in ,

Γιατί απεργούμε από την αξιολόγηση-Κινητοποίηση από την Ομάδα Εκπαιδευτικών Πειραματόζωα

Σάββατο 27 Απριλίου, 18:00 στην Καμάρα

Συγκέντρωση ενάντια στην αξιολόγηση και τη γκετοποίηση σχολείων και γειτονιών διοργανώνει το Σάββατο 27 Απριλίου στις 18.00 στην Καμάρα η Ομάδα Εκπαιδευτικών Πειραματόζωα.

Στο παρακάτω κείμενο οι εκπαιδευτικοί εξηγούν γιατί απεργούν από την αξιολόγηση τονίζοντας ότι οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι μαθητές και οι μαθήτριες, αγωνίζονται ενάντια στους μορφωτικούς και ταξικούς φραγμούς και τη δυστοπία που έρχεται στα σχολεία μας, και αυτός ο αγώνας αφορά όλη την κοινωνία.

-Αυτοί θέλουν να αξιολογούν σε αριθμούς τους εκπαιδευτικούς, τα παιδιά, τα σχολεία και όλη την εκπαιδευτική διαδικασία

-Εμείς γνωρίζουμε ότι η μάθηση είναι πολυδιάστατη, ζωντανή και αμφίδρομη και δε μπαίνει σε κλίμακες και ποσοτικές συγκρίσεις

 

-Αυτοί θέλουν ένα σχολείο επιχείρηση. Γεμάτο επιθεωρητές, μάνατζερ και λογιστές

-Εμείς θέλουμε ένα σχολείο δημιουργικό, γεμάτο παιδαγωγούς, κοινωνικές υπηρεσίες και παιχνίδι

 

-Αυτοί μιλάνε για ελεύθερη επιλογή σχολικής μονάδας

-Εμείς ξέρουμε ότι ο διευθυντής-μάνατζερ θα διαλέγει όποιο παιδί τον συμφέρει.

 

-Αυτοί θέλουν σχολεία δύο ταχυτήτων που θα ανταγωνίζονται το ένα το άλλο

-Εμείς θέλουμε ένα δημοκρατικό και συμπεριληπτικό σχολείο γειτονιάς για όλα τα παιδιά

 

-Αυτοί θέλουν να επιβάλλουν με τον φόβο, τις απειλές, τα δικαστήρια και τα οικονομικά μπόνους στα στελέχη-καριερίστες , την αντιδραστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση τους.

-Εμείς, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι μαθητές και οι μαθήτριες, αγωνιζόμαστε ενάντια στους μορφωτικούς και ταξικούς φραγμούς και τη δυστοπία που έρχεται στα σχολεία μας.

 

Και αυτός ο αγώνας αφορά όλη την κοινωνία

 

Το σχολείο μετά την αξιολόγηση

Φανταστείτε ένα δημόσιο σχολείο όπου για να εγγράψετε το παιδί σας θα πρέπει να καταθέσετε έγγραφα με οικονομικά, εργασιακά και βαθμολογικά κριτήρια, βάση των οποίων θα κριθεί αν θα το δεχτούν.

Πώς οδηγούμαστε σταδιακά σε αυτό το σχολείο?

1ο  βήμα Η επέκταση των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων τα οποία γίνονται 150 έως το 2027. Πρακτικά,  δημιουργούνται θύλακες αριστείας ενώ ταυτόχρονα δεν γίνεται συνολική ενίσχυση και υποστήριξη της δημόσιας Παιδείας.

2ο βήμα Αυτό-αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

Οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων βάσει της βαθμολογίας τους,  π.χ. στην Αγγλία: ο βαθμός βρίσκεται στην πόρτα του σχολείου και αναρτάται στην ιστοσελίδα του. Το ονομάζουν “rating and ranking” και θυμίζει κάτι από trip advisor μόνο που εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με καφέδες και εστιατόρια αλλά με σχολεία.

Σε αυτή την αξιολόγηση μεγάλη μερίδα των εκπαιδευτικών απεργούν και απέχουν.

 

3o βήμα Ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Εναρμονισμένη με την παραπάνω λογική είναι και η κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών και η ανάλογη κατανομή τους στα σχολεία     (συγκέντρωση των “αρίστων” εκπαιδευτικών στα «άριστα» σχολεία). Μόνο που ο δάσκαλος είναι ένας κακοπληρωμένος εργαζόμενος που χωρίς καμία υποστήριξη και βοήθεια και υλικοτεχνική υποδομή παλεύει καθημερινά να τα βγάλει πέρα, και όσο εξαντλημένος και αν είναι πρέπει να βρίσκει πάντα κουράγια συναίσθημα και ψυχή για να είναι δίπλα στους μαθητές του, να αφουγκράζεται τα προβλήματα τους, να χτίζει παιδαγωγική σχέση, να ανταποκρίνεται στις διαφορετικές συναισθηματικές και μαθησιακές ανάγκες τους. Όσο παρατημένος και να νιώθει από τη πολιτεία.

Σε αυτή την αξιολόγηση μεγάλη μερίδα των εκπαιδευτικών απεργούν και απέχουν.

Μετά από αυτές διαδικασίες:

4ο βήμα Η “ελεύθερη” επιλογή από τον γονέα της σχολικής μονάδας φοίτησης του παιδιού του.  Σημαίνει στην ουσία την επιλογή των παιδιών από τα σχολεία. σε πολλές χώρες αυτό συμβαίνει βάση του βαθμού. Δεν έχουμε μαντικές ικανότητες αλλά υποπτευόμαστε ότι τα «άριστα σχολεία με τον καλό βαθμό θα γεμίζουν πρώτα και μετά ο γονιός θα τρέχει από σχολείο σε σχολείο να βρει που υπάρχει κενή θέση για το παιδί του. Με λίγα λόγια καταργείτε για όλους  το σχολείο της γειτονιάς.

(είναι στις προγραμματικές δηλώσεις της Νέας Δημοκρατίας για το 2023-2027)

Τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει σαν γυρολόγοι να αναζητούν χορηγίες που θα ανεβάσουν το βαθμό του σχολείου, αφού πλέον η εξάρτηση από δωρεές γονέων, ιδιώτες εταιρείες. Ο βαθμός του σχολείου και οι χορηγίες είναι συγκοινωνούντα δοχεία. Ο βαθμός εξασφαλίζει μια καλή χορηγεία και ταυτόχρονα μια καλή χορηγία μπορεί να εξασφαλίσει υλικοτεχνικό και άλλο εξοπλισμό για να ανέβει ο βαθμός.

Μια γρήγορη αλλά ποιοτική ανάλυση παρακαλώ;

Σε αυτό το σχολείο οι εκπαιδευτικοί θα συμπληρώνουν και θα καταγράφουν δελτία με  κλίμακες και αριθμούς. Η αποδοτικότητα θα είναι πλέον το μόνο ζητούμενο. Που έχει παγιωθεί πλέον σε όλες τις πτυχές του κοινωνικοπολιτικού μας βίου, εισάγεται με βάρβαρο τρόπο στα σχολεία. μόνο που ο δάσκαλος δεν είναι κλιματιστικό.

Και τα παιδιά μας δεν θέλουμε να αντιμετωπίζονται σαν πρoιόντα προς αξιολόγηση στην amazon και το play store, όπου ο πελάτης σχολείο θα τα επιλέγει διαβάζοντας κριτικές και αστεράκια.

Το δόγμα του νεοφιλελευθερισμού είναι ότι ο καλύτερος επιβιώνει. Κι αναρωτιόμαστε, άραγε σαν αρένα βλέπουν τα σχολεία μας;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σκοτεινές μεθοδεύσεις για πυρηνικό εργοστάσιο με ελληνική χρηματοδότηση στη Βουλγαρία

Πολύ σημαντική επιτυχία για τον αγώνα στο Κρυονέρι η θετική απόφαση στο Δημοτικό Συμβούλιο