Καθημερινές είναι οι κινητοποιήσεις ενάντια στις συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολεία, με γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς να είναι αποφασισμένοι να αγωνιστούν για μαζικές προσλήψεις αναπληρωτών με βάση τα πραγματικά κενά και τις ανάγκες των σχολείων, για το μπλοκάρισμα των συγχωνεύσεων και την ακύρωση των σχετικών αποφάσεων, για 15 μαθητές στο τμήμα.
Στη Θεσσαλονίκη, η Α’ ΕΛΜΕ και η Ε’ ΕΛΜΕ καλούν σε παράσταση διαμαρτυρίας σήμερα στις 14.30 στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης και τη Δευτέρα 25/10 στις 15.00 στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης, απαιτώντας να μην κλείσει ούτε ένα τμήμα.
Η Ε’ ΕΛΜΕ σημειώνει στην ανακοίνωσή της:
«Οι χιλιάδες συγχωνεύσεις – καταργήσεις τμημάτων γίνονται προκειμένου να εξοικονομηθούν προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών δια της μεθόδου «της εξαφάνισης» των κενών. Κενά για τα οποία η Υπουργός ξεδιάντροπα κατηγόρησε τους καρκινοπαθείς συναδέλφους και τις εγκυμονούσες συναδέλφισσες, επειδή παίρνουν τις άδειες που δικαιούνται! Αυτό είναι το υγειονομικό ενδιαφέρον της κυβέρνησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της πανδημίας! Αυτό είναι το παιδαγωγικό αποτέλεσμα στη διδασκαλία σε τμήματα των 29 μαθητών, από την υπουργό Παιδείας που κατά τα άλλα ενδιαφέρεται να βελτιώσει τα σχολεία μέσω αξιολόγησης!
Μετά τις συγχωνεύσεις, ξεκίνησε η επιχείρηση εξοικονόμησης εκπαιδευτικών μέσω της αύξησης του ωραρίου με ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών (έχει φροντίσει για αυτό ο αντιεκπαιδευτικός νόμος 4823, όπου αρκεί η απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας και των ΔΔΕ, αντί του συλλόγου διδασκόντων και των ΠΥΣΔΕ.
Οτιδήποτε, αρκεί να μην γίνουν άλλες προσλήψεις και διορισμοί, οτιδήποτε, αρκεί να γίνουν αιματηρές περικοπές! Εκατοντάδες θέσεις εργασίας σαρώνονται σε όλη τη χώρα».
Η Α’ΕΛΜΕ αναδεικνύει και δύο τρανταχτά παραδείγματα από σχολεία της περιοχής ευθύνης της. Συγκεκριμένα, στο 11ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης συγχωνεύονται στην Α’ και στη Β’ τάξη τα 3 τμήματα της κάθε τάξης με αποτέλεσμα να δημιουργούνται 4 υπερμεγέθη τμήματα, 2 των 26 και 27 μαθητών στην Α’ και 2 των 27 μαθητών στη Β’ τάξη.
Στο 30ο γυμνάσιο, ένα σχολείο που αποτελείται από προσφυγόπουλα, μεταναστόπουλα από διάφορες χώρες και Ρομά, επειδή έφυγαν 6 παιδιά από τη Συρία στη Β’ τάξη, τα τμήματα από δύο γίνονται ένα με 25 μαθητές. Η ιδιαιτερότητα αυτού του σχολείου είναι ότι υπάρχει συχνή μετακίνηση του μαθητικού δυναμικού, καθώς πολλά παιδιά φεύγουν και άλλα έρχονται στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Επιπλέον οι μαθησιακές ανάγκες αυτών των παιδιών είναι πολύ μεγαλύτερες. Εκτός από το γεγονός ότι δεν γνωρίζουν καλά την ελληνική γλώσσα, σχεδόν κανένα από αυτά δεν είχε τη δυνατότητα, τα δύο αυτά σχολικά έτη που ήταν κλειστά τα σχολεία, να έχει τη στοιχειώδη επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία έστω και μέσω της τηλεκπαίδευσης.