Συνήθως όταν διαβάζουμε/βλέπουμε/ακούμε για επεισόδια σε πορείες, το λεξιλόγιο των περισσότερων ΜΜΕ αποκαλύπτει πολύ περισσότερα από όσα θα ήθελαν για το ποιόν τους: δεκάδες φορές οι διάφοροι μαφιόζοι και τραμπούκοι έχουν μεταμφιεστεί σε «αγανακτισμένους πολίτες», το ξύλο έχει μεταμφιεστεί σε «μικροσυμπλοκές», κ.ο.κ.
Χθες στη Νέα Φιλαδέλφεια το Συντονιστικό Κατοίκων της περιοχής οργάνωνε συζήτηση με θέμα το γήπεδο της ΑΕΚ, που, ως γνωστόν είναι το μήλο της έριδος –με ένα απλό γκουγκλάρισμα θα καταλάβετε τι εννόω όσοι δεν το γνωρίζετε. Παραδόξως, και ευτυχώς, οι δημοτικές εκλογές ανέδειξαν νικητή τον Άρη Βασιλόπουλο, που αντιτίθεται στα σχέδια του Μελισσανίδη να καταβροχθίσει το άλσος της Φιλαδέλφειας. Όταν όμως, τα διακυβέυματα είναι τόσο μεγάλα, πάντα έρχεται το ιππικό.
Η Original οργάνωσε αντισυγκέντρωση (και όχι συγκέντρωση) μια ώρα πριν από αυτήν των κατοίκων∙ μετά τις προειδοποιητικές βολές στο Πνευματικό Κέντρο, και μετά την σφαίρα που εστάλη ως εκφοβισμός σε κάτοικο, ο ιδιωτικός στρατός εξαπέλυσε blitzkrieg. Ξύλο σε παρευρισκόμενους που είχαν –ή δεν είχαν– σταμπάρει, επίθεση στην κατάληψη «Στρούγκα» και βανδαλισμοί, βρισίδι, προπηλακισμοί και τραμπουκισμοί μπροστά στην αδιάφορη αστυνομία. Τι μας θυμίζει άραγε;
Και αν κάποιος θελήσει να αμφισβητήσει το indymedia ως υπερβολικό –που συχνά είναι όντως–, δεν έχει παρά να κάνει μια βόλτα σε άλλα σάιτ, ή να ρωτήσει αυτόπτες μάρτυρες. Εγώ πέρασα από την περιοχή λίγο μετά και έμαθα από άτομο που αναμειγνύεται στα τοπικά ζητήματα ότι μπροστά στα μάτια του ξυλοκοπήθηκαν 3 άτομα, εκ των οποίων 2 γυναίκες. Η εισβολή στην Στρούγκα επίσης έγινε όντως, και τα αποτελέσματά της τα είδα προσωπικά.
Γιατί όμως τα γράφω όλα αυτά; Μπορείτε να τα δείτε σε οποιοδήποτε άλλο σάιτ. Ας γυρίσουμε λοιπόν στον πρόλογο. Πιστός στην αναγνωστική μου μανία, περιηγήθηκα στο γνωστό αθλητικό σάιτ Contra.gr, μέλος του ομίλου News24 –στο οποίο ανήκει και το πολυαγαπημένο μου Oneman– για να δω τι έγραψαν σχετικά. Το Contra γενικά το θεωρώ σοβαρό σάιτ, τόσο λόγω της απόστασης που κρατάει συνήθως από το καφριλίκι, όσο και λόγω των αρκετών καλών αρθρογράφων που έχει.
Η έκπληξή μου ήταν μεγάλη, λοιπόν, όταν είδα 2 άρθρα σχετικά: αυτό, και αυτό. Εδώ δεν έχουμε μια κλασική περίπτωση συγκάλυψης επεισοδίων από τον αθλητικό Τύπο σε οπαδικό τόνο, αλλά μια εγκληματική διαστρέβλωση της αλήθειας∙ δεν έχουμε τον εξωραϊσμό μιας συμπλοκής μεταξύ οργανωμένων μπράβων που αυτοαποκαλούνται οπαδοί, αλλά την συγκάλυψη της επίθεσης των μπράβων αυτών εναντίον απλών πολιτών που έτυχε να θέλουν να συμμετάσχουν σε μια συζήτηση.
Στο πρώτο άρθρο, η σύναξη των οπαδών μεταμορφώνεται σε μια ήσυχη οικογενειακή γιορτή: «Οικογένειες με μικρά παιδιά, ηλικιωμένοι, νεαροί οπαδοί αλλά και παλαίμαχοι της ΑΕΚ όπως οι Ατματσίδης, Νεστορίδης, Σεραφείδης, βρέθηκαν στη Νέα Φιλαδέλφεια και πέρασαν το δικό τους μήνυμα». Οι κάτοικοι διαφωνούν απλώς με το «κόψιμο ορισμένων δέντρων» (!), ενώ το σάιτ αναφέρει, μετά από όσα έγιναν, την πρόθεση των μπράβων να εισβάλουν στο δημοτικό συμβούλιο σαν να μην συμβαίνει τίποτα! Μάλλον ο ρεπόρτερ μπέρδεψε τους καυγάδες των καφενόβιων παππούδων σε παρακείμενο κατάστημα με τους ξυλοδαρμούς των οπαδών σε κατοίκους. Συμβαίνουν αυτά.
Στο δεύτερο άρθρο ο δήμαρχος παρουσιάζεται εξαρχής να βρίσκεται «στο μάτι του κυκλώνα», ενώ οι κάτοικοι αναφέρονται ως 30 –ούτε στοιχειώδης δημοσιογραφική ηθική– και οι οπαδοί ως 400 –μάλλον ο ρεπόρτερ είχε χτυπήσει μερικά τσίπουρα πριν την συγκέντρωση και τους έβλεπε διπλάσιους.
Και εδώ, φίλες και φίλοι, ερχόμαστε στο σημείο που όλοι περιμένατε. Πώς χαρακτηρίζονται οι κάτοικοι; Ως κάτοικοι; Όχι. Ως διαδηλωτές; Ούτε. Ως συγκεντρωμένοι; Καήκατε. Οι κάτοικοι αναφέρονται ως αντιφρονούντες. Πάμε άλλη μια, για όσους δεν το έπιασαν: αθλητικό σάιτ εν έτει 2014 αναφέρει ένα σύνολο ανθρώπων που αντιδρούν ως ΑΝΤΙΦΡΟΝΟΥΝΤΕΣ. Όσοι δεν καταλαβαίνουν το point και ετοιμάζονται να σχολιάσουν ότι «αντιφρονών είναι αυτός που σκέφτεται αντίθετα», καλύτερα να σταματήσoυν να διαβάζουν το ΣΚΡΑ-punk.
Στην Ελλάδα του 2014 λοιπόν, ένα μη οπαδικό αθλητικό σάιτ διαστρεβλώνει πλήρως εγκληματικά γεγονότα που αφορούν επιθέσεις οπαδών σε κατοίκους, μετράει τους συγκεντρωμένους με τρόπο που θα έκανε τον Μάκη Τριανταφυλλόπουλο να δακρύσει από περηφάνεια, και ονοματίζει τους διαδηλωτές με λεξιλόγιο χωροφύλακα της δεκαετίας του 1950.
Η μεταπολιτική φαίνεται πως δεν θριαμβεύει απλώς, αλλά δείχνει και τα δόντια της∙ μετά τις ιαχές των ακόλουθων του Μπέου κατά των «θολοκουλτουριάρηδων», μετά τα 50ευρα του Μώραλη στους ψηφοφόρους, ο Μελισσανίδης με τις πλάτες του Λύσσανδρου Γεωργαμλή και της Original ετοιμάζεται, με κάθε επισημότητα, να φτιάξει την Αγιά Σοφιά βασιζόμενος όχι μόνο στην προφανή καφρίλα, αλλά κυρίως στο νέφος της υποτιθέμενης αντικειμενικότητας του «έλα μωρέ, μπαλίτσα βλέπουμε για να ξεσκάμε». Ίσως ακόμη ανησυχητικότερη από τα ανοιγμένα κεφάλια, που πλέον δεν αφορούν κάποιους μετανάστες κάπου στην Ομόνοια αλλά εμάς τους ίδιους και τους οικείους μας, να είναι η αποστροφή ηλικιωμένου στο προαναφερθέν μαγαζί, σύμφωνα με την οποία «πού ήταν αυτοί οι οικολόγοι όταν φτιαχνόταν το Mall που ήταν παράνομο;». Και αυτό, γιατί όταν ο Μελισσανίδης θα εξαπολύει τον στρατό του απέναντι στον εκάστοτε αντίπαλο, ο κύριος αυτός θα αναρωτιέται, ρουφώντας ήρεμα τον καφέ του, «ναι, αλλά πού ήταν αυτοί οι διαδηλωτές όταν μας σφυρίξανε ανάποδο οφσάιντ;».
Πηγή: ΣΚΡΑ-punk