Το πρώτο δείγμα της πολιτικής της γραμμής “Αγαπούλα πούλα” έδωσε χθες η κυβέρνηση υπογράφοντας την πώληση από το ελληνικό Δημόσιο των τεσσάρων αεροσκαφών τύπου Airbus A340-300 που χρησιμοποιούσε η “Ολυμπιακή Αεροπορία” και οι Ολυμπιακές Αερσοκαφές” . Τα αεροσκάφη αποκτά η εταιρεία Apollo Aviation Group έναντι του ευτελούς χαριστικού τιμήματος που ανέρχεται μόλις στα 30 εκατ. Ευρώ (40,4 εκατ. δολάρια).Πίσω από την εταιρεία κρύβεται ο επιχειρηματίας Γιάννης Ρήγας που κατέχει τους τίτλους και τις εκδόσεις των εφημερίδων “Μακεδονία”, “Θεσσαλονίκη” και “Σπορ του Βορρά”. Με την απόφαση του υπουργού Οικονομικών, ολοκληρώθηκε η σχετική διαδικασία, σε συνέχεια της απόφασης που έλαβε η διυπουργική επιτροπή αποκρατικοποιήσεων στις 23/12/2011.
Στην ανακοίνωση του υπουργείου, επισημαίνεται ότι σύμφωνα με πρόσφατη εκτίμηση των τεχνικών συμβούλων της Lazard, μόνον το κόστος της επένδυσης που θα απαιτείτο για να καταστούν σήμερα τα τέσσερα αεροσκάφη πλήρως αξιόπλοα, θα υπερέβαινε τα 47 εκατ. Δολάρια. Οι άλλες τρεις εταιρείες που συμμετείχαν στην τελική φάση της διαδικασίας ήταν η AerSale Inc. (35 εκατ. δολάρια), η AAR Corp. (33,6 εκατ. δολάρια) και η Universal Asset Management Inc. (24,04 εκατ. δολάρια).
Το υπουργείο τονίζει ακόμη ότι η πώληση των τεσσάρων αυτών αεροσκαφών, είναι ενταγμένη στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων που προβλέπεται στο Μεσοπρόθεσμο /Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής και συνιστά υποχρέωση της χώρας, αφού είχε αποφασιστεί έπειτα από δημόσιο διαγωνισμό, ο οποίος έληξε με επιτυχία τον περασμένο Αύγουστο, αλλά δεν είχε ολοκληρωθεί έως σήμερα.
Τα ερωτηματικά που προκύπτουν από την πώληση αυτή είναι πολλά. Αξίζει να αναφερθεί ότι η συμβουλευτική εταιρεία Lazard ήταν εκείνη για την οποία ο Σαμαράς επί πρωθυπουργίας Γ. Παπανδρέου εξαπέλυε μύδρους. Μάλιστα είχε θέσει το ερώτημα στον τέως πρωθυπουργό γιατί η κυβέρνηση είχε αναθέσει ως σύμβουλο την εταιρεία αυτή για την αναδιάρθωση του χρέους. «Και επειδή ρωτάτε ποιος το είπε αυτό; Εάν πείτε τη λέξη «Lazard» στις διεθνείς αγορές, μόνο τη λέξη αυτή να πείτε, είναι σαν να θέλετε να με πείσετε ότι είπατε καρδιολόγο και ζητάτε μικροβιολόγο» τόνιζε συγκεκριμένα τότε. Για το ζήτημα αυτό εξηγήσεις καλούσαν να δώσει το υπουργείο Οικονομικών οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας Θ. Καράογλου και Μ Γιαννάκη. “Ο ελληνικός λαός που επιβαρύνθηκε να πληρώσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για την αγορά των τεσσάρων αεροσκαφών βλέπει σήμερα να ναυαγεί στην πράξη η μεγάλη προσπάθεια για την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, που ξεκίνησε επί κυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας, καθώς τα τέσσερα αεροσκάφη της εταιρίας φαίνεται να πωλήθηκαν μόλις στο 5% της τιμής αγοράς” δήλωναν τότε συγκεκριμένα.
Αξίζει να αναφέρουμε επίσης ότι στον πρώτο διαγωνισμό τα αεροσκάφη είχαν κοστολογηθεί 140 εκατ. ευρώ ενώ στη συνέχεια η τιμή τους αναθεωρείται στα 120 εκατ. Ευρώ. Η πλειοδότρια τότε εταιρεία Cirrus που θα αγόραζε τα Airbus ποος 90 εκατ. ευρώ τελικά αποσύρθηκε από την διαδικασία για μη διευκρινισμένους λόγους. Τελικά η Apollo αποκτά τέσσερα Airbus στην τιμή του ενός!
Να αναφερθεί ακόμη ότι η εταιρεία Apollo ειδικεύεται στην πώληση ανταλλακτικών από την διάλυση αεροπλάνων. Σύμφωνα με πληροφορίες τα Airbus θα σταλούν σε ειδικά εργοστάσια διάλυσης αεροσκαφών στην Γαλλία η στην Αμερική τα οποία η Apollo στη συνέχεια θα πουλήσει κανονικά για χρυσό μιας και τα αύθαρτα αυτά μέταλλα αποκτούν μεγάλη ζήτηση στην πολεμική βιομηχανία αλλά μπορούν να χρησιμοποιηθούν ακόμη και από εταιρείες παραγωγής σκευών οικιακής χρήσης. Το κόστος δηλαδή της πώλησης μόνο των ανταλλακτικών θα υπερβεί κατά πολύ το κόστος αγοράς τους.
Για να γίνει κατανοητή ακόμη η φερεγγυότητα της πλειοδότριας εταιρείας να αναφέρουμε ότι ο επιχειρηματίας Γιάννης Ρήγας άφηνε για τέσσερις περίπου μήνες απλήρωτους 190 εργαζόμενους συντάκτες, διοικητικούς και τεχνικούς υπαλλήλους της Μακεδονικής Εκδοτικής Εκτυπωτικής οι οποίοι βρίσκονταν σε επίσχεση εργασίας διεκδικώντας τα δεδουλευμένα τους.
Παράλληλα ο μεγαλομέτοχος και η διοίκηση της Μακεδονικής Εκδοτικής Εκτυπωτικής οδήγησαν στην απόλυση των μισών σχεδόν δημοσιογράφων που αναγκάστηκαν συν τοις άλλοις να υπογράψουν ιδιωτικά συμφωνητικά με μειώσεις μισθών 30%.
Τέλος να υπενθυμίσουμε ότι ο κ. Ρήγας βρέθηκε στο στόχαστρο της έρευνας του εισαγγελέα Πεπόνη – που παραιτήθηκε από τη θέση του οικονομικού εισαγγελέα καταγγέλλοντας παρεμβάσεις στο έργο του – για την υπόθεση Λαυρεντιάδη/Proton. Σύμφωνα με το πόρισμα του ελέγχου της Τράπεζας της Ελλάδος, ο κ. Ρήγας με τουλάχιστον περίεργες διαδικασίες εξπρές πήρε από την Proton του Λαυρεντιάδη δάνειο δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. Στη συνέχεια, σύμφωνα με το πόρισμα της Τράπεζας της Ελλάδος, με μέρος αυτού του δανείου ο κ. Ρήγας αγόρασε την ακίνητη περιουσία, αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, της φαρμακοβιομηχανίας Alapis του Λαυρεντιάδη.