Δυσαρεστημένοι από την εκπαίδευση στο Λύκειο 4 στους 5 Έλληνες

4 στους 5 πολίτες εμφανίζονται δυσαρεστημένοι από το επίπεδο της λυκειακής εκπαίδευσης, σύμφωνα με σύμφωνα με έρευνα της GPO για λογαριασμό του υπουργείου Παιδείας. Συγκεκριμένα, το 74,3% των ερωτηθέντων είναι καθόλου ή λίγο ικανοποιημένο από το επίπεδο εκπαίδευσης του Λυκείου στη χώρα μας, ενώ η συντριπτική πλειονότητα (86,5%) θεωρεί ότι το σύστημα προάγει την αποστήθιση και όχι την κριτική σκέψη.

Ακόμα λιγότεροι (13,6%) θεωρούν ότι τα προγράμματα του προετοιμάζουν κατάλληλα τους μαθητές για το μέλλον τους. Οι μαθητές δείχνουν να πιστεύουν ότι το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς γίνεται στο φροντιστήριο, δηλώνοντας ότι την κύρια ευθύνη για την κατάσταση έχουν οι καθηγητές. Οι γονείς, παράλληλα, εκφράζουν την πεποίθηση ότι οι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται κυρίως για τα ιδιαίτερά τους μαθήματα.

Όσον αφορά στη χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, όπως το φροντιστήριο μέσω βίντεο, το 64% πιστεύουν πως μάλλον μπορεί να υποκαταστήσει το φροντιστήριο. Το 70% θέλει οι μαθητές να επιλέγουν τα μαθήματα τους ενώ η πλειοψηφία των ερωτηθέντων θέλουν ως μάθημα επιλογής τις Πολιτικές Επιστήμες (68%) και τα Θρησκευτικά (62,4%). Αντίθετα ως υποχρεωτικό προτιμούν την Πληροφορική (84,3%), τα Αγγλικά (77,5%), τα Αρχαία Ελληνικά (71%) και τα Οικονομικά με 59,1%.

Σχετικά με την τεχνική εκπαίδευση, η πλειοψηφία των πολιτών που συμμετείχαν στην έρευνα θέλουν να είναι περισσότερο συνδεδεμένη με την αγορά εργασίας . Τέλος 3 στους 10 πιστεύουν ότι ο θεσμός των φροντιστηρίων και της παραπαιδείας μπορεί να μειωθεί με την αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στα πανεπιστήμια και άλλοι τόσοι με ενισχυτική διδασκαλία στο σχολείο.

Επίσης, το 67% θεωρεί ότι στα πανεπιστήμια εισάγεται περισσότερος κόσμος από όσους χρειάζεται η χώρα. Ως κριτήριο εισαγωγής στα πανεπιστήμια, οι περισσότεροι θέλουν ένα συνδυασμό του βαθμού απολυτηρίου, με τον βαθμό των πανελλαδικών αλλά και κριτηρίων εισαγωγής από το ίδιο το πανεπιστήμιο. Μεγαλύτερη βαρύτητα θέλουν να δίνεται στον βαθμό των πανελλαδικών, μετά στον βαθμό του απολυτηρίου και τέλος στα κριτήρια των πανεπιστημίων. Ένα 73,3% των ελληνικών οικογενειών, τέλος, δηλώνει ότι επιθυμεί να σπουδάσουν τα παιδιά τους εκείνο που πραγματικά θέλουν και όχι να επιλέξουν τα σπουδές τους με κριτήριο την επαγγελματική τους αποκατάσταση.

Η έρευνα διενεργήθηκε από την GPO τον Ιανουάριο του 2011, σε δείγμα 2.000 ατόμων, ηλικίας 16 έως 60 χρόνων με τηλεφωνικές συνεντεύξεις σε όλη τη χώρα. Η απόκλιση των ποσοστών είναι +/- 2,6%.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αύριο η απόφαση για την απεργία διαρκείας στο χωρο των ΜΜΕ

Συλλαλητήριο εν όψει της Συνόδου Κορυφής