in

Flyover περιφερειακός: Ταλαιπωρίας συνέχεια, εν αναμονή των αποφάσεων του ΣτΕ

Του Ιάσονα Μπάντιου

Θεατές ενός ακόμη κυβερνητικού εμπαιγμού σε βάρος τους είναι οι Θεσσαλονικείς εδώ και τέσσερις μήνες, μετά δηλαδή την έναρξη των εργασιών κατασκευής του flyover περιφερειακού και της αναβάθμισης του υπάρχοντος περιφερειακού. Οι πρόδρομες εργασίες που έχουν οδηγήσει στον περιορισμό της κυκλοφορίας των οχημάτων από τρεις σε δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση προχωρούν με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς, καθώς μόλις μια βάρδια βρίσκεται κάθε πρωί στα εργοτάξια.

Την ίδια ώρα η κυβέρνηση δια στόματος του πάντα υποτιμητικού προς την κοινωνία υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου δηλώνει ότι σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει η σκέψη για αναστολή ή ακύρωση του έργου. Εξαιρετικά διδακτική αποδείχθηκε η ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης για το θέμα, καθώς κατά την παρέμβαση του ο κ. Ταχιάος παρομοίασε με τους παλαιοχριστιανούς της Κορίνθου όσους και όσες αντιδρούν με το έργο, προκαλώντας την έντονη αντίδραση των παρευρισκόμενων κατοίκων, αλλά και του δημάρχου Στέλιου Αγγελούδη.

Είναι εξάλλου ο ίδιος πολιτικός που με την ιδιότητα του προέδρου της Αττικό Μετρό μεθόδευσε την απόσπαση και τον τεμαχισμό των πολύτιμων αρχαίων ευρημάτων της Βενιζέλου, στοχοποιώντας παράλληλα τους πολίτες και τους επιστήμονες που διαμαρτύρονταν και προσέφευγαν στη δικαιοσύνη εναντίον της απόφασης. Το ίδιο πράττει και τώρα με τους κατοίκους και τους εκπροσώπους των περιβαλλοντικών κινήσεων που έχουν προσφύγει κατά της κατασκευής του flyover στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με την εκδίκαση των δύο κύριων προσφυγών να αναμένεται με ενδιαφέρον τον προσεχή Μάρτιο και Απρίλιο.

Το εξοργιστικό της δήλωσης Ταχιάου περί «παλαιοχριστιανών» που κατοικούν και στη Θεσσαλονίκη είναι το γεγονός ότι η ομιλία του υφυπουργού στο δημοτικό συμβούλιο ακολούθησε των τοποθετήσεων των εκπροσώπων της Πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ. Και οι δύο εξέφρασαν την αγωνία τους για την κατάσταση που διαμορφώνεται στον περιφερειακό και στους υπόλοιπους δρόμους. Τα πυροσβεστικά οχήματα ήδη καθυστερούν να φτάσουν στα περιστατικά που καλούνται να αντιμετωπίσουν και έτσι εκφράζονται φόβοι για το τι θα γίνει σε περίπτωση κάποιας φωτιάς στο περιαστικό δάσος του Σεϊχ Σου κατά την κρίσιμη θερινή περίοδο.

Αντίστοιχα, οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ δηλώνουν την απόγνωση τους, καθώς πλέον δεν μπορούν να προβλέψουν τον χρόνο που θα χρειαστεί για να φτάσουν σε κάποιο επείγον περιστατικό. Μάλιστα οι μόλις πέντε τηλεφωνικές γραμμές του ΕΚΑΒ στη Θεσσαλονίκη είναι διαρκώς απασχολημένες από πολίτες που με αγωνία περιμένουν το ασθενοφόρο που εδώ και ώρα έχουν καλέσει.

Το μόνο που έχει αποφασίσει το Συντονιστικό της κυβέρνησης για την κίνηση των ασθενοφόρων είναι η δημιουργία μιας διόδου προς το νοσοκομείο Παπαγεωργίου μέσω του πρώην στρατοπέδου Καρατάσιου, με άγνωστο χρονοδιάγραμμα δημιουργίας του. Μέχρι τότε, πάμε και όπου βγει…

Θα περίμενε κανείς ότι τα «γαλάζια» στελέχη της ΝΔ σε αυτοδιοίκηση και επιμελητήρια θα στήριζαν ένθερμα την επιλογή της κυβέρνησης να ξεκινήσει το έργο χωρίς μελέτες, διαβούλευση και προετοιμασία, όπως έπραξαν και στην απόσπαση των αρχαίων της Βενιζέλου. Το ζήτημα όμως της Βενιζέλου δεν αφορούσε την καθημερινότητα των πολιτών, γι’ αυτό και ήταν εύκολο να διατυπώνεται η κατηγορία για «επαγγελματίες ευαίσθητους» και για «μειοψηφίες».

Ο flyover περιφερειακός επηρεάζει όλους τους πολίτες, ανεξάρτητα τι ψηφίζουν ή σε ποια οικονομική τάξη ανήκουν. Μπορεί οι νεοδημοκράτες δήμαρχοι να πέτυχαν οι εργασίες να ξεκινήσουν μετά τις δημοτικές εκλογές, ωστόσο δέχονται καθημερινά την ενόχληση και την οργή των ψηφοφόρων τους για την ταλαιπωρία στους δρόμους της πόλης.

Η κοινωνική πίεση οδήγησε σε αναδίπλωση τους «γαλάζιους» της Θεσσαλονίκης με χαρακτηριστικό παράδειγμα την αλλαγή στάσης του Απόστολου Τζιτζικώστα και της διοίκησης του στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Από «αναγκαίο έργο για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης» ο flyover περιφερειακός μετατράπηκε σε πρόβλημα, με τον περιφερειάρχη να καταθέτει δέσμη προτάσεων για την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων και να διαμορφώνει κοινό μέτωπο με τον νέο δήμαρχο Θεσσαλονίκης Στέλιο Αγγελούδη.

Παρά την κυβερνητική αδιαφορία και τις επιθετικές δηλώσεις των κυβερνητικών αξιωματούχων οι πολίτες και οι εκπρόσωποι των φορέων της κοινωνίας των πολιτών συνεχίζουν να κινητοποιούνται κατά του flyover. Μετά τη συλλογή περισσότερων από 2.000 υπογραφών από τη δημοτική κίνηση «Πόλη Ανάποδα» και τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης την ημέρα της ειδικής συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου τις προηγούμενες ημέρες πραγματοποιήθηκε άλλη μια ενημερωτική εκδήλωση, αυτή τη φορά στο Πολιτιστικό Κέντρο Τούμπας.

Η Πρωτοβουλία κατοίκων Μαλακοπής, ο Σύνδεσμος Κωνσταντινουπολιτών, η Πρωτοβουλία κατοίκων Κρυονερίου, ο Σύλλογος Δρομέων Υγείας Θεσσαλονίκης, η Επιτροπή Προστασίας Σέιχ Σου και η Πρωτοβουλία κατοίκων Πυλαίας διοργάνωσαν ανοιχτή εκδήλωση ενημέρωσης και συντονισμού με τίτλο «Flyover: πώς θα σταματήσουμε τον κυκλοφοριακό εφιάλτη – Οι καταστροφικές επιπτώσεις του έργου στο βιοτικό επίπεδο και το περιβάλλον. Oι εναλλακτικές προτάσεις».

Όπως επεσήμανε το κάλεσμα στην εκδήλωση, «το μαρτύριο των κατοίκων της Θεσσαλονίκης εδώ και περίπου τρεις μήνες συνεχίζει αμείωτο λόγω των εργασιών του Flyover». Στόχος της εκδήλωσης να ενημερωθούν οι πολίτες, αλλά και να συντονιστούν οι αντιδράσεις απέναντι στα σχέδια κυβέρνησης και εργολάβων «για ένα έργο που θα έχει καταστροφικά αποτελέσματα για το βιοτικό επίπεδο, το περιβάλλον, το περιαστικό δάσος και τελικά την ζωή και την υγεία μας».

Πηγή: Εφημερίδα “Η Εποχή”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Εκδήλωση για τα Τέμπη: Ένας χρόνος μνήμης και οργής – Δεν ήταν δυστύχημα αλλά κρατικό έγκλημα

Έναν χρόνο μετά, το έγκλημα στα Τέμπη δεν θα ξεχαστεί