Μεγάλο αριθμό κεραιών κινητής τηλεφωνίας διαπιστώνει η δημοτική κίνηση «Η Πόλη Αλλιώς» στον δήμο Νεάπολης – Συκεών και επισημαίνει τους κινδύνους που εγκυμονούν για την υγεία των πολιτών.
Όπως αναφέρει η δημοτική κίνηση, «το φαινόμενο με το πλήθος (καλυπτόμενων ή μη) κεραιών που υπάρχει στο δήμο Νεάπολης – Συκεών έχει επισημανθεί κατά το πρόσφατο παρελθόν με κινητοποιήσεις των κατοίκων και δικαστικές διώξεις σε βάρους τους από τις εταιρίες και τους ιδιοκτήτες των χώρων που τοποθετούνται, διώξεις που όμως δικαίωσαν τους κατοίκους».
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Πληροφορηθήκαμε από δημοσιεύσεις στον τοπικό τύπο https://inthess.gr/ για αποξήλωση από ταράτσα στη Νεάπολη καλυμμένης κεραίας κινητής τηλεφωνίας (ΚΚΤ) και αντικατάστασής της από άλλη 5G.
Το καθόλου παράξενο είναι ότι και η παλαιότερη και η καινούργια είναι κεραίες που καλύπτονται με διάφορα υλικά ώστε να μη γίνονται άμεσα αντιληπτές (συνήθως φαίνονται ως …θερμοσίφωνες για να παραπλανούνται οι περίοικοι για την χρησιμότητα του αντικειμένου και να μην υπάρχουν αντιδράσεις. Το φαινόμενο με το πλήθος (καλυπτόμενων ή μη) κεραιών που υπάρχει στο δήμο Νεάπολης – Συκεών έχει επισημανθεί κατά το πρόσφατο παρελθόν με κινητοποιήσεις των κατοίκων και δικαστικές διώξεις σε βάρους τους από τις εταιρίες και τους ιδιοκτήτες των χώρων που τοποθετούνται, διώξεις που όμως δικαίωσαν τους κατοίκους.
Στο σημείο αυτό πρέπει να δηλώσουμε για να αποφευχθούν οι συκοφαντίες και οι παρεξηγήσεις ότι σε ό,τι αφορά την ΠΟΛΗ ΑΛΛΙΩΣ πως τα μέλη της δεν είμαστε τεχνοφοβικοί/ές. Όλοι, όλες χρησιμοποιούμε για τις έκτακτες προσωπικές μας ανάγκες κινητό τηλέφωνο, όλοι όλες συνδεόμαστε στο σταθερό internet και χρησιμοποιούμε σταθερό τηλέφωνο. Το ενδιαφέρον μας, η αγωνία μας αφορούν την προστασία των κατοίκων του δήμου από την επικίνδυνη για την υγεία από την Ηλεκτρο/Μαγνητική Ακτινοβολία (Η/Μ.Α) που εκπέμπουν οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας.
1. Διαβάζοντας το σύνολο της νομοθεσίας για τις ΚΚΤ γίνεται αντιληπτό ότι οι νόμοι αρχικά προετοιμάστηκαν από τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται σ’ αυτόν τον τομέα και στη συνέχεια θεσμοθετήθηκαν ως νόμοι από τις εκάστοτε κυβερνήσεις. Και αυτό δεν είναι τυχαίο! Τα ποσοστά κέρδους των εταιριών είναι τεράστια και δε θα μπορούσαν να συμβαδίσουν με τον κοινωνική προστασία και ασφάλεια στην όλο και επιταχυνόμενη εμπορευματοποίηση των κοινωνικών αγαθών και την νομιμοποίηση του ιδιοτελούς κέρδους του μεγάλου κεφαλαίου σε βάρος των κοινωνικών αναγκών. Τρανταχτό παράδειγμα είναι ο ν.4635/2019 όπου αναφέρεται ότι οι άδειες -για το δομικό τους τμήμα- δίνονται από ιδιώτες (!!) μέσω του συστήματος e-adeies. Δεν ελέγχονται καθόλου από πολεοδομίες και απλά γίνεται έλεγχος από ελεγκτές δόμησης, οι οποίοι είναι επίσης ιδιώτες (!!) …οπότε μπορούμε να καταλάβουμε πόσο ανεξέλεγκτη τροπή έχει πάρει η κατάσταση.
2. Δεν υπάρχει ούτε μια μελέτη που να αποδεικνύει ότι η (Η/Μ.Α) είναι ακίνδυνη. Αντίθετα, κάθε προσπάθεια να ξεκινήσει μελέτη βιολογικών επιπτώσεων έχει σταματήσει πριν καν ξεκινήσει. Δεν είναι επίσης τυχαίο ότι τα όρια «ασφαλούς λειτουργίας» -όπως τα περιγράφουν- είναι στη χώρα μας από τα υψηλοτέρα σε όλη την Ευρώπη ώστε να μπορούν οι εταιρίες να τα χρησιμοποιούν σε χαμηλότερο ύψος για να φαίνεται ότι κάνουν πολιτική κοινωνικής προστασίας.
3. Η διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες και τους φορείς της ώστε να υπάρξει ενημέρωση και δεσμεύσεις που να αφορούν τον κοινωνικό έλεγχο και την προστασία της υγείας, είναι από ανύπαρκτη έως υποτυπώδης. Εξ άλλου, οι τοπικές εξουσίες για την σιωπηλή συγκατάθεσή τους στις εταιρίες, συχνά (αν όχι πάντα) πριμοδοτούνται με οικονομικές παροχές και ελαφρύνσεις στο κόστος χρήσης στη λογική της «ανταπόδοσης».
4. Τα τεχνολογικά μέσα που χρησιμοποιούνται είναι τα απλούστερα και άρα τα φθηνότερα και δεν υπάρχει έρευνα (η οποία φυσικά θα απαιτούσε δαπάνες που όμως αποκλείονται από τις εταιρίες στη λογική της μεγιστοποίησης των κερδών τους) που να αποσκοπεί στην δημιουργία ασφαλών τεχνολογικών μέσων ώστε να αποφεύγεται η διάχυση της από τις φθηνές για τα δεδομένα και την εξέλιξη της επιστήμης, κεραίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η τεχνολογία 5G για την οποία δαπανήθηκαν τεράστια ποσά στην έρευνα, ενώ δεν ξοδεύτηκε ούτε ένα ευρώ για τη μελέτη βιολογικών επιπτώσεων και για την προστασία των κατοίκων και ιδιαίτερα των ευπαθών κοινωνικών ομάδων από την έκθεσή τους από την Η/Μ.Α.
5. Η εντατική και με κάθε πρόσφορο Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης προβολή και διαφήμιση της κινητής τηλεφωνίας και η υποτίμηση έως απαξίωση της σταθερής τηλεφωνίας δημιουργεί μια τεράστια αγορά και υψηλά οικονομικά οφέλη στα ΜΜΕ και τα υψηλόβαθμα στελέχη τους έτσι ώστε να κάμπτεται η οποιαδήποτε σκέψη για διάλογο, ενημέρωση, κατάθεση απόψεων από επιστήμονες και συλλογικότητες που ενημερώνουν και προειδοποιούν για τους κινδύνους από την ανεξέλεγκτη χρήση κινητών και τη διάχυση της Η/Μ.Α..
6. Συνένοχοι σ’ αυτήν την κατάσταση γίνονται και διάφοροι/ες ιδιοκτήτες/τριες, οι οποίοι/ες ενοικιάζουν ταράτσες και διαμερίσματα στον τελευταίο όροφο έναντι υψηλότατου αντιτίμου αγνοώντας την υποχρέωσή τους να ενημερώσουν τους γειτόνους τους για την επιχειρηματική τους συμφωνία με τις εταιρίες.
Προτάσεις για να προστατευτούμε όλοι και όλες από τις συνέπειες στην υγεία που προκαλεί η έκθεσή μας στην Ηλεκτρο/Μαγνητική Ακτινοβολία έχουν κατατεθεί και στο παρελθόν από συλλογικότητες κατοίκων σε όλη τη χώρα. Η πρόσφατη δραματική εμπειρία από τον covid-19 μας προειδοποιεί πως αν δεν πάρουμε άμεσα μέτρα για την προστασία μας οι συνέπειες για κάποιους/κάποιες από μας μπορεί να είναι και οδυνηρές! Η επιστήμη και η τεχνολογία πρέπει έχουν προτεραιότητα τη βελτίωση της ζωής μας, την προστασία της υγείας μας, την απελευθέρωση χρόνου για μόρφωση, πολιτισμό, επικοινωνία, ψυχαγωγία και όχι τη μεγιστοποίηση των κερδών του μεγάλου κεφαλαίου σε βάρος του περιβάλλοντος και της υγείας του λαού.
Απαιτούμε:
• Χρηματοδότηση της έρευνας για τεχνολογικά μέσα που να αποκλείουν τη διάχυση της Η/ΜΑ στην ατμόσφαιρα από τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας.
• Χρηματοδότηση μελετών από πανεπιστημιακούς φορείς που δεν εξαρτώνται από συνεργασίες με τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας για τις βιολογικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις της Ηλεκτρο/Μαγνητικής Ακτινοβολίας.
Μέχρι τότε:
• Αντικατάσταση της υπάρχουσας νομοθεσίας με νέο θεσμικό πλαίσιο μετά από ανοιχτή, δημόσια διαβούλευση και δέσμευση ότι οι προτάσεις των κοινωνικών φορέων που θα συμμετάσχουν θα εφαρμοστούν από την (όποια) κυβέρνηση.
• Ο έλεγχος για τον τύπο κεραίας, τον τόπο και το χρονικό όριο εγκατάστασης, την ένταση λειτουργίας τους κλπ. να είναι αρμοδιότητα κάθε δήμου και των συλλογικών του φορέων.
• Άμεσα να μειωθούν τα όρια ακτινοβολίας στα κατώτερα ευρωπαϊκά.
• Καμιά κεραία κοντά σε σχολικό χώρο και νοσοκομείο. Απόσταση τουλάχιστον 500 μ.
• Ενημέρωση των πολιτών/ισσών και μέτρα για την προώθηση της σταθερής τηλεφωνίας.
• Ενημέρωση για αποφυγή της χρήσης κινητών σε σχολεία, νοσοκομεία και Μέσα Μαζικής Μεταφοράς».