Αναλόγια Σύγχρονων Ελληνικών Θεατρικών Έργων: «4 τετραγωνικά» της Άρτεμις Μουστακλίδου, την Παρασκευή 6 Ιουλίου

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει Αναλόγια Σύγχρονων Ελληνικών Θεατρικών Έργων «Φωνές της πόλης», με στόχο την ανάδειξη της ελληνικής δραματουργίας και της θεατρικής γραφής συγγραφέων που ζουν και δημιουργούν στη Θεσσαλονίκη.

Τα Αναλόγια θα παρουσιαστούν σε επιμέλεια Μελίνας Αποστολίδου, στο Φουαγιέ της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών. Ένα εξ αυτών είναι το «4 τετραγωνικά» της Άρτεμις Μουστακλίδου, και θα παρουσιαστεί την Παρασκευή 6 Ιουλίου, στις 21.30.

Σκηνοθετική επιμέλεια:  Δημήτρης Τσιλινίκος

Διαβάζουν οι ηθοποιοί: Μαριάννα Αβραμάκη, Νατάσσα Δαλιάκα, Χρύσανθος Καγιάς, Χρήστος Νταρακτσής, Γιάννης Πανώριος.

Λίγα λόγια για το έργο

 Στο μέλλον, ύστερα από έναν πυρηνικό πόλεμο, 5 άτομα είναι κλεισμένα σε ένα στενόμακρο δωμάτιο λίγων τετραγωνικών μέτρων: δύο γυναίκες, ένας νεαρός άνδρας,  ένας παππούς και μία γιαγιά. Είναι οι τυχεροί· σώθηκαν από τον πόλεμο και δικαιούνται τέσσερα τετραγωνικά μέτρα ο καθένας. Έξω από το κτίριο άλλοι, λιγότερο τυχεροί, παραμονεύουν να τους πάρουν τη θέση. Υπακούουν αδιαμαρτύρητα στις εντολές της Κεντρικής Διοίκησης που ρυθμίζει τα πάντα. Διασφαλίζει την τάξη, κατανέμει τις ποσότητες του φαγητού και τους δίνει τα 2 μικρά χαπάκια που πρέπει να παίρνουν καθημερινά προκειμένου να αποφύγουν τις συνέπειες της ραδιενέργειας.

Είναι όμως σίγουρο ότι τα χρειάζονται; Και ότι η Κεντρική Διοίκηση τους λέει την αλήθεια; Οι όποιες αμφιβολίες τους θα περάσουν σε δεύτερη μοίρα όταν η γιαγιά πεθαίνει. Ο παππούς απαρηγόρητος θρηνεί, ενώ οι τρεις άλλοι πανικοβάλλονται: προτεραιότητά τους γίνεται να μην επιτρέψουν σε κάποιον καινούργιο να πάρει τη θέση της στον χώρο τους. Τα σχέδια τους όμως θα ανατραπούν και θα αναγκαστούν να υποστούν την τιμωρία της Διοίκησης.

Το έργο είναι βασισμένο στο διήγημα του Φρέντυ Γερμανού Ένα μέρος σαν ανοιχτή καρδιά...

Άρτεμις Μουστακλίδου

*Περισσότερες πληροφορίες για τα Αναλόγια Σύγχρονων Ελληνικών Θεατρικών Έργων «Φωνές της πόλης» δείτε εδώ

Φωτογραφία: Πάνος Παρίσης