in

«Εγώ σε πιστεύω»

«Εγώ σε πιστεύω»

Χιλιάδες Ισπανίδες βγαίνουν στους δρόμους αυτήν την εβδομάδα και με μηνύματα κατακλύζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να υποστηρίξουν μία 18χρονη κοπέλα, που έπεσε θύμα ομαδικού βιασμού από πέντε άτομα.

Σοκαρισμένη η Ισπανία παρακολουθεί τη δίκη των δραστών ηλικίας από 27 έως 29 ετών, οι οποίοι βιντεοσκόπησαν το βιασμό στις 7 Ιουλίου 2016, πριν συλληφθούν την επομένη, κατηγορηθούν για σεξουαλική επίθεση και προφυλακιστούν.

Κάθε ημέρα της ακροαματικής διαδικασίας φέρνει στο φως και περισσότερες λεπτομέρειες από τη δράση της «Manada» (Αγέλης Λύκων), όπως ήταν η ονομασία που χρησιμοποιούσαν σε μία ομάδα στο WhatsApp για να περιφανευτούν για τις αποτρόπαιες πράξεις τους.

Η εισαγγελία ζήτησε την επιβολή 22ετούς ποινής κάθειρξης για τους πέντε, που αρνούνται ότι είχαν οποιαδήποτε σεξουαλική επαφή χωρίς τη συναίνεση της γυναίκας και παραδέχονται μόνο την κλοπή του κινητού της τηλεφώνου.

Μάλιστα, ο Αγκουστίν Μαρτίνεθ Μπεθέρα, συνήγορος ορισμένων από τους κατηγορούμενους, δήλωσε ότι αυτά που ακούγονται στα βίντεο «δεν δείχνουν ούτε συναίνεση ούτε την αντίθετη ερμηνεία».

Την κατάσταση πυροδότησε η απόφαση του δικαστή να περιλάβει στον φάκελο της υπόθεσης την έρευνα για τη ζωή του θύματος από ιδιωτικό ντετέκτιβ, ο οποίος προσελήφθη  από την οικογένεια ενός από τους δράστες για να καταγράψει με μεγάλη επιμέλεια τις καθημερινές δραστηριότητές της μετά την επίθεση.

Πού πήγαινε, ποιους συναντούσε, πώς ήταν ντυμένη, αν χαμογέλασε ή αν γέλασε, τι αναρτήσεις έκανε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μεταξύ αυτών εντόπισε ότι μοιράστηκε με τους φίλους της στο facebook μια δημοσίευση «με εορταστικό χαρακτήρα». Όλα τα παραπάνω κατατέθηκαν ως αποδεικτικά στοιχεία εκ μέρους της υπεράσπισης και ο δικαστής τα δέχτηκε.

Ύστερα η φράση «Yo si te creo», που στα ελληνικά σημαίνει «Εγώ σε πιστεύω» κατέκλυσε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και φωνάχτηκε από χιλιάδες γυναίκες σε διαδηλώσεις σε ολόκληρη τη χώρα.

«Αυτό που χρησιμοποιείται για να ενοχοποιηθεί, υποτίθεται, το θύμα της Αγέλης, για να δημιουργηθεί αμφιβολία για την ηθική της συμπεριφορά είναι το γεγονός ότι τόλμησε να βγει, να πιει ποτά με τις φίλες της μετά τον βιασμό της, αντί να μείνει στο σπίτι της με τα παράθυρα κλειστά και βαρυπενθούσα», δήλωσε στο ραδιόφωνο η συγγραφέας Αλμουδένα Γκράντες.

«Ενα θύμα έχει το δικαίωμα να προσπαθήσει να ανασυντάξει τη ζωή του και κυρίως να προσποιηθεί ότι τίποτε δεν του έχει συμβεί», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο δικηγόρος του θύματος Κάρλος Μπακάικοα.

«Παρά τον αποτρόπαιο χαρακτήρα των γεγονότων, υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που θέτουν σε αμφισβήτηση την αξιοπιστία των γυναικών», σύμφωνα με την Λάουρα Νούνιο Γκόμεθ, διευθύντριας του Παρατηρητηρίου για την Ισότητα των Φύλων του πανεπιστημίου Rey Juan Carlos της Μαδρίτης.

Σε ανακοίνωση που εκδόθηκε σήμερα, η Διεθνής Αμνηστία Ισπανία καταγγέλλει την ύπαρξη προκαταλήψεων εκ μέρους των αρχών απέναντι στις γυναίκες θύματα, προκαταλήψεων που καταλήγουν «στην αμφισβήτηση των μαρτυρικών τους καταθέσεων».

«Ο βιασμός μου»

Το καλοκαίρι πολλές κινητοποιήσεις οργανώθηκαν για την υποστήριξη μίας μητέρας από την Ανδαλουσία, της Χουάνα Ρίβας, η οποία υπήρξε θύμα κακοποίησης και αρνιόταν να παραδώσει τα παιδιά της στον πατέρα τους, όπως είχε αποφασίσει η δικαιοσύνη.

Η πολιτική κρίση στην Καταλονία κρατούσε επί μήνες την πρώτη θέση στο προσκήνιο στην Ισπανία, μία χώρα που θεωρείται πρωτοπόρος στον αγώνα κατά της βίας εναντίον των γυναικών.

«Είναι πολύ δύσκολο να είσαι θύμα βιασμού και να είσαι υποχρεωμένη να περάσεις τη συνέχεια όλα αυτά, να κριθείς όχι μόνο από έναν δικαστή, αλλά και από την κοινωνία ολόκληρη», δηλώνει στο AFP η Μαρία Σιλβέστρε, κοινωνιολόγος του πανεπιστημίου Deusto de Bilbao.
Ορισμένες τόλμησαν να σπάσουν τον νόμο της σιωπής: σε ένα αφοπλιστικό κείμενο, η δημοσιογράφος Ρουθ Τολεδάνο της ηλεκτρονικής εφημερίδας eldiario.es περιγράφει με λεπτομέρειες τον βιασμό της από έναν άγνωστο εδώ και 20 χρόνια.

«Διηγούμαι την προσωπική μου εμπειρία για να δείξω ότι κανείς δεν μπορεί να ορίσει πώς μία ελεύθερη γυναίκα οφείλει να συμπεριφέρεται και να ζει, ούτε πριν, ούτε μετά από έναν βιασμό».

Πηγή: efsyn.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Η «Μαύρη Παρασκευή» δεν είναι γιορτή, είναι καφρίλα εργοδοτική – καταναλωτική

Ο κύκλος της βίας κατά των γυναικών