«Είναι πλέον προφανές ότι όλη η κυβερνητική υποκρισία γύρω από τις αρχαιότητες της Βενιζέλου ήταν για να κρύψουν τις καθυστερήσεις, αλλά και τα κέρδη του εργολάβου!» αναφέρει σε δήλωση του ο περιφερειακός σύμβουλος με την Ανταρσία στην Κ. Μακεδονία-Αντικαπιταλιστική Αριστερά, Θανάσης Αγαπητός.
Όπως επισημαίνει ο κ. Αγαπητός, «σύμφωνα με δήλωση της Υπουργού Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη τη Δευτέρα 7/6 στη Βουλή, η ολοκλήρωση του έργου έχει μεταφερθεί τον Μάρτιο 2025! Πότε ακριβώς περιμένουν να το πουν στους Θεσσαλονικείς; Ποιος κερδίζει από τις καθυστερήσεις; Γιατί επιμένουν να καταστρέψουν τις βυζαντινές αρχαιότητες;
Εδώ και χρόνια η Θεσσαλονίκη υποφέρει από μια άθλια συμμαχία των κυβερνήσεων με τους εργολάβους του Μετρό και τους εργολάβους του ΟΑΣΘ. Θύματα είναι όλοι οι εργαζόμενοι και εργαζόμενες, οι νέοι και οι νέες της Θεσσαλονίκης, όλοι εμείς που δεν έχουμε δημόσια συγκοινωνία και μέσα σταθερής τροχιάς για να κινηθούμε στην πόλη και την περιφέρεια της Θεσσαλονίκης.
Τελευταίο “δράμα” στο έργο “Μετρό Θεσσαλονίκης” ήταν η απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να καταστρέψει τις σημαντικές αρχαιότητες του Μετρό Βενιζέλου, δήθεν για να προχωρήσει το έργο πιο γρήγορα. Μάλιστα, η δέσμευση του Πρωθυπουργού τον Σεπτέμβριο του 2019 ήταν ότι, με τον τρόπο αυτό, θα παραδοθεί η βασική γραμμή του Μετρό τον Απρίλιο του 2023.
Αυτό ήταν το σύνθημα που χρειαζόταν ο εργολάβος για να αρχίσει να εισπράττει παχυλές αποζημιώσεις για την εργασία που δεν προχώραγε! Η κυβέρνηση και η Αττικό Μετρό γνώριζαν πολύ καλά ότι η υπόθεση του Σταθμού Βενιζέλου θα οδηγούνταν στο ΣτΕ, ενώ γνωρίζει πολύ καλά ότι οι μόνιμοι και οι έκτακτοι αρχαιολόγοι έχουν προκηρύξει αποχή από τις εργασίες καταστροφής του σημαντικού μνημειακού συνόλου. Η κυβέρνηση και η Αττικό Μετρό ισχυρίζονταν ψευδώς ότι ήθελαν να “επιταχύνουν” το έργο, ενώ το μόνο που τους ένοιαζε ήταν τα συμφέροντα του εργολάβου!
Έχουμε φτάσει Ιούνιο 2021, η παράδοση της βασικής γραμμής του Μετρό τον Απρίλιο του 2023 είναι απλώς ανέκδοτο και η κυβέρνηση συνεχίζει να εμπαίζει τους Θεσσαλονικείς.
Γιατί η Υπουργός Πολιτισμού αναφέρθηκε σε ολοκλήρωση του Μετρό τον Μάρτιο 2025;
Γιατί επιμένουν να καταστρέψουν τις αρχαιότητες του Σταθμού Βενιζέλου, αφού μόνοι τους παραδέχονται ότι το Μετρό δεν θα είναι έτοιμο το 2023;
Πόσα έχει κερδίσει ο εργολάβος από τις καθυστερήσεις; Ποιος άλλος κερδίζει από τον εμπαιγμό;
Καλούμε τους πολίτες της Θεσσαλονίκης να διεκδικήσουμε όλοι και όλες μαζί:
-Καμία άλλη αποζημίωση στον εργολάβο. Να παραδοθούν άμεσα οι 12 σταθμοί της γραμμής 1, χωρίς καμία άλλη καθυστέρηση, μέσα στο 2022!
-Να παραμείνουν οι αρχαιότητες του Σταθμού Βενιζέλου στη θέση τους και να κατασκευαστεί ο Σταθμός με τη λύση της υπόγειας εκσκαφής, για να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη ένα μοναδικό αρχαιολογικό χώρο της βυζαντινής κοσμικής πόλης.
-Καμία ιδιωτικοποίηση της λειτουργίας του Μετρό. Κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ με εργατικό και κοινωνικό έλεγχο. Δημόσιες, ποιοτικές και δωρεάν συγκοινωνίες για όλους και όλες, με σεβασμό στο περιβάλλον και τις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων σε αυτές».