Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Ο κριτικός κινηματογράφου Στράτος Κερσανίδης γράφει κάθε εβδομάδα για το alterthess τις νέες ταινίες που κάνουν  πρεμιέρα στις κινηματογραφίκές αίθουσες.

Ο 4ος  ΆΝΘΡΩΠΟΣ
KANSAS CITY CONFIDENTIAL
Σκηνοθεσία:
Φιλ Κάρλσον
Πρωταγωνιστούν: Τζον Πέιν, Κόλιν Γκρέι, Πρέστον Φόστερ, Νεβίλ Μπραντ, Λι Βαν Κλιφ, Τζακ Έλαμ, Ντόνα Ντρέικ, Μάριο Σιλέτι

Ο Τζο Ρολφ είναι ένας άνθρωπος ο οποίος κατηγορήθηκε άδικα κι όταν ξέμπλεξε αποφάσισε να ανακαλύψει την αλήθεια. Αυτός είναι ο ήρωας της ταινίας, που σκηνοθέτησε ο Φιλ Κάρλσον το 1952, ένας παραγωγικότατος σκηνοθέτης ο οποίος υπηρέτησε με συνέπεια τις ταινίες που αποκαλούμε δεύτερης διαλογής (b-movies). Ταινίες, συνήθως περιπέτειες, δράσης κι αστυνομικές, που γυρίζονταν και γυρίζονται με λίγα χρήματα χωρίς αυτό να σημαίνει πως το κόστος είναι ανάλογο με την ποιότητα. Ως εκ τούτου ανάμεσα σε αυτές τις ταινίες υπάρχουν εξαιρετικές δημιουργίες, μικρά αριστουργήματα ανάμεσα στα οποία συγκαταλέγεται κι ο «4ος άνθρωπος».

Όλα ξεκινούν με το σχεδιασμό μια ληστείας σε τράπεζα. Ένας άνδρας παρακολουθεί τις κινήσεις έξω από μια τράπεζα του Κάνσας. Καταγράφει τις κινήσεις της χρηματαποστολής και ενός αυτοκινήτου που μεταφέρει λουλούδια σε ένα μαγαζί δίπλα στην τράπεζα. Επιλέγει για συνεργάτες του τρεις άνδρες οι οποίοι είναι καταζητούμενοι με διάφορες βαριές κατηγορίες. Οι τρεις συνεργοί και ο αρχηγός, ο Μεγάλος, φορούν διαρκώς μάσκες ώστε κανείς να μη γνωρίζει το πρόσωπο του άλλου. Το σχέδιο είναι, μετά τη ληστεία οι τρεις να φύγουν στο εξωτερικό με ένα σεβαστό χρηματικό ποσό και να συναντηθούν όταν θα τους καλέσει ο Μεγάλος, για να μοιράσουν τη λεία. Ως στοιχείο αναγνώρισης ο καθένας μαζί με τα χρήματα παίρνει κι ένα κομμάτι τραπουλόχαρτου. Η ληστεία γίνεται, οι δράστες ξεφεύγουν με ένα φορτηγάκι όμοιο με αυτό που χρησιμοποιεί ο υπάλληλος του ανθοπωλείου, ο οποίος συλλαμβάνεται και ανακρίνεται ως ένοχος ληστείας. Αυτός είναι ο Τζο Ρολφ, ο οποίος αφού δέχτηκε για μερικές μέρες της «περιποιήσεις» της αστυνομίας, αφήνεται ελεύθερος επειδή δεν ταιριάζουν τα εναντίον του στοιχεία. Όμως ο Τζο θέλει να βρει τους ενόχους, να ανακαλύψει την αλήθεια και να εκδικηθεί. Η δράση θα συνεχιστεί σε ένα παραθαλάσσιο χωριό στο Μεξικό όπου αρχίζουν οι αποκαλύψεις.

Η ταινία φλερτάρει με το φιλμ, λιγότερο θεματικά και περισσότερο αισθητικά. Η απόκλιση έγκειται κυρίως στη χρήση της βίας, στοιχείο που, όπως λένε, ενέπνευσε τον Ταραντίνο στη σκηνοθεσία του «Ρεζερβουάρ ντογκς». Ο σκηνοθέτης δίνει μεγάλη σημασία στην ατμόσφαιρα, τις λήψεις, τις εξάρσεις βίας αλλά και τη σφιχτή σκηνοθετική αφήγηση, με μικρότερη στο σενάριο.

Αυτό που χαρακτηρίζει την ταινία, αλλά και μεγάλο μέρος στο έργο του Κάρλσον, είναι η αναζήτηση της αλήθειας, η εκδίκηση, η βία. Έχοντας ως προμετωπίδα την ηθική και τη δικαιοσύνη, ο αμερικανός σκηνοθέτης δε διστάζει να υποστηρίξει πως η αδυναμία της πολιτείας να τα εξασφαλίσει, νομιμοποιεί του πολίτες να πάρουν το νόμο στα χέρια τους. Μια θέση όχι ιδιαίτερα προοδευτική, άκρως συντηρητική θα την έλεγα, η οποία όμως εξισορροπείται από τη βαθιά πίστη του σκηνοθέτη στη δικαιοσύνη και τους ηθικούς κώδικες. Από την άλλη όμως αναρωτιέμαι, εάν είναι έτσι ή εάν απλώς ο Φιλ Κάρλσον χρησιμοποιεί αυτόν τον τρόπο, θέλοντας να αναδείξει την ανάγκη για εκδημοκρατισμό του κράτους, ώστε να μην αναγκάζεται ο πολίτης να καταφύγει στην προσωπική εκδίκηση.

Καταλήγω υποστηρίζοντας πως πρόκειται για μια ταινία δυνατή, χορταστική, με ενδιαφέρουσα πλοκή. Ο Κάρλσον χρησιμοποιεί φωτογραφία με κοντράστ και σκιές, επιλέγει ενδιαφέρουσες γωνίες λήψεις, κάνει δηλαδή τα πάντα για να ενισχύσει την ατμοσφαιρικότητα της ταινίας κάτι που καταφέρνει με το καλύτερο τρόπο.  

ΚΩΔΙΚΟ ΟΝΟΜΑ U.N.C.L.E
THE MAN FROM U.N.C.L.E
Σκηνοθεσία:
Γκάι Ρίτσι
Πρωταγωνιστούν: Χένρι Καβίλ, Άρμι Χάμερ, Αλίσια Βικάντερ, Ελίζαμπεθ Ντέμπικι, Τζάρεντ Χάρις, Χιου Γκραντ, Λούκα Καλβάνι

Στις αρχές της δεκαετίας του 1960 ο Ψυχρός Πόλεμος έχει κορυφωθεί. Μια μυστηριώδης εγκληματική οργάνωση θέτει σε κίνδυνο την εύθραυστη ισορροπία και ο κόσμος κινδυνεύει να καταστραφεί εξαιτίας ενός πυρηνικού πολέμου. Δύο άνδρες, αντίπαλοι μέχρι εκείνη τη στιγμή αναγκάζονται να συνεργαστούν για να σώσουν τον κόσμο. Ο Σόλο και ο Κουριάκιν, πράκτορες της Σι Άι Έι και της Γκα Κε Μπε, αντίστοιχα ξεκινούν μια μάχη με το χρόνο ενώ η ανθρωπότητα κρέμεται από μια κλωστή. Η Γκάμπι Τέλερ, κόρη ενός ανατολικογερμανού επιστήμονα, ο οποίος ήταν πυρηνικός επιστήμονας του Χίτλερ, είναι ο άνθρωπος που θα τους βοηθήσει να διεισδύσουν στους κόλπους της μυστηριώδους οργάνωσης η οποία απειλεί τον πλανήτη.

Η ταινία είναι βασισμένη στη διάσημη τηλεοπτική σειρά «Ο άνθρωπος από την U.N.C.L.E.» της δεκαετίας του 1960.

ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΑΛΑΜΠΑΜΑ
A WALK IN THE WOODS
Σκηνοθεσία
: Κεν Κουάπις
Πρωταγωνιστούν: Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Νικ Νόλτε, Έμα Τόμσον, Μέρι Στίνμπεργκεν, Νικ Όφερμαν

Ο συνταξιούχος συγγραφέας, Μπιλ Μπράισον, αναζητά την ηρεμία του και αποφασίζει να κάνει ένα μεγάλο ταξίδι. Να περπατήσει 2.200 μίλια, κατά μήκος του μονοπατιού το οποίο περνά από τα Απαλάχια όρη και επεκτείνεται από την Τζόρτζια μέχρι το Μέιβ. Όμως δεν θα καταφέρει να κάνει το ταξίδι του όπως το είχε σχεδιάσει επειδή ο παλιός του φίλος, και εντελώς διαφορετικός χαρακτήρας, Κατζ, αποφασίζει να τον συνοδεύσει. Δύο άνδρες με εντελώς διαφορετική άποψη για το τι σημαίνει «περιπέτεια», ξεκινούν για μια επίπονη διαδρομή μέσα από την άγρια και παρθένα φύση της Αμερικής.

Ο Κεν Κουάπις είναι σκηνοθέτης του κινηματογράφου και της τηλεόρασης. Το «Ταξίδι στην Αλαμπάμα» είναι η 11η μεγάλου μήκους ταινία του.   

Η ΡΙΚΙ ΚΑΙ Η ΡΟΚ
RICKI AND THE FLASH
Σκηνοθεσία:
Τζόναθαν Ντέμε
Πρωταγωνιστούν: Μέριλ Στριπ, Κέβιν Κλάιν, Μάμι Γκάμερ, Σεμπάστιαν Σταν, Όντρα Μακντόναλντ, Ρικ Σπρίνγκφιλντ

Μπορεί η ροκ να δώσει λύσεις σε δύσκολες καταστάσεις; Αυτό πιστεύει τουλάχιστον η Ρίκι, το όνειρο της οποίας ήταν να κάνει καριέρας στη ροκ μουσική και γι’ αυτό εγκατέλειψε νωρίς την οικογένειά της. Όμως ένα τηλεφώνημα την φέρνει πίσω. Ο πρώην άντρας της την ενημερώνει πως η κόρη τους χωρίζει και έχει ανάγκη από συμπαράσταση. Η Ρίκι χρησιμοποιεί την αγαπημένη της ροκ για να λύσει τα προβλήματα αποξένωσης που αντιμετωπίζει με τα μέλη της οικογένειας της. Τον πρώην άντρα της αλλά και τη νέα σύζυγό του, το μεγαλύτερο γιο που ετοιμάζεται για γάμο, το μικρότερο που δεν την πολυσυμπαθεί. Η Μέριλ Στριπ σε έναν απροσδόκητο ρόλο, εντελώς μεταμορφωμένη, αποδεικνύει πάλι ότι μπορεί να κάνει τα πάντα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το πέρασμα των προσφύγων. Του Γιώργου Τσιάκαλου

Εκδήλωση του Δρόμου της Αριστεράς στην Θεσ/νίκη: Ο “κανένας” ξανάρχεται!