in ,

Ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης – Στα ιδιωτικά ΚΤΕΛ 43 γραμμές και για το 2024

Συνεχίζεται η μεθοδευμένη και σταδιακή ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Την ώρα που η κυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας περηφανεύονται ότι ενισχύουν τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, με πρόσληψη οδηγών στον ΟΑΣΘ με συμβάσεις ορισμένου χρόνου και με την προμήθεια 100 νέων λεωφορείων, συνεχίζεται η παραχώρηση 43 λεωφορειακών γραμμών στα ιδιωτικά ΚΤΕΛ.

Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε,  μετά το «πράσινο φως» του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Απόφαση 158/2024 του 7ου Τμήματος), υπογράφηκε σήμερα η σχετική σύμβαση μεταξύ του ΟΣΕΘ και της ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ με αντικείμενο την παροχή έργου μέσω λειτουργίας (43) γραμμών αστικής και περιαστικής συγκοινωνίας έως το τέλος του Οκτωβρίου 2024, με προοπτική να επεκταθεί έως τα τέλη της χρονιάς.

Η σύμβαση έχει ύψος προϋπολογισμού περίπου 22.5 εκ € (χωρίς τον ΦΠΑ και τις ρήτρες καυσίμου) και υλοποιείται σε συνεργασία τριών (3) ΚΤΕΛ: Θεσσαλονίκης, Σερρών και Χαλκιδικής.

Εν αναμονή του διεθνούς διαγωνισμού

Την ίδια ώρα, όπως υπενθυμίζει άλλωστε και ο ΟΣΕΘ, προετοιμάζεται η διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού για την ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου της ευρύτερης αστικής και περιαστικής ζώνης Θεσσαλονίκης, χωρίς να διευκρινίζεται πόσες γραμμές αυτός θα περιλαμβάνει. Είναι δηλαδή πιθανό ο διεθνής διαγωνισμός που θα σημάνει και την μόνιμη ιδιωτικοποίηση μεγάλου μέρους των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης να μην αφορά μόνο τις 43 γραμμές που «τρέχουν» τα ιδιωτικά ΚΤΕΛ, αλλά περισσότερες.

Αξίζει να σημειωθεί πως η κυβέρνηση έχει ήδη προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο φυσικά ακόμη δεν λειτουργεί. Όπως είναι γνωστό τη λειτουργία του Μετρό που έχει στοιχίσει 2 δις ευρώ στους Έλληνες και ευρωπαίους φορολογούμενους την έχει αναλάβει για τουλάχιστον 11 χρόνια η κοινοπραξία THEMA, που αποτελεί μια κοινοπραξία των εταιρειών ATM και EGIS.

Κακές εργασιακές συνθήκες στα ΚΤΕΛ

Πέρα από την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών που αποτελούν δημόσιο αγαθό, τους προηγούμενους μήνες απασχόλησαν τη δημόσια συζήτηση και οι κακές εργασιακές σχέσεις που επικρατούν στα ιδιωτικά ΚΤΕΛ. Μετά από έντονες διαμαρτυρίες και ανακοινώσεις των εργαζομένων, επετεύχθη η βελτίωση των μισθολογικών συνθηκών.

Σε ανακοίνωσή της στις 27/2 η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» (ΔΑΣ) στην Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ) και απευθυνόμενη στους εργαζόμενους στην «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης», χαιρετίζει την πρόσφατη θετική εξέλιξη της αύξησης των αποδοχών των εργαζομένων και της υποχώρησης της εργοδοσίας σε ορισμένους από τους απαράδεκτους όρους της ατομικής σύμβασης που υποχρέωσε εκβιαστικά να υπογράψουν οι εργαζόμενοι, στο τέλος του 2023.

«Το γεγονός ότι η εταιρεία «δεσμεύεται για καθαρές μηνιαίες αποδοχές 1.000 ευρώ (μαζί με τροφεία) χωρίς να υπολογίζονται υπερωρίες και εξαιρέσιμες είναι η απόδειξη ότι οι αγώνες έχουν αποτέλεσμα!», επισημαίνει η ΔΑΣ, υπογραμμίζοντας ότι η έντονη αντίδραση των εργαζομένων και οι κινητοποιήσεις αποτέλεσαν την «καύσιμη ύλη» για να αλλάξει στάση η διοίκηση των ΚΤΕΛ, να υποχωρήσει μπροστά και στον κίνδυνο να χάσει συγκοινωνιακό έργο και να μειωθεί η κερδοφορία της.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Βαρύς τραυματισμός διαδηλώτριας στη διαδήλωση για το έγκλημα των Τεμπών

Κάτω τα χέρια από τις Μητέρες του Σαββάτου