Οι νέες ταινίες της Εβδομάδας

Γράφει ο Στράτος Κερσανίδης

ΓΡΑΨΕ ΛΑΘΟΣ
HEARAT SHULAYIM / FOOTNOTE

Σκηνοθεσία: Τζόσεφ Σένταρ
Πρωταγωνιστούν: Λιόρ Ασκενάζι, Σλόμο ΜπαρΑμπά, Αλμά Ζακ, Γιουβάλ Σαρφ, Αλμπέρτ Ιλούζ

 

Ο Ελιέζερ Σκόλνικ και ο γιος του Ούριελ είναι καθηγητές στο τμήμα Ταλμούδ στο Πανεπιστήμιο της Ιερουσαλήμ. Σεβαστά μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας, χαίρουν αμφότεροι ιδιαίτερου σεβασμού και απολαμβάνουν αναλόγου κύρους. Μια μέρα, ο Ελιέζερ παίρνει ένα τηλεφώνημα με το οποίο του ανακοινώνεται πως έχει επιλεγεί για να λάβει το φετινό Βραβείο του Ισραήλ. Πρόκειται για ένα βραβείο που δίνεται από το 1953 σε εξέχοντες πολίτες για τέσσερις κατηγορίες. Το βραβείο παραδίδεται κάθε χρόνο σε μια ειδική τελετή την Ημέρα Ανεξαρτησίας. Όπως είναι φυσικό, ο ηλικιωμένος καθηγητής χαίρεται για τη διάκριση και ετοιμάζεται για τη μεγάλη μέρα που θα του απονεμηθεί το βραβείο. Την επόμενη μέρα όμως, ο γιος του, Ούριελ, παίρνει με τη σειρά του ένα επείγον τηλεφώνημα από την επιτροπή που απονέμει το βραβείο, που του ζητά να παρουσιαστεί μπροστά της άμεσα. Στη συνάντηση αυτή ο Ούριελ μαθαίνει πως έχει γίνει ένα λάθος και πως δεν είναι ο πατέρας του που έχει κερδίσει το βραβείο, αλλά αυτός ο ίδιος! Όπως είναι φυσικό, ο Ούριελ πέφτει από τα σύννεφα και μετά από μια έντονη συζήτηση απαιτεί να δοθεί το βραβείο στον πατέρα του, τόσο γιατί το αξίζει όσο και γιατί αν μάθει την αλήθεια, αυτό μπορεί να τον σκοτώσει. Με τα πολλά ο πρόεδρος της επιτροπής πείθεται αλλά με δύο όρους: ο πρώτος είναι να αναλάβει να γράψει ο Ούριελ το σκεπτικό της βράβευσης και ο δεύτερος πως ποτέ δεν πρόκειται να προταθεί για το βραβείο το οποίο αποποιήθηκε για χάρη του πατέρα του. Και ενώ πλησιάζει η μέρα της βράβευσης, ο Ελιέζερ κάτι υποψιάζεται και πλησιάζει στην αλήθεια. Οι σχέσεις πατέρα και γιου, κρέμονται πλέον από μία κλωστή.

Μια πικρή δραματική ταινία σκηνοθετημένη με ιδιαίτερο τρόπο από τον Τζόσεφ Σένταρ, ο οποίος θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς ισραηλινούς σκηνοθέτες. Σπάζοντας το χρόνο χρησιμοποιώντας φλας μπακ, ο Σένταρ δημιουργεί ένα εξαιρετικά δυνατό και ατμοσφαιρικό φιλμ. Μια ταινία χαρακτήρων σκηνοθετημένη πυκνά, χωρίς κενά, με ιδιαίτερη συναισθηματική ένταση. Οι περισσότερες σκηνές είναι γυρισμένες σε εσωτερικούς χώρους, στενούς και «φορτωμένους», με πλάνα κοντινά εντείνοντας την ένταση και το άγχος των δύο κεντρικών χαρακτήρων. Μια ταινία που με εξέπληξε θετικά και νομίζω πως αδικείται τόσο από την ξαφνική έξοδό της στους κινηματογράφους όσο και από την εποχή που προβάλλεται.

Ο Τζόσεφ Σένταρ είχε κερδίσει το 2007 την Αργυρή Άρκτο στο Φεστιβάλ Βερολίνου με την ταινία «Μποφόρ», ενώ ήταν και υποψήφια για Όσκαρ Ξενόγλωσσης ταινίας.

 

ΚΥΝΗΓΟΙ ΚΕΦΑΛΩΝ
HODEJEGERNE / HEADHUNTERS

Σκηνοθεσία: Μόρτεν Τίλντουμ
Πρωταγωνιστούν: Άξελ Χένι, Σίνοβ Μακόντι Λουντ, Νικολάι Κόστερ Βαλντάου

 

Κυνηγοί κεφαλών είναι εκείνοι οι επαγγελματίες που κυνηγούν τις κεφαλές, δηλαδή που μέσω συνεντεύξεων αναζητούν το κατάλληλο άτομο για αναλάβει μια υψηλή θέση σε

Ο Ρόγκερ Μπράουν, λοιπόν, κυνηγός κεφαλών στο επάγγελμα, ζει μια πλούσια ζωή, σε ένα υπέροχο σπίτι και είναι παντρεμένος με την πανέμορφη Ντιάνα, η οποία εκτός από την ομορφιά, διαθέτει και μεγαλύτερο ύψος από το 1.67 του συζύγου της. Μόνο που ο Ρόγκερ, για να ανταποκριθεί στα έξοδα της πολυτελούς ζωής του κάνει και μια δεύτερη δουλειά: είναι κλέφτης πολύτιμων πινάκων ζωγραφικής. Κάποια στιγμή γνωρίζεται με τον Κλας Γκρέβε και μαθαίνει πως διαθέτει έναν ανεκτίμητο πίνακα του Ρούμπενς. Ταυτόχρονα ο Γκρέβε είναι υποψήφιος για μια διευθυντική θέση και περνά συνέντευξη από τον Μπράουν, ο οποίος τον διαβεβαιώνει πως όλα θα πάνε καλά. Ο Μπράουν εισβάλει στο διαμέρισμα του Γκρέβε, κλέβει τον πίνακα και την ώρα που φεύγει ανακαλύπτει επάνω στο κρεβάτι του σπιτιού, το κινητό της γυναίκας του. Πέφτει από τα σύννεφα αλλά αυτή είναι μόνο η αρχή. Η συνέχεια θα εξελιχθεί σε έναν απίστευτο εφιάλτη βίας και τρόμου, με τον Γκρέβε να προσπαθεί να εξοντώσει με κάθε τρόπο τον Μπράουν. Μόνο που ο τελευταίος δεν είναι καθόλου εύκολο θύμα και παρά το μπόι που του λείπει, αποδεικνύεται δεινός μαχητής, εφτάψυχος αλλά και τετραπέρατος. Μέσα από συνεχείς ανατροπές ο Ρόγκερ Μπράουν προσπαθεί να ανακαλύψει την αλήθεια. Για το εάν τον απατά η γυναίκα του, γιατί θέλει να τον σκοτώσει ο Γκρέβε, τι κρύβεται πίσω από την επιθυμία του τελευταίου να γίνει πρόεδρος στην εταιρία.

Ένα απίστευτα δυνατό και βίαιο θρίλερ που κόβει την ανάσα. Συνεχείς ανατροπές, γρήγορος ρυθμός, ένταση και αγωνία με ένα απρόβλεπτο φινάλε. Αδύνατο σημείο της ταινία κάποια προσπάθεια κοινωνικής κριτικής η οποία όμως μένει μετέωρη και ανολοκλήρωτη. Ας μην την πάρουμε όμως υπόψη κι ας παραμείνουμε στο βασικό θριλερίστικο μέρος της ταινίας που, εφόσον αντέχετε, θα σας συνεπάρει.

Πρόκειται για μια ταινία που ακολουθεί τη σκανδιναβική σχολή αστυνομικού θρίλερ. Πλούσια δράση, πυκνή αφήγηση, απρόσμενη εξέλιξη, κυνισμός και βία αλλά και μία προσπάθεια σύνδεσης όλων αυτών με την κοινωνικοπολιτική κατάσταση.

Δεν πρόκειται για το αριστούργημα της 7ης τέχνης, υπολείπεται του «Κοριτσιού με το τατουάζ» αλλά δεν παύει να είναι μια αξιοπρόσεκτη ταινία, που υπηρετεί με συνέπεια το είδος του θρίλερ και δεν πρόκειται να σας απογοητεύσει. Εφόσον βέβαια αντέξετε τις σκληρές σκηνές, έχοντας κατά νου πως δεν υπάρχει πραγματικό αίμα, παρά ένα κόκκινο υγρό που χρησιμοποιούν στο σινεμά οι μάστορες των εφέ.

 

THE AMAZING SPIDER-MAN (3D)

Σκηνοθεσία: Μαρκ Γουέμπ
Πρωταγωνιστούν: Άντριου Γκάρφιλντ, Ντένις Λίρι, Ιρφάν Χαν, Άνι Πάρις, Κάμπελ Σκοτ, Έμα Στόουν, Μάρτιν Σιν, Ρις Άιφανς

 

Ο Πίτερ Πάρκερ είναι ένας νεαρός στην εφηβεία ο οποίος μεγαλώνει με το θείο και τη θεία του, αφού οι γονείς του τον εγκατέλειψαν σε μικρή ηλικία. Μπλεγμένος, όπως όλοι οι νέοι της ηλικίας του, ο Πίτερ έχει τις δικές του υπαρξιακές αγωνίες. Ανέμεσα σε αυτές είναι και ο έρωτας, τον οποίο θεωρεί πως έχει βρει στο πρόσωπο της Γκουέν Στέισι. Επί πλ’εον, όταν τον τσιμπά μια μεταλλαγμένη αράχνη αποκτά υπερφυσικές δυνάμεις.
Ο Πίτερ όμως, όπως συνηθίζουν οι έφηβοι, είναι μπλεγμένος σε υπαρξιακές αναζητήσεις. Κάποια στιγμή ο Πίτερ ανακαλύπτει μια μυστηριώδη βαλίτσα που ανήκε στον πατέρα του και ξεκινά μια αναζήτηση για να καταλάβει τι πραγματικά συνέβη με την εξαφάνιση των γονιών του. Η περιπέτεια αυτή θα τον οδηγήσει στο εργαστήριο του δόκτορα Κουρτ Κόνορς, του παλιού συναδέλφου του πατέρα του.

Η ταινία μας συστήνει τον Σπάιντερ Μαν, όχι όπως τον ξέραμε ως υπερ-ήρωα, αλλά πως ξεκίνησε και έγινε τέτοιος.

 

ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΤΙΣ ΞΑΝΘΙΕΣ
GENTLEMEN PREFER BLONDES

Σκηνοθεσία: Χάουαρντ Χοκς
Πρωταγωνιστούν: Τζέϊν Ράσελ, Μέριλιν Μονρόε, Τσαρλς Κόμπουρν

 

Μια αριστουργηματική κωμωδία που σκηνοθέτησε το 1953 ο Χάουαρντ Χοκς με τη μυθική Μέριλιν Μονρόε.
Δύο Αμερικανίδες τραγουδίστριες σαλπάρουν για τη Γαλλία. Στο ίδιο πλοίο βρίσκεται και ένας ντετέκτιβ, με αποστολή να παρακολουθεί τη μία από αυτές που είναι αρραβωνιασμένη με το γιο κάποιου εκατομμυριούχου. Οι προκλητικές Λόρελαϊ και Ντόροθι αναστατώνουν τον κόσμο των πλουσίων. Η φιλοχρήματη Λόρελαϊ, επειδή αναζητά άντρες με πλούτο και διαμάντια, και η Ντόροθι επειδή αναζητά τον μεγάλο έρωτα. Η παρουσία τους αλλάζει ολοκληρωτικά τη ζωή των αντρών, που ταξιδεύουν μαζί τους στο πολυτελές υπερωκεάνιο. Οι εκατομμυριούχοι ταξιδιώτες συνωστίζονται γύρω τους, και οι αρρενωποί αθλητές της ολυμπιακής ομάδας των HΠA παραβιάζουν την αυστηρή πειθαρχία της. Ωστόσο, δεν είναι μόνες… Υπάρχει και ο ντετέκτιβ.

 

NOTORIOUS

Σκηνοθεσία: Άλφρεντ Χίτσκοκ
Πρωταγωνιστούν: Ίνγκριντ Μπέργκμαν, Κάρυ Γκραντ, Κλάουντ Ρέινς, Αλέξης Μινωτής

 

Ένα αριστούργημα που γύρισε ο μετρ του σασπένς το 1946. Μια όμορφη γυναίκα με σπιλωμένο παρελθόν στρατολογείται από τον Αμερικάνο πράκτορα Ντέβλιν να κατασκοπεύσει κάποιους ναζί που έχουν καταφύγει στο Ρίο μετά τον πόλεμο. στο μεταπολεμικό Ρίο. Η κατάσταση γίνεται πολύ επικίνδυνη για την ζωή της αφού παντρευτεί τον πιο ευγενή από τον κύκλο των Ναζί, τον Άλεξ. Μόνο ο Ντέβλιν μπορεί να την σώσει, αλλά για να το κάνει αυτό πρέπει να συνειδητοποιήσει τον ρόλο του στην απελπιστική κατάστασή της, να αναγνωρίσει ότι την αγαπούσε εξ αρχής και να της το πει. Οι εκπληκτικές ερμηνείες, το εξαιρετικό σενάριο του Μπέν Χέκτς, και η σκηνοθεσία του Χίτσκοκ στα καλύτερα του, δικαιώνουν τον τίτλο του αριστουργήματος για το «Notorious».

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Καθυστερεί η διακομιδή του Σάββα Ξηρού στο ΑΧΕΠΑ

Νίκη του WikiLeaks έναντι της Visa και της Mastercard