Έγινε Θαύμα στο Μετρό! Θα είναι έτοιμο το 2016

Μόνο ένα θαύμα μπορεί να εξηγήσει κανείς πως ένα έργο που πρακτικά ανέστειλε τη λειτουργία του την προηγούμενη εβδομάδα, θα καταφέρει να ολοκληρωθεί μέσα στα αυστηρά πλαίσια που έχουν τεθεί από το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Το μετρό λοιπόν είναι και πάλι εδώ! Και μάλιστα θα είναι έτοιμο μέχρι το 2016!

 Αυτά ανακοίνωσαν τοπικοί φορείς και στελέχη της «Αττικό Μέτρο» μετά τη χθεσινή σύσκεψη που είχαν στη Θεσσαλονίκη υπό τον υπηρεσιακό υπουργό  Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ.Σιμόπουλο. Την προηγούμενη εβδομάδα ο πρόεδρος της  «Αττικό Μετρό ΑΕ», Χρήστος Τσιτούρας, με συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα Αγγελιοφόρος, εξέφρασε τον κίνδυνο αναστολής των εργασιών του έργου, λόγω  αδυναμίας χρηματοδότησης του μετρό από την ανάδοχο κοινοπραξία. Παράλληλα, σημείωσε ότι η κοινοπραξία εγείρει διεκδικήσεις οι οποίες είναι σε επίπεδο επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης, πράγμα που υπερβαίνει τις αρμοδιότητες της «Αττικό Μετρό». Βέβαια  η χρηματοδότηση του μετρό Θεσσαλονίκης είναι πλήρως εξασφαλισμένη από το Δημόσιο, με πόρους από τα Κοινοτικά Προγράμματα και εγκεκριμένα δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων», αλλά η επιβράδυνση των εργασιών στο έργο το τελευταίο διάστημα, είναι αποτέλεσμα της οικονομικής δυσπραγίας του αναδόχου ΑΕΓΕΚ, λόγω του ότι έκλεισαν οι κρουνοί των τραπεζών.

 Παράλληλα οι εργαζόμενοι του Μετρό παραμένουν απλήρωτοι για περισσότερο από τρεις μήνες  και παρά το γεγονός ότι έλαβαν ένα μισθό πριν από μερικές ημέρες, παραμένουν ανήσυχοι και αβέβαιοι για το μέλλον του μεγαλύτερου «αναπτυξιακού» έργου της Βορείου Ελλάδας.

Και εδώ ξεκινούν τα ερωτήματα και σχετικά εύκολα προκύπτουν και οι απαντήσεις. Πως μια κοινοπραξία είναι σε θέση να ολοκληρώσει ένα έργο, εκατομμυρίων ευρώ, τη στιγμή που δεν είναι σε θέση να δώσει δεδουλευμένα μόλις τριών μηνών στους υπαλλήλους της;

Η αλήθεια είναι ότι το έργο είναι χρηματοδοτούμενο και τις τελευταίες ημέρες παίζεται ένα μεγάλο παζάρι μεταξύ κράτους, κοινοπραξίας και αναδόχου εταιρίας, προκειμένου να διαφοροποιηθούν οι όροι της σύμβασης και να μπει ζεστό χρήμα στα ταμεία της επιχείρησης. Σε διαφορετική περίπτωση η ανάδοχος εταιρία απειλεί με παύση των εργασιών, ενώ τα εργοτάξια αναμένεται να αφεθούν ως έχουν.

Ο κ.Τσιτούρας μετά τη χθεσινή σύσκεψη σημείωσε ότι η κοινοπραξία εγείρει διεκδικήσεις οι οποίες είναι σε επίπεδο επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης, πράγμα που υπερβαίνει τις αρμοδιότητες της «Αττικό Μετρό», ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι , ότι σε περίπτωση που η ανάδοχος εταιρεία δεν δείξει την αιτούμενη φερεγγυότητα στα λεγόμενά της, είναι έτοιμος να κινήσει κάθε νόμιμη διαδικασία που απαιτείται.

Σε αυτό ακριβώς τζογάρει κανονικά η ανάδοχος εταιρία. Μια προσφυγή από την πλευρά του κράτους στη δικαιοσύνη, παρόλο που είναι καθ’ όλα νόμιμη και μάλλον πλέον επιβεβλημένη θα καθυστερήσει για χρόνια το έργο, ενώ εκ των πραγμάτων θα προκύψουν αναλυτικές έρευνας για την αξιοποίηση των χρημάτων που έχουν διατεθεί έως τώρα.

Επιλέχτηκε λοιπόν η πλέον εύκολη και ανώδυνη λύση, εν μέσω μάλιστα προεκλογικής περιόδου. Να παγώσει ένα τμήμα των έργων και να παρουσιαστεί ως αποσυμφόρηση της πόλης από τα εργοτάξια και η συνέχιση περιορισμένων εργασιών, αρχαιολογικού κατά βάση ενδιαφέροντας με ταυτόχρονη ρύθμιση των μισθολογικών εκκρεμοτήτων των εργαζομένων.

Θαύμα λοιπόν και μετρό το 2016! 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΚΚΕ (μ-λ) Μ-Λ ΚΚΕ: Το πακέτο στην Ισπανία θα φέρει νέα λίτότητα

Ή εγώ ή το Χάος, λέει τώρα ο Σαμαράς