Την Τρίτη 3 Μαίου 2022, σχεδόν τρία χρόνια μετά το συμβάν, έχει προσδιοριστεί να εκδικαστεί πρωτόδικα στο Πλημμελειοδικείο Άρτας η δίκη για τον φόνο του 20χρονου οδηγού μοτοσικλέτας Γιώργου Κολιοκώτση.
Ο Πανελλαδικός Σύλλογος «SOS Τροχαία Εγκλήματα» περιγράφει το συμβάν:
«Το πρωί της Κυριακής 30 Ιουνίου 2019 ο Γιώργος, όπως κάθε πρωί ξεκίνησε με την μηχανή του από το χωριό του, τη Ράχη για να πάει στη εργασία του στην Άρτα (απόσταση 11km). Φτάνοντας στους Κωστακιούς, γύρω στις 7 το πρωί έπεσε θύμα ασυνείδητου μεθυσμένου δολοφόνου της ασφάλτου που μπαίνοντας στο αντίθετο ρεύμα παρέσυρε το Γιώργο με αποτέλεσμα ν’ αφήσει την τελευταία του πνοή στην άσφαλτο.
Ο Γιώργος πήγαινε στην εργασία του και ο δράστης επέστρεφε από νυχτερινή «διασκέδαση» οδηγώντας με την απίστευτη ποσότητα αλκοόλ στο αίμα 2.09 gr/L, όπως διαπιστώθηκε από τα εργαστήρια της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών της ΕΛΑΣ.
Η συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα του δράστη ήταν δηλαδή τετραπλάσια του νόμιμου (για την Ελλάδα) ορίου. Μια τέτοια ποσότητα σύμφωνα με τα διεθνώς παραδεκτά από την ιατρική επιστήμη υποδηλώνει βαριά μέθη με τον οδηγό να εμφανίζει θόλωση της διάνοιας, σύγχυση, λήθαργο που μπορεί να οδηγήσει σε κώμα…
Αλλά αν αυτό λέει η ιατρική, η «νομική» έχει άλλη άποψη. Το σημαντικό δεν είναι σε τι κατάσταση βρίσκονταν ο οδηγός αλλά αν είχε πρόθεση, σκοπό να σκοτώσει, ή αν θεωρούσε ο ίδιος πως μπορούσε να οδηγήσει ασφαλώς. Λογική συνέπεια αυτής της νομοθέτησης είναι ο δράστης να βρεθεί κατηγορούμενος για ανθρωποκτονία από … αμέλεια (πλημμέλημα) και να κυκλοφορεί ελεύθερος και με την άδεια οδήγησης του (αφαιρείται μόνο για 180 μέρες μετά την σύλληψη-απελευθέρωση του). Στη χώρα μας κανείς φαίνεται δεν έχει ακούσει πως αλκοόλ και οδήγηση δεν συμβιβάζονται. Δεν το έχουν ακούσει οι νομοθέτες και βέβαια πολύ περισσότερο δεν το έχουν ακούσει οι οδηγοί. Είναι εντυπωσιακό πως αυτό αφορά ειδικά στις περιπτώσεις πρόκλησης φόνου ή σοβαρού τραυματισμού, την ίδια στιγμή που ο ΚΟΚ θεσπίζει ποινές για την οδήγηση υπο την επήρεια αλκοόλ. Το να οδηγείς μεθυσμένος είναι πρόβλημα, αλλά το να σκοτώσεις οδηγώντας μεθυσμένος δεν είναι. Στην πρώτη περίπτωση είναι ξεκάθαρη παράβαση των κανόνων, στη δεύτερη είναι αμέλεια…»
Σύμφωνα με τον Σύλλογο εκτεταμένες μελέτες της NHTSA (Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας) των ΗΠΑ δείχνουν την εκθετική σχέση της επίδρασης του αλκοόλ στην πιθανότητα εμπλοκής σε τροχαία σύγκρουση.
«Στη χώρα μας μπορεί κανείς να οδηγήσει νόμιμα αν η συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα δεν υπερβαίνει το 0.5gr/L, την ίδια στιγμή που άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν κάνει νόμο την Μηδενική ανοχή στο Αλκοόλ (Τσεχία, Ουγγαρία, Ρουμανία, Σλοβακία), ή έχουν κατεβάσει το όριο στα 0.2gr/L (Εσθονία, Νορβηγία, Πολωνία, Σουηδία). Τον Οκτώβρη του 2021 το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε με τεράστια πλειοψηφία την έκθεση που εισηγήθηκε η Ελληνίδα ευρωβουλευτής Έλενα Κουντουρά που ζητάει τη θέσπιση της Μηδενικής Ανοχής στο Αλκοόλ για τους οδηγούς σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Στη χώρα μας παρά την ραγδαία αύξηση της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ (και ουσιών) και των συγκρούσεων που οφείλονται σ αυτό, δυστυχώς, η σχετική συζήτηση ούτε καν έχει ξεκινήσει. Ακόμα και στους πυλώνες του δεκαετούς στρατηγικού προγράμματος που παρουσιάστηκαν από το Υπουργείο Μεταφορών το Φεβρουάριο του 2021 παρουσία του Πρωθυπουργού δεν υπήρχε καν νύξη για το θέμα.
Δυστυχώς αφού όλα τα τροχαία εγκλήματα κατηγοριοποιούνται ως «αμέλεια», το αίτημα Δικαιοσύνη για τα θύματα των τροχαίων παραμένει και θα παραμένει ουτοπικό. Για όσους «απορούν» γιατί δεν σταματούν τα τροχαία η απόφαση του δικαστηρίου θα μας θυμίσει ξανά πως: Χωρίς Δικαιοσύνη δεν θα υπάρξει Ειρήνη στους Δρόμους» καταλήγει ο Σύλλογος στην ανακοίνωσή του καλώντας όλους-ες «στη Μνήμη του Γιώργου Κολιοκώτση και των τόσων θυμάτων μεθυσμένων οδηγών, στη Μνήμη και όλων αυτών των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους οδηγώντας υπό την επήρεια αλκοόλ, να στρατευτούμε για την επιβολή της Μηδενικής ανοχής στο αλκοόλ κατά την οδήγηση και για την αφαίρεση της άδειας οδήγησης από τους φονιάδες της ασφάλτου».