in ,

«Όχι στον Fly Over-Ναι στην ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς»-Διαδήλωση στη Θεσσαλονίκη

Κυριακή 12 Νοεμβρίου στη στάση Ορφανοτροφείο στην Άνω Τούμπα

Σε νέα συγκέντρωση διαμαρτυρίας ενάντια στη δημιουργία του υπερυψωμένου περιφερειακού (flyover) και τη διαπλάτυνση του υπάρχοντος περιφερειακού καλούν δεκάδες συλλογικότητες της Θεσσαλονίκης . Με σύνθημα «Όχι στον Fly Over-Ναι στην ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς», φορείς και συλλογικότητες καλούν τους πολίτες της Θεσσαλονίκης να διαδηλώσουν την Κυριακή 12 Νοεμβρίου με σημείο συνάντησης στη στάση Ορφανοτροφείο στην Άνω Τούμπα, στις 11 το πρωί.

Στο υπόμνημα που έχουν καταθέσει 30 φορείς κατά του Fly Over κάνουν λόγο για στραγγαλισμό της κυκλοφορίας στην πόλη, για ανατροπή του οικοσυστήματος του Σέιχ-Σου με σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις και καταστροφή δασικών εκτάσεων. Αναφέρουν συγκεκριμένα ότι Fly Over σημαίνει καταστροφή συνολικά 82.0000 τμ. αναδασωτέας δασικής έκτασης και εκφράζουν τον κίνδυνο για ανεξέλεγκτη αύξηση των επιπέδων ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις περιοχές από τις οποίες θα διέρχεται το έργο αλλά και σε όλη τη Θεσσαλονίκη.  Παράλληλα ασκούν κριτική στις μελέτες που έγιναν για το έργο καθώς όπως καταγγέλλουν αυτές πραγματοποιήθηκαν τον Μάιο και τον Ιούνιο του 2020 σε περίοδο ιδιαίτερα χαμηλού κυκλοφοριακού φόρτου, καθώς την περίοδο αυτή ίσχυαν μέτρα απαγόρευσης κυκλοφορίας λόγω της Πανδημίας COVID-19.«Το έργο προχωράει χωρίς να έχει κοινοποιηθεί η οριστική μελέτη οδοποιίας στους άμεσα πληττόμενους από το έργο κατοίκους, με σοβαρά ερωτηματικά αναφορικά με τις επιπτώσεις που ενδέχεται να προκύψουν εις βάρος των ρεμάτων της πόλης και με κυκλοφοριακή μελέτη του ποδαριού και της τελευταίας στιγμής, που δεν στηρίζεται σε έναν στρατηγικό κυκλοφοριακό σχεδιασμό για την Θεσσαλονίκη συνολικά, αλλά σε μέτρα αποσπασματικά και ενίσχυση της αστυνόμευσης» σημειώνουν μεταξύ άλλων.

Να σημειωθεί ότι την Παρασκευή ξεκίνησαν οι πρόδρομες εργασίες για την κατασκευή του με την Τροχαία να διακόπτει την κυκλοφορία  σε μια από τις τρεις λωρίδες κυκλοφορίας του περιφερειακού στο ρεύμα προς ανατολικά με αποτέλεσμα να προκαλείται κυκλοφοριακή συμφόρηση. Φορείς και πολίτες ανησυχούν ότι το επόμενο διάστημα οι συνθήκες κυκλοφορίας στον περιφερειακό αλλά και σε όλη την πόλη θα γίνουν ακόμη πιο δύσκολες.

Να αναφερθεί ότι το έργο έχει αναλάβει η εταιρεία Κεδρηνός Λόφος, συμφερόντων ΑΒΑΞ και Μυτιληναίος που ιδρύθηκε για παροχή υπηρεσιών και εργασιών αναβάθμισης, λειτουργίας και συντήρησης της εσωτερικής περιφερειακής («Flyover») Θεσσαλονίκης.

Το έργο έχει δεχτεί σφοδρές επικρίσεις και από δημοτικές παρατάξεις. Η δημοτική παράταξη «Θεσσαλονίκη για Όλους» με επικεφαλής τον Σπύρο Πέγκα δηλώνει ότι δέκα και πλέον μήνες μετά την υπογραφή της Σύμβασης για την υλοποίηση του έργου, δεν υπάρχει επαρκή ενημέρωση για το έργο και ζητά τη μετάθεση της έναρξης της κατασκευής του flyover περιφερειακού κατά πέντε μήνες, δηλαδή στις αρχές της άνοιξης, έως ότου τα προτεινόμενα μέτρα αξιολογηθούν επαρκώς, ο στόλος των αστικών λεωφορείων της Θεσσαλονίκης ενισχυθεί και ο πολίτης εκπαιδευτεί στη νέα πραγματικότητα. Σε ό,τι αφορά το fly over η Λαϊκή Συσπείρωση έχει εκφράσει την αντίθεσή της για το υπάρχον σχέδιο, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί το Μετρό και η ενίσχυση του ΟΑΣΘ.

Η δημοτική παράταξη «Πόλη Ανάποδα», όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, «στηρίζει και συμμετέχει ενεργά στον αγώνα για να ακυρωθεί ο Fly Over. Διεκδικούμε τα τουλάχιστον 500 εκατομμύρια ευρώ που θα στοιχίσει το έργο να επενδυθούν στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και σε ένα συνολικό σχέδιο για τη βιώσιμη και φιλική προς το περιβάλλον κινητικότητα στην πόλη».

ΥΠΟΜΝΗΜΑ 30 ΦΟΡΕΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ FLY OVER

Υπερυψωμένη Ταχεία Λεωφόρος (FLY OVER) σημαίνει ότι:

1) ΣΤΡΑΓΓΑΛΙΖΕΤΑΙ Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΓΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 5 ΧΡΟΝΙΑ! Οι κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις για τους κατοίκους της πόλης θα είναι ολέθριες (ανατροπή καθιερωμένων ωραρίων στα σχολεία, δυσκολία έγκαιρης προσέλευσης στις εργασίες, καταστροφή μικρομεσαίων επιχειρήσεων).

2) ΑΝΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ΤΟ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΣΕΙΧ ΣΟΥ! Σε μία μάλιστα, περίοδο που η χώρα μας έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από τις πρόσφατές φονικές πυρκαγιές, που κατέστρεψαν πάνω από 1.800.000 στρέμματα σε όλη την ελληνική επικράτεια, προκαλώντας μη αναστρέψιμες βλάβες στο φυσικό περιβάλλον, αλματώδη αύξηση των αέριων ρύπων και δραματική επιτάχυνση της εξέλιξης του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής.

3) ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΑ 82.000 τμ τ. αναδασωτέας δασικής έκτασης και ΥΛΟΤΟΜΟΥΝΤΑΙ 20.000 τ.μ. δενδρώδους έκτασης με πεύκα, έλατα κ.λπ.!

4) ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ στις περιοχές από τις οποίες θα διέρχεται το έργο, αλλά και σε όλη τη Θεσσαλονίκη, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η πρόσφατη καταδίκη της Ελλάδας από το Δικαστήριο της Ε.Ε. για την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα στη Θεσσαλονίκη.

5) ΠΡΟΧΩΡΑΕΙ Η ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΕΝΟΣ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΟΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΔΕΝ ΕΓΙΝΑΝ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ καθώς πραγματοποιήθηκαν ΤΟΝ ΜΑΪΟ ΚΑΙ ΙΟΥΝΙΟ ΤΟΥ 2020 (!!!), σε περίοδο ιδιαίτερα χαμηλού κυκλοφοριακού φόρτου, καθώς την περίοδο αυτή ίσχυαν μέτρα απαγόρευσης κυκλοφορίας λόγω της Πανδημίας COVID-19.

6) ΠΡΟΚΑΛΕΙΤΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΗΧΟΡΥΠΑΝΣΗ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΑ ΕΠΙΒΛΑΒΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ! Ενώ το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο θορύβου στις αστικές περιοχές είναι τα 50 db, τα επίπεδα θορύβου στις περιοχές από τις οποίες το έργο θα διέρχεται κυμαίνονται ήδη από 70db-100db.

7) ΤΙΘΕΝΤΑΙ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ Η ΣΤΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΩΝ ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΩΝ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ, λόγω των ισχυρότατων δονήσεων κατά την κατασκευή του έργου, καθόσον δεν έχει λάβει χώρα κανένας έλεγχος!

Με αρχικό προϋπολογισμό 373.000.000€, ο οποίος αναπροσαρμόστηκε μέχρι στιγμής στα 430.000.000€ και αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω, κατά την διάρκεια εκτέλεσης του έργου, είναι πολύ πιθανή η ΕΠΙΒΟΛΗ ΔΙΟΔΙΩΝ υπέρ των αναδόχων (όπως έγινε στην εξωτερική περιφερειακή). ΔΗΛΑΔΗ ΣΕ ΕΜΑΣ Ο ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ!

Το έργο προχωράει χωρίς να έχει κοινοποιηθεί η οριστική μελέτη οδοποιίας στους άμεσα πληττόμενους από το έργο κατοίκους, με σοβαρά ερωτηματικά αναφορικά με τις επιπτώσεις που ενδέχεται να προκύψουν εις βάρος των ρεμάτων της πόλης και με κυκλοφοριακή μελέτη του ποδαριού και της τελευταίας στιγμής, που δεν στηρίζεται σε έναν στρατηγικό κυκλοφοριακό σχεδιασμό για την Θεσσαλονίκη συνολικά, αλλά σε μέτρα αποσπασματικά και ενίσχυση της αστυνόμευσης.

Η ΚΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΕ ΚΑΚΟΤΕΧΝΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΝΑΖΗΤΗΘΗΚΑΝ ΕΥΘΥΝΕΣ!

ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΜΕ ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ ΠΙΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΕΡΓΟ;

ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΕΣ (μέχρι σήμερα):

  1. Σύνδεσμος κατοίκων Οικισμού Κωνσταντινουπολιτών
  2. Επιτροπή Προστασίας του Σέϊχ Σού
  3. Σύλλογος Δρομέων Υγείας Θεσσαλονίκης
  4. Πρωτοβουλία κατοίκων Πυλαίας
  5. Πρωτοβουλία κατοίκων Κρυονερίου
  6. Ομάδα Εργαζομένων στην Ευκαρπία
  7. Πρωτοβουλία κατοίκων Υφανέτ
  8. Fridays for Future Thessaloniki
  9. Πρωτοβουλία Κατοίκων Τροχιοδρομικών
  10. SOSε τα δένδρα
  11. Δίκτυο για το Αστικό Πράσινο
  12. Πρωτοβουλία κατοίκων για το ρέμα της Δόξας
  13. Οικολογία Αλληλεγγύη
  14. Καλλιστώ
  15. Mamagaia
  16. Πρωτοβουλία Κατοίκων Κάτω Τούμπας
  17. Κάτοικοι Τουμπίτσα για την πολιτιστική κληρονομιά
  18. Πρωτοβουλία αλληλεγγύης ΒΙΟΜΕ
  19. Πρωτοβουλία Κατοίκων οδού Κρήτης
  20. Σύλλογος πολιτισμού και περιβάλλοντος Τούμπας
  21. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 2ου Γυμνασίου Πυλαίας
  22. Δημοτικό Σχήμα στον Δ. Θεσσαλονίκης «Η ΠΟΛΗ ΑΝΑΠΟΔΑ»
  23. Δημοτική παράταξη Δ. Νεάπολης – Συκεών «Η ΠΟΛΗ ΑΛΛΙΩΣ»
  24. Η παράταξη «ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ»
  25. Ένωση Φορέων Κ.Α.Λ.Ο. (Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας) Κεντρικής Μακεδονίας
  26. ΛΑΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Κ.ΑΛ.Ο «UnivSSE Coop”
  27. Κίνηση 136
  28. ΠΡΩ.Σ.Κ.ΑΛ.Ο – Πρωτοβουλία Συνεργασίας για την Κ.ΑΛ.Ο
  29. ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ ΠΥΛΑΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  30. Πρωτοβουλία κατοίκων Μαλακοπής

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Εκδήλωση ΝΑΡ και νΚΑ στη Θεσσαλονίκη για τα 50 χρόνια από το Πολυτεχνείο

Διαμαρτυρία ενάντια στις φόλες στα Πυλαιώτικα