Δε θα χτυπήσουν αύριο τα κουδούνια εκατοντάδων σχολείων σε όλη την χώρα με τους εκπαιδευτικούς να απαντούν με 24ωρη απεργία στην επιμονή της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως να προσβάλει την απόφαση συλλόγων και ενώσεων δασκάλων και καθηγητών για απεργία-αποχή από την αξιολόγηση. Με τις δικαστικές αποφάσεις να κρίνουν την απεργία-αποχή ως παράνομη επιδικάζοντας μάλιστα και χρηματικές αποζημιώσεις προς το υπουργείο Παιδείας και την αστυνομία να χτυπάει επανειλημμένα τις διαδηλώσεις των εκπαιδευτικών, τα αποτελέσματα ήταν αντίθετα από αυτά που θα περίμενε η κυβέρνηση.
Τόσο σε σχέση με την αξιολόγηση, όσο και σε σχέση με την αυριανή απεργία οι πληροφορίες αναφέρουν πως η συμμετοχή αναμένεται να ξεπεράσει κάθε προηγούμενο των τελευταίων χρόνων, ενώ -παρά τις κακές καιρικές συνθήκες- μαζικές αναμένεται να είναι και οι διαδηλώσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις, με το σημείο συγκέντρωσης για την πόλη μας να έχει οριστεί στο Άγαλμα Βενιζέλου στις 11.30.
Δεν κρίθηκε παράνομη η αυριανή απεργία, αλλά η απεργία-αποχή από την αξιολόγηση
Παράνομη και καταχρηστική κρίθηκε από το Δικαστήριο η απεργία της ΑΔΕΔΥ, μέσω της οποίας συνδικαλιστικές οργανώσεις της εκπαίδευσης καλούσαν σε συνέχιση της απεργίας-αποχής από κάθε αξιολόγηση. Η απόφαση είναι άμεσα εκτελεστή και προβλέπει 3.000 ευρώ ποινή για κάθε παράβαση.
Την είδηση επιβεβαίωσε με σχετική της ανάρτηση στο twitter η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, στην οποία ανέφερε: «Παράνομη και καταχρηστική κρίθηκε από το Δικαστήριο η απεργία της ΑΔΕΔΥ, μέσω της οποίας συνδικαλιστικές οργανώσεις της εκπαίδευσης καλούσαν σε συνέχιση της απεργίας από κάθε αξιολόγηση. Συνεχίζουμε για ένα καλύτερο σχολείο, αυτό που αξίζουν τα παιδιά μας και οι εκπαιδευτικοί μας».
Εντύπωση έχει προκαλέσει το γεγονός πως μερίδα των ΜΜΕ αφήνει να εννοηθεί πως τα δικαστήρια έχουν κρίνει παράνομη την αυριανή απεργία, γεγονός αναληθές, καθώς παράνομη έχει κριθεί μόνο η απεργία-αποχή από την αξιολόγηση.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., με ανακοίνωσή της, ενημερώνει ότι η 24ωρη απεργία που κήρυξαν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για τη Δευτέρα 11 του Οκτώβρη πραγματοποιείται κανονικά και σημειώνει:
«Καμιά σχέση δεν έχει αυτή η απεργία με την αγωγή της κ.Κεραμέως κατά της ΑΔΕΔΥ, που εκδικάστηκε σήμερα και αφορά στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση. Καλούμε τους συναδέλφους να πάρουν μαζικά μέρος στην απεργία της Δευτέρας και στα συλλαλητήρια. Καλούμε τα ΜΜΕ να αναπαράγουν σωστά την είδηση και να μην δημιουργούν σύγχυση στους εργαζόμενους».
Κινητοποιήσεις και απο μαθητές
Στις αυριανές κινητοποιήσεις αναμένεται να συμμετέχουν και χιλιάδες μαθητές σχολείων που βιώνουν το οριακό σημείο στο οποίο βρίσκεται η Παιδεία, ενώ ήδη δεκάδες σχολικά κτίρια βρίσκονται υπό κατάληψη σε όλη την χώρα.
Τα αιτήματα των μαθητών εστιάζουν στα υπερπληθή τμήματα, στις ελλείψεις υποδομών, διδακτικού, ειδικού και βοηθητικού προσωπικού, στην κατάργηση των ΕΒΕ ενώ στις περισσότερες των περιπτώσεων συνοδεύονται από καταδίκες της φασιστικής βίας και ιδεολογίας μέσα στα σχολεία.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα μαθητών του Γενικού Λυκείου Βαρθολομιού οι οποίοι έκαναν αποχή από τα μαθήματά τους την προηγούμενη εβδομάδα, γιατί ο συμμαθητής τους, Γιώργος Καλαρύτης, που γεννήθηκε με σύνδρομο Jacobsen, παραμένει χωρίς συνοδό (ΕΒΠ) και αναγκάζεται είτε να μην πηγαίνει σχολείο είτε, όταν πηγαίνει, να αναλαμβάνουν την ευθύνη της φροντίδας του οι συμμαθητές του και οι εκπαιδευτικοί. Με πανό «’Η όλοι ή κανένας. Για μας ο Γιώργος είναι προτεραιότητα. Σχολεία για όλους», οι μαθητές συμπύκνωσαν τόσο την δύναμη της κοινωνικής αλληλεγγύης όσο και την βαρύτητα των κυβερνητικών ευθυνών αφού όπως σημειώνουν τα σχετικά ρεπορτάζ, από την αρχή της χρονιάς η Διεύθυνση Εκπαίδευσης έχει ζητήσει τρεις φορές ΕΒΠ για το ΓΕΛ Βαρθολομιού, όμως δεν έχει σταλεί εκπαιδευτικός.
Επιστολή Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης προς τους γονείς: «Γιατί απεργούμε στις 11 Οκτώβρη; Γιατί απεργούμε – απέχουμε από τη διαδικασία της αξιολόγησης;»
Με επιστολή προς τους γονείς οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης εξηγούν τους λόγους της συμμετοχής τους στην απεργία-αποχή.
Η επιστολή, μέσα σε άλλα, αναφέρει:
«Αγαπητοί γονείς,
Επιλέγουμε να επικοινωνήσουμε μαζί σας μέσα από αυτή την επιστολή, συναισθανόμενοι την κοινή μας αγωνία για τη μόρφωση και την πρόοδο των παιδιών μας. Γιατί αυτός είναι ο κοινός μας στόχος: το καλύτερο για τα παιδιά σας, “για τα παιδιά μας”!
Όπως ίσως θα έχετε ακούσει, η κυβέρνηση το καλοκαίρι ψήφισε έναν νόμο, με τίτλο “Για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και τη στήριξη των εκπαιδευτικών”. Και θα έλεγε κανείς ότι σαν τίτλος, μας βρίσκει όλους σύμφωνους. Και εμάς τους εκπαιδευτικούς και εσάς τους γονείς και φυσικά τους ίδιους τους μαθητές.
Ποιος δε θέλει άλλωστε την αναβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου;
Ποιος δε θέλει την πλήρη στήριξη των εκπαιδευτικών, ώστε να έχουν όλα τα μέσα για να δώσουν ό,τι καλύτερο στα παιδιά;
Αν κοιτάξουμε όμως καλύτερα μέσα στην καθημερινότητα, μέσα στα σχολεία και τις τάξεις, θα δούμε ότι ο τίτλος είναι πραγματικά παραπλανητικός.
Ας αναρωτηθούμε μαζί…
Είναι βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, σχεδόν ένα μήνα μετά το άνοιγμα των σχολείων, να υπάρχουν χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών;
Είναι βελτίωση να υπάρχουν χιλιάδες παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και ανάγκες αστήριχτα από ειδικό παιδαγωγικό και βοηθητικό προσωπικό και να καλείστε και πάλι εσείς οι γονείς, αν μπορείτε, να βάλετε το χέρι στην τσέπη;
Είναι βελτίωση, τον 21ο αιώνα, τα παιδιά μας να στοιβάζονται ανά 25 σε κοντέινερς ή σε κτίρια δεκαετιών, έρμαια στη φθορά του χρόνου ή στην πρώτη εμφάνιση σεισμού, πλημμύρας και άλλων καταστροφών;
Είναι βελτίωση εδώ και 15 χρόνια να έχουμε αναλυτικά προγράμματα που μας καλούν να διδάξουμε τα μαθηματικά στο “περίπου” και τη γλώσσα μέσα από συνταγές μαγειρικής;
Είναι βελτίωση να αλλάζουν οι μαθητές μας εκπαιδευτικό κάθε χρόνο ή πολλές φορές 2-3 φορές μέσα στο χρόνο, εξαιτίας της επιλογής των κυβερνήσεων να μη διορίζουν όλο το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό, που είναι προϋπόθεση για την παιδαγωγική σχέση και συνέχεια;
Είναι βελτίωση οι μαθητές μας απέναντι στη μάχη τους για τη μόρφωση, να συναντούν τον κόφτη της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (που άφησε εκτός ΑΕΙ 40.000 μαθητές) και της Τράπεζας Θεμάτων και να μετατρέπονται σε εμπόρευμα για τα ιδιωτικά κολέγια;
Είναι βελτίωση, μετά από 2 χρόνια τηλεκπαίδευσης, να μην παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο από κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας για την αντιμετώπιση των τεράστιων μορφωτικών κενών, που έχουν δημιουργηθεί, εξαιτίας της δικής τους διαχείρισης;
Θα μπορούσαμε να θέσουμε ακόμα πολλά ερωτήματα και σε όλα η απάντηση, που όλοι θα δίναμε, είναι ένα βροντερό ΟΧΙ! Η κυβέρνηση ακόμα ισχυρίζεται, με κάθε τρόπο και μέσο, ότι οι εκπαιδευτικοί δε θέλουν να αξιολογηθούν! Και απαντάμε ξεκάθαρα: λένε ψέματα!».
Οι Σύλλογοι καλούν τους γονείς να παλέψουν μαζί τους «ενάντια στο σχολείο που θέλουν να φτιάξουν, του ανταγωνισμού, της ημιμάθειας και της ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας και όχι ενάντια στη λεγόμενη “αξιολόγηση”, όπως παραπλανητικά ισχυρίζεται η κυβέρνηση.
Γιατί έχουμε κοινό συμφέρον να παλέψουμε για ένα σχολείο που δε θα διαχωρίζει τα παιδιά ανάλογα με τις οικονομικές-κοινωνικές δυνατότητες της οικογένειάς τους, το χρώμα ή τη φυλή! Θα παρέχει ολόπλευρη μόρφωση σε όλους και όχι σε λίγους και εκλεκτούς! Για ένα σχολείο πραγματικά ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν, που θα αναπτύσσει το σύνολο των δυνατοτήτων του κάθε μαθητή. Για το σχολείο που θα καλύπτει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας, μακριά και έξω από την αντιδραστική αντίληψη ότι υπάρχουν παιδιά “που δεν παίρνουν τα γράμματα”!
Γιατί αντιθέτως, όλα τα παιδιά, μπορούν και πρέπει να γίνουν πρωταγωνιστές και δημιουργοί μιας καλύτερης κοινωνίας και σε αυτή την υπόθεση οφείλουμε όλοι, εκπαιδευτικοί και γονείς, να καταθέσουμε όλες μας τις δυνάμεις!».
Τεράστια τα κενά στα σχολεία, συμπτύξεις τμημάτων σε όλη την χώρα
Όπως αναφέρει σε σχετικό ρεπορτάζ η εφημερίδα ΠΡΙΝ, πλησιάζουμε στα μέσα Οκτωβρίου και πάνω από 6.000 κενά εκπαιδευτικών παραμένουν στα δημόσια σχολεία με χιλιάδες μαθητών να στερούνται δασκάλους και καθηγητές. Η απάντηση του υπουργείου Παιδείας σε αυτή την κατάσταση είναι η πίεση και τα προφορικά «εντέλεσθαι» του τύπου «καταργείστε και συγχωνεύστε τμήματα ακόμη και στα ειδικά σχολεία».
Σε όλη τη χώρα από την Αττική μέχρι τη Φωκίδα, τα Ιωάννινα (σε 5 σχολεία), τη Σάμο (σε 15 σχολεία), την Ηλεία (σε 18 σχολεία), την Κόρινθο, τα Χανιά, τα Δωδεκάνησα, την Κέρκυρα και αλλού οι εντολές είναι πανομοιότυπες. Με βάση τα παραπάνω, αν για παράδειγμα ένα σχολείο είχε 83 μαθητές σε μία τάξη με 4 τμήματα των 20 και 21 μαθητών και για οποιονδήποτε λόγο έφυγαν δύο μαθητές και έμειναν 81 τότε συγχωνεύονται σε 3 τμήματα των 27 μαθητών. Σε αμφισβήτηση μπαίνουν ακόμη και ολιγομελή τμήματα σε κατευθύνσεις, ειδικότητες, ομάδες προσανατολισμού ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, που κατακτήθηκαν με κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων στην αρχή της χρονιάς.
Ενδεικτικά τώρα, στην Ηλεία, όπως καταγγέλλει η τοπική ΕΛΜΕ επιβάλλονται συμπτύξεις σε 18 σχολεία: «Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης και ο προσωρινός αναπληρωτής Διευθυντής Δ.Ε στην Ηλεία δεν υπολείπονται ευθύνης για ό,τι συμβαίνει αυτή τη στιγμή στα σχολεία. Ο δεύτερος με προφορικές τηλεφωνικές εντολές ζητούσε σήμερα (σ.σ. την Παρασκευή) να “στριμωχτούν” τουλάχιστον 25-26-27 παιδιά ανά αίθουσα. Ο στόχος του υπουργείου είναι να μπαλώσει, όπως – όπως, τα 6.000 κενά που υπάρχουν πανελλαδικά και για τα οποία η Κεραμέως δήλωνε σε τηλεοπτικό κανάλι χθες, ανερυθρίαστα και με περισσό θράσος, ότι οφείλονται στις άδειες που έχουν πάρει οι εκπαιδευτικοί! Από τα σχολεία της Ηλείας (Γυμνάσια, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού, Ειδικής Αγωγής, τμήματα ένταξης και παράλληλης στήριξης), λείπουν 60 εκπαιδευτικοί», καταγγέλλει η ΕΛΜΕ, προσθέτοντας ότι «το υπουργείο Παιδείας επιλέγει να κηρύξει γενικευμένο πόλεμο με το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας»!
Ομοίως η ΕΛΜΕ Ζακύνθου καταγγέλλει ότι: «Στη Ζάκυνθο συγχωνεύει τμήματα σχεδόν στα μισά σχολεία, φτιάχνοντας τμήματα ακόμα και με 28 μαθητές, ενώ ταυτόχρονα τινάζει στον αέρα τη λειτουργία και τον προγραμματισμό σχολείων, τμημάτων, μαθητών και εκπαιδευτικών! Με αυτές τις ενέργειες, το ΥΠΑΙΘ αποτελεί τον καλύτερο “χορηγό” της υπερμετάδοσης του κορονοϊού στα σχολεία αλλά και σε ολόκληρη την κοινωνία, αφού στοιβάζει ακόμα και 28 μαθητές σε αίθουσες-κλουβιά. Τέτοια αδιαφορία για την υγεία μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων! Η επιλογή των συγχωνεύσεων δεν είναι λάθος ούτε τυχαία. Με αυτές τις απαράδεκτες μεθοδεύσεις το ΥΠΑΙΘ προσπαθεί να καλύψει τα χιλιάδες κενά σε όλη την Ελλάδα (μόνο στη Ζάκυνθο αυτή τη στιγμή λείπουν από τα σχολεία 40 εκπαιδευτικοί, με αποτέλεσμα πολλά να λειτουργούν με τρίωρα και τετράωρα)».
Επίσης στην Κέρκυρα το υπουργείο απαιτεί να κλείσουν, ούτε λίγο-ούτε πολύ, 43 τμήματα Γενικής Παιδείας μόνο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως καταγγέλλει η ΕΛΜΕ Κέρκυρας, που σημειώνει σχετικά: «Εξαιτίας των χιλιάδων κενών σε όλη την Ελλάδα προσπαθούν να καλύψουν τα κενά χωρίς να δώσουν ούτε 1 ευρώ στην Εκπαίδευση. Γι’ αυτό το λόγο το υπουργείο – Οκτώβριο μήνα – επαναϋπολογίζει τα κενά, βάζοντας μάλιστα 28 μαθητές ανά τμήμα εν μέσω πανδημίας. Χωρίς βέβαια να υπολογίζεται το μέγεθος της τάξης, η κατάσταση των κτιρίων, οι μαθησιακές δυσκολίες, ο COVID και άλλα πολλά που θα έπρεπε να σκεφτεί το υπουργείο! Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης και ο Διευθυντής Δ.Ε. δεν υπολείπονται ευθυνών για ό,τι συμβαίνει αυτή τη στιγμή στα σχολεία. Ο δεύτερος έχει ήδη συμβάλλει στις συγχωνεύσεις τμημάτων, έχοντας ήδη κλείσει τμήματα στο 2ο Γυμνάσιο και 2ο ΓΕΛ» επισημαίνει η ΕΛΜΕ και προσθέτει ότι «από τα σχολεία της Κέρκυρας, λείπουν 60 εκπαιδευτικοί και στη Β΄ φάση πρόσληψης αναπληρωτών ήρθαν μόνο 9»!
Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας: «Ξανά μαζί με τα παιδιά μας στις 11 Οκτώβρη»
Η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας καλεί με τη σειρά της στην αυριανή κινητοποίηση τονίζοντας:
«Από το άνοιγμα των σχολείων και μέχρι σήμερα ήδη τα επιβεβαιωμένα κρούσματα στις ηλικίες 4-18 ετών έχουν ξεπεράσει το 30% των συνολικών κρουσμάτων, επιβεβαιώνοντας τις αρχικές μας εκτιμήσεις για σχολεία – κέντρα υπερμετάδοσης του ιού με τμήματα 25-27 παιδιών, με ελλιπή καθημερινό καθαρισμό και απολύμανση. Στην περιοχή μας καθημερινά δεκάδες είναι τα κρούσματα στα σχολεία. Την ίδια ώρα, αντί για προσλήψεις εκπαιδευτικών και ενισχυτική διδασκαλία προκειμένου να καλυφθούν τα μαθησιακά κενά από το 2χρονο λοκντάουν, δημιουργούνται ακόμα μεγαλύτερα κενά. Οι αναπληρωτές που προσλήφθηκαν δεν επαρκούν για να καλύψουν το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου, με αποτέλεσμα να υπάρχουν κενά ακόμα και σε βασικά μαθήματα, ενώ η Τράπεζα Θεμάτων καραδοκεί στο τέλος της χρονιάς σαν δαμόκλειος σπάθη εμπέδωσης της ανισοτιμίας στη μόρφωση. Το Ολοήμερο υπολειτουργεί, ενώ στα Δημοτικά τα κενά μόνο στη δυτική Θεσσαλονίκη φτάνουν τα 291, τη στιγμή που οι τελευταίες τοποθετήσεις ήταν μόνο 71. Τα παιδιά που χρειάζονται παράλληλη στήριξη μπορούν να είναι μέχρι 2 σε κάθε σχολείο, με αποτέλεσμα όχι μόνο να μένουν τα περισσότερα χωρίς δάσκαλο μέσα στην τάξη, αλλά να υπολειτουργεί και το τμήμα ολόκληρο.
Κι όλα τα παραπάνω λαμβάνουν χώρα σε ένα “καινούργιο” σχολείο με μια σειρά αντιδραστικών νομοθετημάτων που ψηφίστηκαν από την κυβέρνηση, διαμορφώνοντας ακόμα πιο δύσκολη την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση μέσω της ΕΒΕ, ψάχνοντας για χορηγούς και δωρεές προκειμένου να καλυφθούν λειτουργικά έξοδα, εισάγοντας ΜΚΟ και επιχειρηματικούς ομίλους στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ με τη λεγόμενη «αξιολόγηση» προσπαθούν να εφαρμόσουν ασφυκτικό έλεγχο εφαρμογής των παραπάνω στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Ως Ομοσπονδία λέμε ότι: η κανονικότητα που διαφημίζει η Κυβέρνηση και το Υπουργείο είναι εδώ! Την ζούμε κάθε μέρα. Δεν ανεχόμαστε άλλο πια την κοροϊδία της έλλειψης χρημάτων, όταν αυτά ξοδεύονται αφειδώς για τη στήριξη επιχειρηματικών ομίλων. Απαιτούμε εδώ και τώρα να παρθούν μέτρα περιορισμού της διάδοσης του ιού μέσα στα σχολεία μας, να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, να καταργηθεί η ΕΒΕ και η Τράπεζα Θεμάτων».
Αντεπίθεση των Εκπαιδευτικών: «Κάτω τα χέρια από το δικαίωμα στην απεργία!»
Η Αντεπίθεση των Εκπαιδευτικών χαιρετίζει τους εκπαιδευτικούς που μαζικά συμμετείχαν στην απεργία -αποχή και τους καλεί ενωμένοι και συσπειρωμένοι στα σωματεία να συνεχίσουν τον αγώνα δημιουργώντας μαζικές γενικές συνελεύσεις και επιτροπές αγώνα ενώ τονίζει πως παράλληλα «χρειάζεται να υιοθετήσουμε ένα πιο μαχητικό και ριζοσπαστικό πρόγραμμα δράσης για το επόμενο διάστημα με μαζικά συλλαλητήρια και συγκεκριμένα απεργιακά βήματα. Να ενώσουμε τις φωνές μας με τους γονείς, τους μαθητές και τους φοιτητές, έτσι ώστε να δώσουμε ενωμένοι τη μάχη για να μην περάσει η αξιολόγηση, η ΕΒΕ και η τράπεζα θεμάτων καθώς και όλα τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που ιδιωτικοποιούν το σχολείο, που χτυπούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Να ενώσουμε τις φωνές με όλους τους εργαζόμενους ενάντια στο αντεργατικό έκτρωμα του Νόμου Χατζηδάκη που καταργεί και τα πιο στοιχειώδη συνδικαλιστικά δικαιώματα».
Σε σχέση με την δικαστική και αστυνομική καταστολή που επιλέγει η υπουργός Παιδείας ως απάντηση στον αγώνα των εκπαιδευικών η συνδικαλιστική παράταξη σημειώνει:
«Κόντρα και ενάντια στην εκφρασμένη άρνηση της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας από τη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το υπουργείο κατέθεσε στις 7/10/21 αντέφεση στην έφεση που είχαν καταθέσει οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες στις 4/10/21 (είχαν πάρει ημερομηνία εκδίκασης 25/1/22, ενώ το υπουργείο πήρε ημερομηνία εκδίκασης στις 11/10/21) κατά της προηγούμενης δικαστικής απόφασης που έκρινε την απεργία-αποχή των ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ- για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας παράνομη. Η έφεση του υπουργείου ζητά να κριθεί και καταχρηστική και άμεσα εκτελεστή. Επιπλέον κατέφυγε άμεσα στις 8/10 ενάντια στην απεργία –αποχή από τις διαδικασίες της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας που είχε προκηρύξει η ΑΔΕΔΥ για τους εκπαιδευτικούς πετυχαίνοντας, την ίδια μέρα κιόλας, αυτήν τη φορά η απόφαση του δικαστηρίου να κρίνει την απεργία- αποχή όχι μόνο παράνομη αλλά και καταχρηστική, άμεσα εκτελεστή, ενώ προβλέπει ποινή 3.000 ευρώ για κάθε παράβασή της!!! Ο νόμος Χατζηδάκη χρησιμοποιήθηκε για να χτυπηθεί η απεργία των εκπαιδευτικών.
Συμπληρωματικά στις αποφάσεις των δικαστηρίων χρησιμοποιήθηκαν και τα χημικά, η Αύρα και το ξύλο στα συλλαλητήρια των εκπαιδευτικών στην Αθήνα. Συμπληρωματική, αλλά αποτυχημένη, και η προσπάθεια να εμφανίσουν ότι η εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση προχωρά με τις «κενές» αναρτήσεις στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ ως εκθέσεις αποτίμησης της περσινής σχολικής χρονιάς ή τις εκθέσεις μεμονωμένων προσώπων «πρόθυμων» να παραβιάσουν την εκφρασμένη βούληση των Συλλόγων Διδασκόντων. Έτσι αντιλαμβάνεται η υπουργός ότι θα λειτουργεί το «σχολείο που αξίζουν τα παιδιά μας και οι εκπαιδευτικοί μας», με μπαράζ δικαστικών αποφάσεων, με ψευδή στοιχεία και ΜΑΤ».