in ,

Όλα τα είχαμε, οι ιδιώτες ελεγκτές στον ΟΑΣΘ μας έλειπαν!

Όλα τα είχαμε, οι ιδιώτες ελεγκτές στον ΟΑΣΘ μας έλειπαν!

Ιδιώτες ελεγκτές στον ΟΑΣΘ και στα ΚΤΕΛ φέρνει το υπουργείο Μεταφορών. Συγκεκριμένα, σε νέο πολυνομοσχέδιο, το οποίο βρίσκεται στο στάδιο των υπογραφών από τους συναρμόδιους υπουργούς και θα κατατεθεί σύντομα στη Βουλή, ορίζεται ότι στον έλεγχο του κομίστρου των συγκοινωνιών θα μπορούν να εισέρχονται και ιδιώτες (τρίτοι φορείς), οι οποίοι θα κάνουν συμβάσεις με τις συγκοινωνιακές εταιρείες.

Αυτό αναμένεται να ισχύσει στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) και στα ΚΤΕΛ, όχι όμως στα συγκοινωνιακά μέσα της Αθήνας, τα οποία έχουν ήδη ελεγκτές – εργαζομένους.

Αξίζει να σημειωθεί πως το μοντέλο είχε δοκιμαστεί με αποτυχία στον ΟΑΣΘ προ δεκαετίας περίπου όταν οι έλεγχοι είχαν ανατεθεί σε εταιρία security. Μετά από βροχή καταγγελιών για παράλογες και επιθετικές συμπεριφορές από τους ελεγκτές σε επιβάτες των αστικών λεωφορείων, η προηγούμενη διοίκηση του οργανισμού ευαισθητοποιήθηκε και αποφάσισε να σταματήσουν οι έλεγχοι από την εταιρία.

Από εκεί και πέρα, στο παρελθόν έχουν δει το φως της δημοσιότητας πλήθος καταγγελιών για αγενή και προκλητική συμπεριφορά ελεγκτών του ΟΑΣΘ σε βάρος επιβατών, ενώ έχουν υπάρξει και κρούσματα ρατσιστικής συμπεριφοράς. Οι φόβοι που διατυπώνονται για περεταίρω όξυνση της κατάστασης αυτής με την είσοδο ιδιωτών ελεγκτών στα ΜΜΜ είναι μεγάλοι.

Ήδη σε αναβρασμό είναι το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης μετά τις σημαντικές αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ σε συνδυασμό με την διακοπή των μεταμεσονύκτιων λεωφορείων, τη μειωμένη συχνότητα των δρομολογίων αλλά και το φαύλο καθεστώς που, όπως έχει καταγγελθεί, διέπει τον Οργανισμό.

Πολίτες και συλλογικότητες συνεχίζουν δυναμικά τις δράσεις τους, διεκδικώντας δημόσιες, φτηνές και ποιοτικές μεταφορές για όλους. Μάλιστα το επόμενο διάστημα, o Συντονισμός πολιτών και συλλογικοτήτων ενάντια στις αυξήσεις του ΟΑΣΘ διοργανώνεi μία σειρά πρωτοβουλιών όπως εκδηλώσεις και καμπάνιες ενημέρωσης του κόσμου, συλλαλητήριο διαμαρτυρίας και διαγραφές προστίμων. Σήμερα είναι το πρώτο ραντεβού των πολιτών για το ζήτημα του ΟΑΣΘ στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης.

Από την πλευρά του, το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών διεξάγει έρευνα (έως τις 7 Δεκεμβρίου) προκειμένου να καταγραφεί η άποψη του επιβατικού κοινού και να αναδειχτούν τα προβλήματα του ΟΑΣΘ, με τον κόσμο να συμμετέχει μέχρι στιγμής μαζικά στην έρευνα, – ενδεικτικό είναι πως τις πρώτες 24 ώρες συμπληρώθηκαν περισσότερα από 1200 ερωτηματολόγια και ηλεκτρονικές φόρμες.

Βέβαια, η υποβάθμιση της αστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης για την οποία ο κόσμος έχει ξεσηκωθεί ήταν εκτός της ατζέντας της διημερίδας του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης- που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη και Παρασκευή.

Οι συμμετέχοντες αρκέστηκαν στο να επιδίδονται σε σχεδιασμούς επί χάρτου και φιλολογικές συζητήσεις για τα μέσα μαζικής μεταφοράς της πόλης, ενώ προκλητικές χαρακτηρίστηκαν οι δηλώσεις στις οποίες προχώρησε από το βήμα της διημερίδας ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος. Συγκεκριμένα, υπερασπιζόμενος το έργο του ΟΑΣΘ και ειδικά την τιμολογιακή πολιτική του, σημείωσε ότι «απάλλαξε κατά 80 εκ. ευρώ τους φορολογούμενους πολίτες. Το εισιτήριο στη Θεσσαλονίκη είναι μικρότερο από εκείνο της Αθήνας και δεν μπορεί να θεωρείται αύξηση ο εξορθολογισμός της τιμολογιακής πολιτικής».

Να υπενθυμίσουμε πως από την 1η Οκτωβρίου, ο Οργανισμός στο πλαίσιο της νέας συμφωνίας του με το ελληνικό δημόσιο, αύξησε το κόμιστρο του βασικού εισιτηρίου από 0,80 λεπτά στο 1 ευρώ. Μάλιστα, παρότι κυβέρνηση και ΟΑΣΘ επιμένουν πως παρέμειναν σταθερά τα εισιτήρια εδώ και 5 χρόνια, η αλήθεια είναι πως η πρόσφατα αύξηση ήταν η τρίτη τα τελευταία τέσσερα χρόνια της κρίσης, με το εισιτήριο να έχει διπλασιαστεί σε σχέση με τον Μάιο του 2010.

E.X

Διαβάστε επίσης:

Alterthess: Ιστορίες αναγνωστών από τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Η δεξιά πολυκατοικία εξοπλίζεται. Του Γιώργου Ανανδρανιστάκη

Κατατίθεται την Παρασκευή ο Προϋπολογισμός