Μια δέσμη 11 προτάσεων για την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων των εργασιών κατασκευής του flyover περιφερειακού παρουσίασε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, επαναλαμβάνοντας την θέση του για προσωρινή αναβολή των εργασιών μέχρις ότου δοθεί σε κυκλοφορία η βασική γραμμή του Μετρό και υπάρξει ουσιαστική ανάταξη των αστικών συγκοινωνιών της πόλης.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου ο κ. Αγγελούδης, η κυβέρνηση δεν φαίνεται να έχει τη διάθεση να ακούσει το αίτημα της δημοτικής αρχής για προσωρινή διακοπή των εργασιών και έτσι ο δήμος προχωρά στην κατάθεση συγκεκριμένων προτάσεων.
«Δημιουργήθηκε δικαίως η εντύπωση στους πολίτες πως δεν υπήρξε ποτέ προετοιμασία, πως κινηθήκαμε στη λογική πάμε και όπου βγει. Δεν μπορούμε να παρατηρούμε απαθείς την καθημερινή ταλαιπωρία των πολιτών», δήλωσε εισαγωγικά ο κ. Αγγελούδης, επισημαίνοντας πως η δέσμη προτάσεων προήλθε από την λειτουργία της επιτροπής επιστημόνων που συγκροτήθηκε πριν ακόμα την επίσημη ανάληψη καθηκόντων από την νέα δημοτική αρχή.
Μεταξύ των προτάσεων του δήμου περιλαμβάνεται η θέση για επαναλειτουργία του Συντονιστικού οργάνου που είχε συγκροτήσει η κυβέρνηση υπό τον συντονισμό του υφυπουργού Μακεδονίας-Θράκης Στάθη Κωνσταντινίδη. Ένα Συντονιστικό όργανο που περιέργως σταμάτησε να λειτουργεί ακριβώς την περίοδο έναρξης των εργασιών του flyover. Φαίνεται πως η πρόσφατη δήλωση του κ. Κωνσταντινίδη ότι το Συντονιστικό κατέγραψε τις προτάσεις και τώρα είναι δουλειά των φορέων να τις υλοποιήσουν δεν πείθει την νέα δημοτική αρχή, αλλά και τους ίδιους τους πολίτες που καθημερινά εγκλωβίζονται στον περιφερειακό.
Παράλληλα όπως προέκυψε από τη συνέντευξη τύπου του δημάρχου, δεν τίθεται στην παρούσα φάση ζήτημα για δημιουργία νέου ποδηλατοδρόμου ή έκτακτης πεζοδρόμησης, ενώ για τον ποδηλατόδρομο της Λ. Νίκης που δημιουργήθηκε χωρίς μελέτη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το προσεχές διάστημα η διοίκηση του δήμου θα έρθει σε επαφή με την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης για να διερευνήσει τις νομικές επιπτώσεις της παραμονής ή όχι του συγκεκριμένου ποδηλατοδρόμου.
«Δεν κάνουμε ποδηλατοδρόμους επειδή το αποφασίσαμε στον πρωινό μας καφέ. Η Θεσσαλονίκη θα πρέπει να έχει εκτεταμένο δίκτυο και αυτό πρέπει να γίνει με μελέτη που αφορά όλο το ποδηλατικό πλαίσιο με συμμετοχή των ειδικών», δήλωσε μεταξύ άλλων ο κ. Αγγελούδης.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης η απάντηση του δημάρχου στο ερώτημα αν παρέλαβε εν λειτουργία το κοινό συντονιστικό κέντρο Αστυνομίας και Δημοτικής Αστυνομίας, που εγκαινίασαν τον Μάιο του 2020 ο πρώην δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοϊδη. Ο κ. Αγγελούδης δήλωσε πως το συγκεκριμένο συντονιστικό κέντρο δεν λειτούργησε ποτέ.
Αναλυτικά οι προτάσεις της διοίκησης Αγγελούδη για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του flyover περιφερειακού:
- ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΝΙΑΙΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ
Συγκρότηση ενός συντονιστικού οργάνου με επικεφαλής εκπρόσωπο της Κυβέρνησης και τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων που αναλαμβάνει τη διαχείριση των ζητημάτων που ανακύπτουν κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των εργασιών του flyover.
- ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟ
- Μονοδρόμηση της 26ης Οκτωβρίου προς την Πλ. Δημοκρατίας, με αποκατάσταση όλων των κινήσεων του κόμβου.
- Αμφιδρόμηση της Δωδεκανήσου, με αύξηση σε δύο των λωρίδων της Σαλαμίνος, στην κατεύθυνση προς την Τσιμισκή.
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ
Επαναφορά του περιορισμένου ωραρίου φορτοεκφόρτωσης για την τροφοδοσία των καταστημάτων. Έλεγχος της διέλευσης από το κέντρο και της παράνομης στάθμευσης των βαρέων οχημάτων. Η εφαρμογή του μέτρου συνδέεται άμεσα με την εντατικοποίηση της αστυνόμευσης. Οι 40, μόλις, δημοτικοί αστυνομικοί δεν επαρκούν.
- ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΔΡΟΜΩΝ
Ενεργοποίηση της λειτουργίας των αποκλειστικών λωρίδων για λεωφορεία (Βασιλίσσης Όλγας, Τσιμισκή, Μητροπόλεως) με ουσιαστική αστυνόμευση και πιο εμφατική (χρωματική) σήμανσή τους.
- ΠΥΚΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΤΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ
Άμεση ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων και ανάλογη αύξηση του αριθμού των οδηγών ώστε να κυκλοφορούν καθημερινά 450 λεωφορεία. Αναμένουμε τα πρώτα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που φτάνουν το επόμενο χρονικό διάστημα από την Κίνα, το μείζον όμως, είναι, ο αριθμός αυτός να προστεθεί στον υπάρχον στόλο, να μην αντικαταστήσουν απλά άλλα, παλαιότερα λεωφορεία.
- ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΠΛΟΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ
Ουσιαστική ενίσχυση του στελεχιακού δυναμικού της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης, ώστε να συνεχιστεί και να επεκταθεί ο σταθερός και συστηματικός έλεγχος ώστε να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η διπλοστάθμευση στους βασικούς άξονες της πόλης.
- ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΚΩΝΩΝ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Επανατοποθέτηση των πλαστικών κώνων διαχωρισμού της κυκλοφορίας («πασαλάκια») στα σημεία όπου είχαν εφαρμοστεί (Ερμού, Μητροπόλεως, Λ. Στρατού) για την αποτροπή της στάσης και της στάθμευσης.
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΥΘΜΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΙΚΥΚΛΩΝ
Δρομολογούμε τη δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης των μηχανοκίνητων δικύκλων και γενικότερα όλων των νέων μέσων «μικροκινητικότητας» (πατίνια, ηλεκτρικά ποδήλατα). Αυστηροί έλεγχοι σε δίκυκλα που κινούνται πάνω στα πεζοδρόμια. Και για την υλοποίηση της πρότασης αυτής είναι αυτονόητη η ενίσχυση της αστυνόμευσης.
- ΤΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑΣ ΣΗΜΑΝΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΑΒΑΣΕΩΝ ΠΕΖΩΝ
Έντονη και εμφατική διαγράμμιση των διαβάσεων των πεζών, τόσο κατά μήκος της παράλληλης μετακίνησής τους στα πεζοδρόμια, όσο και για την κάθετη διέλευσή τους στις διασταυρώσεις.
- ΒΡΑΔΙΝΗ ΑΠΟΚΟΜΙΔΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ
Η αρμόδια Αντιδημαρχία είναι έτοιμη να προχωρήσει σε βραδινή αποκομιδή, κάτι που θα συμβάλει καταλυτικά στη συρρίκνωση του κυκλοφοριακού φόρτου που προκαλείται από την κίνηση των απορριμματοφόρων. Βασικό προαπαιτούμενο, η στήριξη της Πολιτείας με το ποσό των πέντε εκατομμυρίων ευρώ, για την κάλυψη του σχετικού κόστους που προκύπτει.
- ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΣΩΡΙΝΩΝ ΥΠΑΙΘΡΙΩΝ ΧΩΡΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ
Διεκδικούμε την προσωρινή παραχώρηση χώρων του δημόσιου ή ευρύτερου δημόσιου τομέα (για το χρονικό διάστημα που θα διαρκέσουν οι εργασίες του flyover) και τη διαμόρφωσή τους σε χώρους στάθμευσης. Θα λειτουργήσουν με το σύστημα park & ride (μετεπιβίβαση σε μέσα μαζικής μεταφοράς ή σε ειδικά δρομολογημένα mini bus), προκειμένου να μειωθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος των βασικότερων εισόδων της πόλης.