in ,

Συνέντευξη: Bouboulina Untold – Μια παράσταση για την άγνωστη ζωή της ηρωίδας της Ελληνικής Επανάστασης

Στην πίσω αυλή του σπιτιού της, πλάι σε μια απλωμένη μπουγάδα ασπρόρουχα, η Λασκαρίνα διηγείται με εξομολογητική διάθεση τους έρωτές της, τις στιγμές απώλειας και την αγάπη της για την θάλασσα. Μια ιστορία για όλους τους ανείπωτους μέχρι τώρα λόγους που την καθιστούν ένα σύμβολο φεμινισμού και ανυποταγής πολύ πριν τη συμμετοχή της στον Επαναστατικό Αγώνα.

«Διπλή ήταν εμένα η φύση μου. Και μάνα και πατέρας για τα παιδιά μου, γυναίκα όταν πλαγιάζω στο κρεβάτι αλλά άντρας μέσα στη μάχη με το σπαθί στο χέρι. Αντρίκια κουμαντάρω τα καράβια και τα λεφτά, αλλά μέσα στο σπίτι μου νοικοκυρά είμαι εγώ. Έτσι ήμουν από παιδί, δεν θα άλλαζα μεγαλώνοντας».

Η θεατρική παράσταση «Bouboulina: Untold» διηγείται τις άγνωστες πτυχές της ζωής της γνωστής ηρωίδας της Ελληνικής Επανάστασης, Λασκαρίνας “Μπουμπουλίνας” Πινότση, σε κείμενο του Μιχάλη Δαρνάκη, σκηνοθεσία της Ουρανίας Παπανικολάου και ερμηνεία της Λένας Πετροπούλου και του Μιχάλη Δαρνάκη.

Το κοινό της Θεσσαλονίκης θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει την παράσταση στο Θέατρο Αυλαία στις, 24, 25 και 26 Οκτωβρίου.

Είχαμε την χαρά να συνομιλήσουμε με τον Μιχάλη Δαρνάκη και την Ουρανία Παπανικολάου λίγες μέρες πριν την άνοδο της παράστασης στη Θεσσαλονίκη:

 

-Το έργο σας “Bouboulina: Untold” μιλάει για τη ζωή της Λασκαρίνας Πινότση πριν γίνει η Μπουμπουλίνα της Ιστορίας. Τί σας έκανε να ασχοληθείτε με τη συγκεκριμένη προσωπικότητα;

Oυρανία-Διαβάζοντας κανείς για τη Λασκαρίνα Πινότση μπορεί να βρει κυρίως στοιχεία για τη «Μπουμπουλίνα», σαν να πρόκειται για κάποιο brand. Αυτή η γυναίκα όμως δεν ήταν μόνο η δράση της στον Επαναστατικό Αγώνα και οι πράξεις που επιλέγουμε εμείς να θυμόμαστε. Είχε παρελθόν και μια ζωή ολόκληρη γεμάτη αντιθέσεις, που τη διαμόρφωσαν σε μια προσωπικότητα που έμελλε να λάμψει σαν ηρωίδα. Ψάχνοντας λοιπόν τη ζωή της και τα παιδικά της χρόνια συναντήσαμε πληροφορίες που γέννησαν μπροστά στα μάτια μας μια ανείπωτη ιστορία μιας εξαιρετικής γυναίκας. Την είδαμε ως έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα, 3D και όχι μόνο ως μια υστεροφημία και θελήσαμε να μοιραστούμε αυτά τα συναρπαστικά ευρήματα.

-Το κείμενο του έργου βασίζεται σε ιστορικές πηγές ή πρόκειται για μυθοπλασία;

Μιχάλης-Το κείμενο είναι ένα αποτέλεσμα μακράς έρευνας και μυθοπλασίας. Από τη στιγμή που αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια παράσταση για την ζωή μιας γυναίκας που υπήρξε και άφησε το αποτύπωμα της στην ελληνική και διεθνή ιστορία δεν γινόταν να μην χρησιμοποιήσουμε ιστορικές πηγές σε πράγματα και γεγονότα που έλαβαν χώρα. Έπρεπε να είμαστε ακριβείς. Ιδίως για τα γεγονότα της προσωπικής της ζωής που δυστυχώς δεν υπάρχουν καταγεγραμμένα σε κάποιο βιβλίο. Είχαμε συνεργάτες που μας βοήθησαν, όπως ο κύριος Γιάννης Δημητρίου, που αποτελεί μια κινητή βιβλιοθήκη της περιόδου της Ελληνικής Επανάστασης. Η μυθοπλασία μας βοήθησε να πάμε το έργο μερικά βήματα παρακάτω και μέσω αυτής να φωτίσουμε τις πλευρές της προσωπικότητας της που δεν ήταν τόσο γνωστές στο ευρύ κοινό. Όπως οι ανασφάλειες και οι φόβοι της, οι κρυφές της ευαισθησίες. Όλα αυτά τα υλικά που συνθέτουν έναν ολοκληρωμένο άνθρωπο που χόρτασε τη ζωή του στο έπακρο.

-Στην παράσταση σας θίγετε τη συζήτηση για τη θέση της γυναίκας στις κοινωνίες διαχρονικά. Πώς σχολιάζετε τα όσα συμβαίνουν σήμερα στην ελληνική κοινωνία με τις γυναικοκτονίες και τις παραβιαστικές συμπεριφορές κατά των θυληκοτήτων;

Ουρανία-Δυστυχώς, το πιο αποστομωτικό σχόλιο της παράστασης πάνω στην έμφυλη βία είναι τα γεγονότα της ζωής της και ακριβώς πόσο διαχρονικά παραμένουν. Η Λασκαρίνα πέθανε από γυναικοκτονία και ο φόνος της έμεινε ατιμώρητος. 200 χρόνια μετά θέλαμε κι εμείς να συμμετέχουμε στο να πάει παρακάτω η συζήτηση και γι’ αυτό εισάγαμε τον ρόλο του Γιάννου, του παραγιού, που σαν αναλλοίωτη φιγούρα μέσα στο χρόνο σχολιάζει με την απλότητα ενός παιδιού την αδικία και τα κακώς κείμενα.

-Ανεβάζετε την παράσταση έναν χρόνο μετά το πολυσυζητημένο 2021 και τις εκδηλώσεις για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση. Φοβηθήκατε ότι το κοινό θα αντιμετωπίσει την παράσταση ως μια ακόμη εκδήλωση για το 1821;

Ουρανία- Αποφύγαμε τη σύνδεση με τους επίσημους εορτασμούς και αντιμετωπίσαμε το ανέβασμα της παράστασης ως άλλη μια παραγωγή την ιστορία της οποίας καιγόμαστε να πούμε. Άλλωστε πρόκειται για τη μοναδική παράσταση στην Ελλάδα που έχει ως θέμα γυναίκα του 1821, που όμως δεν εστιάζει στον πόλεμο αλλά στη ζωή της.

-Ποιος είναι ο προγραμματισμός της παράστασης μετά το ανέβασμα της στο Θέατρο Αυλαία;

Μιχάλης- Είναι στα πλάνα μας να ταξιδέψουμε με αυτή την παράσταση όσο πιο πολύ γίνεται. Είμαστε σε συζητήσεις ώστε να υπάρξει μια περιοδεία από την νέα χρονιά σε διάφορα μέρη της Ελλάδας και ίσως στο εξωτερικό.

 

Πληροφορίες παράστασης:

Συντελεστές

Κείμενο: Μιχάλης Δαρνάκης

Σκηνοθεσία: Ουρανία Παπανικολάου

Παίζουν: Λένα Πετροπούλου, Μιχάλης Δαρνάκης

Επιμέλεια Κειμένου- Δραματουργία: Ουρανία Παπανικολάου

Σκηνικά: Μαριλένα Γεωργαντζή

Επιμέλεια Κοστουμιών: Too Soon Theatre Company

Σχεδιασμός Φωτισμών: Γιώργος Κασσάκος

Σχεδιασμός Video Projection: Αθηνά Παύλου- Μπενάζη

Μουσική-Επεξεργασία Ήχου: Μάριος Αποστολακούλης, 11 Grey Studio: creatorΆs lab

Τραγούδι: Πολυφωνική Χορωδία Αετόπετρας

Σχεδιασμός Αφίσας: Ανδήλη Ραχούτη

Trailer: Ηλιάνα Μεϊντάνη

Επιστημονικός Συνεργάτης: Γιάννης Δημητρίου

 

Διεύθυνση Παραγωγής

Too Soon Theatre Company

Trailer: Bouboulina:Untold

 

Πληροφορίες

www.avlaiatheater.gr

 

Θέατρο Αυλαία

Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: 24, 25 & 26 Οκτωβρίου 2022

Ημέρες & ώρες παραστάσεων:

Δευτέρα, Τρίτη & Τετάρτη, στις 21.00

 

Διάρκεια: 70 λεπτά

Εισιτήρια:

15€ γενική είσοδος, 12€ φοιτητικό, ανέργων, ΑμεΑ

Προπώληση:

Ταμείο θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ & ticketservices

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

«Ονει-Ρεύτηκα Την Ευτυχία Και Μου Είπε:» της Λένας Πετροπούλου

ΕΔΕ από την αστυνομία για την επίθεση στη συναυλία του Θανάση Παπακωνσταντίνου: Ομολογία ενοχής ή επικοινωνιακός ελιγμός;