in

Την Τρίτη αντιπατριαρχικές πορείες για τον Ζακ και στη Θεσσαλονίκη με αφορμή την έναρξη της δίκης

Την Τρίτη αντιπατριαρχικές πορείες για τον Ζακ και στη Θεσσαλονίκη με αφορμή την έναρξη της δίκης

«Ο γκέι να υπερασπίζεται τον μετανάστη, η τρανς τον οροθετικό, ο άνεργος την λεσβία, ο χοντρός την μαύρη, η άθεη τον αλλόθρησκο, ο ασέξουαλ την τσούλα, ο μονογαμικός την εκδιδόμενη. Και αντιστρόφως και σε όλους τους συνδυασμούς. Ειδικά εμείς, οι άνθρωποι που έχουμε βιώσει τι σημαίνει ρατσισμός, τι σημαίνει διάκριση να φροντίζουμε τουλάχιστον, να σταματάει σε ‘μας. Να γίνει αφορμή να γίνουμε καλύτερες και καλύτεροι και όχι τα ίδια με αυτά που μας καταπιέζουν. Να μιλάμε, παιδιά, να μιλάμε. Να μην το βουλώνουμε. Να ονειρευόμαστε μα και να θυμώνουμε. Να λέμε μα και να ακούμε. Να δίνουμε χρόνο, να μαθαίνουμε, να καταλαβαίνουμε ο ένας για τον άλλο και η μία την άλλη. Μπας και καταφέρουμε, κάποια στιγμή να έχουμε ισότητα, χωρίς αλλά. Χωρίς η δικιά μου να μπαίνει πάνω απ’ τη δικιά σου».

Αυτά έγραφε το 2014 ο Ζακ Κωστόπουλος/ Zackie Oh, τέσσερα χρόνια πριν ξυλοκοπηθεί μέχρι θανάτου από καταστηματάρχες και αστυνομικούς στον πεζόδρομο της οδού Γλάδστωνος στην περιοχή της Ομόνοιας, επειδή θεωρήθηκε «χρήστης» και «κλέφτης».

Την Τετάρτη 21 Οκτωβρίου αναμένεται να ξεκινήσει η δίκη στην οποία κατηγορούμενοι βρίσκονται δύο καταστηματάρχες και τέσσερις αστυνομικοί.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η παραπομπή των κατηγορουμένων για το συγκεκριμένο αδίκημα είχε προκαλέσει την αντίδραση των συνηγόρων της οικογένειας του Ζακ Κωστόπουλου, που ζητούσαν να διωχθούν και να τιμωρηθούν οι κατηγορούμενοι για το κακούργημα της ανθρωποκτονίας εκ προθέσεως, αδίκημα που με βάση τον Ποινικό Κώδικα τιμωρείται και με βαρύτερη ποινή.

Η οικογένεια του Ζακ έχει κάνει λόγο για δολοφονία του σε «δημόσια θέα» αλλά και «για βίαια θανάτωσή του» που «προκάλεσε αγανάκτηση σε ένα μεγάλο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας για τον τρόπο που οι αστυνομικές αρχές χειρίστηκαν τη δικογραφία και την αμετανόητη σκληρότητα που επέδειξαν οι δράστες».

Τα καλέσματα στη Θεσσαλονίκη

Μέχρι στιγμής καλέσματα για συγκέντρωση στα δικαστήρια έχουν πραγματοποιήσει οι φοιτητικοί σύλλογοι Ιστορικού – Αρχαιολογικού, Τουρκικών Σπουδών, Δασκάλων, Νηπιαγωγών και Νοσηλευτικής του ΕΚΠΑ, Αρχιτεκτονικής ΕΜΠ, η πρωτοβουλία Justice For Zak/Zackie, η ανοιχτή συνέλευση για τον Ζακ/ Zackie Oh, συλλογικότητες και οργανώσεις της αριστεράς και του αντιεξουσιαστικού χώρου καθώς και lgbtqi ομάδες.

Στη Θεσσαλονίκη διαδήλωση ενάντια στην πατριαρχία έχει καλεστεί για αύριο Τρίτη 20/10 στις 18.00 στο άγαλμα του Βενιζέλου από την ανοιχτή συνέλευση για έναν αντιφασιστικό/ αντιπατριαρχικό Σεπτέμβρη στην ανακοίνωση της οποίας διαβάζουμε:

«Με αφορμή τη δίκη που ξεκινά στις 21 Οκτώβρη βγαίνουμε ξανά στους δρόμους για να φωνάξουμε αυτό που είναι καθημερινότητα για μας: πως η κανονικότητά σας είναι βαμμένη με αίμα. Και να αρθρώσουμε ένα ξεκάθαρο «Φτάνει πια». Δεν θα ανεχτούμε άλλη βία πάνω στα σώματά μας.Όλες οι ιδιοκτησίες του κόσμου δεν μπορούν καν να συγκριθούν με την αξία μιας ανθρώπινης ζωής. Δεν θα ανεχτούμε να κανιβαλίζετε άλλο τις ζωές μας. Δεν θα ανεχτούμε να μας δολοφονείτε και να μένουμε άπραγα. Δικαιοσύνη για τη Ζάκι.»

Στην πορεία επίσης καλεί και η συλλογικότητα Radical Pride η οποία αναφέρει:

«Οι πρώτες ώρες και μέρες από τη δολοφονία της Zackie μας έφεραν αντιμέτωπ@ με τρεις όψεις της κοινωνίας που ζούμε: ομοφοβία – τρανσφοβία – τοξικοφοβία. Οι τρεις αυτές λέξεις έχουν διαφορετικές σημασίες, αφετηρίες και προεκτάσεις. Η Zackie δικάστηκε ξανά μετά θάνατον για τη σεξουαλικότητά της, την εμφάνισή της, τη συμπεριφορά της και πάει λέγοντας. Στο πρόσωπο του Ζακ, μπάτσοι και νοικοκυραίοι είδαν το «πρεζάκι» και το «κλεφτράκι» που τόσο φοβούνται και του οποίου η ζωή για όλους αυτούς έχει μικρότερη αξία από την ιδιοκτησία τους. Ο Ζακ δεν μπήκε για να κλέψει, ούτε ήταν υπό την επήρεια κάποιας ουσίας. Αλλά για εμάς δε θα είχε καμία σημασία αν όλα αυτά ίσχυαν. Γιατί οι ζωές και τα σώματα μας έχουν αξία και κανείς δε δικαιούται να αμφιβάλλει για αυτό, ούτε οι ίδιοι οι δολοφόνοι, ούτε ο ΣΚΑΪ και τα υπόλοιπα ΜΜΕ που με τα «γκάλοπ» τους μας έκαναν πραγματικά να αναρωτηθούμε πόσο πιο αισχρά θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν τη δολοφονία της αδερφής μας. Οι τρεις αυτές λέξεις διαφέρουν, αλλά όλες συνοδεύονται από την ίδια βία, την περιθωριοποίηση, το στιγματισμό και το μίσος. Τα τρανς, λοατκια+ άτομα, @ χρήστ@, @ φτωχ@, τα οροθετικά και περιθωριοποιημένα βιώνουμε την ίδια αντιμετώπιση από τους «φιλήσυχους πολίτες» και το σύστημα και ξέρουμε να αναγνωρίζουμε το ένα το άλλο. Και η Ζackie ήταν μία από μας»

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Κακούργημα σε 14 χρονο μαθητή που συμμετείχε στο μαθητικό συλλαλητήριο

Τέταρτο μέρος: Η ανάμνηση αυτού που έρχεται