Κενά και στους σχολικούς νοσηλευτές: Να μπει σε προτεραιότητα η υγεία των παιδιών!

Δύο τραγικά περιστατικά συνέβησαν την προηγούμενη εβδομάδα σε σχολεία της Αχαΐας και της Λαμίας με έναν 9χρονο να χάνει τη ζωή του και έναν 15χρονο να βρίσκεται στην εντατική ενώ και τα δύο παιδιά φέρονται να είχαν πρόβλημα με την καρδιά τους. Δεν ξέρουμε αν ένας σχολικός νοσηλευτής θα ήταν αρκετός από μόνος του, αλλά ξέρουμε πως ένας εξειδικευμένος εργαζόμενος θα μπορούσε να κερδίσει τουλάχιστον τον απαραίτητο χρόνο που ίσως να ήταν κρίσιμος για την κατάσταση της υγείας των παιδιών.

Ξέρουμε πως τα λεφτά για την υγεία και την παιδεία αυτή την περίοδο δε περισσεύουν, σε αντίθεση με αυτά για πολεμικούς εξοπλισμούς. Μήπως όμως θα έπρεπε να ξανασκεφτούμε όλοι μας το ποιες είναι οι προτεραιότητες που πρέπει να μπαίνουν στη μοιρασιά του δημόσιου χρήματος;

Διαβάζουμε λοιπόν από την ανακοίνωση του Μάκη Λάππα, Σχολικού Νοσηλευτή-ΠΕ25

«Πόσα παιδιά θα θρηνήσουμε ακόμα;

Παρακολουθήσαμε την Παρασκευή στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης το τραγικό περιστατικό που πραγματοποιήθηκε σε δημοτικό σχολείο της Αχαΐας , ότι ένας μαθητής έχασε της αισθήσεις του στο προαύλιο του σχολείου , ειδοποιήθηκε το ΕΚΑΒ όμως δυστυχώς ο μικρός μαθητής χάθηκε. Ταυτόχρονα στην Λαμία ένας δεκαπεντάχρονος παθαίνει ανακοπή μέσα στο σχολείο και την τελευταία στιγμή σώζεται, μετά την άμεση επέμβαση του ΕΚΑΒ. Πρέπει να γίνει αντιληπτή από όλους η χρησιμότητα των σχολικών νοσηλευτών.

Παραθέτω παρακάτω κάποια Καθήκοντα και αρμοδιότητες του Κλάδου των ΠΕ25 Σχολικών Νοσηλευτών:

Επιπλέον των κύριων καθηκόντων του που σχετίζονται με την κάλυψη των αναγκών των υποστηριζόμενων μαθητών: α) παρέχει πρώτες βοήθειες για όλους τους μαθητές της σχολικής μονάδας, β) φροντίζει για τη διαμόρφωση του φαρμακείου του σχολείου, γ) ενημερώνει και συμβουλεύει εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς για θέματα υγείας, για την προστασία του σχολείου από ιογενείς καταστάσεις, εποχιακές λοιμώξεις και επιδημίες όπως και για την αποφυγή μεταδιδόμενων νοσημάτων, δ) συνεργάζεται με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου για την οργάνωση και υλοποίηση προγραμμάτων αγωγής υγείας, ε) διοργανώνει σεμινάρια παροχής πρώτων βοηθειών στο προσωπικό του σχολείου, με πιστοποιημένους εκπαιδευτές, στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης, στ) σε συνεννόηση με το διευθυντή του σχολείου αναλαμβάνει την επικοινωνία με τις υγειονομικές υπηρεσίες σε θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων του και ζ) συνεργάζεται με το διευθυντή του σχολείου για την παρακολούθηση και τον έλεγχο της υγιεινής του σχολικού περιβάλλοντος (αίθουσες, κοινόχρηστοι χώροι, κυλικείο, κ.α.), και συνιστά τη λήψη των απαραίτητων μέτρων για την προστασία των μαθητών.

Ενώ στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες και στην Αμερική είναι αυτονόητο ,το σχολείο ότι θα έχει μόνιμο σχολικό νοσηλευτή στην Ελλάδα του 2020 ακόμα βρισκόμαστε σε στάδιο συζητήσεων. Είναι φανερά επιτακτική ανάγκη, η πολιτεία να μεριμνήσει επί του θέματος. Μήπως οι αρμόδιοι ξεχνούν την ύπαρξη του κλάδου των σχολικών νοσηλευτών ή θεωρούν ότι με το να μην προσλαμβάνουν τον απαραίτητο αριθμό σχολικών νοσηλευτών θα κάνουν οικονομία; Η οικονομία δεν είναι μόνο αριθμοί. Ειδικά όταν διακυβεύονται ζωές παιδιών. Πρέπει να αναρωτηθούμε σαν κοινωνία, ποιες είναι οι προτεραιότητές μας και στην τελική, πόσο κοστίζει η ζωή ενός παιδιού;»