Ευθύνες στην ελληνική πλευρά επιρρίπτει ο κυβερνήτης του Norman Atlantic, Αρτζίλιο Τζιακομάτσι σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο. Συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος της Corriere della Ser, ο πλοίαρχος δήλωσε στην κατάθεσή του ότι «η ναυτιλιακή εταιρία έχει τις ευθύνες της» με αναφορά στην ελληνική ΑΝΕΚ, καθώς και ότι «τις λίστες των επιβατών τις συμπλήρωσαν οι Έλληνες». Επιπλέον κατήγγειλε ότι από την Ελλάδα δεν έλαβε έγκαιρη απάντηση στις εκκλήσεις του για παροχή βοήθειας. Αναφερόμενος στην ναυτιλιακή εταιρεία, ο Αρτζίλιο Τζακομάτζι δήλωσε ότι ενδεχομένως επέτρεψε να επιβιβαστούν στο Norman Atlantic περισσότερα άτομα και οχήματα από όσα προκύπτουν από τα έγγραφα επιβίβασης.
Ευθύνες στην ελληνική πλευρά καταλογίζει και ο αντεισαγγελέας του Μπάρι Έτορε Καρντινάλι. Συγκεκριμένα, αναφερόμενος στον αριθμό των αγνοουμένων, ο εισαγγελέας Καρντινάλι δήλωσε πως «ο επίσημος αριθμός τους θα μπορέσει να επιβεβαιωθεί όταν η Ελλάδα αποφασίσει να μας δώσει μία αξιόπιστη λίστα επιβατών», και προσθέτοντας ότι η Ελλάδα «κινείται με πολύ, πολύ αργούς ρυθμούς». Ο ίδιος εκτίμησε πως «σύμφωνα με την πιο αισιόδοξη πρόβλεψη είναι δέκα, πάντως σε κάθε περίπτωση δεν ξεπερνούν τους 15».
Η απάντηση του Λιμενικού
Από την πλευρά του το ελληνικό λιμενικό σώμα έδωσε στη δημοσιότητα ένα χρονικό με τις ενέργειες που έκανε από την πρώτη ειδοποίηση στο οποίο αναγράφεται ότι η πρώτη επικοινωνία με τον πλοίαρχο γίνεται λίγο μετά τις 07.00 ενώ η φωτιά έχει ξεσπάσει από τις 04.00 καθώς και ότι παρά τις προσπάθειες το λιμενικό δεν κατάφερε να επικοινωνήσει έως εκείνη την ώρα με τον πλοίαρχο γιατί η γραμμή ήταν κατειλημμένη.
Επιπλέον κοινοποιήθηκε η αποσταλείσα αλληλογραφία, μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος, με το οποίο προωθήθηκαν προς την Ιταλική πλευρά (MRCC/ROME) οι καταστάσεις επιβατών και πληρώματος, όπως αυτές «παρελήφθησαν από το εξουσιοδοτημένο πρόσωπο της εταιρείας (Designated Person Ashore/DPA) το οποίο είναι υπεύθυνο για τις διαδικασίες ασφαλούς διαχείρισης των λειτουργιών του πλοίου».
Βρέθηκε το «μαύρο» κουτί
Στο κουφάρι του Norman Atlantic που βρίσκεται από το μεσημέρι της Παρασκευής στο λιμάνι του Μπρίντεζι μπήκε ο εισαγγελέας Ετορε Καρντινάλι, χωρίς ωστόσο να καταφέρει να φτάσει, για λόγους ασφαλείας, στο γκαράζ του πλοίου απ’ όπου ξεκίνησε η πυρκαγιά, στις 4.30 τα ξημερώματα της περασμένης Κυριακής. Δεν απέκλεισε να υπάρχουν και άλλα πτώματα ανθρώπων στο καμμένο πλοίο, ενώ επέρριψε ευθύνες στις ελληνικές αρχές για την καθυστέρηση, όπως είπε, της αποστολής στοιχείων για τους επιβάτες.
Ο εισαγγελέας Καρντινάλι δήλωσε ότι «μπορεί να υπάρχουν πτώματα στον χώρο στάθμευσης του πλοίου». Πρόσθεσε ότι «ανακτήθηκε και κατασχέθηκε το μαύρο κουτί του πλοίου, και τώρα πρόκειται να προχωρήσει η προσεκτική επεξεργασία των στοιχείων» που περιέχει αυτό, κυρίως ως προς τις επικοινωνίες μεταξύ του πληρώματος και των λιμεναρχείων.
Ο Ιταλός εισαγγελικός λειτουργός πρόκειται να επιστρέψει σήμερα στο Norman Atlantic, κάτι που ενδέχεται να κάνει και τις επόμενες ημέρες. Στο πλοίο έχουν ανέβει από το μεσημέρι πολλοί Ιταλοί εμπειρογνώμονες, οι οποίοι ελέγχουν σπιθαμή προς σπιθαμή τους εσωτερικούς χώρους και τα καταστρώματα, προκειμένου να βρουν στοιχεία για τα αίτια του δυστυχήματος.
Αναγνωρίστηκε κι άλλος Έλληνας νεκρός
Τα στοιχεία του τρίτου νεκρού Ελληνα στην τραγωδία του Norman Atlantic δημοσιοποίησε τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου το υπουργείο Ναυτιλίας ύστερα από σχετική ενημέρωση από την πρεσβεία της Ελλάδας στη Ρώμη.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η σορός του τρίτου νεκρού Ελληνα ανήκει στον Γεράσιμο Καζαντζίδη.
Η ανακοίνωση του υπουργείου ήταν η εξής: «Επιβεβαιώθηκε από την Πρεσβεία της Ελλάδας στη Ρώμη, η ταυτοποίηση της σορού ενός άνδρα από την οποία προκύπτει ότι πρόκειται για τον ελληνικής υπηκοότητας Γεράσιμο Καζαντζίδη. Οι άλλοι δύο επισήμως ταυτοποιημένοι ως νεκροί είναι ο Νικόλαος Παράσχης και ο Κωνσταντίνος Κουφόπουλος».
Τέλος, σύγχυση επικρατεί με την τύχη του Γιώργου Δούλη καθώς πλέον συγκαταλέγεται στον κατάλογο των αγνοουμένων.