Την έγκυρη, πλήρη και αποτελεσματική ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας και των εμπλεκόμενων τεχνικών φορέων καθώς και η κατά το δυνατόν συμμετοχή τους στη διαδικασία λήψης των σχετικών αποφάσεων ζητά διαδικτυακό αίτημα πολιτών εκφράζοντας αντιρρήσεις σχετικά με την αδειοδότηση-χωροθέτηση Πλωτού Τερματικού Σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στον Όρμο της Θεσσαλονίκης. Το διαδικτυακό αίτημα που μπορούν να υπογράψουν οι πολίτες βρίσκεται αναρτημένο στη σελίδα change.org.
Προς
Τον Αντιπρόεδρο του Κλάδου Ενέργειας
Της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας & Υδάτων
Αξιότιμε κ. Αντιπρόεδρε,
Έχοντας υπόψη την πρόθεση αδειοδότησης για την κατασκευή και λειτουργία πλωτού τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ) στον Όρμο της Θεσσαλονίκης, συνολικής επιφάνειας 80 στρεμμάτων, στη θέση με συντεταγμένες Χ=40ο 36’ 12.4’’ Ν, Υ=22ο 53’ 40.1’’ Ε, που θα βρίσκεται σε απόσταση 3.4 χλμ. νοτιο-νοτιοδυτικά του Λιμένα Θεσσαλονίκης και 3.1 χλμ. από την πλησιέστερη ακτή στα δυτικά, οι υπογράφοντες θέλουμε να δηλώσουμε τις αντιρρήσεις μας στην συγκεκριμένη αδειοδότηση-χωροθέτηση, γιατί:
- Ο πλωτός τερματικός σταθμός ΥΦΑ θα βρίσκεται εντός του Όρμου της Θεσσαλονίκης, μιας θαλάσσιας ημίκλειστης λεκάνης με σημαντικά περιβαλλοντικά προβλήματα, που αποτελεί τμήμα της βόρειας περιοχής του Θερμαϊκού Κόλπου που έχει χαρακτηριστεί ως «ευαίσθητη» περιβαλλοντικά περιοχή και χρήζει ειδικής προστασίας.
- Ο πλωτός τερματικός σταθμός ΥΦΑ θα βρίσκεται σχεδόν στο βορειοανατολικό όριο ενός από τα πιο σημαντικά οικοσυστήματα της Ελλάδας που είναι το υγροτοπικό σύμπλεγμα που περιλαμβάνει τη Λιμνοθάλασσα Καλοχωρίου, τις εκβολές του Γαλλικού ποταμού, το δέλτα του ποταμού Αξιού, το δέλτα του ποταμού Αλιάκμονα, τον υγρότοπο της Νέας Αγαθούπολης και τους υγροτόπους της Αλυκής Κίτρους.
- Η λειτουργία του πλωτού τερματικού σταθμού ΥΦΑ στον Όρμο της Θεσσαλονίκης θα δημιουργήσει προβλήματα στο ευαίσθητο οικοσύστημα της θαλάσσιας αυτής περιοχής, επειδή η διαδικασία απόψυξης – αεριοποίησης του ΥΦΑ, με τη χρήση θαλασσινού νερού, θα αλλοιώνει την θερμοκρασία του θαλασσινού νερού και λόγω της χρήσης χημικών (για προστασία antifouling) θα ρυπαίνει την περιοχή. Επομένως θα έχει σαφώς δυσμενείς επιπτώσεις στη θαλάσσια χλωρίδα και πανίδα.
- Ο κίνδυνος ατυχήματος στις εγκαταστάσεις του πλωτού τερματικού σταθμού ΥΦΑ θα είναι πάντα υπαρκτός και επομένως θα υπάρχει πάντα μεγάλος κίνδυνος για το σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης.
- Η χωροθέτηση του πλωτού τερματικού σταθμού εντός του Όρμου της Θεσσαλονίκης δεν συνάδει με την διεθνή πρακτική, που αποκλείει την εγκατάσταση τέτοιων πλωτών σταθμών πλησίον οικισμών, εντός κόλπων ή σε σεισμογενείς περιοχές.
- Η χωροθέτηση του πλωτού τερματικού σταθμού δεν μπορεί να αποφασιστεί χωρίς την πλήρη και διεξοδική διερεύνηση όλων των ζητημάτων περιβαλλοντικής επιβάρυνσης και ασφαλείας, λαμβάνοντας πάντα υπόψη την “Αρχή της Προφύλαξης” ως ένα εργαλείο διαχείρισης κινδύνων, που δύναται να ενεργοποιηθεί εάν υπάρχει επιστημονική αβεβαιότητα ως προς κάποιον εικαζόμενο κίνδυνο για την ανθρώπινη υγεία ή για το περιβάλλον, ο οποίος προκύπτει από συγκεκριμένη ενέργεια ή πολιτική.
Συμπληρωματικά, στις προηγούμενες αντιρρήσεις μας αναφορικά με την επικείμενη αδειοδότηση του πλωτού τερματικού σταθμού ΥΦΑ στον Όρμο της Θεσσαλονίκης θέλουμε να επισημάνουμε ότι, εκτός από την όποια τυπική διαδικασία για σχετικές αποφάσεις χωροθέτησης τεχνικών έργων μείζονος σημασίας, είναι απαραίτητη η έγκυρη, πλήρης και αποτελεσματική ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας και των εμπλεκόμενων τεχνικών φορέων καθώς και η κατά το δυνατόν συμμετοχή τους στη διαδικασία λήψης των σχετικών αποφάσεων.
Για όλους τους παραπάνω λόγους θεωρούμε ότι η χωροθέτηση Πλωτού Τερματικού Σταθμού στην περιοχή του Θερμαϊκού Κόλπου θα πρέπει να επανεξετασθεί ολοκληρωμένα και από μηδενική βάση.
Μπορείτε να υπογράψετε εδώ