Αίτηση ακυρώσεως της παράνομης και αντισυνταγματικής παραχώρησης σε ιδιώτη 8 στρεμμάτων γης και 35 θάλασσας για τη δημιουργία “καταφυγίου τουριστικών σκαφών” κατέθεσε η δικηγόρος και δημοτική σύμβουλος με τις «Γειτονιές σε Δράση», Ελεάννα Ιωαννίδου μαζί με την δικηγόρο Κατερίνα Γεωργιάδου.
Με δεδομένο ότι οι χρήσεις γης που προβλέπονται από το γενικό πολεοδομικό σχέδιο για την περιοχή δεν προβλέπουν την ανάπτυξη τουριστικού λιμένα-καταφυγίου σκαφών, ενώ δεν έχει προηγουμένως εγκριθεί χωροταξικός σχεδιασμός για τους λιμένες στο Θερμαϊκό, οι κκ. Ιωαννίδου και Γεωργιάδου προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας την ακύρωση της σχετικής απόφασης Κεφαλογιάννη, την οποία, όπως σημειώνουν, αρνήθηκε να ανακαλέσει η σημερινή Υπουργός Τουρισμού, κ. Έλενα Κουντουρά.
Η απόφαση για χωροθέτηση καταφυγίου σκαφών αναψυχής δίπλα στον αρχαίο λιμένα της Θεσσαλονίκης, έναν από τους τελευταίους ελεύθερους χώρους της πόλης μας, με μπόνους “αποδυτήρια” 250 τ.μ. (υποψήφια για αλλαγή χρήσης σε μπαρ), εκπροσωπεί ένα μοντέλο οικονομίας και τουριστικής ανάπτυξης που εν πολλοίς οδήγησε στα σημερινά αδιέξοδα: θυσία του δημόσιου στο ιδιωτικό, χωρίς υπεραξία για την κοινωνία, με σκανδαλώδη αδιαφάνεια, εξωτερίκευση του κόστους και μετακύλισή του στις επόμενες γενιές, σημειώνουν.
«Η Θεσσαλονίκη είναι πρωταθλήτρια της Ευρώπης και των Βαλκανίων στην έλλειψη ελεύθερων χώρων, ενώ, όπου υπάρχει κέντρο διασκέδασης, αυτόματα δίπλα του δημιουργείται τεράστιο αυθαίρετο πάρκινγκ και παράνομη επέκταση τραπεζοκαθισμάτων, την ίδια ώρα όπου δεν αναδεικνύονται σημαντικά αρχαία και σύγχρονα μνημεία.
Σε αυτή την πόλη, δεν έχουμε περιθώριο να θυσιάσουμε άλλα 8 στρέμματα ελεύθερης στεριάς και 35 θάλασσας, για να γίνει καταφύγιο για γιοτ και ακόμα ένα μπαρ πάνω στο κύμα, δίπλα στο αρχαίο λιμάνι. Επαναλαμβάνοντας τα λάθη, δεν θα αλλάξουμε το αποτέλεσμα» δηλώνει χαρακτηριστικά στο alterthess.gr η Ελεάννα Ιωαννίδου.
«Θεωρούμε πως η περιοχή πρέπει να παραμείνει δημόσια, να αναπλαστεί, να αναδειχθούν οι ενάλιες αρχαιότητές της και να ενοποιηθεί με τους Αλευρόμυλους Αλλατίνι, όπου υπάρχει πρόταση να δημιουργηθεί μουσείο τεχνολογίας.
Έτσι, θα μπορέσει πράγματι να υπάρξει τουριστική υπεραξία από την περιοχή, που με μια τέτοια ανάπλαση θα αποτελέσει λόγο παράτασης για μία μέρα της παραμονής των επισκεπτών στην πόλη» σημειώνει η Ε. Ιωαννίδου.
Υπενθυμίζεται ότι το θέμα είχε αναδείξει στο Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης ο δημοτικός σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Μιχάλης Κωνσταντινίδης.
Σύμφωνα με έγγραφο που έφερε στη δημοσιότητα το alterthess.gr στην υπόθεση εμπλέκεται και ο πρώην γενικός γραμματέας δημοσίων έργων και υποψήφιος βουλευτής με την Νέα Δημοκρατία, Στράτος Σιμόπουλος (δείτε εδώ), γεγονός που έδωσε στην υπόθεση στοιχεία σκανδάλου.
Τέλος, σημειώνεται ότι όσο η κουβέντα για το σκάνδαλο του καταφυγίου σκαφών στο Ποσειδώνιο ήταν σε εξέλιξη η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης και ο Γιάννης Μπουτάρης παρουσίασαν σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου το «πλάνο» τους για το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης και όχι μόνο.
Στο σχέδιο Μπουτάρη περιλαμβάνονται πέντε μαρίνες, συμπεριλαμβανομένης και αυτή του Ποσειδωνίου, πεζοδρόμηση της Λ. Νίκης και υπογειοποίηση της οδού για τα αυτοκίνητα.
Φαίνεται πως το περιβαλλοντικό κίνημα της Θεσσαλονίκης, αλλά και οι άνθρωποι που διεκδικούν περισσότερο δημόσιο χώρο για τους πεζούς, για τον πολιτισμό και τον αθλητισμό, έχουν πολλές διεκδικήσεις και αγώνες ακόμα μπροστά τους.
Ιάσων Μπάντιος
*Φωτογραφία αρχείου
