Ένα διαδικτυακό εργαστήριο οκτώ συναντήσεων για την Ιστορία της Τέχνης μέσα από το πρίσμα της γυναικείας χειραφέτησης και των φεμινιστικών θεωριών. Πώς απεικονίζονται οι γυναίκες στις κορυφαίες δημιουργίες της παγκόσμιας τέχνης; Γιατί γνωρίζουμε ελάχιστες εμβληματικές καλλιτέχνιδες ανά τους αιώνες; Για ποιο λόγο τα μουσεία είναι γεμάτα με έργα ανδρών καλλιτεχνών; Διαμέσου αυτού του κύκλου συναντήσεων, αρχικά θα εξετάσουμε τη θέση της γυναίκας στην κοινωνία και τον τρόπο που αυτή αντανακλάται στις εικαστικές τέχνες (ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, περφόρμανς κ.ά.).
Στη συνέχεια, θα παρατηρήσουμε τη μεταβαλλόμενη εικόνα της γυναίκας στην τέχνη από την αρχαιότητα έως και σήμερα. Τα βασικά ερωτήματα που θα τεθούν στις επερχόμενες συναντήσεις αφορούν το ρόλο, τη θέση και την απεικόνιση της γυναίκας στις εικαστικές τέχνες. Θα γίνει επιλογή συγκεκριμένων εικαστικών κινημάτων, ανάλυση έργων και τέλος έρευνα από τους/ις συμμετέχοντες/ουσες πάνω σε θεματικές που θα επιλέξουν οι ίδιοι/ιες. Σε κάθε συνάντηση οι συμμετέχουσες/ντες συνεργάζονται σε ομαδικές δραστηριότητες ανάλογες με τη θεματική του κάθε εργαστηρίου.
Θεματικές:
// Η αναπαράσταση του γυναικείου σώματος.
// Οι διαφορετικές όψεις των γυναικών.
// Η γυναίκα καλλιτέχνης. Η γυναίκα στον χώρο της Τέχνης.
// Κοινωνική θέση της γυναίκας και καλλιτεχνικοί περιορισμοί.
// Αναζητήσεις και πρωτοπορία.
Με την ολοκλήρωση του εργαστηρίου οι συμμετέχουσες/ντες σε ομάδες θα επιλέξουν μια θεματική που εξετάστηκε κατά τη διάρκεια των διαδικτυακών συναντήσεων και θα προτείνουν μια ολοκληρωμένη ιδέα για μια έκθεση τέχνης.
Πρόγραμμα σεμιναρίου:
1. Εισαγωγή: Οι διαφορετικές όψεις των γυναικών (κοινωνική θέση και απεικόνιση, ο θεατής και το μοντέλο, οι εικονογραφικοί συμβολισμοί)
– Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 7-9μμ
2. Η Αφροδίτη και η Εστία
– Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 7-9μμ
3. Η Μαρία Παρθένος και η Λίλιθ
– Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 7-9μμ
4. Αξιοσέβαστη ή ελευθέρων ηθών: Ιδιωτικός και δημόσιος χώρος
– Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 7-9μμ
5. Γυναίκες στα παρασκήνια της τέχνης
– Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 7-9μμ
6. Το γυναικείο σώμα ως πεδίο διεκδικήσεων: Αυτοπροσωπογραφία
– Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 7-9μμ
7. Μεταμόρφωση: από το Σουρεαλισμό στην Cindy Sherman
– Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 7-9μμ
8. Περφόρμανς και αυτοτραυματισμός
– Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 7-9μμ
—
Η Ζωή Δαβάρη σπούδασε Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Paul Valery Montpellier III και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο σχεδιασμό εκπαιδευτικών και πολιτιστικών προγραμμάτων’ στο School of Education στην Ακαδημία Βερσαλλιών, πάνω στη συμβολή της τέχνης στην εκπαίδευση, τον ρόλο της τέχνης στα σχολεία και αυτόν της εκπαίδευσης μέσα στο μουσειακό περιβάλλον. Παράλληλα, μέσα από τα σεμινάρια και τις επαγγελματικές της εμπειρίες, ερευνά την τέχνη και την καλλιτεχνική έκφραση ως μέσο κοινωνικής ένταξης και δημιουργίας πολυπολιτισμικών συλλογικοτήτων. Τα τελευταία χρόνια εργάστηκε ως μουσειοπαιδαγωγός στο μουσείο του Λούβρου, στη Maison des Arts de Creteil και στο μουσείο Monnaie de Paris. Από το Δεκέμβριο του 2019 εργάστηκε ως εξωτερικός συνεργάτης σε διάφορους ελληνικούς πολιτιστικούς οργανισμούς, σχεδιάζοντας και υλοποιώντας εικαστικά προγράμματα μη τυπικής εκπαίδευσης. Είναι συνιδρύτρια της παιδαγωγική ομάδα Κοιν.Σ.Επ Απ’ουσία.
—
Κόστος εγγραφής: 100 ευρώ (περιλαμβάνει ΦΠΑ 24%)
Φοιτήτριες-τές, άνεργοι-ες: 80 ευρώ
Δυνατότητα πληρωμής σε δύο δόσεις
—
Δηλώστε συμμετοχή στη φόρμα: https://forms.gle/EK6MrdtRGruNycju9
—
Για εγγραφές και κρατήσεις θέσεων, κατάθεση στην τράπεζα Πειραιώς:
IBAN GR1001722020005202092537315 (στην αιτιολογία βάζετε το όνομά σας και αυτό του σεμιναρίου)
—
Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου δίνονται βεβαιώσεις παρακολούθησης
Περισσότερες πληροφορίες:
[email protected]
—
Το σεμινάριο θα διεξαχθεί διαδικτυακά σε ζωντανή ροή (μέσω zoom), και θα είναι διαθέσιμο και για ασύγχρονη παρακολούθηση (μόνο το μέρος των εισηγήσεων). Ερωτήσεις προς την εισηγήτρια θα μπορούν να γίνονται τόσο σε ζωντανή ροή, όσο και ασύγχρονα μέσω της πλατφόρμας.
—
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων 25 άτομα.
Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας