in

Σκουρλέτης: Απόλυτα ψευδές ότι θα κοπεί το ρεύμα σε όσους έχουν κοινωνικό τιμολόγιο

Σκουρλέτης: Απόλυτα ψευδές ότι θα κοπεί το ρεύμα σε όσους έχουν κοινωνικό τιμολόγιο

«Κανένα κοινωνικό τιμολόγιο δεν κόβεται, κανένας συμπολίτης μας που έχει ανάγκη μηχανικής υποστήριξης δεν πρόκειται να μείνει χωρίς ρεύμα. Είναι απόλυτα ψευδές αυτό», δήλωσε χαρακτηριστικά στη Βουλή, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πάνος Σκουρλέτης, διαψεύδοντας κατηγορηματικά που ανέφεραν ότι θα κοπεί, από τη ΔΕΗ, το ηλεκτρικό ρεύμα σε 700.000 νοικοκυριά που έχουν οφειλές.

 Παράλληλα, ο κ. Σκουρλέτης διαβεβαίωσε ότι για κανέναν αγρότη που έχει τα απαραίτητα δικαιολογητικά δεν θα υπάρξει πρόβλημα, τονίζοντας ότι ο ίδιος είναι σε διαρκή επικοινωνία μαζί τους.

 «Βεβαίως, πρέπει να δούμε τι θα γίνει με τα συσσωρευμένα χρέη της ΔΕΗ, ύψους 2 δισ. 200 εκατ., χρειάζεται, όμως, και η απαιτούμενη κοινωνική ευαισθησία. Αλλά κάποια στιγμή πρέπει να πληρώσουν και αυτοί που έχουν. Δεν μπορεί να υπάρχουν επιχειρήσεις, ξενοδοχειακές ή δημοτικές, που από το 2012 δεν πλήρωσαν. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ΔΕΗ, μόλις πήγε για να κόψει το ρεύμα σε 12 επιχειρήσεις, βρήκαν τα λεφτά και πλήρωσαν αμέσως», επεσήμανε ο υπουργός.

Τι ισχύει για τις διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος

Το ζήτημα των αποκοπών των παροχών ηλεκτρικού ρεύματος λόγω οφειλών οι  οποίες υπερβαίνουν  τα υφιστάμενα προβλεπόμενα  όρια,  απασχόλησε την σύσκεψη που συγκάλεσε προ ημερών   ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης, με τη συμμετοχή στελεχών της ΔΕΗ.

Όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τα στελέχη της ΔΕΗ αναφέρθηκαν στα συσσωρευμένα χρέη προς την Επιχείρηση από ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς, τα οποία ξεπερνούν   τα 2,2 δισ. ευρώ. Περιέγραψαν επίσης τις ενέργειες που υλοποιούνται προκειμένου να περιοριστεί  το μέγεθος του προβλήματος, το οποίο συνιστά  απειλή για την απρόσκοπτη λειτουργία της Επιχείρησης.  
Μελανά σημεία αποτελούν, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές οι περιγραφές για τις  καταχρηστικές συμπεριφορές πελατών που  κατορθώνουν να αποφεύγουν την αποπληρωμή των χρεών τους εκμεταλλευόμενοι το συνολικότερο πνεύμα ανοχής του προηγούμενου διαστήματος, καθώς και ευνοϊκές διατάξεις που θεσπίστηκαν πρωτίστως για κατηγορίες πελατών οι οποίοι πραγματικά δεν μπορούν ή δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στα κόστη κάλυψης των ενεργειακών αναγκών τους. Πρόκειται για πρακτική η οποία χειροτερεύει την κατάσταση για τους πλέουν αδύναμους και την Επιχείρηση, επιδρώντας αρνητικά στα περιθώρια άσκησης διαφορετικής πολιτικής είσπραξης οφειλών από τη ΔΕΗ.

Όπως υπενθυμίζουν πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αυτή τη στιγμή, μεταξύ άλλων ισχύουν τα εξής για τη προστασία των οικονομικά ασθενέστερων:

–    Δεν  διακόπτεται η ηλεκτροδότηση πελατών που είναι ενταγμένοι στο Κοινωνικό Τιμολόγιο (ΚΟΤ).
–    Δεν αποκόπτεται η ηλεκτρική σύνδεση σε άτομα που υποστηρίζονται μηχανικά, εφόσον έχει προσκομιστεί βεβαίωση δημόσιου νοσοκομείου.
–    Για να δοθεί εντολή αποκοπής, πρέπει να συντρέχει η προϋπόθεση  τουλάχιστον δύο απλήρωτων λογαριασμών σε συνδυασμό με χρέος άνω των 1000 ευρώ.
–    Ακόμη και στις περιπτώσεις που αποκόπτεται η σύνδεση, δίνεται η δυνατότητα διακανονισμού με 10% προκαταβολή, διαπραγματεύσιμη ως προς την καταβολή της και μέχρι 36 δόσεις για το υπόλοιπο του χρέους, ώστε να επανασυνδεθεί το ηλεκτρικό ρεύμα.

Στο σημείο αυτό, υπενθυμίζεται επίσης και η ρύθμιση δωρεάν παροχής ηλεκτρικού ρεύματος έως 1.200 kwh ανά τετράμηνο, στο πλαίσιο του προγράμματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Στη συνάντηση, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, συμφωνήθηκε να αποφευχθούν οι   αποκοπές αγροτικών παροχών  ηλεκτρικού ρεύματος, καθώς έχει καθυστερήσει η καταβολή των αγροτικών αποζημιώσεων. Ο Υπουργός ζήτησε διαρκή ενημέρωση από την πλευρά της ΔΕΗ για την εξέλιξη της κατάστασης και επέστησε την προσοχή στα στελέχη της Επιχείρησης, προκειμένου η προσπάθεια μείωσης των ληξιπρόθεσμων οφειλών να μην οδηγήσει σε κοινωνικές αδικίες. Στο πλαίσιο αυτό, ζήτησε από τη ΔΕΗ να επανεξετάσει, προς ευνοϊκότερη κατεύθυνση, τα ισχύοντα όρια οφειλών  για τις αποκοπές, αλλά και να εντείνει την εκστρατεία ενημέρωσης των πελατών της για τις δυνατότητες που τους παρέχονται, αλλά και να απαντώνται ερωτήματα το συντομότερο δυνατό. Ζήτησε επίσης, τη λήψη μέριμνας για τη επίσπευση των επανασυνδέσεων στους  πελάτες που θέλουν να ρυθμίσουν την οφειλή τους.

Photo Credit: Nick Paleologos/ SOOC

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ως ύποπτος για ηθική αυτουργία σε απιστία καταθέτει ο Στ. Ψυχάρης

Επιτάχυνση των διαδικασιών για τον αγωγό ΤΑΡ προανήγγειλε ο Π.Σκουρλέτης