in

Κρατικό θέατρο χωρίς ηθοποιούς γίνεται;

Κρατικό θέατρο χωρίς ηθοποιούς γίνεται;

Αδύνατη χαρακτηρίζουν την λειτουργία του ΚΘΒΕ οι ηθοποιοί του και το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ) αν δεν λυθούν χρόνια προβλήματα που έχουν να κάνουν με τα χρέη το θεάτρου αλλά και με την δραματική μείωση της επιχορήγησης. Οι ηθοποιοί που το περασμένο Σαββατοκύριακο προχώρησαν σε δύο δύωρες στάσεις εργασίας διεκδικούν τόσο την καταβολή της μισθοδοσίας τους που τους έχει φέρει στο σημείο να ζουν μια ταπεινωτική πραγματικότητα αλλά και την οριστική λύση των χρόνιων προβλημάτων του ΚΘΒΕ.

Οι ηθοποιοί τονίζουν παράλληλα ότι η υποβολή της παραίτησης εκ μέρους του καλλιτεχνικού διευθυντή Γ. Βούρορ που είχε ως αίτημα όχι την επίλυση των προβλημάτων αυτών αλλά τις ίδιες τις κινητοποιήσεις των ηθοποιούν, συσκοτίζει αντί να επιλύει το πρόβλημα.

“Τέσσερα χρόνια ζούμε καθημερινά την απορρύθμιση της μισθοδοσίας μας η οποία δεν καταβάλλεται στην ώρα της, δεν είμαστε σίγουροι πότε και αν θα πληρωθούμε. Ζητάμε δηλαδή τα αυτονόητα και το αίτημά μας αυτό μας κάνει να φαινόμαστε αγενείς. Δεν φτάνει δηλαδή που δεν πληρωνόμαστε, φταίμε που περιμένουμε κιόλας” δήλωσε η Νεφέλη Ανθοπούλου πρόεδρος του σώματος ηθοποιών του ΚΘΒΕ στη σημερινή συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν οι ηθοποιοί στον πρώτο όροφο του ΚΘΒΕ

“Επί δέκα χρόνια το ΚΘΒΕ συσσωρεύει χρέη χωρίς η πολιτεία να παίρνει την ευθύνη για την διαχείρισή τους και χωρίς να προσπαθεί να κηνυγήσει αυτούς που τα δημιούργησαν” τόνισε ακόμη γ πρόεδρος του σωματος των ηθοποιών συμπληρώνοντας ότι η μισθοδοσία μας μπαίνει τελευταία στη σειρά.

Το ΚΘΒΕ  συγκεκριμένα έχει συσσωρεύσει χρέη 5 εκ. ευρώ με την επιχορήγηση να έχει περικοπεί κατά 40% .Σύμφωνα με τους ηθοποιούς μπορεί η εκταμίευση έκτακτης επιχορήγησης ύψους 650.000 ευρώ από το υπουργείο οικονομικών αλλά το ποσό αυτό οποίο καλύπτει μέρος των οφειλόμενων δεδουλευμένων και δεν λύνει το πρόβλημα παρά το μετακυλύει στο άμεσο μέλλον.

Οι επιπτώσεις στην καθημερινή ζωή των ηθοποιών είναι μεγάλες.

“Γινόμαστε μάρτυρες ανθρωπιστικών δραμάτων. Ηθοποιοί που κυκλοφορούν με τρύπια παπούτσια, δεν έχουν να πληρώσουν το εισιτήριο για το λεωφορείο και όταν λιποθυμούν δεν θέλουν να καλέσουν ασθενοφόρο για να μην δει κανείς την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει” κατέληξε η Ν. Ανθοπούλου

“Γίνεται σκόπιμα μεγάλη παραποίηση των αιτημάτων μας”τόνισε από την πλευρά του ο Δ. Παλαιοχωρίτης πρόεδρος του ΣΕΥ που έδωσε το παρών στην συνέντευξη ξεκαθαρίζοντας ότι “Εμείς διεκδικούμε αύξηση της κρατικής επιχορήγησης στο ύψος που ήταν το 2009 και την διευθέτηση των χρεών των προηγούμενων χρόνων”.

Πρόβλημα αποτελεί για τον ίδιο, το ότι “η  όπερα Θεσσαλονίκης φορτώνεται στις πλάτες του κρατικού θεάτρου” Το χρέος της όπερας ανέρχεται σε 1.200.000 ευρώ . Επίσης το θέατρο βαρύνεται και από τις οικονομικές υποχρεώσεις της πολιτείας απέναντί του (επιστροφή Φ.Π.Α. 1.000.000 ευρώ, Δήμος Θεσσαλονίκης 700.000 ευρώ).

“Αν δεν λυθούν και τα τρία αυτά προβλήματα οι επιπτώσεις θα είναι δραματικές για την λειτουργία του ΚΘΒΕ με πιθανό οδυνηρό τέλος” συμπλήρωσε ο πρόεδρος του ΣΕΗ ενώ σχολιάζοντας την υποβολή παραίτησης του Γ. Βούρου (η οποία τελικά ανακλήθηκε) εκανε λόγο για ενέργεια που απέκρυβε τα πραγματικά προβλήματα του θεάτρου και με τον τρόπο που έγινε επέρριπτε τις ευθύνες στους  ηθοποιούς.

“Φοβόμαστε ότι όλα αυτά είναι εφαρμογές της μνημονιακής πολιτικής. Η τακτική είναι γνωστή. Πρώτα πετούν το μπαλάκι στους απλήρωτους εργαζόμενους, μετά καλλιεργούν στην κοινή γνώμη την άποψη για αυτοδιαχείριση των οικονομικών των οργανισμών και στη συνέχεια λένε βγάλτε από τα ταμεία σας για να λειτουργήσει το θέατρο. Σε όλα αυτά είμαστε αντίθετοι. Είναι υποχρέωση της πολιτείας να έχει πολιτιστική πολιτική” κατέληξε.

Από τις τοποθετήσεις των ηθοποιών δεν έλλειψε και η έκφραση του φόβου ότι το ΚΘΒΕ θα αναγκαστεί να καταφύγει σε λογικές κέρδους και εντυπωσιασμού που φυσικά θα ρίξουν το καλλιτεχνικό και πολιτιστικό του επίπεδο.

Ο Βασίλης Σεϊμένης μέλος της διοίκησης του σωματος ηθοποιών στο ΚΘΒΕ μίλησε επίσης καθαρά: "Εξαντλήσαμε κάθε δυνατότητα πριν κλείσουμε τα θέατρα" είπε αντικρούοντας τις συκοφαντικές επιθέσεις που δέχτηκαν οι ηθοποιοί με χαρακτηρισμούς περί βολεμένων και κρατικοδιαίτων.

“Θέλουμε ανοιχτά θέατρα που να λειτουργούν όμως σωστά, να μην είναι απλά μια βιτρίνα για να βλέπει ο κόσμος” επεσήμανε.

“Το θέατρο είμαστε εμείς. Εμείς κλαίμε, εμείς χάνουμε τα λόγια μας επί σκηνής, το πονάμε αυτό που κάνουμε. Αν δεν υπάρχουν ηθοποιοί δεν υπάρχει θέατρο” δήλωσε τέλος ο Χ. Πεχλιβανίδης, ηθοποιός του ΚΘΒΕ τονίζοντας ότι λόγω των κινητοποιήσεων κάτι άλλαξε στο σώμα των ηθοποιών. Αρχίζουμε και σκεφτόμαστε διαφορετικά”

Όπως εξάλλου τονίζουν σε σχετική ανακοίνωσή τους“Οι ηθοποιοί δεν έχουμε καμία σχέση με μικροπολιτικές. Αποδέκτης της τέχνης μας είναι το κοινό και οφείλουμε να το ενημερώσουμε ότι οι κινητοποιήσεις ματώνουν πρώτα απ’ όλους εμάς τους ίδιους. Ο πολιτισμός μιας χώρας έγκειται στο πώς αυτή αντιμετωπίζει τις ασθενέστερες ομάδες. Υπερασπιζόμαστε τα συμφέροντα και του πιο αδύναμου από εμάς. Όσο υπάρχουν συνάδελφοί μας που επιβιώνουν οριακά εμείς θα υπερασπιζόμαστε τα αυτονόητα”

Να σημειωθεί ότι με ανακοίνωσή της η Διοίκηση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης εκφράζει τη συμπαράσταση της στους ηθοποιούς και εργαζόμενους πάσης φύσεως του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και στις κινητοποιήσεις που πραγματοποιούν διεκδικώντας τα δεδουλευμένα τους.

“Η Διοίκηση του ΕΚΘ βρίσκεται στο πλευρό των εργαζομένων και ζητάει από το Υπουργείο Πολιτισμού να προχωρήσει άμεσα στην καταβολή των δεδουλευμένων των εργαζομένων και στη δημιουργία βιώσιμου ορίζοντα λειτουργίας του ιστορικού αυτού θεατρικού Οργανισμού” τονίζεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση που εξέδωσε το ΚΘΒΕ.

Σ.Π.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Συνεδριάζει, πριν από την πρώτη ψηφοφορία, η Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ

ΑΠΘ: Μέτωπο πρυτανείας- διοικητικών ενάντια στη διαθεσιμότητα