Αφιέρωμα 2012:Οκτώ εργάται ετραυματίσθησαν σοβαρώς εξ ανατροπής φορτηγού αυτοκινήτου

“Οκτώ εργάται ετραυματίσθησαν σοβαρώς εξ ανατροπής φορτηγού αυτοκινήτου”

“Το υπ’ αριθμ. 88 φορτηγόν αυτοκίνητον των ΣΕΚ, οδηγούμενον υπό του Μόσχου Κυδωνόπουλου, παρέλαβεν όπως καθ’ έκαστην, εκ των στάσεων Αγ. Τριάδος και Καμάρας περί τους τεσσαράκοντα σιδηροδρομικούς, εργαζόμενους εις το εργοστάσιον και μηχανοστάσιον των ΣΕΚ.”

Δεκαετία του ’50 και τα αυτοκίνητα αρχίζουν να κυριαρχούν σταδιακά στους δρόμους της αναπτυσσόμενης Θεσσαλονίκης. Και μαζί τους, τα πρώτα τροχαία «ατυχήματα». Πόλλα από τα πρώτα θύματα, από τότε ακόμα, ήταν εργάτες, μετατρέποντας τα αυτοκινητιστικά σε εργατικά «ατυχήματα» και θέτοντας έτσι υπό ακόμα πιο έντονη αμφισβήτηση τον όρο «ατυχήματα»: «ατυχήματα» που συμβαίνουν με μαθηματική συνέπεια, έχουν προσδιορισμένα θύματα και προκαθορισμένες ευθύνες.
Οι εφημερίδες της εποχής συνηθίζουν να προβάλλουν με μεγάλους, τραγικούς τίτλους και ανάλογες φωτογραφίες τα πρώτα αυτά ατυχήματα: μια τάση που θα κορυφωθεί τις επόμενες δεκαετίες και κυρίως τα τελευταία χρόνια της δικτατορίας.

Στις 3 Φλεβάρη του 1955, διαβάζουμε στη «Μακεδονία»:

«Οκτώ εργάται ετραυματίσθησαν σοβαρώς και τέσσαρες άλλοι ελαφρότερον εξ ανατροπής φορτηγού αυτοκινήτου»

«Εν σοβαρόν αυτοκινητιστικόν δυστύχημα εσημειώθη την 7ην και 20΄πρωινήν της χθές εις την οδόν Μοναστηρίου, αποτέλεσμα του οποίου υπήρξε ο τραυματισμός δώδεκα ατόμων, οκτώ εκ των οποίων η κατάστασις είναι μάλλον σοβαρά.
Το υπ’ αριθμ. 88 φορτηγόν αυτοκίνητον των ΣΕΚ παρέλαβεν, όπως καθ’ έκαστην, εκ των στάσεων Αγ. Τριάδος και Καμάρας περί τους τεσσαράκοντα σιδηροδρομικούς, εργαζομένους εις το εργοστάσιον και μηχανοστάσιον των ΣΕΚ, δια να τους μεταφέη εις τους τόπους εργασίας των. Όταν όμως το αυτοκίνητον, κινούμενον εις την οδόν Μοναστηρίου, έφθασεν εις την διασταύρωσιν με την οδόν Μιχαήλ Καλού, ο οδηγός απώλεσε τον επ’ αυτού έλεγχον, με αποτέλεσμα να επιπέση επί του ασβεστοπωλίου Δ. Σακαλή και τελικώς να ανατραπή, αφού κατάστρεψε και μέρος του τοίχου του ασβεστοπωλείου.
…οι τραυματίαι διακομίσθηαν εις την κλινικής Ανδρεάδου…
…εξετάζεται η εκδοχή ότι το δυστύχημα προϋκλήθη πιθανώς από υπερφόρτωσιν του οχήματος, συνεπεία της οποία τούτο είχεν απολέσει την ευστάθειάν του και ο οδηγός του, συντελούσης πιθανώς και της ταχύτητος, τον έλεγχόν του.»

Το Αφιέρωμα του alterthess υπάρχει  εδώ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Γαλλογερμανικό υπουργικό συμβούλιο

Τα κορίτσια της βροχής στο Ολύμπιον