Σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων δήλωσε πως θα υπάρξουν τροποποιήσεις στο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση και το οποίο θα βρίσκεται στη δημόσια διαβούλευση μέχρι και την Τετάρτη 14 Ιουλίου. Στην ανακοίνωση σημειώνεται πως, μετά την οξεία κριτική που δέχθηκε η ρύθμιση σχετικά με την κατανομή των μαθητών στις τάξεις με κριτήρια «την ποσοτική αναλογία μαθητών/τριών τις, ειδικότερες μαθησιακές ανάγκες των μαθητών/τριών και τη διαμόρφωση ομάδων με στόχο τη διευκόλυνση της κοινωνικής ένταξης και μαθησιακής προόδου των μαθητών/τριών», θα αποσυρθεί η σχετική διάταξη.
Το νομοσχέδιο, την ίδια στιγμή, είναι γεμάτο από αόριστες και προβληματικές τοποθετήσεις για μία σειρά ζητημάτων, την στιγμή που η κυβέρνηση περίμενε την θερινή περίοδο για να το ψηφίσει ενώ φρόντισε να το φέρει στη Βουλή ταυτόχρονα με τις προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, θέλοντας να μετριάσει τις αντιδράσεις.
Χαρακτηριστικό είναι και το κομμάτι του νομοσχεδίου που αφορά την αξιολόγηση του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, το οποίο επικαλείται την «αφοσίωση», λέξη που θα μπορούσε να περιγράψει πιο εύστοχα τη σχέση ενός ιππότη με τον βασιλιά του και που μας γεμίζει ερωτηματικά για το πώς, με ποιά ερμηνεία και με ποιά κριτήρια, θα μπορεί να αποτελέσει σημείο αξιολόγησης εκπαιδευτικών από τους Διευθυντές και τους Συμβούλους του Υπουργείου.
Συγκεκριμένα το νομοσχέδιο τονίζει πως «η υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του μέλους του Ε.Ε.Π. αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και τον Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, με βάση τα εξής κριτήρια: α) Συνέπεια και ενδιαφέρον ή αφοσίωση κατά την εκτέλεση των υπαλληλικών υποχρεώσεών του: Αξιολογούνται η συνέπεια και η ανταπόκρισή του στο θεσμοθετημένο πλαίσιο λειτουργίας της σχολικής μονάδας, όπως η τήρηση του ωραρίου και η έγκαιρη προσέλευση, η ενεργός συμμετοχή στις συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων, η αποτελεσματική διεκπεραίωση εργασιών που του αναθέτουν η διεύθυνση και ο σύλλογος διδασκόντων της σχολικής μονάδας, όπως οι εργασίες γραφείου, η ενεργός συμμετοχή στις εκδηλώσεις του σχολείου και η ανάληψη ευθύνης στην οργάνωση και πραγματοποίησή τους και στην εν γένει εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. β) Ενεργός συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της: Αξιολογούνται η ανάληψη πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της λειτουργίας της σχολικής μονάδας, το ενδιαφέρον για τα ζητήματα του σχολείου, η ενεργός συμμετοχή στην καθημερινότητα της σχολικής ζωής, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, η ενεργός συμμετοχή στην οργάνωση της σχολικής μονάδας και στις διαδικασίες συλλογικού προγραμματισμού και εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του προσφερόμενου εκπαιδευτικού έργου, καθώς και στην υλοποίηση των δράσεων βελτίωσής της. γ) Συνεργασία με τους συναδέλφους: Αξιολογείται η συνεργασία με τον Διευθυντή και τους συναδέλφους για τον προγραμματισμό των δράσεων του σχολείου, τον σχεδιασμό του υποστηρικτικού έργου και τη λειτουργία της σχολικής μονάδας γενικότερα. δ) Επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς: Αξιολογούνται ιδίως η συνεργασία του με τους γονείς και την κοινότητα προς όφελος των μαθητών, η έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων για την πρόοδο των μαθητών».
H ανακοίνωση του Υπουργείου για τις, μέχρι σήμερα, τροποποιήσεις αναφέρει:
«Με αμείωτους ρυθμούς εξακολουθεί να προχωρά η διαβούλευση και οι συζητήσεις με αρμόδιους φορείς επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την «Αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών».
Στο πλαίσιο της επεξεργασίας του σχεδίου νόμου, συνεχίζεται ο διάλογος με τις κοινοβουλευτικές ομάδες της αντιπολίτευσης. Η ηγεσία του Υπουργείου συναντήθηκε με εκπροσώπους του ΚΙΝΑΛ και του ΜέΡΑ25, ενώ συνομίλησε και με εκπροσώπους της Ελληνικής Λύσης, σε μία ιδιαίτερα γόνιμη και εποικοδομητική διαδικασία ανταλλαγής απόψεων. ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ δεν θέλησαν να προσέλθουν στο διάλογο, παρά την πρόσκληση που τους απηύθυνε η Υπουργός Νίκη Κεραμέως, προκειμένου να ληφθούν υπόψη οι προτάσεις τους αρχικά προ της διαβούλευσης και προ της κατάθεσης του νομοσχεδίου στη Βουλή.
Σε συνέχεια της υιοθέτησης ιδεών και της συμπερίληψης προτάσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας και των φορέων, δρομολογούνται ήδη τροποποιήσεις στο νομοσχέδιο. Ενδεικτικά, τις θέσεις των στελεχών εκπαίδευσης θα διεκδικούν εκπαιδευτικοί του δημοσίου τομέα και η κατανομή των μαθητών στα τμήματα θα γίνεται αλφαβητικά».