in ,

«Όχι στα πειθαρχικά και στις διώξεις» είπαν εκπαιδευτικοί στη Θεσσαλονίκη

Συγκέντρωση στο άγαλμα Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη το μεσημέρι της Παρασκευής πραγματοποίησε ο Ζ’ Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Θεσσαλονίκης σε συντονισμό με τις ΕΛΜΕ και άλλα εκπαιδευτικά σωματεία της πόλης ενάντια στην αξιολόγηση, τα πειθαρχικά, τις διώξεις, τα νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα αλλά και στην έμμεση ιδιωτικοποίηση της δημόσιας παιδείας μέσα από την μετατροπή 22 σχολείων σε Ωνάσεια. Η συγκέντρωση έγινε στο πλαίσιο της Πανελλαδικής Μέρας Δράσης που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της ΔΟΕ και οι άλλες Ομοσπονδίες του χώρου της εκπαίδευσης ενώ είχε προκηρυχθεί και 3ωρη πανελλαδική στάση εργασίας. Στη συγκέντρωση το «παρών» έδωσαν μαθητές του 3ου ΓΕΛ Ευόσμου που αντιδρούν στην μετατροπή του σχολείου τους σε Ωνάσειο με σύνθημα «Δεν δίνουμε τα σχολεία μας σε ξένα χέρια». Να σημειωθεί ότι με απόφαση των μαθητών το ΓΕΛ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ευόσμου τελούσε σήμερα υπό κατάληψη ενώ σε ανακοίνωσή του το 15μελές του σχολείου μιλάει για τις σοβαρές επιπτώσεις που θα προκύψουν από την μετατροπή των σχολείων του Ευόσμου σε Ωνάσεια.

«Η μετατροπή ήδη ενεργών σχολείων σε Ωνάσεια θα οδηγήσει σε υπερπληθυσμό στα υπόλοιπα σχολεία της περιοχής, καθώς οι μαθητές που δεν θα επιλεχθούν θα πρέπει να μεταφερθούν αλλού. Ωστόσο, τα ήδη υπάρχοντα σχολεία δεν έχουν χώρο για επιπλέον μαθητές, γεγονός που θα προκαλέσει ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα στις συνθήκες φοίτησης και στη διαδικασία μάθησης» τονίζει το 15μελές του σχολείου αναφέροντας ότι η εξέλιξη αυτή δημιουργεί ζητήματα ανισότητας μεταξύ των μαθητών και δεν προωθεί την ισότιμη πρόσβαση στην ποιοτική δημόσια εκπαίδευση.

«Συνεχίζουμε τον αγώνα μας ενάντια στην αξιολόγηση καθώς μόνο κακά πράγματα για την παιδεία μπορεί να προκαλέσει. Στόχος της κυβέρνησης είναι η κατηγοριοποίηση των σχολείων και σε αυτό αντιδρούμε. Θέλουν να φτιάξουν σχολεία πολλών ταχυτήτων, κάτι που επιβεβαιώνεται με τα Ωνάσεια σχολεία που κατηγοριοποιούν τους μαθητές σε καλούς και κακούς, δίνοντας προίκα 22 κτίρια (στην Α ΕΛΜΕ 12ο Γυμνάσιο και 16ο Λύκειο στην Ξηροκρίνη). Θα διώξουν  τους μαθητές από την περιοχή τους καθώς σε όλο το δεύτερο διαμέρισμα του Δήμου Θεσσαλονίκης το 16ο Λύκειο είναι το μοναδικό λύκειο που υπάρχει και το 12 Γυμνάσιο είναι από τα δύο γυμνάσια που καταφέραμε με περσινές κινητοποιήσεις να μην συγχωνευτούν» δήλωσε ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Ν. Αβραμίδης μιλώντας στο alterthess.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η αξιολόγηση περιλαμβάνει μέτρα που έχουν να κάνουν όχι μόνο με τη δουλειά του εκπαιδευτικού αλλά και με τους μαθητές, καθώς, όπως είπε «προσμετράει δεδομένα όπως την επίδοση των μαθητών μας αυτό θα επιφέρει αλλαγές όχι μόνο σε εμάς αλλά και στα σχολεία και την χρηματοδότησή τους που έχει περάσει στους Δήμους χωρίς καμία επιπλέον ενίσχυση από το κράτος».

«Είναι αδύνατον να αξιολογήσεις τι γίνεται σε μία τάξη καθώς το βασικό χαρακτηριστικό της είναι ότι είναι ένα δυναμικό στοιχείο και προκύπτουν νέα δεδομένα. Είναι εξαιρετικά ανομοιογενές το μορφωτικό επίπεδο των παιδιών, ας έχουμε κατά νου ότι οι μαθητές θέλουμε να αποκτήσουν κριτική σκέψη, ειρμό λόγου και να βγουν στην κοινωνία και να διεκδικήσουν το δικαίωμα στην ελπίδα και την αξιοπρεπή ζωή. Άρα λοιπόν με την αξιολόγηση μπαίνουν τα σχολεία σε κουτάκια: κατά πόσο είμαι “καλός- κακός” σε ένα στοχοθετημένο πλαίσιο, δεν αναγνωρίζεται ότι μιλάμε για ανομοιόμορφες τάξεις και ο εκπαιδευτικός πρέπει να ενσκήπτει στα νέα δεδομένα που κάθε φορά προκύπτουν βάζοντας νέους στόχους. Τα σχολεία κατηγορiοποιούνται και ο δάσκαλος εισέρχεται σε ένα στενό πλαίσιο, όπου δεν μπορεί να κινηθεί και να ανταπεξέλθει. Αυτό συνδυάζεται με τα Ωνάσεια σχολεία γιατί είναι ένας άλλος τρόπος κατηγοριοποίησης των σχολείων. Με την βούλα πλέον έρχεται ο ιδιωτικός τομέας και βάζει πόδι στο δικαίωμα στην μόρφωση και το περιεχόμενο, διακρίνοντας τους μαθητές που έχουν δικαίωμα να εκπαιδευτούν» ανέφερε η Άννα Κατσάνου καθηγήτρια στο 16ο ΓΕΛ Ξηροκρήνης, επίσης μιλώντας στο alterthess.

Επί πέντε χρόνια σχεδόν ο κλάδος  των εκπαιδευτικών δίνει έναν αγώνα για να μην κατισχύσει η αξιολόγηση, εξηγεί από την πλευρά της η Γιάννα Λαθήρα, πρόεδρος της Γ΄ΕΛΜΕ. «Πρέπει να αποτρέψουμε τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων, την άρση της μονιμότητάς μας, την κατηγοριοποίηση και τον ανταγωνισμό και την κατάργηση οποιασδήποτε ακαδημαϊκής ελευθερίας» ανέφερε ακόμη επισημαίνοντας ότι «η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων θα γίνει το βασικό εργαλείο για να διαμορφωθεί ένα νέο τύπου σχολείο, όπως αυτό που βλέπουμε να προωθείται με τα Ωνάσεια, και προσπαθούν να το επιβάλουν με την επίθεση στα δικαιώματα των εκπαιδευτικών»

Σύμφωνα με την ίδια, «η προώθηση της ανοιχτής ιδιωτικοποίησης των σχολείων με τα Ωνάσεια και αύριο με το Διεθνές Baccalauréat, απαιτεί σκληρή αξιολόγηση μαθητών και εκπαιδευτικών».

Ωστόσο η κυβέρνηση συναντά αντιστάσεις από τους εκπαιδευτικούς όσον αφορά την αξιολόγηση και γι’ αυτό, όπως αναφέρει η κα Λαθήρα επιχειρείται η τρομοκράτηση των εκπαιδευτικών με γενικευμένες κλήσεις σε πειθαρχικά όσων δηλώνουν απεργία-αποχή.

«Το απεργιακό δικαίωμα μας κανείς δεν μπορεί να το καταργήσει. Είναι αντισυνταγματική οποιαδήποτε προσπάθεια να χαρακτηριστεί η απεργία-αποχή πειθαρχικό παράπτωμα, στόχος είναι να δημιουργηθεί κλίμα φόβου» κατέληξε τονίζοντας ότι οι εκπαιδευτικοί θα προχωρήσουν σε νομικές ενέργειες απέναντι στα πειθαρχικά.

Στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση στη δυτική Θεσσαλονίκη έχουν γίνει 25 κλήσεις νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στα πειθαρχικά, οχτώ στην Δευτεροβάθμια στην Ανατολική ενώ, σύμφωνα με την Γ. Λαθήρα νέες κλήσεις αναμένονται και στη Δυτική.

Στη συνέχεια εκπαιδευτικοί και μαθητές πραγματοποίησαν διαδήλωση μέχρι το Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης ενώ πρόκειται να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους το επόμενο διάστημα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

«Οι Μεθυσμένοι», μια παράσταση για την εμπειρία της συνάντησης