in ,

«Ταξίδι στην Ιταλία» από την Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3

«Ταξίδι στην Ιταλία» από την Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3

Η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 περνάει με 3 ταινίες στο ενδιαφέρον αφιέρωμα Όταν ο Ρομπέρτο συνάντησε την Ίνγκριντ με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη γέννηση της Ίνγκριντ Μπέργκμαν. Ο διάσημος Ιταλός σκηνοθέτης Ρομπέρτο Ροσελίνι παντρεύτηκε τη διακεκριμένη ηθοποιό τη δεκαετία του ’50, και γύρισαν μαζί 5 ταινίες στα πλαίσια του νεορεαλισμού. Η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 προβάλλει τις 3 ξεκινώντας με την καλύτερη, το Ταξίδι στην Ιταλία (Ιταλία, 1954, ασπρόμαυρη, 85′). Δίπλα στην Μπέργκμαν ο κορυφαίος ηθοποιός Τζορτζ Σάντερς. Ένα σπάνιο αριστούργημα, που προβάλλεται τη Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου στις 21:00 στην αίθουσα ΒΑΚΟΥΡΑ 2 (Ιωάννου Μιχαήλ 8, τηλ. 2310233665).

Η ταινία είναι μια ευγενική προσφορά της New Star και του κ. Bελισάριου Κοσυβάκη, ενώ η συνδιοργάνωση και καλλιτεχνική επιμέλεια γίνονται από το ΚΕΜΕΣ. Θα προλογίσει ο Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου, ενώ στους θεατές θα διανεμηθεί έντυπη ανάλυση του κ. Χρήστου Μήτση από το “Αθηνόραμα”. Στο τέλος της προβολής θα ακολουθήσει μακρά συζήτηση με το κοινό.

Το προς συζήτηση θέμα στο λαϊκό πανεπιστήμιο για τον κινηματογράφο θα είναι: Η επίδραση της ιστορικής μνήμης και των χώρων στις σχέσεις των ανθρώπων και η αναπαράστασή τους στο σύγχρονο σινεμά.

Ένα ευκατάστατο ζευγάρι Βρετανών ταξιδεύει ως τη Νάπολη για να πουλήσει μια βίλα που κληρονόμησε. Η αλλαγή περιβάλλοντος θα επιδράσει δραματικά στη σχέση τους.

Η ανάλυση που θα διανεμηθεί είναι η ακόλουθη:

«Ένα ευκατάστατο ζευγάρι Βρετανών ταξιδεύει ως τη Νάπολη για να πουλήσει μια βίλα που κληρονόμησε. Η αλλαγή περιβάλλοντος θα επιδράσει δραματικά στη σχέση τους, η οποία περνάει μια ανομολόγητη κρίση. Αριστουργηματικό ψυχολογικό δράμα που επηρέασε καταλυτικά ολόκληρο το μεταπολεμικό ευρωπαϊκό σινεμά.

Από τις πέντε συνολικά ταινίες της συνεργασίας Ροσελίνι-Μπέργκμαν, το «Ταξίδι στην Ιταλία» αποτελεί όχι μόνον την ευτυχέστερη στιγμή της συνεργασίας τους, αλλά και το κορυφαίο αριστούργημα της φιλμογραφίας του Ιταλού auteur. Προχωρώντας μπροστά από την ντοκιμαντερίστικη αισθητική του νεορεαλισμού, την οποία αρχίζει να εξελίσσει με το «Στρόμπολι» (1950), ο Ροσελίνι στρέφει το φακό του στη «μυθοπλασία» του σύγχρονου ζευγαριού, αναζητώντας τις δυνάμεις εκείνες (κοινωνικές, ψυχολογικές, οικονομικές) που την καθορίζουν.

Με καίρια σκηνοθετική λιτότητα που αντιπαραβάλλει πρόσωπα και φυσικό τοπίο, ιστορικές μνήμες και ψυχολογικές συγκρούσεις, παρακολουθεί ένα ευκατάστατο ζευγάρι Βρετανών, οι οποίοι ταξιδεύουν οδικώς ως τη Νάπολη για να πουλήσουν μια βίλα που κληρονόμησαν. Η αλλαγή περιβάλλοντος θα επιδράσει δραματικά στην ετοιμόρροπη σχέση τους, θεματική γύρω από την οποία θα στηθεί ολόκληρο το μοντέρνο σινεμά. Διεισδυτική προσέγγιση μιας ολόκληρης πολιτισμικής πραγματικότητας, το συγκλονιστικό αυτό φαινομενολογικό δράμα έθεσε καινούργια δεδομένα στην κινηματογραφική δραματουργία και αφήγηση, τα οποία αναγνωρίζει κανείς ξεκάθαρα πλέον πίσω από τις εικόνες του Αντονιόνι, του Βέντερς, του Τσεϊλάν, του Φαραντί…»

Εξάλλου, 10 λόγοι για να μην χάσετε το Ταξίδι στην Ιταλία είναι:

1.    Γιατί είναι η κορυφαία ταινία του Ροσελίνι και η ευτυχέστερη φάση της συνεργασίας του με την Μπέργκμαν.
2.    Γιατί είναι σημείο τομής του σύγχρονου σινεμά, μια αναφορά που επηρέασε κορυφαίους σκηνοθέτες όπως οι Μικελάντζελο Αντονιόνι και Ίνγκμαρ Μπέργκμαν.
3.    Γιατι ο Ροσελίνι συνδυάζει την καλή γνώση της αισθητικής του νεορεαλισμού με τη μυθοπλασία.
4.    Γιατί είναι ένα πανέξυπνο και διακριτικό χάπενινγκ μεταξύ του Ροσελίνι και της Μπέργκμαν, και των διαφορετικών πολιτισμικών τους δεδομένων. Μεσογειακός και νότιος ο ένας, Σκανδιναβή και βόρεια η αλλη.
5.    Γιατί δείχνει πόσο πολύ μπορούν να επηρεάσουν ο νέος χώρος και οι οικονομικές συνθήκες ένα ζευγάρι.
6.     Για την εκπληκτική αντίστιξη τοπίων – προσώπων – φυσικών χώρων.
7.    Για την εξαιρετική αξιοποίηση των πολιτισμικών διαφορών και των ιστορικών μνημών.
8.    Για τους φανταστικούς ρόλους των Ίνγκριντ Μπέργκμαν και Τζορτζ Σάντερς.
9.    Για την εκπληκτική ασπρόμαυρη φωτογραφία του Έντσο Σεραφίνι.
10.    Για το εξαιρερικό σενάριο που ξεκινάει από ένα απλό θέμα και απλώνεται σε υπόγειος λαβυρίνθους.

Υ.Γ. Την επόμενη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 προβάλλει στα πλαίσια του ίδιου αφιερώματος το αριστουργηματικό δράμα Ευρώπη ’51: Η μεγάλη αγάπη (1952).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πολιτική εκπροσώπηση των λαϊκών τάξεων και κοινωνικές λαϊκές διαμεσολαβήσεις. Του Ανέστη Ταρπάγκου

Στην Αθήνα ο Αιγύπτιος Πρόεδρος στις 8-9 Δεκεμβρίου