Με… γυψοσανίδες η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση στον δήμο Θεσσαλονίκη

«Με τη μέθοδο της διαίρεσης με γυψοσανίδα των αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, των γυμναστηρίων και της παραχώρησης των βιβλιοθηκών αντιμετωπίζεται η εφαρμογή της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής/εκπαίδευσης στο δήμο Θεσσαλονίκης» τονίζει σε ανακοίνωση του ο Β’ Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. ανατολικής Θεσσαλονίκης «Ο Μέγας Αλέξανδρος».

Αναλυτικά η ανακοίνωση: 

Έφθασε η μέρα έναρξης της σχολικής χρονιάς και για τα νηπιαγωγεία με την υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή/εκπαίδευση να είναι προς εφαρμογή και η  δημοτική αρχή και οι αρμόδιες εκπαιδευτικές υπηρεσίες εμφανίζονται εντελώς ανέτοιμες, αφού δεν έχουν εξασφαλίσει τις κτηριακές υποδομές και τους χώρους για τη στέγαση όλων των προνηπίων και νηπίων.

Η δημοτική αρχή του δήμου Θεσσαλονίκης αντί εδώ και τρία χρόνια, να παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο εύρεσης και αξιοποίησης οικοπέδων για την ανέγερση νηπιαγωγείων ή άμεσης αξιοποίησης δημοτικών και δημόσιων χώρων, δεν έκανε κυριολεκτικά τίποτα και «υπόγεια παρακαλούσε» την κυβέρνηση να προχωρήσει σε αναστολή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και για το δήμο Θεσσαλονίκης.

Τώρα που αναγκαστικά ο νόμος πρέπει να εφαρμοστεί και οι 35 περίπου αίθουσες δεν υπάρχουν για να καλύψουν τις ανάγκες φοίτησης όλων των νηπίων και προνηπίων «τρέχουν, πιέζουν, σχεδιάζουν» και τελικά δημιουργούν τεράστια προβλήματα στους γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς, με τις πρόχειρες και πολλές φορές επικίνδυνες λύσεις που βρίσκουν.

Γιατί είναι επικίνδυνη εξέλιξη, ιδιαίτερα σ’ αυτές τις συνθήκες υγειονομικής κρίσης, να αποφασίζεις από κοινού, δήμος και αρμόδιες εκπαιδευτικές υπηρεσίες, μέσα στα ήδη πολυπληθή σχολεία με 250 και 300 μαθητές/τριες να έρθεις και να καταλάβεις με «επίταξη» π.χ. το χώρο των αιθουσών εκδηλώσεων ή γυμναστηρίων και να τους μετατρέψεις σε αίθουσες διδασκαλίας για τα προνήπια, μεγαλώνοντας ακόμα περισσότερο τον αριθμό των παιδιών σε κάθε μια σχολική μονάδα, προσθέτοντας 50 παιδιά ηλικίας 4 ετών. Ποια μέτρα προστασίας από τον κορονοϊό και ποιες  αποστάσεις θα τολμήσουν να επικαλεστούν αν συμβεί τελικά αυτό που σχεδιάζουν για τα περισσότερα σχολεία του 5ου διαμερίσματος;

Φυσικά δεν είναι λύση αυτό που δήθεν μελλοντικά σχεδιάζουν για την εξεύρεση αιθουσών στέγασης των προνηπίων. Η τοποθέτηση προκάτ στις ήδη μικρές αυλές σχολείων τα ίδια και μεγαλύτερα προβλήματα είναι βέβαιο πως θα δημιουργήσουν.

Δε σκέφτονται καθόλου τα παιδιά αυτής της τόσο μικρής ηλικίας αφού οι λύσεις που βρίσκουν είναι να τα μετακινούν για να φτάνουν στους χώρους που θα εξασφαλίσουν κάθε μέρα με λεωφορεία και σε αποστάσεις αρκετών χιλιομέτρων. Ποιος γονιός θα δεχτεί το παιδί του να υπομένει τέτοια «τιμωρία» και εξάντληση κάθε ημέρα;

Είναι δυνατόν λίγες ημέρες πριν το άνοιγμα των σχολείων, «ευτυχώς» που είναι ο κορονοϊος και πήγε μια βδομάδα πιο πίσω η έναρξη, να μη ξέρουν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί πού θα λειτουργήσουν αυτά τα τμήματα; Είναι απίθανο να βρεθούν τις επόμενες λίγες ημέρες οι χώροι που να πληρούν τις αναγκαίες προδιαγραφές ασφάλειας και υγιεινής και ταυτόχρονα να βρεθεί ο αναγκαίος εξοπλισμός υλικοτεχνικής και εκπαιδευτικής υποδομής, αφού δεν έχει γίνει καμία προεργασία και στοιχειώδη προετοιμασία.  

Οι παραπάνω εξελίξεις είναι ιδιαίτερα αρνητικές και εμείς δηλώνουμε πως δε θα ανεχτούμε αυτή την απαράδεκτη κατάσταση !!!

Το εκπαιδευτικό κίνημα αγωνίστηκε ώστε το έτος 2020 – 2021 να υπάρξει καθολική εφαρμογή της 2χρονης προσχολικής αγωγής/εκπαίδευσης ώστε όλα τα προνήπια της χώρας να έχουν θέση στο δημόσιο και δωρεάν σύστημα εκπαίδευσης. 

Και τώρα απέναντι στις απαράδεκτες καταστάσεις που δημιουργήθηκαν στο δήμο Θεσ/νίκης θα αγωνιστούμε ώστε να εξασφαλιστούν όλες οι αναγκαίες κτιριακές υποδομές με σύγχρονους και υψηλού επιπέδου όρους και δεν θα επιτρέψουμε καμία υποβάθμιση των συνθηκών υγιεινής και των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών και των εκπαιδευτικών. 
Απαιτούμε από την κυβέρνηση να διαθέσει όλα τα απαιτούμενα κονδύλια για την ανέγερση νηπιαγωγείων και δηλώνουμε ότι δε θα ανεχτούμε αύξηση του αριθμού των παιδιών που φοιτούν στα κορεσμένα σχολικά κτίρια, μετακινήσεις προνηπίων, προκάτ κατασκευές σε σχολικές αυλές κ.λ.π.

Αγωνιζόμαστε για: 
Ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4-6 ετών αποκλειστικά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο στα πλαίσια του 14χρονου εκπαιδευτικού σχεδιασμού, για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών.

Απαιτούμε:
•    Την λήψη άμεσα μέτρων ώστε να βρεθεί λύση στην στέγαση των προνηπίων.
•    Την με ασφάλεια λειτουργία των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Δήμος και πολιτεία να αναλάβουν επιτέλους τις ευθύνες τους. 
Θύματα των πολιτικών τους δε μπορούν να είναι μαθητές γονείς και εκπαιδευτικοί.