Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Ο κριτικός κινηματογράφου Στράτος Κερσανίδης γράφει κάθε εβδομάδα για το alterthess τις νέες ταινίες που κάνουν  πρεμιέρα στις κινηματογραφίκές αίθουσες.

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
LA DANZA DE LA REALIDAD

Σκηνοθεσία: Αλεχάντρο Χοδορόφσκι
Πρωταγωνιστούν: Αλεχάντρο Χοδορόφσκι, Πάμελα Φλόρες, Χερέμιας Χέρσκοβιτς

Σε μια μικρή παραλιακή πόλη της Χιλής, στην Τοπκαπίλα, γεννιέται το 1929 ένα αγόρι. Παιδί μιας ξεριζωμένης οικογένειας αρχίζει να ισορροπεί ανάμεσα στη φαντασία και την πραγματικότητα κι έτσι αποφασίζει να ασχοληθεί με το σινεμά. Γίνεται σκηνοθέτης και το όνομά του είναι Αλεχάντρο Χοδορόφσκι!

Μια θαυμάσια ταινία που αν και ο Χοδορόφσκι την παρουσιάζει ως αυτοβιογραφική, εν τούτοις δεν παύει να είναι αποτέλεσμα της οργιαστικής και δημιουργικής φαντασίας του ιδιοφυούς χιλιανού σκηνοθέτη.

Είναι η πρώτη ταινία που κάνει ο Χοδορόφσκι, μετά τον «Κλέφτη του Ουράνιου Τόξου», το 1990 την οποία και παρουσίασε στο Φεστιβάλ των Κανών.

 

ΤΟ ΤΙΜΗΜΑ ΤΗΣ ΔΟΞΑΣ
LA RANÇON DE LA GLOIRE

Σκηνοθεσία: Ξαβιέ Μποβουά
Πρωταγωνιστούν: Μπενουά Πελβούρντ, Ρόσντι Ζεμ, Πίτερ Κογιότ, Κιάρα Μαστρογιάνι, Ναντίν Λαμπακί, Σελί Γκμαχ

Ο Τσάρλι Τσάπλιν πέθανε το 1977 στην Ελβετία. Τρεις μήνες μετά, εκλάπη το σώμα του μέσα από τον τάφο! Αυτήν η αληθινή ιστορία είναι η βάση για το σενάριο της ταινίας. Ο 40χρος Έντι μόλις βγήκε από τη φυλακή, ζει με το φίλο του Οσμάν και τη μικρή του κόρη. Όμως ένα κόλπο έρχεται στο μυαλό του για να πιάσουν την καλή. Να κλέψουν τον Τα΄σπλιν και να ζητήσουν λύτρα! Σύντομα οι αντιστάσεις του Οσμάν κάμπτονται και η κλοπή του πτώματος πραγματοποιείται. Ευχάριστη, διασκεδαστική, έξυπνη ταινία.

Ο σκηνοθέτης λέει: «Ο Τσάπλιν πέθανε τα Χριστούγεννα του 1977, στην έπαυλη του στην Ελβετία. Τρεις μήνες μετά την ταφή του, δύο φτωχοί μετανάστες αποφασίζουν να κλέψουν το φέρετρο του και να ζητήσουν λύτρα- θυμάμαι ότι σκέφτηκα ‘Ορίστε μια ταινία’. Επικοινώνησα με την οικογένεια του Τσάπλιν μέσω ενός ιδρύματος, και η απάντηση ήταν άμεση και θετική, και μάλιστα άνευ όρων. Υπάρχει κάτι μαγικό σε αυτή την ιστορία που με αγγίζει. Η ομορφιά έχει μια ιερή διάσταση. Δε βρίσκεις όμως πάντα την ομορφιά σε ό,τι είναι όμορφο».

 

ΣΕ ΕΠΙΦΥΛΑΚΗ
QUI VIVE

Σκηνοθεσία: Μαριάν Ταρντιέ
Πρωταγωνιστούν: Ρεντά Κατέμπ, Αντέλ Εξαρχόπουλος, Ρασίντ Ντεμπούζ, Μουσά Μανσαλί

Ο Σερίφ θέλει να γίνει νοσηλευτής και ετοιμάζεται να δώσει εξετάσεις για εισαγωγή στη σχολή. Για να εξοικονομήσει τα προς το ζην εργάζεται ως σεκιουριτάς σε ένα εμπορικό κέντρο. Πηγαίνει καλά στις εξετάσεις, γνωρίζει μια γυναίκα, την Τζένη, και η ζωή φαίνεται να του δείχνει το καλό της πρόσωπο. Όμως μια συμμορία παιδιών τον ενοχλεί διαρκώς στο πολυκατάστημα που εργάζεται. Για να γλυτώσει συμφωνεί με κάποιον γνωστό του για να τον βοηθήσει. Αντάλλαγμα: Να του δώσει πληροφορίες για ένα φορτίο εμπορευμάτων. Εδώ όλα αρχίζουν να χαλάνε για το Σερίφ.

Η Σκριν Ντέιλι, έγραψε: «Ενώ δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Κατέμπ και η Εξαρχόπουλος είναι προικισμένοι ηθοποιοί, η ταινία αναδεικνύει τη Μαριάν Ταρντιέ ως ανερχόμενο σκηνοθετικό ταλέντο».  Και η Λιμπερασιόν: «Δεν είναι μια αθυρόστομη ταινία, αλλά ηχεί σωστά και δυνατά».  

 

Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΛΗΘΕΙΑ
EN CHANCE TIL

Σκηνοθεσία: Σουζάνε Μπίερ
Πρωταγωνιστούν: Νικολάι Κόστερ Βαλντάου, Ούλριχ Τόμσεν, Μαρία Μπονεβί, Νικολάι Λι Κας, λίκε Μέι Άντερσεν

Δυο φίλοι αστυνομικοί, ο Αντρέας κι ο Σιμόν, είναι εντελώς διαφορετικοί χαρακτήρες και οι ζωές τους διαφέρουν. Ο πρώτος οικογενειάρχης κι ο δεύτερος χωρισμένος περνά την ώρα του σε ένα στριπτιτζάδικο. Κάποια μέρα μια έφοδος σε ένα σπίτι τοξικομανών τους φέρνει μπροστά στο τρομερό θέαμα ενός μωρού κλειδωμένο σε ντουλάπα μέσα στις ακαθαρσίες. Ακολουθεί ένα τραγικό συμβάν, οι ισορροπίες αλλάζουν στην οικογένεια του Αντρέας και η κατάσταση γίνεται ανεξέλεγκτη. Τώρα αυτό που δοκιμάζεται είναι η ανθρώπινη αντοχή.

Η Σουζάνε Μπίερ, λέει: «Θέλεις το κοινό να συμπάσχει με κάτι που είναι σαφώς λάθος. Αλλά την ίδια στιγμή είναι επίσης σωστό. Και μου αρέσει αυτό γιατί πιστεύω ότι έτσι είναι η ζωή – είναι πολύ πιο περίπλοκη. Μπορεί τα πράγματα να είναι ηθικά σωστά ή λάθος, αλλά υπάρχουν καταστάσεις που ο άνθρωπος ενεργεί με τρόπους που δεν είναι κατανοητοί από τους άλλους. Θέλαμε να κάνουμε μια ταινία που αντιμετωπίζει τη βασική έννοια ότι μερικοί άνθρωποι είναι καλύτεροι από τους άλλους, μερικοί άνθρωποι είναι πιο σωστοί από τους άλλους. Ποιοι είμαστε εμείς που νομίζουμε ότι είμαστε καλύτεροι από οποιονδήποτε άλλον;».

 

ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ ΜΕ ΨΥΧΗ
MCFARLAND, USA

Σκηνοθεσία: Νίκι Κάρο
Πρωταγωνιστούν: Κέβιν Κόστνερ, Μαρία Μπέλο, Ραμίρο Ροντρίγκεζ, Κάρλο Πρατς, Τζόνι Ορτίζ, Ραφαέλ Μαρτίνεζ, Χέκτορ Ντουράν, Σέρτζιο Αβελάρ

Αν αναρωτιόσασταν «τι απέγινε ο Κέβιν Κόστνερ;», η απάντηση δίνεται στην ταινία της νεοζηλανδής σκηνοθέτιδας, Νίκι Κάρο.

Το 1987 ο προπονητής Νικ Γουάιτ –ερμηνευμένος από τον Κόστνερ- αναλαμβάνει την ομάδα στίβου της πόλης Μακ Φάρλαντ στην Καλιφόρνια, όπου ζουν κυρίως Λατινοαμερικάνοι. Η ομάδα πάει πολύ καλά, τα παιδιά εντυπωσιάζουν τον προπονητή τους και η οικογένεια του Τζιμ θα βρει τον τόπο που αναζητούσε για σπίτι της. 

Η σκηνοθέτιδα, λέει: «Όλη μου τη ζωή, μισούσα το τρέξιμο αλλά όταν υπέγραψα για αυτή την ταινία, σκέφτηκα ότι θα αρχίσω να τρέχω. Οπότε ξεκίνησα. Και τρέχω ακόμα. Μου αρέσει πολύ και η διαδικασία με έχει διαφωτίσει σε πολλά επίπεδα».

 

Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΚΟΥΡ
TRACERS

Σκηνοθεσία: Ντανιέλ Μπενμαγιόρ
Πρωταγωνιστούν
: Τέιλορ Λότνερ, Μέρι Αυγερόπουλος, Άνταμ Ράινερ, Ραφί Γκαβρόν, Λουτσιάνο Ακούνα Τζούνιορ

Το παρκούρ είναι αυτή η μόδα των νεαρών που πηδούν από τοίχο σε τοίχο κάνοντας δύσκολες, επικίνδυνες αλλά και σύντομες διαδρομές. Στην ταινία αυτή Ο Καμ, ένας νεαρός που προσπαθεί να εξασφαλίσει τα προς το ζην, συναντά τη Νίκι, μια μυστηριώδη ξένη. Ένα καινούριος κόσμος ανοίγει μπρος του
Το παρκούρ τον μεταφέρει σε μέρη που δεν έχει πάει ποτέ και του χαρίζει μια καλοπληρωμένη δουλειά υπό την επίβλεψη του Μλίλερ,  αρχηγού μιας συμμορίας.

 

ΑΝΑΡΧΙΑ
ANARCHY / CYMBELINE

Σκηνοθεσία: Μάικλ Αλμερέιντα
Πρωταγωνιστούν: Ίθαν Χοκ, Έντ Χάρις, Μίλα Γιόβοβιτς, Τζον Λεγκουιζάμο, Ντακότα Τζόνσον, Πεν Μπάντζλεϊ, Αντόν Γιέλτσιν, Μπιλ Πούλμαν, Ντέλροϊ Λίντο

Μια σύγχρονη εκδοχή του «Κυμβελίνου», του Ουίλιαμ Σέξπιρ. Ο αρχηγός μια συμμορίας μοτοσικλετιστών, ο έρωτας της κόρης του με ένα πρωτοπαλίκαρό του, η αρχή μιας τραγωδίας

«Πρόκειται για ένα πλούσιο, δυναμικό και επίκαιρο θεατρικό έργο, που συνδυάζει όλα τα δυνατά στοιχεία των μεγάλων τραγωδιών του Σέξπιρ με το μεγαλείο ενός βιβλίου κόμικς. Με ενθουσίασε η ματαιοδοξία και η ανασφάλεια των ανδρών της ιστορίας – μιλάμε για άγριους και παθιασμένους πολεμιστές, που όμως μετρούν λάθος τις γυναίκες της ζωής τους», λέει ο σκηνοθέτης.

 

ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΑΝΤΑΛΑΙΝ
THE AGE OF ADALINE

Σκηνοθεσία: Λι Τόλαντ Κρίγκερ
Πρωταγωνιστούν: Μπλέικ Λάιβλι, Μίσιελ Χούισμαν, Έλεν Μπέρστιν, Χάρισον Φορντ, Κάθι Μπέικερ, Αμάντα Κριου, Ρίτσαρντ Χάρμον

Η Ανταλάιν Μπόουμαν, γεννημένη στις αρχές του 20ου αιώνα, γλυτώνει από ατύχημα και στα 29 της χρόνια σταματά να μεγαλώνει. Ζει έτσι 80 χρόνια και ξαφνικά ερωτεύεται κι όλα θα αλλάξουν.
 

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΣΚΥΛΙΑ
JIAO YOU

Σκηνοθεσία: Τσάι Μινγκ Λιανγκ
Πρωταγωνιστούν: Λι Κανγκ Σενγκ, Γιανγκ Κουέι Μέι, Λου Γι Τσινγκ, Τσεν Σιανγκ Τσίι, Λι Γι Τσενγκ, Λι Γι Τσιεχ, Γου Γιν Κά

Ένας αλκοολικός άνδρας, που εργάζεται ως άνθρωπος-πινακίδα, και τα δυο του μικρά παιδιά, μόλις και μετά βίας επιβιώνουν στην Ταϊπέι. Μια υπάλληλος παντοπωλείου η οποία θα τους βοηθήσει να φτιάξουν μια καλύτερη ζωή.

Συγκλονιστικά ρεαλιστικό φιλμ, για το οποίο ο σκηνοθέτης, λέει:

«Οι άνθρωποι που ζουν ως άνθρωποι-πινακίδες κάνουν ένα δεκάλεπτο διάλειμμα κάθε 15 λεπτά, όπου μπορούν να δροσιστούν ή να πάνε στην τουαλέτα.

Εργάζονται οκτώ ώρες την ημέρα κρατώντας μια πινακίδα, και δεν επιτρέπεται να κάνουν τίποτε άλλο στη διάρκεια αυτή. Έχω δει πολλούς από αυτούς να μουρμουρίζουν στον εαυτό τους, αλλά ποτέ δεν κατάφερα να αντιληφθώ τι ακριβώς λένε.  Έτσι στην ταινία μου, προέτρεψα τον ήρωα μου Χσιάο Κανγκ να τραγουδά το «Man Jiang Hong», ένα πατριωτικό ποίημα που γράφτηκε από τον διάσημο διοικητή της Δυναστείας, Γιούε Φέι, την περίοδο που αμυνόταν η πατρίδα του την επίθεση της φυλής Jin. Το ποίημα εκφράζει την άγρια πίστη του Γιούε Φέι για την πατρίδα του και τις τυχόν απογοητεύσεις που μπορεί να επακολουθήσουν σε περίπτωση που δεν ολοκληρωθεί η αποστολή του.

Ο οποιοσδήποτε πριν τα 40 του χρόνια στην Ταϊβάν νιώθει πολύ οικεία με αυτό το ποίημα.

Κι έτσι θα ήθελα να ακουστεί κι από τον ήρωα μου καθώς θα διαπερνά το πνεύμα πίστης αλλά και απογοήτευσης του, στην ταινία μου.

 

ΠΑΡΑΜΟΝΕΥΟΝΤΑΣ
LURK

Σκηνοθεσία: Βασίλη Κατσίκη
Πρωταγωνιστούν: Τες Σπέντζος, Πίτερ Τζέραρντ, Άρις Έιθαν

Η κυβέρνηση παραιτείται κάτω από το βάρος μεγάλων σκανδάλων διαφθοράς και η Αν, σύζυγος και κόρη μεγαλογιατρών, είναι μόνη στην απομονωμένη βίλα της όταν κάποιος εισβάλλει μέσα. Ζει τον απόλυτο φόβο κυνηγημένη από τον περίεργο και βίαιο αυτό άντρα και για να σωθεί, πρέπει να παλέψει άγρια μαζί του, αλλά και να έρθει αντιμέτωπη με όσα ήξερε για την ζωή της μέχρι τότε!

Η ταινία είναι καταρχάς, ένα ψυχολογικό θρίλερ, αφού διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν ως τέτοιο. Ο σκηνοθέτης καταφέρνει να δημιουργήσει μια κλειστοφοβική ατμόσφαιρα τρόμου, καθώς κλιμακώνει την αγωνία και περιπλέκει το μυστήριο. Η απειλή πλανάται καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας, τα φλας μπακ μας ταξιδεύσουν στο χρόνο και στην ψυχική κατάσταση της γυναίκας. Χρησιμοποιώντας με μαεστρία μια σειρά από κλισέ των ταινιών του είδους και αφού κερδίζει τις εντυπώσεις σε επίπεδο σασπένς, ο Κατσίκης φροντίζει να αφήσει μικρές ρωγμές μέσα από τις οποίες μπορεί ο θεατής να διακρίνει τις πραγματικές του προθέσεις.
Οι αναφορές του στο Χίτσκοκ και ιδίως στον Πολάνσκι είναι πολλές, και αυτό που κάνει, είναι μια ταινία επάνω στη μνήμη, την απώλεια και την επαναφορά της διά της οποίας επέρχεται η αφύπνιση. Σε μια απροσδόκητη εξέλιξη μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, μεταξύ ύπαρξης και ανυπαρξίας, ο νεαρός εισβολέας λέει στη γυναίκα τη φράση κλειδί: «ήλθα για να σε ξυπνήσω». Γύρω από αυτήν τη φράση αναπτύσσεται όλη η ταινία, που σημαίνει πως έχοντας απωλέσει κάποιος τη μνήμη του, άνθρωπος ή κοινωνική ομάδα, βυθίζεται σε λήθαργο, γίνεται έρμαιο των καταστάσεων, πέφτει θύμα εκμετάλλευσης. Και χρειάζεται να έρθει αυτό το κάτι, ένα ταρακούνημα, για να επανέλθει, να αφυπνιστεί, να δει την πραγματικότητα, να εξεγερθεί, να διεκδικήσει.
Γίνεται πλέον σαφές το κοινωνικό μήνυμα της ταινίας. Η παγιδευμένη γυναίκα καταφέρνει να απελευθερωθεί από τα δεσμά της. Μια κοινωνία ναρκωμένη μέσα στο λήθαργο της επίπλαστης ευδαιμονίας χάνει την ταυτότητά της, την ψυχή της. Χρειάζεται ένα σοκ για να αφυπνιστεί, για να αναζητήσει όσα έχει χάσει, να απελευθερωθεί, όπως η ηρωίδα του φιλμ

 

ΠΑΡΑΔΟΞΗ ΠΑΤΡΙΔΑ

Σκηνοθεσία: Νίκου Ασλανίδη

Ντοκιμαντέρ που μας αφηγείται τη ζωή του Στάθη, που στα 8 του χρόνια έχασε τη μητέρα του, τη γιαγιά του και τα τέσσερα του αδέλφια, όταν οι ναζί έκαψαν το χωριό του. Ήταν Απρίλιος του 1944 όταν οι κατακτητές σκότωσαν εν ψυχρώ ή έκαψαν ζωντανούς 353 κατοίκους στους Πύργους Πτολεμαΐδας. Ο πατέρας του έζησε αλλά συνελήφθη στον εμφύλιο, καταδικάστηκε και εκτελέστηκε από τους «πατριώτες». Ο Στάθης πήγε στη Γερμανία και ακολουθώντας την εντολή του πατέρα του, που του έδωσε πριν πεθάνει, σπούδασε οδοντίατρος. Στη δικτατορία αναγκάζεται να ζητήσει πολιτικό άσυλο στη χώρα των σπουδών του λόγω της αντιστασιακής του δράσης. Στη Γερμανία έκανε οικογένεια και έδωσε στα πέντε του παιδιά τα ονόματα των σκοτωμένων αδελφών του.     

ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ
DVOE IZ ODNOGO KVARTALA

Σκηνοθεσία:  Ίλια Γκουρίν, Αζντάρ Ιμπραγκίμοφ
Πρωταγωνιστούν: Βαντίμ Μεντβέντβεφ, Σέμιον Σοκολόφκσι, Φατέχ Φατουλαγιέφ, Ισμαήλ Οσμανλί, Ταμάρα Κόκοβα, Μερζίγιε Νταβουντόβα, Αμίνα Ναγκίγιεβα

Φίλοι από την παιδική ηλικία και γιοί φτωχών ανθρώπων, ο Αχμέτ και ο Νουρί, μεγάλωσαν μαζί, σπούδασαν και δούλεψαν σε εργοστάσιο. Θα δημοσιεύσουν από κοινού το περιοδικό με το όνομα «Φώς», με περιεχόμενο το οποίο στρέφεται κατά της αποικιοκρατικής πολιτικής του ξένου κεφαλαίου και των στρατιωτικών συμφωνιών. Μετά την πρώτη τους φυλάκιση θα απομακρυνθούν, ο Νουρί θα αλλάξει τις πεποιθήσεις του και θα ασχοληθεί με την εφημερίδα. Η ζωή του πλέον είναι ήρεμη, χαρούμενη και ειρηνική. Εν τω μεταξύ ο Αχμέτ, θα γίνει ένας από τους πρώτους αντιστασιακούς, παίρνοντας με το μέρος του συνεχώς περισσότερους πατριώτες.

Το σενάριο της ταινίας γράφτηκε το 1957 από το Ναζίμ Χικμέτ. 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

«Μυθοπλάστρα» Ελλάδα… Του Παντελή Μπουκάλα

Τσίπρας: Είμαστε κοντά σε ενδιάμεση συμφωνία- Μέρκελ: Ό,τι χρειαστεί για να μην μείνει η Αθήνα από ρευστό