Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Κριτική – Παρουσίαση: Στράτος Κερσανίδης

 

Απουσιάζει η μεγάλη ταινία από την εξάδα των ταινιών που κάνουν πρεμιέρα από σήμερα. Αυτό όμως δε σημαίνει πως στερείται ενδιαφέροντος αφού υπάρχουν τουλάχιστον δύο ταινίες που αξίζει να απασχολήσουν το κοινό.

Πρόκειται για το “Ένα ολόγραμμα για το βασιλιά”, του Τομ Τίκβερ με τον Τομ Χανκς και την τολμηρή “Ομορφότερη εποχή”, της Κατρίν Κορσινί.

Ο κατάλογος συμπληρώνεται από τέσσερις ταινίες που οπωσδήποτε είναι διασκεδαστικές, με την αισθηματική κωμωδία “Έρωτας αλά καταλανικά”, να ξεχωρίζει, σε συναγωνισμό με “Το μυστικό που έμεινε κρυμμένο”.

Βέβαια, καλοκαίρι είναι και δεν πρόκειται να δυσαρεστηθείτε εάν επιλέξετε την  “Κάθαρση: Έτος εκλογών” ή το “Θρύλο του Ταρζάν”.

Καλή θέαση, ό,τι κι αν επιλέξετε!

 

Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΕΠΟΧΗ

LA BELLE SAISON

Σκηνοθεσία: Κατρίν Κορσινί
Σκηνοθεσία: Ίζια Χιγκελέν, Σεσίλ Ντεφράνς, Νοεμί Λβόβσκι, Κέβιν Αζαΐς, Λετίσια Ντος, Μπενζαμίν Μπελεκούρ
 

Η Κατρίν Κορσινί τολμά να μιλήσει για τον έρωτα ανάμεσα σε δύο γυναίκες. Η Ντελφίν, η οποία δουλεύει με τους γονείς της στο οικογενειακό τους αγρόκτημα, αποφασίζει να μετακομίσει στο Παρίσι για να ζήσει ανεξάρτητη και να απεξαρτηθεί από την οικογένειά της. Αρχές της δεκαετίας του 1971 θα γνωριστεί με την Καρόλ, η οποία ανήκει σε μια ομάδα μαχητικών φεμινιστριών. Η γνωριμία τους σύντομα θα εξελιχθεί σε δυνατό έρωτα, που θα οδηγήσεις την Καρόλ στο χωρισμό από το φίλο της. Όμως η ξαφνική αρρώστια του πατέρα της, θα αναγκάσει την Ντελφίν να επιστρέψει στο σπίτι της και να αναλάβει μαζί με τη μητέρα της τη φροντίδα του αγροκτήματος. Η Καρόλ θα την ακολουθήσει αλλά σύντομα οι δυο κοπέλες θα βρεθούν εγκλωβισμένες μέσα στα στεγανά της επαρχίας. Όταν ο έρωτάς τους θα αποκαλυφθεί η συντηρητική κοινωνία της εποχής θα τις αναγκάσει να πάρουν μια μεγάλη απόφαση. Κάτι που μόνον εύκολο δεν είναι.

Χρονικά η ταινία τοποθετείται στη δεκαετία του 1970, τότε που το φεμινιστικό κίνημα διεκδίκησε το αυτονόητο. Μαζί όμως με το αυτονόητο υπήρχε και ένα μέρος του που διεκδικούσε κάτι περισσότερο, κάτι πιο δύσκολο το οποίο ακόμη και στις μέρες μας αντιμετωπίζεται, με καχυποψία αν όχι, με κρυφά γελάκια και χυδαία αστεία. Ήταν ο αγώνας για τη σεξουαλική απελευθέρωση η οποία περιελάμβανε και την ελεύθερη επιλογή συντρόφου ανεξαρτήτως φύλου. 

Η Κορσινί, αφηγείται και σκηνοθετεί μια ταινία που κατ’ αρχάς θα μπορούσε να θεωρηθεί ως τολμηρή. Τόσο για το θέμα της όσο και για τις σκηνές της. Βέβαια θα εθεωρείτο λιγότερο τολμηρή, εάν το πρωταγωνιστικό ζευγάρι της ταινίας ήταν αμφιφυλόφιλο. Και σε αυτό το σημείο βρίσκεται η ουσία της ταινίας, ο στόχος της. Ο οποίος είναι η ανάδειξη ενός κοινωνικού ζητούμενου το οποίο εξακολουθεί να υφίσταται. Γιατί όσα βήματα κι αν έχουν γίνει -που έχουν γίνει- από τη δεκαετία του 1970 ως σήμερα, η κοινωνία παραμένει βαθιά συντηρητική, ακόμη και στους κύκλους των ανθρώπων οι οποίοι θεωρούν πως έχουν ξεπεράσει τα ταμπού.

Η ταινία είναι ένα αισθηματικό δράμα, το οποίο ακολουθεί πιστά τους κώδικες του συγκεκριμένου κινηματογραφικού είδους. Εάν θελήσουμε να αντικαταστήσουμε το ερωτευμένο ζευγάρι με ένα ζευγάρι “κανονικό” (σε πολλά-πολλά εισαγωγικά η λέξη), θεωρώ πως η ταινία θα έχανε ένα μεγάλο μέρος της δύναμής της. Αλλά αυτό ακριβώς είναι και το δυνατό της σημείο. Δηλαδή η επιθυμία της σκηνοθέτιδας, όχι να προκαλέσει, αλλά να μιλήσει ανοιχτά σκηνοθετώντας μια ταινία – μανιφέστο για το δικαίωμα στην επιλογή ερωτικού συντρόφου ή συντρόφισσας.

Η ίδια η Κατρίν Κορσινί, σε συνέντευξή της, απαντώντας σε ερώτηση για το αν είναι σήμερα επίκαιρο το Κίνημα γι την Απελευθέρωση των Γυναικών, απαντά: “Είναι περισσότερο από ποτέ, αν αναλογιστεί κανείς τη μοίρα των γυναικών παγκοσμίως. Εξακολουθούν να είναι καταπιεσμένες. Το δικαίωμα της έκτρωσης τέθηκε ύπο αμφισβήτηση στην Ισπανία μόλις πέρυσι. Την εποχή που είναι τοποθετημένη η ταινία, οι γυναίκες διεκδικούσαν ισότητα, ίσες αμοιβές και πάλευαν ενάντια στη σεξουαλική αντικειμενοποίηση. Σήμερα, η κατάσταση παραμένει ίδια με λίγα πλεονεκτήματα- η νοοτροπία δεν έχει άλλαξει ιδιαίτερα και πρέπει να το αναγνωρίσουμε. Όσο για την ομοφυλοφιλία αναρωτιέμαι επίσης αν υπάρχει θετική εξέλιξη. Σίγουρα κρύβονται λιγότερο αλλά εξακολουθεί να είναι επώδυνη διαδικασία η αποκάλυψη και η αποδοχή”.

     

ΕΝΑ ΟΛΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΑΣΙΛΙΑ

A HOLOGRAM FOR THE KING

Σκηνοθεσία: Τομ Τικβέρ
Πρωταγωνιστούν: Τομ Χανκς, Μπεν Γουίσοου, Αλεξάντερ Μπλακ, Σαρίτα Τσάουντχαρι, Τομ Σκέριτ

Αμερικανός επιχειρηματίας ταξιδεύει στη Σαουδική Αραβία για να πουλήσει μια εφεύρεση στο βασιλιά. Όμως το να συναντήσει κάποιος το μονάρχη της χώρας δεν είναι και πολύ εύκολο. Αναγκασμένος να μείνει περισσότερο αρχίζει να ανακαλύπτει τη χώρα αλλά και τη γοητεία μιας γυναίκας. Βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Ντέιβ Έγκερς το οποίο κυκλοφορεί στη χώρα μας από τις εκδόσεις Κέδρος.

 

ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΠΟΥ ΕΜΕΙΝΕ ΚΡΥΜΜΕΝΟ

BOOMERANG

Σκηνοθεσία, Σενάριο: Φρανσουά Φαβράτ
Πρωταγωνιστούν: Λοράν Λαφίτ, Μελανί Λοράν, Όντρεϊ Ντάνα

Ο Αντουάν επιστρέφει με την αδελφή του, Αγκάτ στο νησί των παιδικών τους χρόνων. Οι αναμνήσεις έρχονται και μυστικά αναδύονται. Το παρελθόν επιστρέφει σαν μπούμερανγκ. Η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο μπεστ σέλερ της Τατιάνα ντε Ροσνέ.

 

Ο ΘΡΥΛΟΣ ΤΟΥ ΤΑΡΖΑΝ

THE LEGENT OF TARZAN

Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Γέιτς
Πρωταγωνιστούν: Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, Μάργκοτ Ρόμπι, Κριστόφ Γουόλτζ, Τζον Χερτ

Ο Ταρζάν ζει πλέον στην Αγγλία. Όταν επιστρέφει στη ζούγκλα ως έφορος της κυβέρνησης θα έρθει αντιμέτωπος με μια σκοτεινή σκευωρία η οποία εξυφαίνεται από ένα βέλγο στρατηγό, τον Λεόν Ρομ.

 

ΚΑΘΑΡΣΗ: ΕΤΟΣ ΕΚΛΟΓΩΝ

THE PURGE: ELECTION YEAR

Σκηνοθεσία: Τζέιμς Ντε Μόνακο
Πρωταγωνιστούν: Ελίζαμπεθ Μίτσελ, Φρανκ Γκρίλο, Ρέιμοντ Τζ. Μπάρι, Ίθαν Φίλιπς

Ταινία δράσης και επιστημονικής φαντασίας με ήρωα τον αστυνομικό, Λίο Μπαρνς, ο οποίος προσπαθεί να σώσει τη ζωή του στοχοποιημένος από την κυβέρνηση. Δυο χρόνια πριν ένας άνδρας είχε σκοτώσει το γιο του ενώ τώρα εργάζεται ως επικεφαλής ασφαλείας της γερουσιαστού, Ρόαν. Οι εκλογές πλησιάζουν και η Ρόαν έχει υποσχεθεί πως εάν εκλεγεί θα καταργήσει την ετήσια νύχτα της Κάθαρσης. Τη νύχτα αυτή, για να εκτονωθούν οι πολίτες, επιτρέπονται οι φόνοι! Όμως όλα αυτά δεν αρέσουν στην κυβέρνηση και η Ρόαν μαζί με τον Μπαρνς μπαίνουν στο στόχαστρο.

 

ΕΡΩΤΑΣ ΑΛΑ ΚΑΤΑΛΑΝΙΚΑ

OCHO APELLIDOS CATALANES

Σκηνοθεσία: Εμίλιο Μαρτίνεθ-Λάθαρο
Πρωταγωνιστούν: Ντάνι Ροβίρα, Κάρα Ελεχάλντε, Κλάρα Λάγο, Ρόσα Μαρία Σαρδά, Κάρμεν Μάτσι

Αισθηματική κωμωδία η οποία αποτελεί το σίκουελ της μεγαλύτερης εμπορικής επιτυχίας για τον ισπανικό κινηματογράφο, “Γάμος αλά ισπανικά”.

Η δράση μεταφέρεται στην Καταλονία, αφού η όμορφη Αμάια έχει συνάψει ερωτική σχέση με έναν Καταλανό. Κάτι που δεν μπορεί να επιτρέψει ο Βάσκος πατέρας της, ο Κόλντο, ο οποίος επιστρατεύει για να τον βοηθήσει έναν Ανδαλουσιανό, τον Ράφα.  

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αμπάς Κιαροστάμι: Από την Τεχεράνη για όλο τον κόσμο

23ο κάμπινγκ YRE-AntinaziZone στη Νάξο