in ,

Δεύτερη έγκριση από την ΡΑΑΕΥ για την Πλωτή Μονάδα LNG στον Θερμαϊκό παρά τις αντιδράσεις

Της Σταυρούλας Πουλημένη

Την τροποποίηση της αρχικής άδειας για τη χωροθέτηση Πλωτού Σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου  (ΥΦΑ-LNG) στον Θερμαϊκό Κόλπο μαζί με την επέκταση του ενέκρινε η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων παρά την εκφρασμένη αντίρρηση των Δήμων, φορέων, συλλογικοτήτων και πολιτών για την κατασκευή του σε απόσταση αναπνοής από την παραλία της πόλης.

Χαρακτηριστικό της άγνοιας που είχαν οι φορείς της Θεσσαλονίκης σχετικά με την σχεδιαζόμενη κατασκευή ήταν η δήλωση της Περιφερειακής Ένωσης των Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας τον Ιούνιο, ότι δεν είχε καμία ενημέρωση ούτε για την αρχική άδεια, πόσο μάλλον για την τροποποίησή της. Η ΠΕΔΚΜ τότε είχε δηλώσει την αντίρρησή της και για τη διαδικασία που τηρήθηκε ως προς την ενημέρωση των δήμων για την έκφραση της γνώμης τους.

Να σημειωθεί ότι η ιδιαίτερα επιβλαβής για το κλίμα και με σοβαρούς κινδύνους εγκατάσταση FSRU σχεδιάζεται στην περιοχή του Θερμαϊκού Κόλπου ανάμεσα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και το Δέλτα Αξιού σε απόσταση 3,45 χιλιομέτρων νότια-νοτιοδυτικά του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης και σε απόσταση 3,1 χλμ από την πλησιέστερη ακτή στα δυτικά. Η νέα θέση που αδειοδοτήθηκε βρίσκεται περί τα 150 μέτρα δυτικά από την αρχική θέση ενώ αδειοδοτήθηκε και η εγκατάσταση δεύτερου πλοίου μεταφοράς και αποθήκευσης-Floating Storage Unit (FSU) στον Πλωτό Τερματικό Σταθμό ΥΦΑ.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην απόφαση της ΡΑΑΕΥ, η υποδομή θα αποτελείται από ένα FSRU και ένα FSU, τα οποία θα είναι μόνιμα αγκυροβολημένα σε αγκυροβόλιο νησίδων επί πασσάλων με κεντρική πλατφόρμα (breasting and mooring dolphins with central platform). Η κεντρική πλατφόρμα θα φιλοξενεί τον εξοπλισμό μεταφοράς ΥΦΑ από το ένα πλοίο στο άλλο, τις συνδέσεις μεταξύ του αεριοποιητή του FSRU και του υποθαλάσσιου αγωγού, καθώς και άλλες απαραίτητες εγκαταστάσεις.

Συνολικά, τα δύο πλοία θα έχουν συνολική χωρητικότητα 250-280.000m3 LNG από 170.000m3 LNG που ήταν η αρχική άδεια. Ο υποθαλάσσιος αγωγός θα έχει μήκος περίπου 4.500 μ. Ο χερσαίος αγωγός φυσικού αερίου θα έχει μήκος περίπου 7 χιλιόμετρα και θα καταλήγει στο χώρο εγκατάστασης του νέου μετρητικού/ρυθμιστικού Σταθμού Παραλαβής αερίου που θα κατασκευαστεί και θα λειτουργείται από τον ΔΕΣΦΑ στην περιοχή των Διαβατών Θεσσαλονίκης, καθώς και στους μετρητικούς σταθμούς που θα κατασκευαστούν προκειμένου να εξυπηρετούνται οι καταναλώσεις των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής της «Elpedison Α.Ε.» στην Θεσσαλονίκη.

Αδειοδότηση χωρίς να γνωρίζει κανείς

Εντύπωση προκαλεί ότι στην αδειοδότηση δεν αναφέρονται ούτε καν για ηθικούς λόγους οι αντιρρήσεις των Δήμων, των οργανώσεων και πολιτών της Θεσσαλονίκης προς στην ΡΑΑΕΥ σχετικά με το ζήτημα.  Είναι γεγονός, ωστόσο, ότι η απαξίωση της τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά γενικότερα των πολιτών της Θεσσαλονίκης, ξεκίνησε ήδη από το ότι όλη η διαδικασία έγινε ουσιαστικά χωρίς να γνωρίζει κανείς τίποτα, τουλάχιστον θα έλεγε κανείς χωρίς καμία ενημέρωση των Δήμων και του κοινωνικού συνόλου για τους κινδύνους που ενέχει μια τέτοια εγκατάσταση. Υπενθυμίζεται ότι η Elpedison, θυγατρική των ΕΛΠΕ και της ιταλικής Edison, κατέθεσε στις 11 Απριλίου 2022 αίτηση στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) για τη χορήγηση άδειας ανεξάρτητου συστήματος φυσικού αερίου (ΑΣΦΑ). Η εταιρεία ανακοίνωνε τότε ότι το έργο «Thessaloniki FSRU», με την πλωτή μονάδα αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU), αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία εντός του 2025. Η ΡΑΕ ενέκρινε την άδεια ΑΣΦΑ στις 22 Σεπτεμβρίου 2022. Στις 24 Απριλίου 2023 η εταιρεία ζήτησε από τη ΡΑΑΕΥ μερική τροποποίηση της αρχικής Άδειας Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ).

Η πρώτη αίτηση αδειοδοτήθηκε από την ΡΑΕ χωρίς να γνωρίζει κανένας Δήμος που γειτνιάζει με το παραλιακό μέτωπο τίποτα απολύτως. Η επιχειρούμενη εγκατάσταση του FSRU στη Θεσσαλονίκη ήρθε σε γνώση των Δήμων μόνο μετά από τη δημοσιοποίηση του ζητήματος από το ΜέΡΑ25, που ανέφερε πληροφορίες σχετικά με επιστολή που έχει κατατεθεί από την ΡΑΑΕΥ προς γνωμοδότηση στους Δήμους Δέλτα, Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Θεσσαλονίκης, Πυλαίας, Καλαμαριάς, Θέρμης και Θερμαϊκού, δύο μέρες μετά τις βουλευτικές εκλογές, σχετικά με την τροποποίηση της υφιστάμενης άδειας. Δηλαδή, κανείς Δήμος είχε συζητήσει τότε ένα τόσο σοβαρό ενδεχόμενο. Μάλιστα στους Δήμους δινόταν δεκαπέντες μέρες από την ημερομηνία της επιστολής, δηλαδή τις 23/5, να εκφράσουν αντιρρήσεις σχετικά με τροποποίηση της χωροθέτησης της πλωτής μονάδας. Ουσιαστικά όμως δεν επρόκειτο για μια αλλαγή χωροθέτησης αλλά για επέκταση της πλατφόρμας στα 80 και πλέον στρέμματα με την προσθήκη δεύτερου πλοίου μεταφοράς/αποθήκευσης LNG (Floating Storage Unit). Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταφέρει η Elpedison στα ΜΜΕ τους επόμενους μήνες αναμένεται να ολοκληρωθεί και να πραγματοποιηθεί η διαβούλευση για τη Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που εκτιμάται ότι θα εγκριθεί μέχρι το φθινόπωρο.

Αντίθετοι η ΠΕΔΚΜ, δημοτικές κινήσεις, περιφερειακές παρατάξεις, περιβαλλοντικές οργανώσεις και παραγωγικοί φορείς

«Εμείς, ως ΠΕΔΚΜ είμαστε απόλυτα αντίθετοι και όσον αφορά στη διαδικασία που ακολουθήθηκε να μας φέρουν προ τετελεσμένων, αλλά και όσον αφορά στην ουσία του θέματος. Απαιτούμε να μας ενημερώσουν μέσα από έναν ευρύ και ειλικρινή διάλογο που θα ανοίξει με την αυτοδιοίκηση και τους φορείς της πόλης, για να γίνει μια ώριμη συζήτηση», είχε δηλώσει στην τοποθέτησή της συνεδρίασης της ΠΕΔΚΜ ο πρόεδρος της, δήμαρχος Πυλαίας – Χορτιάτη, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης. Η συνεδρίαση του Δ.Σ έγινε στις 15 Ιουνίου μετά από την κοινοποίηση στην ΠΕΔΚΜ των εγγράφων αντιρρήσεων των δήμων Πυλαίας – Χορτιάτη, Αμπελοκήπων – Μενεμένης και Καλαμαριάς που ζητούσαν πληρέστερη και αναλυτική ενημέρωση των δημοτικών τους συμβουλίων, προκειμένου να εκφράσουν τη γνώμη τους.

Τις αντιρρήσεις του σχετικά με την εγκατάσταση μονάδας LNG στον Όρμο της Θεσσαλονίκης για λογαριασμό της Elpedison είχε εκφράσει και το Τμήμα Περιβάλλοντος και Προσαρμογής στην Κλιματική Αλλαγή της Διεύθυνσης Διαχείρισης Πρασίνου του Δήμου Θεσσαλονίκης, με ενημερωτικό του σημείωμα στις 8 Ιουνίου προς το δημοτικό συμβούλιο. Σε αυτό ανέφερε πλήθος συνεπειών στο οικοσύστημα, τη βιοποικιλότητα και την ποιότητα του νερού ενώ παράλληλα επεσήμανε και τις καταστροφικές συνέπειες ενός ενδεχόμενου ατυχήματος από την εγκατάσταση και λειτουργία μιας Πλωτής Μονάδας Αποθήκευσης και Αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) σε κοντινή γειτνίαση με έντονα κατοικημένη περιοχή.«Η εγκατάσταση μιας νέας μονάδας SEVESO στην περιοχή, εντός του θαλάσσιου χώρου του Όρμου σε κοντινή γειτνίαση με έντονα κατοικημένη περιοχή, αυξάνει κατακόρυφα τις πιθανότητες για καταστροφικές συνέπειες ενός ενδεχόμενου μεγάλου ατυχήματος» σημείωνε, μεταξύ άλλων, επικαλούμενο και τη διεθνή πρακτική χωροθέτησης αντίστοιχων μονάδων FSRU που αποκλείει την εγκατάσταση παρόμοιων μονάδων πλησίον οικισμών, εντός κόλπων και σεισμογενών περιοχών.

Τις  περιβαλλοντικές επιπτώσεις μιας τέτοιας βιομηχανικής εγκατάστασης είχε περιγράψει σε υψηλούς τόνους και με αναλυτικά στοιχεία στις 16 Ιουνίου η δημοτική κίνηση «Πόλη Ανάποδα» ζητώντας από κοινού με τις παρατάξεις «Οικολογία Αλληλεγγύη» και «Πολύχρωμη Θεσσαλονίκη» ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για το θέμα, που μέχρι στιγμής δεν έχει πραγματοποιηθεί.  Όπως ανέφερε σε ανακοίνωσή της σχετικά με τις επιπτώσεις «κατά την καύση ή τη μεταφορά LNG, υπάρχει συχνά μια απρογραμμάτιστη διαρροή μεθανίου (CH4) και υποξειδίου του αζώτου (Ν2Ο) στην ατμόσφαιρα. Το μεθάνιο είναι πιο επιβλαβές ως αέριο θερμοκηπίου σε σύγκριση με το διοξείδιο του άνθρακα (CO2) κατά σχεδόν 80 φορές. Στη Θεσσαλονίκη ειδικά, η θαλάσσια αύρα θα μεταφέρει καθημερινά τους ρύπους αυτούς από τον Θερμαϊκό σε ολόκληρη την πόλη, με επιπτώσεις στην υγεία και την ποιότητα ζωής».

Επιπλέον, η δημοτική κίνηση αναφέρει ότι η αεριοποίηση του LNG πραγματοποιείται συνήθως με άντληση μεγάλων ποσοτήτων θαλασσινού νερού, το οποίο χλωριώνεται και χρησιμοποιείται για να θερμαίνει το υγροποιημένο LNG, ώστε αυτό να μετατραπεί ξανά σε αέριο. Η θερμοκρασία του υγροποιημένου αερίου είναι στους -160ο C. Έτσι, το νερό που επιστρέφεται στη θάλασσα βλάπτει τη θαλάσσια ζωή, τόσο εξαιτίας του χλώριου όσο και της διαφοράς θερμοκρασίας. Κι αυτή η βλάβη θα συμβαίνει σε μια σημαντική ζώνη αλιείας και μυδοκαλλιεργειών, αλλά και έξω ακριβώς από μια περιοχή σημαντικών υγρότοπων, τις εκβολές των ποταμών Αξιού, Λουδία, Γαλλικού και Αλιάκμονα.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι εργασίες κατασκευής της βάσης και του υποθαλάσσιου αγωγού αναμένεται να αναταράξουν τον βυθό, σηκώνοντας τεράστιες ποσότητες καθισμένης λυματολάσπης, οι οποίες θα επιβαρύνουν τον όρμο και θα εντείνουν τα φαινόμενα ρύπανσης κι ευτροφισμού. Τέλος, δεν σχολιάζεται καν η αρνητική αλλαγή στο τοπίο της πόλης, όταν στον ορίζοντα του Θερμαϊκού και του Ολύμπου θα δεσπόζει ο νέος σταθμός.

Μεγάλοι είναι, σύμφωνα με τη δημοτική κίνηση, και οι ενδεχόμενοι κίνδυνοι για την ασφάλεια των εργαζομένων, του περιβάλλοντος και των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, από ένα ενδεχόμενο ατύχημα -κάτι που έχει συμβεί ήδη στη μικρή ιστορία των πλωτών σταθμών. Αν αναφλεγεί το αέριο, οι ατμοί LNG μπορεί να μετατραπούν σε φλεγόμενη «πύρινη λίμνη» με εξαιρετικά υψηλή θερμοκρασία, η οποία είναι αδύνατο να κατασβεστεί και μπορεί να προκαλέσει εγκαύματα ακόμα και σε απόσταση ενάμισι χιλιομέτρου. Καθώς η πυρκαγιά αυτή θα μετακινείται ώσπου να εξαντληθεί το αέριο, οι συνέπειες για την πόλη της Θεσσαλονίκης θα είναι ανυπολόγιστες.

Την αντίθεσή τους στην σχεδιαζόμενη κατασκευή πλωτής μονάδας LNG είχαν εκφράσει και οι ψαράδες της Καλαμαριάς δηλώνοντας ότι μια τέτοια εξέλιξη θα επιφέρει μεγάλες περιβαλλοντικές επιπτώσεις στην ιχθυοπανίδα. Μάλιστα σημείωναν ότι θα αποτελέσει «ταφόπλακα» για τους αλιείς και το περιβάλλον, καθώς θα μολύνει τη θάλασσα του Θερμαϊκού κόλπου. Η περιβαλλοντική μόλυνση δεν αφορά μόνο τα ψάρια στον Θερμαϊκό και την απαγόρευση αλιείας, αλλά και τα δελφίνια, τις φώκιες κι άλλα θηλαστικά. «Το πρόβλημα της μόλυνσης θα εμφανιστεί έντονα με την πάροδο του χρόνο και στη συνέχεια θα απομακρυνθούν τα ψάρια» είχε δηλώσει ο πρόεδρος των Αλιέων Νέας Κρήνης, Δημήτρης Τσιπούρας, υπογραμμίζοντας ότι  θα προχωρήσουν σε ασφαλιστικά μέτρα ώστε να αποτρέψουν την υλοποίηση αυτού του έργου. Αντίθετοι στη μονάδα LNG είναι οι μυδοκαλλιεργητές του δήμου Δέλτα «Ο Αξιός» καθώς μια ενδεχόμενη διαρροή θα επηρεάσει άμεσα ό,τι ζει στα νερά, όπως και τις καλλιέργειές τους.

Η ΡΑΕΥΥ φαίνεται ότι εκτός από τους Δήμους, τους φορείς, τις περιβαλλοντικές οργανώσεις, τους αλιείς αγνόησε και την διαμαρτυρία 230 πολιτών που υπέγραφαν κείμενο που κατέθεσε ο Ομότιμος Καθηγητής του ΑΠΘ Γιάννης Ν. Κρεστενίτης στην Αρχή σχετικά με τις επιπτώσεις της πλωτής μονάδας LNG. Οι πολίτες εκτός από τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις σημείωναν ότι «η χωροθέτηση του πλωτού τερματικού σταθμού δεν μπορεί να αποφασιστεί χωρίς την  πλήρη και διεξοδική διερεύνηση όλων των ζητημάτων περιβαλλοντικής επιβάρυνσης και ασφαλείας, λαμβάνοντας πάντα υπόψη την “Αρχή της Προφύλαξης” ως ένα εργαλείο διαχείρισης κινδύνων, που δύναται να ενεργοποιηθεί εάν υπάρχει επιστημονική αβεβαιότητα ως προς κάποιον εικαζόμενο κίνδυνο για την ανθρώπινη υγεία ή για το περιβάλλον, ο οποίος προκύπτει από συγκεκριμένη ενέργεια ή πολιτική».

Συμπληρωματικά, δήλωναν ότι, εκτός από την όποια τυπική διαδικασία για σχετικές αποφάσεις χωροθέτησης τεχνικών έργων μείζονος σημασίας, είναι απαραίτητη η έγκυρη, πλήρης και αποτελεσματική ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας και των εμπλεκόμενων τεχνικών φορέων καθώς και η κατά το δυνατόν συμμετοχή τους στη διαδικασία λήψης των σχετικών αποφάσεων ζητώντας την επανεξέταση του έργου ολοκληρωμένα και από μηδενική βάση.

Το βασικότερο ζήτημα που τίθεται υποβαθμισμένα στον δημόσιο διάλογο είναι η κλιματική κρίση. Συλλογικότητες και περιβαλλοντικές οργανώσεις κάνουν λόγο για μια ακόμη κίνηση εγκλωβισμού στο ορυκτό αέριο που συνεπάγεται περισσότερες υποδομές ορυκτών καυσίμων στο μέλλον, μια κίνηση που θα ήταν εντελώς ασύμβατη με τις δεσμεύσεις της Ευρώπης για το κλίμα και τη Συμφωνία των Ηνωμένων Εθνών του Παρισιού. Παρά το γεγονός ότι στον Κανονισμό Ταξινόμησης της ΕΕ το LNG παρουσιάζεται ως συμβατό με την πράσινη μετάβαση, είναι ορυκτό αέριο και το αέριο σε όλες του τις μορφές αποτελείται από μεθάνιο, οι διαρροές του οποίου κατά την καύση επιδεινώνουν το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Το αέριο απελευθερώνει επίσης διοξείδιο του άνθρακα όταν καίγεται, συμβάλλοντας μακροπρόθεσμα στη ρύπανση του πλανήτη. Κάθε νέα επένδυση στην αλυσίδα των ορυκτών καυσίμων διαιωνίζει τη χρήση τους και άρα τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, ενώ ενθαρρύνει νέες εξορύξεις.

Συνεχίζονται οι διαμαρτυρίες από οργανώσεις και συλλογικότητες

Εν μέσω δημοσιευμάτων που αναφέρουν ότι προχωρά και η αναζήτηση δυνητικών πελατών-χρηστών φυσικού αερίου, αλλά και η εκπόνηση της Περιβαλλοντικής Μελέτης από την Elpedison τους επόμενους μήνες, οι οργανώσεις ΜέΡΑ25 Θεσσαλονίκης προχώρησαν την περασμένη εβδομάδα σε ενημερωτική συνέντευξη τύπου, δηλώνοντας για ακόμη μία φορά την εναντίωσή τους στην εγκατάσταση πλωτού τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στον κόλπο του Θερμαϊκού.

Να συγκαλέσει άμεσα έκτακτο Περιφερειακό Συμβούλιο προκειμένου να ληφθεί απόφαση για τη μη εγκατάσταση σταθμού υγροποιημένου αερίου (LNG) σε οποιοδήποτε σημείο του Θερμαϊκού κόλπου κάλεσε στα τέλη Ιανουαρίου τον Απόστολο Τζιτζικώστα η Δέσποινα Χαραλαμπίδου, επικεφαλής της παράταξης «Συμμαχία Αντίστασης και Ανατροπής».

Toυς τελευταίους μήνες ιδιαίτερη μαζικότητα αποκτά η «Πρωτοβουλία ενάντια στην κατασκευή πλωτού σταθμού LNG στη Θεσσαλονίκη» που δημιουργήθηκε μέσα από τη συνάντηση συλλογικοτήτων και ατόμων σε μια πρώτη ενημερωτική εκδήλωση στις 13 Ιουνίου.

Η Πρωτοβουλία στη διακήρυξή της τονίζει μεταξύ άλλων τις επιπτώσεις στην ασφάλεια και το περιβάλλον τονίζοντας ότι τέτοιες παρεμβάσεις δεν αφορούν σε καμία περίπτωση την κάλυψη των εγχώριων ενεργειακών αναγκών, αλλά την εξαγωγή μεγάλων ποσοτήτων ορυκτού αερίου στα Βαλκάνια. Ενδεικτικά, για το έτος 2022, με έναν σταθμό LNG εν λειτουργία (Ρεβυθούσα), περίπου το 30% του εισαγόμενου ορυκτού αερίου εξήχθη, κυρίως προς την αγορά της Βουλγαρίας.

Η Πρωτοβουλία διακηρύσσει την αντίθεσή της στα καταστροφικά σχέδια των πλωτών σταθμών LNG και δηλώνει ότι θα αγωνιστεί ώστε αυτά τα σχέδια να μην υλοποιηθούν ούτε εδώ ούτε πουθενά!

Ερωτήματα για τη σκοπιμότητα λειτουργίας τέτοιων σταθμών σε Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη και Βόλο

Ερωτήματα για τη σκοπιμότητα του έργου έθεσαν πριν λίγες μέρες τέσσερις βουλευτές της Νέας Αριστεράς με ερώτηση που κατέθεσαν προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Οι βουλευτές, εκτός από την αναφορά στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, διερωτώνται πώς η απόφαση της κυβέρνησης να αυξήσει τη συμμετοχή του ορυκτού αερίου στην ηλεκτροπαραγωγή για το 2030 συνάδει με το στόχο της κλιματικής ουδετερότητας και σε ποιο στρατηγικό σχεδιασμό εντάσσεται η κατασκευή Πλωτού Τερματικού Σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στον Όρμο της Θεσσαλονίκης. Ζητούν τέλος τη γνώμη της ΡΑΑΕΥ για αυτά τα ζητήματα.

Να σημειωθεί ότι ήδη σε λειτουργία βρίσκεται αντίστοιχος πλωτός σταθμός στη Ρεβυθούσα, ενώ τον Δεκέμβριο εισήλθε ανοιχτά της Αλεξανδρούπουλης αντίστοιχη μονάδα ενώ σχεδιάζεται και δεύτερη για το Θρακικό Πέλαγος. Κατασκευή FSRU σχεδιάζεται και στον Παγασητικό κόλπο καθώς και στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας. Κατηγορηματικά αντίθετοι στην χωροθέτηση Πλωτού Τερματικού Σταθμού στον Παγασητικό Κόλπο είναι κινήματα πολιτών, συλλογικότητες και φορείς, Δήμοι, επιστημονικοί φορείς (Περιφερειακό Τμήμα ΤΕΕ Μαγνησίας, Ένωση Ελλήνων Χημικών – Τμήμα Θεσσαλίας) καθώς και το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Παράλληλα, περιβαλλοντικές οργανώσεις (WWF Ελλάς, Greenpeace, Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, και MEDASSEΤ) ζητούν από το ΣτΕ την ακύρωση της  απόφασης ανανέωσης των περιβαλλοντικών όρων (ΑΕΠΟ) για την εγκατάσταση και λειτουργία στην περιοχή του Θρακικού πελάγους πλωτής βιομηχανικής μονάδας Seveso (δηλαδή μονάδας επικίνδυνης για εκδήλωση ατυχήματος λόγω διαρροών αερίου, πυρκαγιών, εκρήξεων, διαρροών χημικών ουσιών) που θα μετατρέπει και θα προωθεί ορυκτό καύσιμο στη Βουλγαρία.

«Αν και αφορά την εκμετάλλευση ενός ορυκτού καυσίμου που αποδεδειγμένα επιδεινώνει την κλιματική κρίση και έχει σοβαρές επιπτώσεις στα φυσικά οικοσυστήματα, δεν έχει μελετηθεί σε σχέση με τις σωρευτικές επιπτώσεις σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα σχεδιαζόμενα στην περιοχή έργα» αναφέρουν μεταξύ άλλων οι οργανώσεις υπενθυμίζοντας ότι οι θάλασσες της Μεσογείου, ιδιαίτερα το Θρακικό Πέλαγος, πλήττονται έντονα από τη συνεχή άνοδο της θερμοκρασίας των υδάτων. «Οι νέες αυτές συνθήκες δεν εκτιμήθηκαν κατά τη διαδικασία αδειοδότησης, καθώς θεωρήθηκε δεδομένη η χωροθέτηση που είχε εγκριθεί το 2013 κάτω από τελείως άλλες συνθήκες».

Δείτε ακόμη: LNG στον Θερμαϊκό Kόλπο; Εκκωφαντική σιωπή στην πόλη

Επιπτώσεις από τον σχεδιαζόμενο πλωτό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Θεσσαλονίκη. Του Κώστα Νικολάου

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για τον σταθμό LNG στον Θερμαϊκό

Ενημερωτική εκδήλωση για το LNG στη Θεσσαλονίκη: Οι άνθρωποι και το περιβάλλον πάνω από τα κέρδη των εταιριών ορυκτών καυσίμων

Γ. Κρεστενίτης: Πλωτός Τερματικός Σταθμός Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το ν/σ για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια διακυβεύει το μέλλον της έννοιας του Δικαίου. Της Μαρίας Καραμανώφ

Εκατοντάδες ακαδημαϊκοί δηλώνουν ότι θα προσφύγουν στο ΣτΕ κατά των ιδιωτικών πανεπιστημίων