Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Ο κριτικός κινηματογράφου Στράτος Κερσανίδης γράφει κάθε εβδομάδα για το alterthess τις νέες ταινίες που κάνουν  πρεμιέρα στις κινηματογραφίκές αίθουσες.

JIMMY’S HALL

Σκηνοθεσία: Κεν Λόουτς
Πρωταγωνιστούν: Μπάρι Γουόρντ, Σιμόν Κίρμπι, Άντριου Σκοτ

Ποιος είναι ο Τζίμι Κράλτον; Ο Κέν Λόουτς και ο σεναριογράφος του Πολ Λάβερτι, παίρνουν ένα αληθινό πρόσωπο και μια αληθινή ιστορία και με κάποιες μικροαλλαγές που βοηθούν το σενάριο μας μεταφέρουν στην Ιρλανδία στις αρχές της δεκαετίας του 1930. Ο Κάρλτον, ο οποίος αγωνίστηκε για την ελευθερία στη χώρα του, έφτιαξε σε δική του γη ένα χώρο για να μπορούν να μαζεύονται οι νέοι –κυρίως- του χωριού του όπου, διάβαζαν, άκουγαν μουσική, έκαναν μαθήματα και χόρευαν. Αυτό όμως δεν άρεσε στους πολιτικούς και την καθολική εκκλησία, επειδή ο Κράλτον ήταν κομμουνιστής και ως εκ τούτου, διαφθορέας. Έτσι. απογοητευμένος από την τροπή που πήραν τα πράγματα, έφυγε για τις ΗΠΑ. Μετά από δέκα χρόνια αποφάσισε να επιστρέψει για να βρίσκεται κοντά στην ηλικιωμένη μητέρα του, αποφασισμένος να μην ασχοληθεί με την πολιτική. Όμως οι νέοι του χωριού, αλλά και οι μεγαλύτεροι, μόλις γύρισε του ζήτησαν να ανοίξει ξανά τη λέσχη. Ο Τζίμι Κράλτον στην αρχή αρνήθηκε αλλά σύντομα, όντας βαθιά πολιτικοποιημένος αποφάσισε να δεχτεί. Να τι λέει ο Κέν Λόουτς: «Στην πραγματική ζωή ήταν αφοσιωμένος ακτιβιστής. Έχω συναντήσει πολλούς συνδικαλιστές, ανθρώπους πολιτικοποιημένους. Όταν ο Τζίμι επέστρεψε στην Ιρλανδία, πήρε μια μεγάλη απόφαση όταν άνοιξε ξανά την αίθουσα. Τον κυνήγησαν για αυτό. Και έπρεπε ή να αφήσει την πολιτική για να μείνει ή να παλέψει για μια ακόμα φορά. Δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι η αλλαγή κυβέρνησης θα άλλαζε τα πράγματα, αλλά οποιοσδήποτε με τις πολιτικές πεποιθήσεις του Τζίμι ήξερε ότι ο ντε Βαλέρα θα πρόδιδε τα συμφέροντα της εργατικής τάξης. Ο Τζίμι κατανοούσε τον αγώνα της εργατικής τάξης και ήξερε ότι η σύγκρουση ήταν αναπόφευκτη (…) Ήταν εξουθενωμένος μετά από 20 χρόνια, αλλά τι του απέμενε να κάνει; Αν είσαι πολιτικοποιημένος δεν έχεις επιλογή».

Τίποτε δεν είχε αλλάξει στην Ιρλανδία μέσα σε 10 χρόνια κι έτσι η πολιτική ηγεσία του τόπου με αιχμή του δόρατος τον καθολικό ιερέα αντέδρασαν σθεναρά στην επαναλειτουργία της λέσχης. Κατηγόρησαν τον Κράλτον ως άθεο, ως κομουνιστή και ως επικίνδυνο για τα ήθη τα έθιμα και τις παραδόσεις της πατρίδας Ιρλανδίας, επειδή στη λέσχη ακούν αμερικάνικη μουσική και χορεύουν αμερικάνικους χορούς. Ακολούθησαν απειλές, επιθέσεις και τέλος, την παραμονή της πρωτοχρονιάς του 1932, κάποιοι «άγνωστοι», έκαψαν τη λέσχη. Ακολούθησε απόφαση των δικαστηρίων για απέλαση του «ταραχοποιού» η οποία υλοποιήθηκε τελικά στις 13 Αυγούστου 1933.

Ο Κέν Λόουτς, ευφυής σκηνοθέτης αλλά και συνεπής μαρξιστής, γνωρίζει πώς να μπει βαθιά στα κοινωνικά προβλήματα διατηρώντας ανέπαφη τη χαρά της κινηματογραφικής απόλαυσης. Έτσι μας παρουσιάζει μια ταινία μεστή, χορταστική, με δυνατούς χαρακτήρες και θαυμάσιο σενάριο η οποία στα χέρια του γίνεται εργαλείο ταξικής ανάλυσης. Δε χάνει ποτέ στο στόχο του, δεν ξεγελιέται, γνωρίζει ποιος είναι ο αντίπαλος και το διακηρύσσει διαρκώς. Η εξουσία φοβάται τη γνώση, την όσμωση των ανθρώπων, τη συλλογικότητα. Η θρησκευτική εξουσία, βαδίζει πάντοτε χέρι-χέρι με την πολιτική εξουσία η οποία εκπροσωπεί τα συμφέροντα της άρχουσας τάξης, των πλουσίων. Τα επιχειρήματά τους είναι πάντοτε τα ίδια, οι κίνδυνοι έχουν πάντα το ίδιο όνομα: κοσμοπολιτισμός, κομουνισμός, αθεΐα. Και η αντίδρασή τους είναι πάντοτε σκληρή κι αμείλικτη. Στα δύσκολα ξεχνούν και παραβιάζουν ακόμη και τους νόμους της δικής τους δημοκρατίας. «Η δημοκρατία σας είναι, καθώς βλέπετε, μασκαρεμένη τυραννία», λέει ο Κώστας Βάρναλης, στην «Αληθινή απολογία του Σωκράτη». Και τον συμπληρώνει ο Κεν Λόουτς, «Ο αγώνας είναι ο ίδιος. Οικονομικό κραχ συνέβη το ’29, ακολούθησε μια δεκαετία οικονομικής ανέχειας και μαζικής ανεργίας. Αυτό συμβαίνει και τώρα. Η αριστερά αγωνίζεται σκληρά να ακουστεί. Η πολιτική παρουσιάζεται ως μια στενόμυαλη κουβέντα μεταξύ των κομμάτων της δεξιάς. Όμως οι πιο φτωχοί υποφέρουν κι άλλες περικοπές, πολλοί νέοι δεν έχουν μέλλον».

 

ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ
KREUZWEG / STATIONS OF THE CROSS

Σκηνοθεσία: Ντίτριχ Μπρίγκεμαν
Πρωταγωνιστούν: Λέα Βαν Άκεν, Φραντσίσκα Βάις

Η συγκλονιστική αυτή ταινία τιμήθηκε για το σενάριο της  με το βραβείο της Οικουμενικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου. Αφηγείται την ιστορία μιας 14χρονης κοπέλας, της Μαρίας. Ο μικρός της αδελφός είναι βαριά άρρωστος και το κορίτσι, που έχει μεγαλώσει μέσα βαθιά θρησκευόμενο οικογενειακό περιβάλλον, αποφασίζει να θυσιαστεί για να τον σώσει, ακολουθώντας το μαρτυρικό δρόμο του Χριστού.

 

Η ΝΥΧΤΑ ΠΡΙΝ ΠΕΣΕΙ ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ
DIPLOMATIE / DIPLOMACY

Σκηνοθεσία: Φόλκερ Σλέντορφ
Πρωταγωνιστούν: Νιλς Άρεστραπ, Αντρέ Ντισολιέ, Τσάρλι Νέλσον

Ο διοικητής των γερμανικών κατοχικών στρατευμάτων στο Παρίσι, Ντίντριχ φον Σόλτιτζ, ετοιμάζεται ξημερώνοντας η 25η Αυγούστου 1944, να ανατινάξει το Παρίσι, εκτελώντας τη διαταγή του Χίτλερ. Τρεις εβδομάδες πριν, οι Γερμανοί υποχωρώντας είχαν ανατινάξει τη Βαρσοβία. Τελικά όμως ο Σόλτιτζ αρνείται να εκτελέσει τη διαταγή και έτσι η γαλλική πρωτεύουσα σώζεται. Πως συνέβη αυτό;

Η ταινία του Σκλέντορφ αφηγείται τη συγκλονιστική ιστορία της αντιπαράθεσης που έσωσε το Παρίσι από την απόλυτη καταστροφή. Η ταινία έκανε επίσημη πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου.

Ο σκηνοθέτης, Φόλκες Σλέντορφ, ερωτώμενος «σε ποιο σημείο της ταινίας εμφανίστηκε η μυθοπλασία;», απαντά: 
»Η μυθοπλασία παίζει μεγάλο ρόλο στην ταινία. Αυτό ήταν το πιο ενδιαφέρον κομμάτι για μένα. Βασίστηκα σε κάποια ιστορικά γεγονότα και προσπάθησα να καταλάβω την κατάσταση του Γερμανού στρατηγού και τι συνέβαινε στο μυαλό του. Στην οθόνη, αντιθέτως με τη σκηνή, πρέπει να είναι ξεκάθαρο ποιος αφηγείται την ιστορία και για ποιο λόγο. Στη δικιά μας περίπτωση ο μόνος αφηγητής που θα μπορούσε να υπάρξει ήταν ο πρόξενος. Γι’ αυτό το λόγο ξεκινήσαμε την ταινία μαζί του, περπατώντας στους δρόμους του Παρισιού,  στοιχειωμένος από τις εικόνες της καταστροφής της Βαρσοβίας και με ένα βασανιστικό ερώτημα να τριγυρνά στο μυαλό του: πώς να πείσει τον στρατηγό να μην εκτελέσει  εκτέλεση την εντολή του Χίτλερ. Η αφηγηματική μας προοπτική ήταν από τη μεριά του πρόξενου ο οποίος ολοκληρώνει την ιστορία, όταν φεύγει, αφότου προδίδει τον στρατηγό προκειμένου να σώσει το Παρίσι. Χωρίς δεύτερη σκέψη».

 

Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΤΟΥ ΔΕΚΕΜΒΡΗ
DECEMBER RIOTS

Σκηνοθεσία: Δημήτρη Βόρρη

Πρωταγωνιστούν: Λουκία Λαιμού, Αβραάμ Παπαδόπουλος, Μαρία Φλωράτου, Βίβιαν Ιωάννου, Κώστας Ανταλόπουλος, Νίκος Γιαννίκας, Αρης Παπάς, Νάσος Παπάς, Άρης Αθάν, Μάικλ Έιντζελς, Λουίοζ Ρίας, Ντάνκαν Σκίνερ, Χριστίνα Μάνη (αφηγήτρια), Hλίας Λογοθέτης, Τόνυ Δημητρίου

Ένας 15χρονος, χωρίς κανέναν προφανή λόγο, πυροβολείται εν ψυχρώ πέφτει νεκρός από τις σφαίρες ενός αστυνομικού. Η οργή για τη δολοφονία εξαπλώνεται σύντομα σε ολόκληρη τη χώρα. Η ταινία περιγράφει τις μέρες της εξέγερσης του Δεκέμβρη 2008 και όλα όσα ακολούθησαν. Παράλληλα παρακολουθούμε και επτά ανθρώπους που έχουν εγκλωβιστεί σε έναν κινηματογράφο οι οποίοι ως κοινό στοιχείο έχουν το φόβο και την άρνηση να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα και να αλλάξουν τις ζωές τους.  

 

ΑΠΟ ΕΡΩΤΑ

Σκηνοθεσία: Θοδωρής Αθερίδης
Πρωταγωνιστούν: Σμαράγδα Καρύδη, Παναγιώτα Βλαντή, Θοδωρής Αθερίδης, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Μάρθα Καραγιάννη, Γιάννος Περλέγκα,ς Γιώργος Χρυσοστόμου

Το ομώνυμο θεατρικό έργο του Αθερίδη μεταφέρεται στον κινηματογράφο σκηνοθετημένο από τον ίδιο. Δυο μέρες πριν από το γάμος του με τη νοσοκόμα Νατάσσα, ο Αντώνης Γκαλιμάνης, πυροσβέστης, δέχεται την απρόσμενη επίσκεψη μιας παλιάς του ερωμένης, της Άννας, η οποία είναι δημοσιογράφος. Η συνάντηση αυτή θα φέρει στην επιφάνεια έναν έρωτα που δεν έχει σβήσει αλλά ο Αντώνης δε θα πάρει τη μεγάλη απόφαση να ακυρώσει το γάμο του κι έτσι θα ξεκινήσει μια διπλή ζωή.

Ο σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής, Θοδωρής Αθερίδης, λέει: «Συνήθως στην Ελλάδα οι ταινίες δεν μπορούν να γίνουν όπως τις φαντασιώνεται ο δημιουργός τους. Είναι αυτονόητο ότι αυτό συμβαίνει κυρίως για οικονομικούς λόγους. Στη συγκεκριμένη ταινία όμως, η προεργασία λειτούργησε τέλεια, και μπορώ να πω, μετά λόγου γνώσεως, τώρα, πριν η ταινία βγει στο κοινό, ότι αποτυπώνει το όραμά μου 100%. Αναλαμβάνω την ευθύνη και είμαι ευτυχής που το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα είναι τέτοιο ώστε να μην ψάχνω για δικαιολογίες σε οικονομικούς, τεχνικούς ή χρονικούς παράγοντες! Όλα έγιναν καθώς έπρεπε να γίνουν. Πιστεύω πως ο κόσμος που αντιμετωπίζεται ως μια μάζα που ακολουθεί άνευ όρων την “κωμωδία” θα αναγνωρίσει στο “από έρωτα” μια βαθιά προσδοκία που είχε μέσα του για συναισθηματικό αντίκρισμα. Σκηνοθέτησα σαν κοινό που δεν μου δίνουν το απλό αλλά το ουσιαστικό που ζητάω».

 

Η ΕΠΕΛΑΣΗ ΤΩΝ ΒΙΚΙΝΓΚΣ
NORTHMEN – A VIKING SAGA

Σκηνοθεσία: Κλαούντιο Φα
Πρωταγωνιστούν: Τζέιμς Νόρτον, Ράιαν Κουάντεν, Τσάρλι Μέρφι, Εντ Σκράιν, Τομ Χόπερ, Κεν Ντούκεν, Ανατόλ Τάουμπμαν, Γιόαν Χεγκ

Περιπέτεια εποχής, στην οποία μια συμμορία Βίκινγκ, οι Νορθμεν, κάνουν επιδρομή στις βρετανικές ακτές. Μια φοβερή καταιγίδα, κοντά στη Σκωτία, που είχε ως αποτέλεσμα το πλοίο τους να συντριβεί στα βράχια, θα τους αναγκάσει να αναζητήσουν βοήθεια σε ένα οχυρό των Βίκινγκ, το Ντάνελαγκ. Στην πορεία τους όμως σκορπούν τον τρόμο και το θάνατο κι έτσι ο βασιλιάς της Σκωτίας θα στείλει εναντίον τους μια πολύ καλά εκπαιδευμένη ομάδα μισθοφόρων. Σύντομα όμως τα θηράματα θα μετατραπούν σε κυνηγούς.

ΗΛΙΘΙΟΣ ΚΑΙ ΠΑΝΗΛΙΘΙΟΣ 2
DUMB AND DUMBER TO

Σκηνοθεσία: Μπόμπι και Πίτερ Φαρέλι
Πρωταγωνιστούν: Τζιμ Κάρεϊ, Τζεφ Ντάνιελς, Λόρι Χόλντεν, Κάθλιν Τέρνερ

Ο Χάρι Ντιούν και ο Λόιντ Κρίστμας, οι δύο καλόκαρδοι αν και όχι ιδιαίτερα έξυπνοι φίλοι, επανέρχονται μετά από 20 χρόνια. Ο Χάρι μαθαίνει πως έχει μια κόρη, και ενώ ο Λόιντ είναι αποδιοργανωμένος μετά από την απόρριψη που έφαγε από τη Μαίρη, αποφασίζει να τον πάρει μαζί του για να αναζητήσουν τη χαμένη του κόρη. Τώρα πως οι δύο χαζούληδες φίλοι θα βρεθούν σε μια σύνοδο στην οποία παίρνουν μέρος οι εξυπνότεροι άνθρωποι του κόσμου, αυτή είναι μια άλλη ιστορία που οι απαντήσεις δίνονται επί της οθόνης. 

 

ΚΟΥΜΠΑ: ΜΙΑ ΖΕΒΡΑ ΚΑΙ ΜΙΣΗ
KHUMBA

Σκηνοθεσία: Άντονι Σίλβερστον
(μεταγλωττισμένη στα ελληνικά)

Η Κούμπα είναι ζέβρα αλλά γεννήθηκε μόνο με τις μισές του ραβδώσεις. Έτσι όταν ξεσπά μια μεγάλη ξηρασία, το κοπάδι τον θεωρεί υπεύθυνο. Η Κούμπα θα φύγει για να αναζητήσει ένα θρυλικό νερόλακκο όπου οι πρώτες ζέβρες απόκτησαν τις ραβδώσεις τους. Στο ταξίοδι θα γνωρίσει ένα σωρό περίεργους τύπους, αλλά ο μεγάλος κίνδυνος θα είναι η εμφάνιση μιας άγριας λεοπάρδαλης. Ταινία κινουμένων σχεδίων από τη Νότια Αφρική.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

0

170 παλμοί το λεπτό απ`την καρδιά του Ν. Ρωμανού ραγίζουν την θωρακισμένη σας νεκρή δημοκρατία κ. Παπούλια

Συνελήφθησαν οι 8 από τους 17 προσαχθέντες διαδηλωτές από τα Δικαστήρια Θεσσαλονίκης