή στη διαθήκη. Όταν αποκαλυφθεί κάποιοι θα χάσουν τη γη κάτω από τα πόδια τους. Ο σύγχρονος Πουαρό (Ντάνιελ Κρεγκ) μετράει κάθε λέξη, στήνει την αφήγηση κι ετοιμάζεται για την μεγάλη ρελάνς. Βρισκέται ολοένα και πιο κοντά στην τελική άκρη. Είναι σίγουρος πως στο τέλος θα κερδίσει το καλό. Επιλέγει σύμμαχο.

Μεγάλη αποκάλυψη η Μάρτα (Άννα Ντε Άρμας). Αθόρυβη προσπαθεί να διαχειριστεί τη δυσάρεστη συγκυρία και να δικαιολογήσει ένα μοιραίο λάθος(;). Οι διαδοχικές ανατροπές τρελαίνουν τον θεατή. Μετατρέπεται ο ίδιος σε ερευνητή και πλέκει σενάρια παράλληλα με την εικόνα που τρέχει. Ποιος είναι το πρόσωπο κλειδί και ποια η ιδιαιτερότητα της νοσοκόμας μέσω της οποίας θα ξεπεράσουμε το αδιέξοδο; Ένα θρίλερ που έχει ακόμα και γκανγκστερική καταδίωξη αυτοκινήτων. Η άρνηση στα ψέματα, το ήθος της εργαζομένης κι η αντίδραση στο άκουσμά τους μας οδηγεί. Eίναι αποφασισμένη να πληρώσει και να υποστεί τις συνέπειες για να σώσει την οικογένεια και τη ψυχή της. (Χαρακτηριστικό το “always?” … γεμάτο τύψεις και φόβο).

Θηρία έτοιμα να κατασπαράξουν ένα κορίτσι από τη Λατινική Αμερική. Μία ευαίσθητη παρουσία που έδωσε ζωή στον Χάρλαν. Φίλος που τόσο του έλειπε στα τελευταία του. Κι αν την άκουγε πιθανότατα θα ήταν ακόμα στη ζωή. Σαφείς κοινωνικοπολιτικές αιχμές από τον δημιουργό, που αφήνει μία αισιόδοξη νότα ως επιμύθιο. Μακάρι να ήταν έτσι και στην πραγματικότητα. Εναλλαγή συναισθημάτων, συνεχής ένταση, επιτυχία. Ακόμα και τα “μαχαίρια” συνηγορούν προς τη δικαίωση. Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού.

Το φινάλε θα φέρει κάθε κατεργάρη στον πάγκο του. Δύο άδικα θύματα, ο ένοχος στη φυλακή, οι άπληστοι ήρθε η ώρα επιτέλους να εργαστούν και να χτίσουν τη δική τους περιουσία. Κι η Μαρία Καμπρέρα έτοιμη για μία νέα ζωή όπως της αξίζει. Το καλό νίκησε. Η προσπάθεια δικαιώθηκε. Σπουδαία έργο. Από τα καλύτερα της κινηματογραφικής χρονιάς στην κατηγορία του. Φύγαμε γεμάτοι μετά από δύο ώρες προβολής. Δράση χωρίς προκαθορισμένη κατάληξη. Δυσκολεύεσαι να αποκρυπτογραφήσεις τους κώδικες του μυστηρίου κι όταν αυτό συμβεί, έρχεται τελικά η λύτρωση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

#Φωτοσχόλιο_στο_alterthess

22ο ΦΝΘ:Έχετε δει ντοκιμαντέρ με κινούμενα σχέδια;