Την ιδιωτικοποίηση της λειτουργίας του Μετρό της Θεσσαλονίκης πριν ακόμα αυτό ολοκληρωθεί και αποδοθεί στους πολίτες αποφάσισε η κυβέρνηση και η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών.
Συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ξεκινά τον διαγωνισμό για το έργο «Λειτουργία και Συντήρηση του Μετρό της Θεσσαλονίκης», προϋπολογισμού 292 εκατ. ευρώ μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, μετά και τη σχετική σημερινή έγκριση από τη Διυπουργική Επιτροπή Έργων ΣΔΙΤ.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η Σύμπραξη θα αφορά στη Λειτουργία και Συντήρηση του δικτύου και των σταθμών του Μετρό Θεσσαλονίκης, τόσο για τη βασική γραμμή όσο και για την επέκταση προς Καλαμαριά, καθώς και του τροχαίου υλικού που θα χρησιμοποιηθεί.
Η διάρκεια του έργου ΣΔΙΤ θα είναι συνολικά 12 χρόνια, ενώ επόμενο βήμα είναι η προκήρυξη του διαγωνισμού στο αμέσως προσεχές διάστημα.
Η κυβέρνηση στην ουσία επιλέγει να λειτουργήσει το Μετρό Θεσσαλονίκης, όποτε και αν αυτό ολοκληρωθεί, με ιδιωτικοοικονομικούς όρους, καθώς οι εταιρείες που θα δηλώσουν συμμετοχή στον επίμαχο διαγωνισμό θα έχουν μοναδικό στόχο την κερδοφορία τους.
Άνθρωποι που ασχολούνται χρόνια με την υπόθεση των μέσων μαζικής μεταφοράς της Θεσσαλονίκης εκφράζουν φόβους για το υψηλό κόστος του εισιτηρίου που θα ισχύσει για το Μετρό, ενώ θεωρούν βέβαιο ότι η ύπαρξη κοινωνικού εισιτηρίου για ευπαθείς και ευάλωτες ομάδες, όπως οι άνεργοι, θα είναι εξαιρετικά περιορισμένο.
Παράλληλα, υπάρχει ο κίνδυνος το Μετρό να μετατραπεί σε έναν νέο ΟΑΣΘ του παρελθόντος. Το δημόσιο θα χρηματοδοτεί το εισιτήριο, και ο ιδιώτης θα βγάζει λεφτά.
Με βάση τα παραπάνω δημιουργείται εύλογα το ερώτημα, για ποιους ακριβώς δημιουργείται το Μετρό με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από τα δημόσια ταμεία, για όσους έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν ένα πανάκριβο εισιτήριο ή για τους εργαζόμενους, τους ανέργους, τους νέους και τους συνταξιούχους που δεν διαθέτουν κανένα ιδιωτικό μέσο μεταφοράς και μέχρι σήμερα στοιβάζονται στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ;