Στα ελληνικά σχολεία της Αιγύπτου και τους εκπαιδευτικούς που τα στελεχώνουν αναφέρθηκε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος των Ανεξάρτητων Ελλήνων και υπεύθυνος του Τομέα Κοινοβουλευτικής ευθύνης εξωτερικών, κ. Τέρενς Κουίκ.
Αναλυτικά, ανέφερε τα εξής:
«Ως γνωστόν, τα ελληνικά σχολεία της Αιγύπτου, στο Κάιρο και στην Αλεξάνδρεια, στελεχώνονται με νηπιαγωγούς, δασκάλους και καθηγητές από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Με βάση το μνημονιακό νόμο 4027/4.11.2011 (Οικονομικά Θέματα-αρ.23), μετά τη λήξη των πρώτων τριών ετών από την ημέρα διορισμού των εκπαιδευτικών, περικόπτεται το επιμίσθιό τους, που αποτελεί ένα πρόσθετο βοήθημα για την απλή κάλυψη των στεγαστικών τους αναγκών, για τα δύο επόμενα χρόνια, μέχρι τη συμπλήρωση της πενταετούς συνολικής διάρκειας παραμονής τους στην Αίγυπτο.
Ωστόσο, σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών έχει αντιδράσει, καθ’ όσον δεν μπορούν πλέον, μετά τη λήξη της τριετίας, να συνεχίσουν να προσφέρουν το έργο τους χωρίς την πληρωμή του πρόσθετου αυτού οικονομικού βοηθήματος (επιμίσθιο) και γι’ αυτό το λόγο αποφασίζουν να επιστρέψουν στην Ελλάδα.
Αυτό είναι ήδη γνωστό στην πολιτική ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου.
Όφειλε λοιπόν το αρμόδιο Υπουργείο να έχει ήδη προκηρύξει το σχετικό διαγωνισμό για την πλήρωση των κενών θέσεων που θα προκύψουν, ώστε να συνεχιστεί η παρουσία Ελλήνων εκπαιδευτικών στο πολύ σημαντικό έργο για την ενδυνάμωση του ελληνισμού της Αιγύπτου.
Η καθυστέρηση πλέον είναι υπερβολική γιατί υπάρχει άμεσος κίνδυνος να αρχίσει το Σεπτέμβριο η νέα σχολική χρονιά χωρίς εκπαιδευτικούς.
Μετά από συνάντηση που είχα με εκπρόσωπο των Αιγυπτιωτών Ελλήνων, σήμερα κατέθεσα Ερώτηση προς τον αρμόδιο υπουργό Παιδείας κ. Κ. Αρβανιτόπουλο, περιμένοντας απάντηση, αλλά και ενέργειές του στα εξής:
1. Τι μέτρα θα λάβει άμεσα για την επίλυση του προβλήματος;
2. Πότε θα γίνει η προκήρυξη του διαγωνισμού και ποιες θα είναι οι σχετικές προθεσμίες;
3. Τι θα γίνει με τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να επιστρέψουν πίσω στην Ελλάδα;
4. Τι θα γίνει το Σεπτέμβριο του 2012 και πώς σκέπτεται να καλύψει προσωρινά τις κενές οργανικές θέσεις;»