Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Ο κριτικός κινηματογράφου Στράτος Κερσανίδης γράφει κάθε εβδομάδα για το alterthess τις νέες ταινίες που κάνουν  πρεμιέρα στις κινηματογραφίκές αίθουσες.

ΘΥΣΙΑΖΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΠΙΟΝΙ
PAWN SACRIFICE
Σκηνοθεσία:
Έντουαρντ Ζούικ
Πρωταγωνιστούν: Τόμπι Μαγκουάιρ, Λιβ Σράιμπερ, Πίτερ Σάρσγκαρντ, Λίλι Ρέιμπ, Ρόμπιν Ουάιγκαρτ, Μάικλ Στάμπαργκ, Έντουαρντ Ζινόβιεφ

Μετά από 43 χρόνια ο σκηνοθέτης, Έντουαρντ Ζουίκ, καταπιάνεται με τη ζωή του Μπόμπι Φίσερ, του ιδιοφυούς σκακιστή, ο οποίος μαγνήτισε τους φίλους του σκακιού σε ολόκληρο τον κόσμο και απασχόλησε την κοινή γνώμη με την ιδιομορφία του. Ο Ζουίκ καταγράφει την άνοδο και την πτώση του Φίσερ, ενός πραγματικού μύθου, για τον οποίο ο σκηνοθέτης λέει: «Για περίπου 3 με 4 μήνες το 1972 ήταν ο διασημότερος άνθρωπος στον κόσμο. Κατά κάποιον τρόπο ήταν ένας από τους πρώτους πανκ ήρωές μας. Ήταν δύσκολος, αλαζόνας, δεν τον ένοιαζε τι θα πει ο κόσμος. Και μπορούσε να το κάνει, γιατί ήταν τόσο καλός σε αυτό που έκανε».

Οι αρχές της δεκαετίας του 1970 βρήκαν την ανθρωπότητα να βιώνει την “ισορροπία του τρόμου”, ως αποτέλεσμα του Ψυχρού Πολέμου ανάμεσα στα δύο αντίπαλα στρατόπεδα των οποίων ηγούνταν οι ΗΠΑ από τη μια και η Σοβιετική Ένωση από την άλλη.

Οι δύο υπερδυνάμεις εκείνης της εποχής ανταγωνίζονταν σε όλα τα επίπεδα. Στον πόλεμο (Βιετνάμ), την επιστήμη (κατάκτηση του διαστήματος), τον αθλητισμό κλπ. Αν και τη χρονιά εκείνη, το 1972, είχε πραγματοποιηθεί η ιστορική συνάντηση Ρίτσαρντ Νίξον και Λεονίντ Μπρέζνιεφ στην οποία οι δύο ηγέτες υπέγραψαν συμφωνία για τη μείωση των στρατηγικών όπλων, η αντιπαράθεση συνεχίστηκε σε όλους τους τομείς. Την ίδια περίοδο που ο αμερικανός πρόεδρος και ο Γ.Γ. της Κ.Ε. του Κ.Κ.Σ.Ε. έκαναν το πρώτο μεγάλο βήμα για την παγκόσμια ειρήνη, ένα άλλο ανταγωνιστικό πεδίο ήρθε στην επικαιρότητα. Στην προκειμένη περίπτωση τα άρματα, οι πύραυλοι, τα κανόνια και οι στρατιώτες είχαν αντικατασταθεί από πιόνια, πύργους, άλογα, αξιωματικούς (ή τρελούς), μία βασίλισσα και έναν βασιλιά. Στη θέση των στρατηγών ήταν δύο μεγάλοι σκακιστές της εποχής, ο αμερικανός Μπόμπι Φίσερ και ο σοβιετικός Μπόρις Σπάσκι.

Εμπλουτισμένη με σκηνές από επίκαιρα της εποχής η πολύ ενδιαφέρουσα αυτή ταινία αποτελεί μια βιογραφική μυθοπλασία και κορυφώνεται στη μεγάλη μονομαχία του Φίσερ με το Σπάσκι η οποία ξεκίνησε στο Ρέικιαβικ της Ισλανδίας στις 11 Ιουλίου του 1972.

Οι παραγωγοί κατάφεραν να αναπαραστήσουν τέλεια την εποχή, όπως και να εντοπίσουν τοποθεσίες που φιλοξένησαν τα πραγματικά γεγονότα. Ένα από αυτά ήταν και το ξενοδοχείο στο οποίο είχε μείνει ο Φίσερ το 1972, στο οποίο οι συντελεστές βρήκαν την αυθεντική σκακιέρα του αγώνα, με τις υπογραφές του Φίσερ και του Σπάσκι, ενώ στη σκηνή του τελικού ματς της ταινίας το παιχνίδι έχει στηθεί πάνω στο τραπέζι που χρησιμοποίησαν ο Φίσερ με τον Σπάσκι για την δική τους αναμέτρηση.

Ο Ζουίκ προσπαθεί να επικεντρωθεί στην προσωπικότητα του Μπόμπι Φίσερ, την εκκεντρικότητά του, τις εκρήξεις του, την αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά του. Αλλά και στην ιδιοφυία του. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο, ο Τόμπι Μαγκουάιρ, μπαίνει απόλυτα στο πετσί του ρόλου. Λέει ο πρωταγωνιστής: «Τέτοιου είδους χαρακτήρες με συναρπάζουν και ο Μπόμπι ήταν φοβερά απαιτητικός. Η πορεία του προς την κορυφή είναι μια συναρπαστική ιστορία. Καταλαβαίνεις ότι ένιωθε πολύ μεγάλη πίεση. Το να είσαι τόσο διάσημος συνοδεύεται από κάθε ειδών προκλήσεις, και ο Μπόμπι το εισέπραττε βαθιά αυτό. Έπαιζε σκάκι για 10-12 ώρες τη μέρα, κάθε μέρα, για χρόνια. Ο αγώνας με τον Σπάσκι ήταν το απόγειο των προσπαθειών αυτών, άρα δεν μπορεί παρά να ένιωθε φοβερό άγχος για το αποτέλεσμα».

Με έντονο το στοιχείο του ντοκιμαντέρ, η ταινία αποκτά πρόσθετο ενδιαφέρον καθώς αναπαράγει το κλίμα μιας, όχι πολύ μακρινής αλλά πολύ διαφορετικής εποχής.

Τελικά ο Μπόμπι Φίσερ χρησιμοποιήθηκε όπως ακριβώς οι σκακιστές χρησιμοποιούν τα πιόνια τους Θυσιάζουν ένα για να προχωρήσουν παρακάτω. Κι ο μεγάλος αμερικανός μετρ θυσιάστηκε όπως ένα πιόνι στην παγκόσμια σκακιέρα των γεωπολιτικών ανταγωνισμών.

ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
BIKES vs CARS
Σκηνοθεσία:
Φρεντρίκ Γκέρτεν

Το ποδήλατο είναι ένα μεγάλο εργαλείο για την αλλαγή, αλλά τα ισχυρά συμφέροντα που κερδίζουν από το ιδιωτικό αυτοκίνητο επενδύουν δισεκατομμύρια κάθε χρόνο στις ομάδες πίεσης και τη διαφήμιση για να προστατεύσουν την επιχείρησή τους. Στην ταινία συναντάμε ακτιβιστές και στοχαστές που αγωνίζονται για καλύτερες πόλεις, οι οποίοι αρνούνται να σταματήσουν το ποδήλατο, παρά τον αυξανόμενο αριθμό των νεκρών στην κυκλοφορία. Ένα ντοκιμαντέρ το οποίο απεικονίζει μια παγκόσμια κρίση που όλοι κατά βάθος ξέρουμε ότι θα πρέπει να συζητήσουμε για το κλίμα, τους πόρους της γης, τις πόλεις όπου ολόκληρη η επιφάνεια καταναλώνεται από το αυτοκίνητο.

Η ταινία δεν είναι μόνον επίκαιρη αλλά αποτελεί και εγχειρίδιο για την προώθηση των δικαιωμάτων όλων όσοι προτιμούμε το ποδήλατο στις μετακινήσεις μας και αντιμετωπίζουμε συνεχείς κινδύνους εξαιτίας εκτός της αδιαφορία των οδηγών αλλά κυρίως των αρχών (δήμος, τροχαία, κράτος κλπ.).

ΜΑΝΑ
Σκηνοθεσία:
Βάλερυ Κοντάκου

Ως «ένα ντοκιμαντέρ για την πιο ατίθαση συμμορία στην ιστορία της ορθόδοξης εκκλησίας», παρουσιάζεται η ταινία η οποία έκανε πρεμιέρα στο 18 Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Η σκηνοθέτιδα μιλάει «μια διαφορετική ιστορία γυναικείας χειραφέτησης» και μάλλον έχει δίκιο, αν πάρουμε υπόψη την ιστορία που επέλεξε να κινηματογραφήσει. Όλα ξεκίνησαν το 1962 όταν τέσσερα ανήλικα κορίτσια αποφάσισαν να γίνουν μοναχές. Όμως κάθε φορά που έφευγαν οι οικογένειές τους τις γύριζαν πίσω, με αποτέλεσμα το θέμα να απασχολήσει τον Τύπο της εποχής. Όμως μετά από δύο αποτυχημένες απόπειρες, η τρίτη στέφτηκε με επιτυχία και τα κορίτσια πραγματοποίησαν το όνειρό τους. Αυτό που επιθυμούσαν, ήταν να δημιουργήσουν ένα ίδρυμα που θα προσφέρει περίθαλψη σε παραμελημένα και κακοποιημένα παιδιά, στα πρότυπα του Ιδρύματος Πεσταλότσι στην Ελβετία.. Σήμερα οι τέσσερις μοναχές, αποτελούν την ψυχή του Λύρειου Παιδικού Χωριού στο Νέο Βουτζά Αττικής, το οποίο δεν έχει καμία κρατική ή εκκλησιαστική βοήθεια.

ΜΑΞΙΛΑΡΙ
Σκηνοθεσία:
Κωνσταντίνος Κακογιάννης
Πρωταγωνιστούν:Πανάγoς Ιωακείμ, Ρηνιώ Κυριαζή, Κλεοπάτρα Μάρκου, Μυρτώ Στράμπη, Άρης Τσαμπαλίκας, Τάκης Μόσχος

Ο σκηνοθέτης παρουσιάζει την ταινία του ως «την ιστορία μιας απόπειρας γεφύρωσης ετεροτήτων, αγάπης και έρωτα, χιούμορ και μελαγχολίας, ύπνου και παιχνιδιού, μια γεφύρωση του ουρανού με την θάλασσα».  
Τρεις φίλοι θέλουν να ησυχάσουν, να ξεκουραστούν μακριά από τον πολιτισμό και επιλέγουν να κάνουν ελεύθερο κάμπινγκ παίρνοντας ο καθένας μαζί του μόνο το μαξιλάρι του. Επιδίδονται σε συζητήσεις για την πολιτική, τον άνθρωπο, τον πολιτισμό, τη βία και αναζητούν απαντήσεις σε θέματα που τους απασχολούν. Όμως τρεις φίλες που θα φθάσουν θα διαταράξουν με την άφιξή τους την ηρεμία και θα περιπλέξουν τα πράγματα. Θα δημιουργηθούν συναισθηματικές εντάσεις και παρά τις προσπάθειές τους δυσκολεύονται πλέον να βρουν κοινούς τόπους.
Και το μαξιλάρι; Μπορείς να το μοιραστείς; Η ταινία είναι σαν ένας  καθρέφτης της παρακμιακής μας φύσης την στιγμή που, ζαλισμένοι από τα μαξιλάρια μας, περιμένουμε κάτι να συμβεί.
Ο σκηνοθέτης, σημειώνει: “Σε εποχές κρίσης, πλασματικής ή μη, όπου το κάλεσμα για πράξη μπορεί εύκολα να χειραγωγηθεί, ίσως το πιο ριζοσπαστικό πράγμα είναι να μην κάνεις τίποτα και να κάτσεις να σκεφτείς. Οι πρωταγωνιστές του Μαξιλαριού αποφασίζουν να κάνουν “δύο βήματα πίσω” από τον κόσμο και να πάρουν αποφάσεις ενώ αναμένουν κάποιο Συμβάν. Προσπαθούν να απομακρυνθούν από τις επιταγές της υπερ-κατανάλωσης, αλλά ο καθένας τους κουβαλάει και το μαξιλάρι του -ένα σύμβολο τεμπελιάς, αλλά και αναστοχασμού. Όσο προβληματική, γεμάτη ανισότητα, αίμα και βία και αν είναι η ιστορία, ο πολιτισμός και η γλώσσα μας, δεν έχει νόημα να πετάξουμε τα πάντα (…)».

ΜΑΚΒΕΘ
MACBETH
Σκηνοθεσία
: Τζάστιν Κερζέλ
Πρωταγωνιστούν: Μάικλ Φασμπέντερ, Μαριόν Κοτιγιάρ, Ντέιβιντ Θιούλις, Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι, Τζακ Ρέινορ, Σον Χάρις, Πάντι Κονσιντάιν

Το αθάνατο έργο του Σέξπιρ το οποίο έχει μεταφερθεί άπειρες φορές στο θέατρο αν και έχουν περάσει περίπου 400 χρόνια από την πρώτη φορά που κυκλοφόρησε. Αλλά η τραγική ιστορία του στρατηγού από τη Σκωτία που νικήθηκε από την ίδια του τη φιλοδοξία έχει γνωρίσει και κάμποσες κινηματογραφικές μεταφορές. Ανάμεσά τους και εκείνες του Όρσον Γουλέλς και του Ρομάν Πολάνσκι. Αυτή τη φορά, ο αυστραλός Τζάστιν Κερζέλ αποφασίζει να αναμετρηθεί με το αθάνατο έργο του άγγλου δραματουργού και δεν τα πηγαίνει άσχημα.

ΒΟΛΤΑ ΣΤΟ ΚΕΝΟ
THE WALK (3D)
Σκηνοθεσία:
Ρόμπερτ Ζεμέκις
Πρωταγωνιστούν: Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ, Μπεν Κίνγκσλεϊ, Σαρλότ Λε Μπον

Λίγες μέρες πριν κλείσει τα 25, ο γάλλος σχοινοβάτης Φιλίπ Πετίτ, επιχείρησε κάτι εξαιρετικά
παράτολμο. Περπάτησε επάνω σε τεντωμένο σχοινί το χάσμα ανάμεσα στους δίδυμους Πύργους στη Νέα Υόρκη, κάνοντας 8 διαδρομές που διήρκεσαν 45 λεπτά. Κι όλα αυτά, σε ύψος 411 μέτρων και χωρίς να πάρει άδεια από το δήμο ή κάποια άλλη αρχή. Αυτό συνέβη στις 7 Αυγούστου 1974 και ο Ζεμέκις το μεταφέρει στον κινηματογράφο.

Ο ΑΡΧΑΡΙΟΣ
THE INTERN
Σκηνοθεσία
: Νάνσι Μάγερ
Πρωταγωνιστούν: Αν Χάθαγουεϊ, Ρόμπερτ νε Νίρο, Ρενέ Ρούσο

Ένας 70χρονος χήρος και συνταξιούχος, πιάνει δουλειά σε μια ιστοσελίδα μόδας η οποία διευθύνεται από μια νέα και όμορφη γυναίκα. Σύντομα οι δυο του θα αναπτύξουν μια ιδιαίτερη σχέση. Κωμωδία.

ΚΑΝΙΒΑΛΟΙ
THE GREAT INFERNP
Σκηνοθεσία
: Ιλάι Ροθ
Πρωταγωνιστούν: Λορένζα Ίζο, Άριελ Λέβι, Ντάριλ Σαμπάρα, Κίρμπι Μπλις Μπλάντον, Σκάι Φερέιρα, Μάγκντα Απάνοβιτς, Νικολάς Μαρτίνεζ, Άαρον Μπερνς

Μια ομάδα φοιτητών ταξιδεύει στον Αμαζόνιο με σκοπό την προστασία μια φυλής ιθαγενών. Όταν το αεροπλάνο του πέφτει στη ζούγκλα, συλλαμβάνονται από τη φυλή και αρχίζει μια ιστορία τρόμου. Βλέπετε οι ιθαγενείς που η ομάδα ήθελε να προστατεύσει έχουν επικίνδυνες διατροφικές προτιμήσεις!

Η ΜΠΑΡΜΠΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΥΛΕΣ ΤΗΣ ΣΕ ΜΙΑ ΑΠΙΘΑΝΗ ΚΟΥΤΑΒΟΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ
BARBIE AND HER SISTERS IN THE GREAT PUPPY ADVENTURE
Σκηνοθεσία:
Άντριου Το

Η Μπάρμπι μαζί με τις αδελφούλες της, τη Σκίπερ, τη Στέισι και την Τσέλσι και μαζί με τα αξιολάτρευτα κουτάβια τους, μπλέκονται σε μυστηριώδεις περιπέτειες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Λογισμικό χειραγώγησης. Του Παντελή Μπουκάλα

Συγκέντρωση ενάντια στις ομοφοβικές και τρανσφοβικές επιθέσεις στη Θεσσαλονίκη