in

«Πάμε και όπου βγει» στις μεταφορές των μαθητών στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

Mε τη λογική «πάμε και όπου βγει» προσπαθεί να λύσει η κυβέρνηση του πρόβλημα που έχει προκύψει με την μεταφορά των μαθητών στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Το πρόβλημα της μεταφοράς δεν είναι καινούργιο καθώς τις μετακινήσεις των μαθητών αναλαμβάνουν εδώ και χρόνια τουριστικά λεωφορεία με αποτέλεσμα ουσιαστικά να επιβάλλουν αυτά τους όρους τους για τη μεταφορά ή μη μεταφορά των μαθητών.

Μετά το έγκλημα των Τεμπών, τα αρμόδια Υπουργεία έστειλαν κατευθύνσεις στους τουριστικούς πράκτορες για την εφαρμογή μέτρων ασφαλείας κατά τις μεταφορές στο σχολείο και τις εκδρομές. Και ενώ είναι γνωστό για το πότε ανοίγουν τα σχολεία αλλά και τα προβλήματα που υπάρχουν στις μεταφορές των μαθητών, το Υπουργείο στέλνει λίγες μέρες πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς ((8/9) εγκύκλιο στους τουριστικούς πράκτορες όπου διευκρινίζονται οι όροι ασφάλειας για τη μεταφορά των παιδιών (τοποθέτηση ειδικών καρεκλών για τα μικρά παιδιά, ζώνες ασφαλείας κ.ά), όρους που οι τουριστικοί πράκτορες δεν μπορούν ή δεν είναι διατεθειμένοι να εφαρμόσουν. Το επιχείρημα είναι ουσιαστικά ότι τα λεωφορεία χρησιμοποιούνται και για άλλους σκοπούς που δεν έχουν να κάνουν με την εκπαιδευτική διαδικασία και ότι οι τουριστικοί πράκτορες αδυνατούν να τους εφαρμόσουν. Ο Σύνδεσμος Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας – Θράκης ανακοίνωσε ότι δεν θα πραγματοποιήσει μεταφορές μαθητών, όλων των βαθμίδων Εκπαίδευσης, αν δεν διαχωριστεί ο τρόπος λειτουργίας των λεωφορείων τους από αυτόν που ισχύει για τα σχολικά (κίτρινα) λεωφορεία και έτσι επί τρεις μέρες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς δεν έγινε καμία μεταφορά μαθητών.

Μετά τις αντιδράσεις του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας-Θράκης αλλά και την αναστάτωση που προκλήθηκε σε ολόκληρη την Περιφέρεια- καθώς χιλιάδες μαθητές-τριες δεν μπορούσαν να μετακινηθούν στο σχολείο- το Υπουργείο Υποδομών έστειλε διευκρινίσεις πάνω στην εγκύκλιο στην οποία ορίζει ότι θα πρέπει να τοποθετηθούν καρεκλάκια μόνο στα καθίσματα που βρίσκονται πίσω από τον οδηγό και τον συνοδηγό, εφόσον σε αυτά καθίσουν παιδιά που έχουν ύψος κάτω από1,50 μ. και είναι κάτω από 36 κιλά.

«Η διευκρινιστική εγκύκλιος στην ουσία προσαρμόζεται στην κατάσταση που υπάρχει σήμερα στα τουριστικά λεωφορεία και κάνει εκπτώσεις στην ασφάλεια των παιδιών μας» σημειώνει η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Κ. Μακεδονίας τονίζοντας ότι ο πλαίσιο με το οποίο γίνεται η μεταφορά μαθητών από και προς το σχολείο «μας κάνει κάθε χρόνο να βλέπουμε τα παιδιά μας να μένουν έξω από τις σχολικές αίθουσες».

Στην παράσταση διαμαρτυρίας που πραγματοποίησε η Ομοσπονδία Γονέων Κ. Μακεδονίας σήμερα το πρωί στο Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης απαίτησε να δοθεί εδώ και τώρα λύση στο πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών, που εμφανίστηκε για άλλη μια χρονιά.

«Το Υπουργείο Παιδείας κάνει εκπτώσεις στην ασφάλεια των παιδιών, λέει ας πάμε έτσι όπως πηγαίναμε πριν τα Τέμπη» δηλώνει ο Θ. Κοκονάς, πρόεδρος της Ομοσπονδίας σημειώνοντας πώς πρέπει να εξεταστεί όλο το πλαίσιο των μεταφορών καθώς είναι θολό. «Πρέπει να γνωρίζει ο κόσμος ότι πολλές μεταφορές δεν γίνονται γιατί δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τον ιδιοκτήτη του λεωφορείου. Το κράτος δίνει ένα συγκεκριμένο ποσό ανά μαθητή για τη μεταφορά. Όταν ένα λεωφορείο πρέπει να πάει σε απομακρυσμένη περιοχή, τότε πολλές φορές δεν το εκτελεί γιατί δεν είναι συμφέρον. Όλα είναι κόστος για αυτούς. Αρκετοί μαθητές μένουν εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τώρα το ζήτημα αφορά περισσότερους από 20.000 μαθητές στην Κεντρική Μακεδονίας (κυρίως περιφερειακούς Δήμους που έχουν βρεθεί σε αδιέξοδο, όπως ο Δήμος Πυλαίας Χορτιάτη) αλλά και Δήμους μέσα στο πολεοδομικό συγκρότημα. Έχουμε μεταφορές και στον Δήμο Κορδελιού Ευόσμου αλλά της Θεσσαλονίκης κ.ά» πρόσθεσε.

Η Ομοσπονδία κατέθεσε ψήφισμα με το οποίο ζητάει το Υπουργείο Παιδείας να αναλάβει την ευθύνη της μεταφοράς με τη δημιουργία μόνιμου κρατικού φορέα μεταφοράς μαθητών εξασφαλίζοντας σχολικά λεωφορεία, μόνιμο προσωπικό σε οδηγούς και συνοδούς και τηρώντας τις προδιαγραφές μεταφοράς. Τέλος, επιρρίπτει τις ευθύνες τόσο στην κυβέρνηση, στο Υπουργείο Παιδείας και την Περιφέρεια που ρίχνουν επί της ουσίας το μπαλάκι της ευθύνης της μεταφοράς ο ένας στον άλλο με τα πράγματα να καταλήγουν να είναι «μια από τα ίδια».

Σταυρούλα Πουλημένη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σωματείο ΕΥΑΘ: Όταν η αλληλεγγύη έρχεται η καταστροφή μετριάζεται

Νίσα Μπεκ, ακτιβίστρια για το κλίμα από την Τρίπολη της Λιβύης: «Η καταστροφή στη Λιβύη ήταν αναμενόμενη»