in , ,

ΟΙΕΛΕ: Άνοιγμα σχολείων υπό την πίεση των σχολαρχών και αποκλεισμός ιδιωτικών εκπαιδευτικών από τα δωρεάν rapid test

Ανακοίνωση εξέδωσε η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας, τονίζοντας πως το βιαστικό άνοιγμα των σχολείων οφείλεται στις πιέσεις των σχολαρχών, ενώ ταυτόχρονα απέστειλε και επιστολή διαμαρτυρίας στη Γενική Γραμματεία του Υπουργείου Παιδείας καταγγέλοντας τον αποκλεισμό των ιδιωτικών εκπαιδευτικών από τη δυνατότητα συμμετοχής σε δωρεάν test COVID-19.

Στην επιστολή στο υπουργείο, μεταξύ άλλων, τονίζει:

«Μετά τον αποκλεισμό τους από την κατάρτιση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (για την οποία σας αποστείλαμε επιστολή στην οποία δεν έχετε ακόμη απαντήσει…), οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί πληροφορήθηκαν ότι αποκλείονται από κάτι ακόμη σημαντικότερο. Τη δωρεάν εξέταση για τον κορωνοϊό, καθώς για να εγγραφείς στη «φόρμα αίτησης δωρεάν ελέγχου για COVID19» απαιτείται να έχεις τη δυνατότητα σύνδεσης στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα…)».

Ενώ η ανακοίνωση για το άνοιγμα των σχολείων αναφέρει:

«Στην ευνομούμενη Ελλάδα και μέσα σε συνθήκες πανδημίας, κρίσιμες αποφάσεις για την υγεία και ασφάλεια των πολιτών δεν λαμβάνονται από εξειδικευμένους επιστήμονες, αλλά υπό  την ασφυκτική πίεση του λόμπι των σχολαρχών που ανησυχούν, μήπως οι γονείς κάνουν …παζάρια για την καταβολή των διδάκτρων. Ειδικοί vs ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων, σημειώσατε δύο….

Έτσι, η εγκληματική επιπολαιότητα του Σεπτεμβρίου δυστυχώς επαναλαμβάνεται. Ενώ πολλοί εκ των επιστημόνων εκφράζουν αντιρρήσεις και προειδοποιούν για ενδεχόμενη εκτίναξη των κρουσμάτων και για ένα τρίτο κύμα πανδημίας που βρίσκεται προ των πυλών, η κυβέρνηση προχωρά βιαστικά και χωρίς σοβαρά μέτρα (οι αόριστες υποσχέσεις για “rapidtests” χωρίς σχέδιο δεν αρκούν) σε άνοιγμα των σχολείων. Για μια ακόμη φορά δεν δείχνει να λαμβάνει υπόψη τις προτάσεις των κοινωνικών φορέων που έχουν εδώ και μήνες κατατεθεί στο δημόσιο διάλογο, αποδεικνύοντας ότι αποφασίζει με κριτήρια την εξυπηρέτηση των «φίλων» της και την επικοινωνιακή της στρατηγικά και όχι με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον.

Η ΟΙΕΛΕ θεωρεί πως το κλείσιμο των σχολείων έχει αρνητικές παιδαγωγικές και ψυχοσυναισθηματικές συνέπειες για τους μαθητές, ενώ επιφέρει σοβαρές επιπτώσεις στην κοινωνική και οικονομική ζωή. Επιμένουμε, όμως, ότι η τήρηση ενός συγκροτημένου εκπαιδευτικού πρωτοκόλλου είναι απολύτως αναγκαία για να ανοίξουν οι εκπαιδευτικές μονάδες στη χώρα. Θα πρέπει να μην ξεχνούμε ότι, πέρα από τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, λειτουργούν και άλλες μονάδες όπως τα φροντιστήρια, τα κέντρα ξένων γλωσσών και (ιδίως) τα κέντρα μελέτης, όπου εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές συνωστίζονται χωρίς την τήρηση στοιχειωδών όρων υγιεινής και ασφάλειας. Ταυτόχρονα, όπως επισημαίνει το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων (ECDC) δεν έχουν ακόμη υπολογιστεί με ακρίβεια οι συνέπειες των μεταλλάξεων του ιού στη σχολική ζωή, ενώ έρευνες στο Ηνωμένο Βασίλειο δείχνουν ότι η μετάδοση του COVID-19 από τα σχολεία στην κοινότητα είναι τελικά υψηλότερη από ό, τι αρχικά πιστευόταν.

Επαναφέρουμε, λοιπόν, ορισμένες από τις προτάσεις που καταθέσαμε το Σεπτέμβριο, μετά από μελέτη της διεθνούς βιβλιογραφίας και των αντίστοιχων προτάσεων κοινωνικών φορέων σε ολόκληρη την Ε.Ε., ελπίζοντας ότι κάποιοι θα ευαισθητοποιηθούν έστω και την ύστατη ώρα:

 Πριν ανοίξουν τα σχολεία

  • Τον δωρεάν υγειονομικό έλεγχο όλων των μελών της σχολικής κοινότητας πριν την έναρξη των μαθημάτων με δαπάνη είτε της Πολιτείας (για τα δημόσια σχολεία) είτε των ιδιωτικών σχολείων. Αναλόγως της πορείας της πανδημίας στη χώρα, προτείνεται η υποχρεωτική επανάληψη των ελέγχων σε τακτά χρονικά διαστήματα.
  • Το σχολαστικό καθαρισμό και την απολύμανση των κτηρίων πριν ξεκινήσουν τα μαθήματα και τον πλήρη εξοπλισμό των σχολικών μονάδων με αντισηπτικά, γάντια και μάσκες για μαθητές και εκπαιδευτικούς με έξοδα του κράτους και των ιδιοκτησιών των ιδιωτικών σχολείων.
  • Τον καθορισμό ανώτατου ορίου μαθητών σε σχολικά λεωφορεία για τη μεταφορά μαθητών και την τήρηση σχολαστικών μέτρων υγιεινής σε αυτά.

Μέσα στο σχολείο

  • Καθορισμός ανώτατου αριθμού μαθητών ανά τάξη (βάσει της μέσης χωρητικότητας των τάξεων και της ανάγκης τήρησης αποστάσεων ο αριθμός αυτός δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 15 άτομα). Πρόσληψη εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες εξαιτίας της αύξησης των τμημάτων. Λειτουργία σχολικών μονάδων με πρωινές και απογευματινές βάρδιες, όπου απαιτείται.
  • Συρρίκνωση της διδακτικής ώρας ώστε το διάλειμμα να αυξηθεί.
  • Κατάργηση της δυνατότητας απουσίας μαθητών με απλή υπεύθυνη δήλωση.
  • Οριοθέτηση των αύλειων χώρων ανά τμήμα ή ανά τάξη για τις ανάγκες των διαλειμμάτων, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός μαθητών και εκπαιδευτικών.
  • Υποχρεωτικός καθαρισμός αιθουσών σε κάθε διάλειμμα και τακτικός καθαρισμός τουαλετών.
  • Οδηγίες για την τήρηση βασικών κανόνων υγιεινής να είναι αναρτημένες σε κάθε τάξη και σε πολλά σημεία του χώρου του σχολείου.
  • Αυστηρή τήρηση μέτρων για την αποφυγή συνωστισμού κατά την προσέλευση και την αποχώρηση των μαθητών.
  • Επιμόρφωση μαθητών και εργαζόμενων σε σχολεία για την τήρηση μέτρων υγιεινής.

 Σε περίπτωση ύποπτου/υπαρκτού κρούσματος

  • Να τεθεί σε ισχύ πρωτόκολλο ιχνηλάτησης σε περίπτωση που διαπιστωθεί κρούσμα, ώστε να αποφευχθεί η διασπορά του ιού στην ευρύτερη κοινότητα
  • Να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα για τις ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών/μαθητών με σαφή και έγκαιρο προσδιορισμό των ομάδων αυτών (ασθενείς, έγκυες, άτομα που έχουν στο περιβάλλον τους ασθενείς κ.λπ.)»

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Another Round (Druk)

Ανακοίνωση της ΕΝΙΘ με αφορμή τις δηλώσεις Κοντοζαμάνη