in

Τροχαία Εγκλήματα & ΑΠΕ: οταν ευημερούν οι αριθμοί (ετεροχρονισμένα)

Της Χριστίνας Κυδώνα, πηγή: Πανελλαδικός Σύλλογος «SOS Τροχαία Εγκλήματα»

2020 η Ελλάδα 22η ανάμεσα στους 27 της ΕΕ σε θανάτους απο τροχαία

Μπορεί το ΑΠΕ να διακίνησε πριν μια βδομάδα (ΕΔΩ) την είδηση ότι η Ελλάδα ήταν η μόνη χώρα της ΕΕ που πέτυχε το στόχο μείωσης των θανατηφόρων τροχαίων σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50% το 2020 σε σχέση με το 2010, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), αλλά ξέχασε να συμπληρώσει ότι και το 2020 και το 2021 η Ελλάδα κατέλαβε την 22η χειρότερη θέση ανάμεσα στις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε θανάτους αναλογικά με τον πληθυσμό.

2021 η Ελλάδα 22η ανάμεσα στους 27 της ΕΕ σε θανάτους απο τροχαία

Αν δεν κάνουμε λάθος διανύουμε το 2023. Από που λοιπόν η ανάγκη να θυμηθούμε ξανά «επιτυχίες» του 2020 για τις οποίες τότε τόσα ειπώθηκαν και γράφτηκαν;

Όταν μάλιστα με στοιχεία που ανακοίνωσε στις 30 Ιουνίου 2022 η ΕΛΣΤΑΤ για τον Απρίλιο του 2022, καταγράφεται μεγάλη αύξηση θανάτων και τραυματισμών στη χώρα μας σε σχέση με τον Απρίλη του προηγούμενου έτους:

  • Απρίλης 2021: 36 νεκροί, 35 βαριά, 790 ελαφρά τραυματίες.
  • Απρίλης 2022: 57 νεκροί, 52 βαριά, 1.111 ελαφρά τραυματίες.
  • Αύξηση 58,3% σε νεκρούς, 48,6% σε βαριά και 40,6% σε ελαφρά τραυματίες

Άρα οι τυμπανοκρουσίες είναι περιττές και στέλνουν λάθος μήνυμα

Η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι μια από τις χώρες που η πιθανότητα θανάτου από τροχαίο είναι υψηλότερη από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Τα τελευταία χρόνια η πτωτική τάση δεν υφίσταται ουσιαστικά και ο αριθμός των θανάτων τείνει να σταθεροποιηθεί γύρω στους 700/έτος πράγμα που σημαίνει τριπλάσια πιθανότητα θανάτου από τροχαίο για τους κατοίκους της χώρας μας σε σχέση με τους κατοίκους, της Νορβηγίας, της Ελβετίας, της Σουηδίας και του Ηνωμένου Βασιλείου. Να σημειώσουμε πως κι ο αριθμός των 579 θανάτων το 2020 εν μέσω πανδημίας και εκτεταμένου αυστηρού λοκντάουν είναι ιδιαίτερα ανησυχητικός.

Η ευθύνη γι΄αυτό το μακελειό στους δρόμους βαραίνει πολλούς. Πρώτον το κράτος για την ανυπαρξία ουσιαστικού σχεδίου πρόληψης, δεύτερον τους οδηγούς για την επιθετική συμπεριφορά και τρίτον τα ΜΜΕ που ενώ θα μπορούσαν να επηρεάσουν την κοινή γνώμη, αρκούνται σε τίτλους κλισέ μετά από κάθε τριήμερο για τον «βαρύ φόρο αίματος της ασφάλτου». Η αποσιώπηση γύρω από το θέμα των τροχαίων εγκλημάτων είναι ουσιαστικά άρνηση της πραγματικότητας. Νομίζουμε ότι δεν μας αφορά κι αυτό μας καθησυχάζει, γιατί αφορά μόνο τους «άτυχους» που έπαθαν ένα τροχαίο «ατύχημα». Είναι προβληματικό για μια κοινωνία να κλείνει τα μάτια μπροστά στο θάνατο τόσων (και ιδιαίτερα νέων) ανθρώπων και να το αφήνει στην «τύχη», ενώ πολλοί θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί.

Εμείς θα είμαστε εδώ για να κρατάμε αυτόν τον καθρέφτη και να παλεύουμε για το Όραμα Μηδέν «ατυχήματα» στους ελληνικούς δρόμους.

Αναρτήσεις μας σχετικές με το θέμα που ανακάλυψε φέτος το ΑΠΕ:

Ιούνιος 2021: 2010 -2020: η Ελλάδα αν και πρώτη στην ΕΕ στη μείωση των θανάτων από τροχαία εξακολουθεί να παραμένει μια επικίνδυνη για τους χρήστες του οδικού δικτύου χώρα.

Ιούλιος 2022: Τροχαία Εγκλήματα: Σταθερά στην πρωτοπορία η Ελλάδα σε θανάτους και τραυματισμούς.

πηγή: sostegr.wordpress.com

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Κατάληψη Βασιλικού Θεάτρου: Ο αγώνας συνεχίζεται

Διαδήλωση υπεράσπισης της ΒΙΟΜΕ το Σάββατο: «Θέλουν να σκοτώσουν τη ΒΙΟΜΕ. Δεν θα τους αφήσουμε!».