in

Καταναλωτική φτώχεια στη Θεσσαλονίκη δείχνει νέα έρευνα

Καταναλωτική φτώχεια στη Θεσσαλονίκη δείχνει νέα έρευνα

Τις επιπτώσεις της κρίσης στους καταναλωτές ανέλυσαν τη Πέμπτη σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών και η εταιρία ερευνών και επικοινωνίας Tothepoint. Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε, το χρονικό διάστημα 30 Μαρτίου έως 1 Απριλίου 2015 συμμετείχαν 752 καταναλωτές, από το Νομό Θεσσαλονίκης. 

Τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν πως το 85,1% των καταναλωτών έχουν μειώσει, γενικά την κατανάλωση, τον τελευταίο χρόνο, με το μεγαλύτερο ποσοστό να εντοπίζεται στις ηλικίες 35-44 . Μάλιστα από αυτούς, που δήλωσαν ότι έχουν μειώσει την κατανάλωση, 70,5% μείωσε τις αγορές ένδυσης – υπόδησης, το 54,6% τη διασκέδαση, το 43,1% την αγορά τροφίμων, το 41,5% τις διακοπές, το 26,2% τη θέρμανση, το 22,6% το ηλεκτρικό ρεύμα, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες, το 20,9% τις μετακινήσεις, το 20,6% τα καλλυντικά, το 15,8% τα είδη καθαριότητας σπιτιού, το 14,2% τον οικιακό εξοπλισμό, το 12,8% την υγεία, το 12,4% τα είδη προσωπικής υγιεινής και το 10,1% την εκπαίδευση. 

Ταυτόχρονα παρουσιάζεται μείωση των καταναλωτων που έχουν μειώσει γενικά την κατανάλωση σε σχέση με το 2014 καθώς 91,2% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν μειώσει, γενικά, την κατανάλωση. Το αντίστοιχο ποσοστό για το 2013 ήταν 94,6%.

Επιπλέον το 2014, το 79% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για ένδυση-υπόδηση και το 61,8% τα έξοδα για διασκέδαση. Το 2015, το ποσοστό μειώθηκε στο 70,5% και 54,6% αντίστοιχα.

Αντίθετα από τα ευρήματα της έρευνας φαίνεται πως οι ελληνικές οικογένειες προσπαθούν να μη μειώσουν τα έξοδα που αφορούν την εκπαίδευση και την υγεία. Συγκεκριμένα το 2014, 22,5% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για υγεία ενώ ο 2015, το ποσοστό μειώθηκε στο 12,8%. Αντίστοιχα το 2014, 19,7% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για εκπαίδευση. Το 2015, το ποσοστό μειώθηκε στο 10,1%.

“Φαίνεται πως παραμένει υψηλή αξία η εκπαίδευση. Με νύχια και με δόντια τα ελληνικά νοικοκυριά προσπαθούν να μειώσουν όλες τις δαπάνες στα άλλα αγαθά και να κρατήσουν την υγεία και την εκπαίδευση στα προ κρίσης -κατά το δυνατόν- επίπεδα”, εκτίμησε ο Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας Tothepoint Δημήτρης Κατσαντώνης.

Ενδιαφέρον προκαλεί επίσης ότι παρατηρείται μείωση στον αριθμό εκείνων που δηλώνουν πως μειώνουν τις δαπάνες όσον αφορά τη θέρμανση/ψύξη από 49,4% το 2014 σε 26,2% το 2015.

Όσον αφορά τα κριτήρια για τις αγορές τροφίμων οι καταναλωτές, σε ποσοστό 37,7% χρησιμοποιούν την τιμή, ως πρώτο κριτήριο, ενώ το 2014 το ποσοστό ήταν 39,1%. Το κριτήριο της ποιότητας το 2015 εκτινάχτηκε από 8,1% σε 32,6% περνώντας από την τρίτη θέση στη δεύτερη θέση. Αντίστοιχα τον Απρίλιο του 2013 μόλις το 3,5% δήλωνε ως πρώτο κριτήριο τη ποιότητα.

Δυσαρεστημένο το 61,8% των επιβατών από τον ΟΑΣΘ

Συντριπτικά είναι τα αποτελέσματα της έρευνας και για τον ΟΑΣΘ. Το 48,1% των πολιτών δηλώνει δυσαρεστημένο από τη συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη, ποσοστό που ανέρχεται στο 61,8% του επιβατικού κοινού. Μόλις το 22,1% των πολιτών δηλώνει ευχαριστημένο ενώ το 22,2% δηλώνει πως δεν χρησιμοποιεί λεωφορείο.

Το μεγαλύτερο ποσοστό όσων δηλώνουν δυσαρεστημένοι αφορά κατά 79,8% τις ηλικίες 18-34 ετών ενώ ως σοβαρότερο λόγο οι πολίτες δηλώνουν με ποσοστό 47% τη μειωμένη συχνότητα δρομολογίων ενώ ακολουθεί με 18,6% το κόστος του εισιτηρίου.

Κα. Μπα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Κάθε βράδυ στις οκτώ χρεοκοπούμε. Του Γιώργου Ανανδρανιστάκη

Δίκη της ΧΑ: Συγκέντρωση έξω από τις φυλακές Κορυδαλλού τη Δευτέρα 20/4